Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
MelkoNormi
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 1:01 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja MelkoNormi »

Minä en mitenkään usko että nainen ei olisi toiminut vakaasti harkitusti. VIisi raskautta jossa käy näin. Ensimmäisen voisi selittää jotenkin, toista enää ei. Kolmatta ei. Neljättä ei. Viidettä ei. Kaikenlaisia selityksiähän voisi keksiä että miten näin pääsi käymään ja luuli sitä ja tätä mutta kun joku kuvio toistuu tarpeeksi usein, ei siinä oikein jää jäljelle muu kuin tarkoituksellisuus. Noita lööppilehtien juttuja kun lukee niin naisesta saa sellaisen kuvan että ei tätä voi tulkita muuten kuin tarkoitukselliseksi toiminnaksi.
Ylistaron mumma
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2014 6:27 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Ylistaron mumma »

Oulun vauvasurmat: Syytetty halusi kertoa salaisuuden aviomiehelleen

Perjantai 12.12.2014 klo 12.50

Vauvasurmista syytetty ei olisi halunnut yksin kantaa taakkaa sisällään, mutta ei hän osannut siitä kertoakaan.

Vauvasurmasta syytetty nainen olisi halunnut kertoa miehelleen, mikä häntä painoi

Oulun viidestä vauvamurhasta syytetty nainen kertoi poliisin kuulusteluissa, että hän olisi halunnut paljastaa salaisuuden aviomiehelleen. Nainen kertoi kärsineensä synkästä salaisuudesta paljon yksinään.

Keväällä 2012 nainen huomasi jälleen olevansa raskaana. Raskaudesta hän ei kertonut kuitenkaan kenellekään.

Tuohon aikaan naisella oli paljon rajuja riitoja aviomiehensä kanssa ja mies oli paljon pois kotoa. Naisen mukaan riidat koskivat lähinnä rahavaikeuksia.

- Me ei oikeestaan tapeltukaan mistään muusta ku raha-asioista. Ku mulla on nyt ollut niitä siitä asti, kun poika syntyi. Nehän on vainonnu tähän päivään asti, nainen kertoi poliisille.

Naisen mukaan mies oli huutanut hänelle muutaman kerran riidan yhteydessä, että onneksi heillä ei ole lasta.

Yksin kotona

Kesällä 2012 aviomies lähti pitkäksi aikaa kotimaahansa. Nainen laskeskeli, että mies ehtisi palata kotiin ennen synnytystä.

Synnytys kuitenkin käynnistyi loppukesästä ja nainen oli jälleen yksin. Kävi kuten ennenkin, eikä hän soittanut kenellekään tai tehnyt mitään vauvan auttamiseksi. Vauva kuoli ja nainen piilotti hänet.

- Mää vaan jotenkin niinku... samalla tavalla ku aina aiemminkin... siis otin vaan sen niinku kuoren päälle, että nyt on vaan niinku pakko yrittää jatkaa, että se jättää mut jos mää sille kerron ja sittehä tullee nää kaikki aiemmatkin. Kaikki mitä aiemminki on tapahtunut, niin tullee kaikki esille. Tästä raskaudesta ei tosissaan tienny kukkaa. Voi olla tietenkin, että joku on ehkä... jotaki aavistellu.

Synnytyksen jälkeen nainen matkusti miehensä luo ulkomaille. Hän halusi päästä pois kotoa nopeasti.

- Se reissu itsessään oli aika painajainen, koska mä olin hirveän herkällä tuulella. Mua itketti koko ajan. Mulla oli hirviän paha mieli. Meillä meni heti.. toisena päivänä aivan kauhiaksi tappeluksi. Oikeastaan tapeltiin koko se aika ku mää olin siellä.

Ei saanut sanottua

Naista ärsytti, että mies oli saanut olla rauhassa ulkomailla monta viikkoa ja samaan aikaan hänellä oli vaikeaa. Hän olisi halunnut kertoa totuuden miehelleen.

- Mä oisin ehkä jopa saattanut sille siinä vaiheessa puhuakki jotaki, jos se ois hetken aikaa niinku jossain vaiheessa kiinni...

