Germanwings-yhtiön Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kuoli

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Germanwings-yhtiön Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kuoli

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Kone kuului saksalaiselle Germanwings-lentoyhtiölle. Kone oli lennolla Barcelonasta Düsseldorfiin.

Airbus A320 -tyyppinen matkustajakone on pudonnut Ranskan Alpeilla.

Asiasta kertovat Ranskan turvallisuusviranomaiset.

Kone kuului Germanwings -lentoyhtiölle, joka on Lufthansalle kuuluva halpalentoyhtiö.

Kone oli lennolla Barcelonasta Düsseldorfiin.

Koneessa kerrotaan olleen 142 matkustajaa, kaksi lentäjää ja neljä matkustamohenkilökunnan jäsentä. Heidän kohtalostaan ei ole toistaiseksi tietoa.

Ranskan viranomaiset kertovat koneen jäänteitä löytyneen Barcelonnetten seudulta, joka sijaitsee noin sata kilometriä Nizzasta luoteeseen.
http://yle.fi/uutiset/airbus-kone_pudon ... sa/7886377

Lisätietoa tullee melko pian...

Otsikkoa päivitetty
-NILS-
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17030
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tuossa tuon Airbus-koneen tietoja: Lähtöaika 09:35, lento 4U9525.
Canceled...
Canceled...
airbus.jpg..jpg (107.05 KiB) Katsottu 9384 kertaa
Lähde: http://www.flightradar24.com
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

bettya
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 8:12 am

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja bettya »

Yleensä - noin 80% - lento-onnettomuuksista johtuu miehistön tekemistä virheistä. Mutta: viimeisten vuosien aikana nimenomaan tämän valmistajan koneiden kohdalla olen valmis epäilemään myös teknistä vikaa. Vika voi olla sellainen että kompuutteri tulkitsee asian väärin ja autopilotti saattaa koneen vaikkapa syöksyssä maahan. Lentäjien on hankala ellei mahdotonta puuttua koneen automatiikkaan ja ottaa konetta hallintaansa ja toisaalta - nykyajan lentäjät eivät välttämättä tunnista tilannetta eivätkä ymmärrä miten pitäisi reagoida (Air France, muutama vuosi sitten).

Lentäjät valvovat automatiikan suorittamaa prosessia aivan kuten paperin valmistuksessa. Eikä näiden ilmojen valtiaiden, joiden jäntevät käsivarret ohjaavat matkustajat turvallisesti läpi rajumyrskyn, koulutuskaan ole periaatteessa pitempi kuin paperiprosessimiehen, tai -naisen. Palkka tosin on, koska he ovat pystyneet säilyttämään sen harhaluulon ihmisten mielissä että he pystyvät muuttamaan ja kumoamaan fysiikan lakeja.

Mielenkiinnolla odotan miten Toulousessa yritetään vaikuttaa onnettomuuden tutkintaan ja saada Airbusille puhtaat paperit.

Myös youtubesta löytyy video jossa AB on laskeutumassa, tosin ei kiitoradalle, mutta ohjaajien toiminta ei pystynyt muuttamaan koneen tietokoneiden ymmärtämää tilaa tulla laskuun ja kone meni mäkeen.

Jos mahdollista, lennän mielummin Boeingin valmistamilla ilmalaivoilla. Luotettavia koneita lentokoneina ovat myös Tupolevit ja Antonovit Iljushineja unohtamatta. On sitten aivan eri asia miten niitä käsitellään ja ylläpidetään. Ne ovat kuitenkin jo vanhoja ja ainakin vanhanaikaisia, niistä tulee "niin hirvee melu ja aivan kauheesti musta nokee". Mielummin kuollaan tietokoneiden ja eloksoidun alumiiniromun keskelle.

