Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Mitäs ihmeteltävää tässä? Tottakai mysteeri-murhat kiehtoo ja keskustelua syntyy. Jos ahistamaan rupeaa, niin ehkä olet väärällä foorumilla?
Ei ahista, mutta harkitsen poistumista takavasemmalle. En ainakaan itse keksi mitään, mikä avaisi tapausta sen enempää.

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Mikä se oikea totuus sitten kullekin on ? Sen jokainen saa määrittää itse, itselleen. :wink:
No juuri tässä ollaan hakoteillä. Kun ei tiedetä totuutta, niin ei sitä voi määritelläkään. On vain yksi totuus: oikeuden päätös.

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Uta »

ANDYROM kirjoitti:
En ainakaan itse keksi mitään, mikä avaisi tapausta sen enempää.
Vaikeatahan se on enää mitään keksiä, mutta voisiko esim. sitä tyynyliinaa pohtia siltä kantilta, että tekijä olisi vasta murhat tehtyään (ja IB:hen ihastuttuaan) kiireissään irrottanut sen liinan jostain puukollaan... käärinyt sen sitten rullalle ja pudottanut pakoon lähtiessään.

Mysteeriossa muuten kerrotaan IB:n sukista: Vasen jalka oli melkein suorana, mutta oikea koukussa, ja kummassakin oli sukka (polvisukka), muttei kenkiä.

Ja jossain luki, että kun todistaja Nils-Erik Blomqvist tuli teltalle 9-10 aikoihin siellä oli myös Johansson toverinsa kanssa, ja joku lähti kartanolle soittamaan. Pitäneeköhän se paikkansa, koska silloinhan soittajia olisi kaksi?
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Misri kirjoitti:
susikoira kirjoitti:No kun tämä geissi nyt sattuu olemaan juuri sellainen geissi josta "märehtiminen" ei koskaan lopu. Ihmisluonto kun nyt vaan on sellainen ja luut on tehty kaluttaviksi.
Niin ja tämän luun kaluamisen ym. kaiken ohella, normaalin ihmisen mieli pyrkii aina löytämämään sen totuuden. Mikä se oikea totuus sitten kullekin on ? Sen jokainen saa määrittää itse, itselleen. :wink:
Hieman offtopic, mutta oletteko mahdollisesti kaikesta samaa mieltä vai onko kenties paradoksi itsessään olla eri mieltä keskenään?

susikoira, miksi olet täällä keskustelupalstalla? Kiinnostaisi tietää enemmän motiiveistasi jne.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

Gyllis kirjoitti:
Misri kirjoitti:
susikoira kirjoitti:No kun tämä geissi nyt sattuu olemaan juuri sellainen geissi josta "märehtiminen" ei koskaan lopu. Ihmisluonto kun nyt vaan on sellainen ja luut on tehty kaluttaviksi.
Niin ja tämän luun kaluamisen ym. kaiken ohella, normaalin ihmisen mieli pyrkii aina löytämämään sen totuuden. Mikä se oikea totuus sitten kullekin on ? Sen jokainen saa määrittää itse, itselleen. :wink:
Hieman offtopic, mutta oletteko mahdollisesti kaikesta samaa mieltä vai onko kenties paradoksi itsessään olla eri mieltä keskenään?

susikoira, miksi olet täällä keskustelupalstalla? Kiinnostaisi tietää enemmän motiiveistasi jne.
Gyllis, olet varmaan kuullut joskus indigolapsista , ehkä me olemme sitten sellaisia erityisiä jotka näkevät hieman enemmän kuin muut tavikset, ja meille tähtilapsille on annettu joku tärkeä tehtävä suoritettavaksi täällä maanpäällä. :lol:

susikoira
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2014 5:27 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja susikoira »

Käsittääkseni täällä kesustelevilla on jokaisella omat näkemyksensä jamielipiteensä enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaikka omiani joku arvosteleekin. Ja mitä motiiveihini tulee niin eiköhän ne ole jokaisen oma asia, minua ei ainakaan kenenkään motiivit suuremmin kiinnosta. :?:

Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

susikoira kirjoitti:Käsittääkseni täällä kesustelevilla on jokaisella omat näkemyksensä jamielipiteensä enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaikka omiani joku arvosteleekin. Ja mitä motiiveihini tulee niin eiköhän ne ole jokaisen oma asia, minua ei ainakaan kenenkään motiivit suuremmin kiinnosta. :?:
Siinä mielessä motiivi on tärkeä, että motiivi esim. tähän keskusteluun kirjoitteluun voi ohjata omaa mieltä...