Pariskunnan palattua Suomeen riidat rahasta jatkuivat. Naisen mieltä painoi lisäksi vauvojen kuolemat.

- Tässä nyt on niinku ollut kaikkia muita näitä vaikeuksia sitte mitkä on varjostanu ja mulla tietysti tämä henkilökohtanen varjostus vielä siellä takana, mikä nyt on sitte niinku ollu... semmosena isona tekijänä. Niinku taakkana siellä taustalla. Ja sitte se, että... m..niin kovin miljoona kertaa ku mun on tehnyt mieli sille huutaa, että v**** ku nää et pysty ymmärtää, että nää et voi käsittää, miksi musta tuntuu tältä. Mut et en.. en mää voinu sitä tehdä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014121 ... 2_uu.shtml
Ylistaron mumma
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2014 6:27 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Ylistaron mumma »

Vauvasurmista syytetty väitti yhdelle miehelle tehneensä abortin

Oulun vauvasurmista syytetty muunteli tarinaa raskaudesta yhdelle miesystävälleen.

Nainen kertoi yhdelle miesystävälleen olevansa raskaana ja sen jälkeen tehneensä abortin.

Mies oli tutustunut naiseen paremmin vuoden 2008 keväällä. He tapailivat hetken, kunnes mies muutti ulkomaille. Maaliskuussa 2009 nainen vieraili miehen luona ulkomailla. Parin suhde päättyi tuon matkan jälkeen ilman dramatiikkaa.

Jonkin ajan kuluttua nainen ilmoitti miehelle olevansa raskaana.

- Hän kysyi minulta, että mitä haluan tehdä ja minä sanoin, että tehdä abortin. Sanoin, että ei meistä perhettä saa ja hän sanoi hankkivansa abortin, mies kertoi poliisille.

Myöhemmin nainen vielä soitti miehelle ja kertoi tehneensä abortin.

Mies törmäsi naiseen baarissa joko kesällä 2009 tai 2010. Tuolloin nainen kertoi miehelle, ettei hän koskaan ollutkaan raskaana.

- Hän sanoi keksineensä jutun eikä oikein sanonut siihen syytä.

Nainen ei koskaan puhunut miehelle mistään muista raskauksista. Mies epäilee itse, ettei hän ole yhdenkään naisen synnyttämän vauvan isä.

***

Missä on tämän lapsen ruumis? Löytyneiden lasten isä hän ei ole, mutta hän on ehkä jonkun löytymättömän vauvan isä...
Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

burned kirjoitti:Mutta eikös K kirjoittanut silloin 2010 siinä facebook-päivityksessään, jossa kertoi olevansa raskaana, että laskettu aika olisi vasta 2011 keväällä. Mikähän ei tietystikään pitänyt paikkaansa, jos lapsi oli joulukuussa syntyessään melkein täysiaikainen, mutta silloinhan se "keskenmeno" olisi voinut olla vielä laskettavissa keskenmenoksi eikä kohtukuolemaksi, jolloin lähipiiri ei olisi osannut ihmetellä, kun ei vauvalle järjestetä hautajaisia tms.
Mietin muuten aivan samaa. Kaisan FB-profiilista jäi mieleen, että olisi jossain päivityksessä maininnut lasketuksi ajaksi kevään. Varmistaa en tätä pysty, kun en näitä merkintöjä tallentanut. Mahtoiko siinä olla ihan laskettu päivä, vai puhuiko yleisesti keväästä? Kevään tietysti voi jokainen mieltää, miten tahtoo.

Yhä ihmettelen, miksi ihmeessä tämän raskauden julkisti, kun kaksi muuta tämän ex-aviomiehen siittämää lasta salasi. Tokihan K on selitellyt jotain oikeudenkäynnissä, mutta ne selitykset ovat todennäköisesti aika kaukana totuudesta. No, eipä tämä ole ainoa asia, mikä tässä tapauksessa mietityttää.