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11301
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja URSA »

Spekulointia;
Ihmetyttää, kun kone laski voimakkaasti korkeutta 8 minuutin ajan, mutta lentäjät eivät lähettäneet hätäviestiä, eikä kukaan koneessa ilmeisesti soittanut mihinkään. Oli kuitenkin päivä, kone aluksi lentokorkeudessa, ja melkein 150 matkustajaa koneessa hereillä. Luulisi jonkun soittaneen viimeisen minuutin aikana läheiselleen hyvästit, kun tilanteen vakavuus on ollut selvä matkustajille. Vai eikö media ole vain saanut vielä vihiä puheluista? Joko kaikki menettivät samalla kertaa tajuntansa jonkun paineen laskemisen tms. takia, ja lentokapteeni ehti ohjata koneen laskeutumaan alemmas juuri ennen kuin menetti itse tajuntansa. Tai sitten kone kaapattiin, ja kaapparit onnistuivat jotenkin pitämään kaikki matkustajat hallinnassa maahansyöksyyn saakka.

Ylen uutisvirrasta poimittuja kohtia (http://yle.fi/uutiset/alppien_lentoturm ... ta/7886703);
Matkustajissa ainakin saksalaisia, espanjalaisia ja "luultavasti" turkkilaisia, kertoo Ranskan presidentti Fracois Hollande AFP:lle.

Turmakoneen miehistö ei lähettänyt hätäkutsua, ilmailuviranomaiset kertovat AFP:lle. Lennonjohto päätteli koneen olevan hädässä, kun miehistöön ei saatu yhteyttä.

Lentoyhtiö aikoo julkistaa kuolonuhrien kansallisuudet vasta, kun niistä ei ole "pienintäkään epäilystä".
http://yle.fi/uutiset/lentaja_alpeilla_ ... aa/7886873
(Suomen lentäjäliiton turvatoimikunnan puheenjohtaja) ei lähtisi hakemaan turman syitä ensimmäisenä itse koneesta. Hänen mukaansa kyseessä on pääsääntöisesti turvallinen kone.
Useamman asiantuntijan haastatteluissa (myös muissa uutisissa) on puhuttu siitä, kuinka epätavallinen tällainen lento-onnettomuus on. Konemalli on luotettava, monen uutisen mukaan yksi kaikkein turvallisimmista. Kone oli tarkastettu viimeksi eilen. Lentokapteeni oli kokenut. Onnettomuus tapahtui keskellä kirkasta päivää normaaleissa sääoloissa. Inhimillisen virheen mahdollisuus vaikuttaa olemattomalta. Yksi musta laatikko on jo löytynyt, joten onnettomuuden syy todennäköisesti selviää.

Gladys
David Starsky
Viestit: 4507
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Aviation Forumilta:
10:01: Departure
10:45: Cruise (FL 380)
10:46: Descent
10:53: Loss of contact (6000 ft)

No distress signal, no ATC contact regarding the descent

Eli laskeutuminen alkoi oikeastaan heti kun oli saavutettu lentokorkeus. Mutta lennonjohtoon ei otettu yhteyttä. Ei silloin eikä sen jälkeen. Kurssi pysyi samana ja lentonopeuskin, ainoa mikä muuttui oli se, että mentiin alaspäin eikä kommunikaatiota ollut enää.
All is pretty.
- Andy Warhol

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Bild lehden uutisen mukaan tämä kyseinen lentokone on jo yli 24 vuotta vanha, joten koneen kunto ei ole enää välttämättä kai ollut ihan viimeisen päälle hyvä. Tämä on tietysti ihan minun mielipide.
http://www.bild.de/geld/wirtschaft/germ ... .bild.html
Gods made heavy metal.

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Bias »

Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Aikaisemmin tässä luki Dusseldorfin kenttä, mutta nyt se on uutisessa saanut, uuden päivitetyn muodon:
16.02: Lentoturmasta huolimatta Düsseldorfin lentokenttä on edelleen auki ja koneet nousevat ilmaan. Saksalaisen N-TV-kanavan mukaan osa ihmisistä on närkästyneitä tapauksen vuoksi: lentokentällä kuitenkin myäs shoppaillaan.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201503 ... 6_ul.shtml

Miksi kenttä olisi pitänyt sulkea? Mitä siellä nyt todellisuudessa - ja missä - on oikein tapahtunut? Toisen uutisen mukaan mainittiin, että lennonjohto menetti yhteyden koneeseen 2000 metrissä - tästä voisi päätellä, että kyseessä on ollut puheyhteys, joka selittäisi, että mitään "hätäviestiä" ei lähetetty.