Tyyliin jos vaikka olisi NG:n lähiomainen, niin motiivi voisi olla sukulaismiehen puolustaminen henkeen ja vereen...?

Misrinkään motiivi tuolle syyttämiskiihkolle ei ole selvinnyt. NG:n syyllisyys on todella olematt... ohuiden lankojen varassa...
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

54 vuotta.
Kätketty vaan ei unohdettu.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

BS-kirjailtu tyynylina, josta löytyi spermaa, lienee ollut Arskan mukana.
Nimikirjaimet ovat samat kuin äidillään, DNA osaltaan on vielä tutkimatta.
Voisi olla aiheellista kerätä tietoa myös kellarisurmien uhrien s-jäämistä
jolloin DNA-vertailuin voitaisiin selvittää tekijästä esimerkiksi ulkomuotoa.
Samalla selviäisi, onko kyseessä eri surmissa ollut sama taho.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Uta »

Wagner kirjoitti:
BS-kirjailtu tyynylina, josta löytyi spermaa, lienee ollut Arskan mukana.
Nimikirjaimet ovat samat kuin äidillään, DNA osaltaan on vielä tutkimatta.
Voisi olla aiheellista kerätä tietoa myös kellarisurmien uhrien s-jäämistä
jolloin DNA-vertailuin voitaisiin selvittää tekijästä esimerkiksi ulkomuotoa.
Samalla selviäisi, onko kyseessä eri surmissa ollut sama taho.
Mielenkiintoista kuin myös kummallista, että tutkimuksia ei ole jo tehty.
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

kulkijatar
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 1:49 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja kulkijatar »

Varmaan Arskasta ja Asmannista on tutkimuksia ja faileja , mutta ne voi liittyä 50/luvun-vaihteen kylmän sodan aikasiin juttuihin, hämäräperäisiin järjestöihin tai valtaeliitin johki hys hys-juttuihin; tässä ihan jälkimmäisessä tapauksessa voi olla että ainoastaan jotain yksilöä on suojeltu vaikka yksilö ei oiskaan esim mikään vakooja, esim Asmannista oli jollain foorumilla että hän oli itä-saksalaisen diplomaatin vinksahtanut poika :shock: Sekin on mahdollista.

Sekä oletettu Asrka, ja Asmann vaikuttavat molemmat myös narsistisilta brassailijoilta. Kumpikaan ei välttämättä ole kuitenkaan Bodomin murhaaja.

Kaikki ne yksityiskohtaiset seikat joiden perusteella Gustafsson ois murhaaja saadaan helpostikin sovitettua ulkopuoliseen murhaajaan jos ei haluta G:n olevan murhaaja. G. oli tässä jutussa vähän niinkuin sellanen vielä elossa oleva helppo nakki tai "murhaaja-nukke" joka voidaan sovittaa murhaajaksi uskottavasti vääntämällä ja kääntämällä.
Mutta jotta G. sopis murhaajaksi täytyy uskoa ehdottomasti näihin: Teltan void-jäljen kengässä oli jalka ja se oli G:n jalka; G. teki runsaasti lavastuksia murhien jälkeen vammoistaan huolimatta; G. sai suhteellisen vähäisen mahdollisen sanasodan tai veehattuilun seurauksena mielipuolisen raivotilan ( melko vähäisestä alkoholimäärästä huolimatta) joka anto G:lle valtavan murhaenergian niin että hän kykeni iskemään 3-4 kertaa SB:n päähän, monta kertaa IB:n päähän, ja 2-3 kertaa TM:n päähän kivenmurikalla joka oli iso ja painava, muttei kuitenkaan liian iso, siis vajaat 10 tappavaa iskua. Ja sen jälkeen raivokasta puukotusta ja mahdollisesti vielä oman itsensä vahingoittamista kivellä ja ehkä vähän puukolla.