Olen myös samaa mieltä, että eipä olisi ihme, jos olisi ollut raskaana useamminkin kuin nämä viisi kertaa (+ henkiin jäänyt lapsi). Sekoilu lasten määrässä on myös jotenkin mietityttävää - miksi ihmeessä kolmen lapsen pakastaminen olisi jotenkin ymmärrettävämpää kuin sen viiden. :shock:
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Noita vauvoja on kyllä oltava enemmänkin.. Mut miksi olisi vain viisi viimeistä "säästänyt"?
Tuo raskaudesta ja abortista valehtelu saa viimeistään ajattelemaan, että niitä on ollut enemmän.
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Nimenomaan tuo aikajanassa oleva niin selvä aukko saa uskomaan, että kaikki vauvat eivät ole vielä selvillä. Ranskassa sattuneessa hyvin samantapaisessa kellarivauvajutussa oli myös yksi vainaja, joka löytyi muualta jälkeenpäin. :shock:
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Vauvasurmista syytetyn äiti ja sisko: Lukion jälkeen jokin muuttui

Rikos Julkaistu 12.12.2014 21:18

Oulun vauvasurmista syytetty äiti Oulun käräjäoikeudessa 8.12.2014.

Viiden lapsensa surmista syytetyn sisko kertoi poliisikuulusteluissa olleensa yhteydessä sisareensa vain viikkoa ennen kuin vauvasurmat paljastuivat. Äiti ei juurikaan tiennyt tyttärensä tekemisistä.

Äidin ja siskon mukaan syytetyn nuoruus sujui normaalisti, yläaste ja lukio sujuivat hyvin arvosanoin. Lukion jälkeen jokin kuitenkin muuttui.

Syytetty oli kertonut haluavansa pitää välivuoden. Tuona aikana hän oli siskon kertoman mukaan viettänyt sosiaalista ja värikästä elämää epämääräisen kaveripiirinsä kanssa. Railakkaan vaiheen katkaisi raskaus, josta syntyi poika vuonna 2001. Lapsen hän synnytti kotonaan.

Sisko kertoi heidän olleen yhteydessä satunnaisesti. Välejä kaihersi sisaren taipumus valehteluun.

– Hän oli aina ystävällinen, auttavainen ja hyvä ihminen, joskin kova valehtelemaan. Ei se tietenkään ollut koko aikaa valehtelua, mutta aina se jossain vaiheessa tuli.

Myös raha-asiat olivat usein rempallaan; oli pikkuvippejä ja vuokrien maksamatta jäämisestä oli seurannut häätöjä.

Sekä äiti että sisko kertovat poliisikuulusteluissa olleensa joissakin muutoissa mukana, mutta kumpikaan ei muista nähneensä missään ylimääräistä pakastinta, jossa vauvojen ruumiita oli tutkinnan mukaan säilytetty.

Karmea totuus paljastuu
Seuraavan kerran syytetty oli kertonut läheisilleen raskaudesta syksyllä 2010. Saman vuoden lopulla hän oli avioitunut. Pian vuodenvaihteen jälkeen syytetty oli kuitenkin kertonut keskenmenosta. Nämä olivat ainoat kerrat, jolloin sisko tai äiti olivat tienneet syytetyn olleen raskaana.

Surmatut vauvat löytyivät kesäkuun alussa. Poliisin kuulustelut on tehty vain päiviä surmien paljastumisen jälkeen. Kuultuaan uutisen äiti kertoo miettineensä, että ehkä hänen tyttärensä on saanut keskenmenon kotonaan. Totuus oli kuitenkin sokki.

– En voi millään uskoa, että ruumiita on viisi ja se on tapahtunut kymmenen vuoden aikana.

Syytetyn siskon mukaan mikään ei viitannut olevan viassa vain viikkoa ennen surmien paljastumista.

– Viimeisen kerran olin siskooni yhteydessä viime viikonloppuna puhelimella. Hän kuulosti olevan ok ja kehui uutta asuntoa.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... ui/4605642
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja cicero »

Mun aviomies järkyttyi kovasti kun kerroin tästä jutusta. Itse olen jokseenkin paatunut kun näitä samantyyppisiä juttuja lueskelen "harrastuksena" mutta aika pahalta tuntui miettiä sitä kohtaa jossa laittaa lapsen sankoon ja sangon kannen kiinni tai on lapsen kanssa saman katon alla eikä tee mitään sille vauvalle, ymmärtäisin jos kuollutta vauvaa pitäisi sylissä eikä halua päästää irti mutta että siis seuraa kuinka vauva kuolee... siis miten voi... näin äitinä kun on käsitellyt omia vastasyntyneitä niin tuntuu kamalalta tavalla jota en koskaan aiemmin ole tuntenut.

Ihan selvää on ettei tämä nainen ole koskaan käyttänyt ehkäisyä. Ehkä jotkut miehistä ovat käyttäneet kondomia mutta mun mielestä poliisilla pitäisi olla lupa tarkistaa onko naiselle tehty raskaudenkeskeytyksiä tai kirjoitettu katumuspillereitä aiemmin, alaikäisenä tai täysikäisenä. Nuo tiedot laitetaan talteen naisen potilastietoihin. Alaikäisenä abortin saa ilman suurempia selittelyjä, terveydenhoitaja/ sairaanhoitaja vielä lohduttelee ja nuorena täysikäisenä abortin saa myös melko helposti mutta kun takana on monta niin joutuu selittelemään ja toisaalta ehkä esimerkiksi se raskaus josta poika syntyi oli jo pidemmällä mitä nainen ajatteli eikä aborttia enää saanut. Ehkä hän vitkutteli asiaa kun tuntuu olevan aika saamaton muutenkin.

Mä uskon että vauvoja on haudattu jonnekin koko aikuisiän ajan ja nämä viisi ovat vaan syystä tai toisesta kulkeneet mukana eikä naiselle ollut ilmaantunut sopivaa hetkeä piilottaa niitä kunnolla. Tuollaisen sangon hävittäminen voi olla melko kimurantti juttu, minne sen nyt yhtäkkiä hautaisi ilman että löytyy jonakin päivänä ja yhdistetään äitiin.

Saamaton tuntuu olevan ja sitä sitten peittelee valheilla.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
juurihoitaja
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: La Loka 25, 2014 12:46 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja juurihoitaja »

Eipä tule mieleeni, että Suomessa olisi koskaan kukaan tuomittu viidestä murhasta? Akka on Suomen rikoshistorian julmin peto, joka on jäänyt kuulemaan tuomion?
Kikkara
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Loka 23, 2014 11:13 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

^Äiti ei juurikaan tiennyt tyttärensä tekemisistä????
No on nyt kumma, kun yhdessä äidin kanssa siivosivat, yhdessä muuttivat, poika asui isoäidin kanssa???
Voiko olla niin fiksu murhaaja, että laittoi facebookiin olleensa yhteydessä hyvinkin paljon äitiinsä ja äiti ei ole tiennyt mitään... Höh.
Marlee
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2014 9:23 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Marlee »

Nykymaailmassa monilta ihmisiltä kyky olla
Empaattisia puuttuu. Tilalle on astunut tunnekylmyys
perheissäkin. Luurangot kolisee kaapeissa.
On salattuja, vaiettuja asioita joista ei hiiskuta
Kenellekkään, varsinkaan ulkopuolisille ei myöskään
Perheen kesken. Häpeän tunne voittaa.joten
ei mikään ihme että tutkinnallisesti
Näistä karmeuksista, tekoon johtavista syistä,
Taustoista,miten perheessä ollaan kohdattu
Vaikeuksia ja selvitty niist, ei ole kerrottu.
On vaikea saada totuutta esiin. Teonsuorittajakin
Kaunistelee runollisesti tekoaan. Odotan mielenkiinnolla
Loppurutistusta tähän keissiin.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja cicero »

Lehdissä kerrottiin että naisen aviopuolison mukaan naista oli muutoissa auttamassa hänen äitinsä mutta oliko sittenkään tai oliko vain pienissä määrin, kukaan muu ei tunnu nähneen pakastinta jossa ruumiit sangoissa olisivat olleet? Luulisin että ovat olleet kylmiössä. Ihan uskomatonta ettei kukaan olisi ihmetellyt useampaa sankoa pakastimessa, esimerkiksi tämä aviomies.

Väkivaltainen eka, ulkomaalainen mies josta tarina saa alkunsa taitaa olla myös mielikuvituksen tuotetta. Nainen uskoo saavansa sympatiaa ja empatiaa tarinalla jossa "häntä ollaan pahoinpidelty".