Itse pidän todennäköisempänä ulkopuolista murhaajaa jolla on hulluudestaan huolimatta ollu älyä ja tunneälyä, esim tajunnu että teltalla vähän nahistellaan, opportunisti joka on ehkä käyttäny jotain tilaisuutta hyväkseen.
Ehkä myös tapellu NG:n kanssa jos tämä onkin ollut poissa teltasta kun murhaaja on iskeny ja sitten NG on tapellu murhaajan kanssa saaden vammansa. Teltan sisältä on myös löytyny verta jonka DNA ei kuulu telttaseurueelle. NG on onnistunu myös vääntämään veitsen pois murhaajan kädestä ja murhaaja poistunu paikalta.

Kioskiäijä on lähes sataprosenttisen hyvä vaihtoehto murhaajaksi. Kaikesta huolimatta myös Assmann saattaa sittenkin olla se murhaaja.
On myös mahdollista että murhaajia oli kaksi, ja ne voi liittyä seikkoihin jotka liittyy NG:n ja Boismanin kaveripiiriin.
Myös yllätystodistaja MS:llä on saattanu olla tieto tai epäilys murhaajasta, joka on ehkä ollu vielä hengissä 2000-luvulla ja täten MS:llä on ollu motiivia kertoa tarinansa miten parhaiten taitaa, niin että tarina tukee NG:n syyllisyyttä.

Murha paikalta on löytyny ainakin kaksi esinettä jotka ei oo kuulunu seurueelle: spermainen pyyheliina ja sen lisäksi erikoinen nahkakukkaro, jossa oli valkoista nidontaa reunoissa, tyylitelty kuva laivasta ja palmuja sekä merkkejä tai niiden jälkiä, jotka oli jotain sotilas- tai ansiomitaleita tai vastaavia.

Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Varmaa tietoa ei ole!

Vahvimmin epäilen samoja henkilöitä, jotka on mainittu Palon kirjassa, eli Assman ja kioskimies.

Olen kiinnittänyt huomiota kahteen seikkaan, äänettömyys ja teon suorituksen tehokkuus. Tavanomaisessa seurueen sisäisessä riidassa olisi meteliä kuultu ainakin kartanolla. Teko vaikuttaa olleen harkittu, nopea ja tehokas. Motiivi on vähän hämärän peitossa, mutta kioskimiehellä on viinapäissään voinut hyvinkin olla motiivi.

Oletan, että lintupojat havainnoivat Assmania, samoin Kivilahti. Gustafsson on taas kuvaillut ehkä kioskimiestä. Tarkat yksityiskohdat ovat mielikuvituksen lisäämiä Gustafssonin hypnoosissa. Päätekijänä pidän kioskimiestä - Assman on ollut mukana ainakin lavastushommissa, johon hänellä on kokemusta ja koulutusta, jota on annettu mm. NL:ssa vankeusaikana. Uskon, että Assman oli todella vakooja. Kioskimies yksin olisi jäänyt kiinni, mutta Assman apurina on ollut suureksi avuksi jälkien peittelyssä ja lavastuksessa. Kioskimies on monessa suhteessa hyvin sopiva tekijäksi, aivan harvinaisen hyvin. Assman oli todennut Paloarolle, että poliisin olivat hukassa tässä tutkimuksessa, mutta Palo sentään oli oikeilla jäljillä. Sekin vaikuttaa mahdolliselta, että Assmania on suojeltu syystä tai toisesta. Epävirallinen tieto on, että kioskimies on tunnustanut rikoksen joillekin naapureilleen. Joku naapuri on kertonut asian poliisille. Kioskimiestä on epäilty kautta vuosien, eikä hänellä ole vedenpitävää alibia, kuten täällä muutamat selittävät. Esim. v.1969 on vielä etsitty todisteita kioskimiehen tontilta penkomalla tonttia perinpohjin. Vaikka todisteita ei löytynyt, ei se tarkoita, että epäilykset loppuivat siihen.