Mä en usko että nainen saa mitään viboja vauvojen kuolemasta, se on ollut hänelle vain ulospääsy ongelmista.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Ylistaron mumma
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2014 6:27 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Ylistaron mumma »

Tässä on mukana myös kuulustelupöytäkirjasta kuvakaappaus. Aivan järjetöntä selittelyä...

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... an/4603482

- Mä vielä niin kuin semmoisessa unenpöpperössä ajattelin, että se oli vain pahaa unta… Kunnes mä tajusin, ettei se ollut, vauvamurhista syytetty äiti kertoi poliisikuulustelussa.

Nainen kertoi ensimmäisen synnytyksen jälkeen laittaneensa lapsen ämpäriin ja kannen kiinni. Hän paketoi vauvan jätepussiin ja jossain vaiheessa vei sen kellariin pakastimeen.
- Kukaan ei kiinnitä siihen mitään huomiota, jos mä laitan sen sinne sisälle. Ja tosissaan ajattelin, että se oli vain väliaikainen.

35-vuotias nainen kiistää syyttäjän maanantaina lukemat viisi murhasyytettä. Hänen mukaansa vauvat syntyivät kuolleina.
- Mä en näin jälkeenpäin pysty käsittämään sitä itsekään. Enkä mä pysty käsittämään sitä miksi mä sitten en ole pystynyt kertomaan.

- Koska se asia on niin kuin vaivannut siitä päivästä lähtien. Ja ollut niin suuri osa mun elämään, mitä mä en ole koskaan pystynyt kenenkään kanssa jakamaan.

- Tavallaan mä menetin silloin luottamuksen itseeni.

Tapaus kalvoi

Kun nainen huomasi olevansa uudestaan raskaana, niin ensimmäinen tapaus kalvoi mieltä.
- Sen ensimmäisen syntymä kirjoitti tavallaan sitten ilmeisesti koko tämän lopputarinan. En voinut alusta alkaenkaan kertoa kenellekään. Mulla on varmaan vilistänyt moniakin ajatuksia mielessä. Ja kaikki muutkin huolet painoi koko ajan päälle. Musta tuntui, että mun on pakko vaan selvitä päivästä toiseen.

Kuulusteluissa nainen kertoi mm. rahahuolista.

- Siinä vaiheessa varmaan tullut niinku se suurin kuori päälle.

- Mä en tietyllä tavalla kokenut olevani enää edes se sama ihminen, jota mä olin ollut ennen sitä. Vaikka mä yritin sitä tavallaan esittämäänkin.

Nainen ei koskaan haudannut lapsia, vaan säilytti niitä varastoissa.

- Mä en ole missään määrin ikinä nauttinut siitä tilanteesta, että mä tiesin niiden olevan siinä lähellä. Se on tehnyt siitä vain tuskaisempaa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja cicero »

Nainen ei ole missään vaiheessa kuitenkaan harmistunut raskaaksi tulemisistaan niin paljon että olisi toimeentunut käyttämään ehkäisyä. On ollut paljon helpompaa synnyttää ja tappaa lapsi. Tämä ei mene yhteen sen kanssa että naista omien sanojensa mukaan painoi asia tapahtuneen jälkeen...Kyse kun on siis useista vuosista ja miehistä :roll: Muiden ihmisten mukaan on ollut melko itsevarma kuitenkin tänä aikana, kuunnellut toisten huolia ja auttanut, ollut avoimesti huono äiti vaikka saanut siitä negatiivista kommenttia, lainannut rahaa ja jättänyt maksamatta eli tietyllä tavalla käyttäytynyt uhmakkaasti ja itsetietoisesti.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Bias »

Minä pitäisin Kaisan toimintaa enemmän itsetuhoisena kuin itsetietoisena. Olisiko ollut kyseessä altajuinen toive jäädä kiinni, kun itse ei pysty lopettamaan käytöstään tai tunnustamaan.

Ystävällinen käytös ja toisten auttaminen ei kerro mitään. Sitä harrastavat niin oikeasti ystävälliset ihmiset kuin pedofilit ja sarjamurhaajat. Jokaisella omat motiivinsa, mutta toimintatapa sama.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Vastaa Viestiin