Tietysti tämä on teoria, enkä voi vannoa, että näin tapahtui. Mielestäni tällainen ratkaisu on todennäköisin.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kuva

Arskan tunnistaa hypnoosipiirroksesta edelleen, kalakaverinsa Risto tunnusti Arskan.
Arska meni 1994 joulukuussa täysin hämilleen nähtyään kai naamansa tuolloin myynnissä olleen Rikos-lehden kansikuvassa ja tavatessamme lausui: 'tässä on taphtunut niin paljon kaikenlaista, että en enää tiedä, kehen tässä enää voi luottaa'. Hämmästyin lausumaansa ja kireyttään sekä erityisesti sitä, että ilmoitti, ettei aio maksaa lakiasioinneistaan yhtiölleni. Siihen päättyi 1991 alkanut toimeksiantonsa osaltani.

En vielä ollut tuolloin tietoinen tuosta joulukuun -94 Rikos-lehden numerosta 8, jonka kannessa tuo hypnoosikuva oli mainintoineen 'Bodomin surma selviää - surmaaja Arska', vaan itse sain kyseisen lehden Soukan kirpparilta käsiini vasta keväällä 1995, jolloin uskoni Arskan tunnustuksiin Bodom-surmien osalta sekä Riston vahvistukseen asiassa sai siten vahvan pohjan ilmoittaa asiasta KRP:lle, jolle 1995 annettu ilmoitus 'katosi' , jolloin uusin sen 1996.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

viola riviniana
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2014 11:20 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja viola riviniana »

Olen kyllä vahvasti samalla kannalla kuin Jorma Palo kirjassaan eli Assman ja kioskimies ovat syyllisiä. Tietenkään tästä ei voi olla varma, mutta paljon uskottavampia syyllisiä nuo kaksi ovat kuin Nils Gustafsson. Ja jos eivät nuo tyypit olleet murhaajia niin joka tapauksessa uskon, että tekijä oli ulkopuolinen. Nils Gustafssonin syyllisyyteen en kykene uskomaan, koska perustelut ovat mielestäni kovin heppoisia. Alun alkaenkin koko tutkinta Gustafssonin syyllisyydestä lähti väärille raiteille, ei otettu asiaa siltä kannalta, että katsotaan nyt tämäkin linja mihin se voisi johtaa. Ei, vaan Gustafssonin uskottiin olevan syyllinen ja hänestä yritettiin sitten väkisin tehdä syyllinen. Monien mielestä todistelut Gustafssonin syyllisyydestä ovat uskottavia, minun mielestäni eivät. Xerxes kirjoittaa taas täyttä asiaa.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja groot »

Heh. Telkussa on useilla eri kanavalla useita eri viihteellisiä ja fiktiivisiä rikossarjoja, joissa papit, lääkärit ja monet muuta hahmot, joilla ei ole mitään kokemusta henkirikosten ratkaisemisesta, niin he ratkovat henkirikoksia. Oletin kuitenkin, että normaaliälyinen aikuinen ihminen erottaa faktan fiktiosta. Toivoni oli turha. Hpoirot/Sarioala/Xerxesin kohdalla toivo on mennyt jo kauan sitten, mutta joukkoon liittyi nyt Viola. Sinänsä hienoa, että luette sairaalloisen Palon kirjoja ilman kyseenalaistamista. Kannattaisi kuitenkin pitäytyä esitutkintapaketin faktoissa eikä Palon fiktiossa. Sille me emme voi mitään, että Assman sais nuoren lääkäriharjoittelija Palon paskomaan housuihinsa ja siten saamaan Assmanista elinikäisen trauman, mutta Viola sinun kohdallasia saattaa olla vielä toivoa. Xerxes on menetetty jo kauan sitten. :)
---------
Allekirjoitus.

Vastaa Viestiin