Samassa uutisessa aikaisemmalta ajankohdalta sama "virhe".
15.34: - Tämä on sysimusta päivä lentoliikenteelle, sanoo Düsseldorfin lentokentän tiedottaja Thomas Kätter saksalaisen N-TV:n mukaan.
Selvää sisäpiiriviestitystä, jota ei haluta tyhmän kansan ymmärtävän. Mitä siellä kentällä on tapahtunut?

Purkautuisikohan tästä linkistä kyseinen koodi; näkyy kuva, jossa huudetaan Allahia ja puhutaan pommista. Anteeksi, siis pammista.

http://8tracks.com/explore/h%C3%83%C2%B ... 3%83%C2%BC
Hüsker dü
Suuntakin (tekijöiden?) annetaan: kyseessä on Burkina Faso. Aivan ilmeisesti terrori-isku ja lentokentällä. Koodi löytyy samasta uutisesta. Osaisikohan CIA kertoa jotakin enemmän, jos penkoisi?

https://www.cia.gov/library/publication ... os/uv.html
Alethes doksa meta logu

kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Näissä on aina myös huomioitava, että tuo lentokorkeus mitataan merenpinnasta, eli jos yhteys koneeseen on katkennut 2000:ssa metrissä, niin yhteys on ilmeisesti ollut törmäys hetkeen asti toiminnassa. Koneissa on myös toinen one line yhteys moottorin valmistajaan, joten sekin on tutkinnan kannalta ratkaisevaa, et katkesiko yhteydet samaan aikaan? Moottori valmistajalla on heti tietokoneella tiedossa, jos vika olisi moottorissa.
Yhtenä syynä putoamiselle pitäisin myös hakkeroinin mahdollisuutta koneen tietokone järjestelmään ja hakkeri tiputtanut koneen.

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11301
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja URSA »

Viimeisimpien uutisten mukaan koneen musta laatikko on jo paljastanut lentäjien olleen tajuttomia tuon 8 minuutin laskeutumisen aikana.

Lisää spekulointia;
En nyt etsi uutislähteitä, vaan spekuloin ulkomuistista, mutta eikö tässä onnettomuudessa ole yllättävän paljon yhtäläisyyksiä Aasiassa kadonneen koneen kanssa? http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ilit=mh370

Molemmat koneet nostivat ensin huomattavasti korkeutta, ja jäivät jatkamaan matkaa yhteen suuntaan kun korkeutta oli laskettu. Aasian lentokone ehti tehdä käännöksen, mutta sekin ilmeisesti lähti lentämään yhteen suuntaan tasaisesti korkeutta laskien. Ranskassa kone jatkoi laskeutumista lentäen suoraan, mutta sekin jatkoi 8 minuutin ajan lentämistä täsmälleen yhteen suuntaan korkeutta laskien, kunnes tuli vuori vastaan. Kummastakaan koneesta ei soitettu yhtäkään puhelua, eikä lähetetty hätäsanomaa. (Tosin Aasiassa kadonnut kone ei tainnut olla Airbus A320.)

AirAsian matkalla Indonesiasta Singaporeen pudonnut lentokone oli myös Airbus A320. http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305922407966 Tämäkin kone oli nostanut lentokorkeutta ennen ongelmia;
Lentokoneen kapteeni oli ennen katoamista pyytänyt lupaa nostaa lentokorkeutta vajaasta 10 000 metristä 11 600 metriin päästäkseen myrskypilvien yläpuolelle.
Tämän onnettomuuden syy ei ilmeisesti ole vielä selvinnyt, vaikka kone on löytynyt?

Pätkä mahdollisia onnettomuuden syitä käsittelevää uutista;
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 40371.html
Raju ilmanpaineen vaihtuminen
Joidenkin keskiviikkoon mennessä esitettyjen teorioiden mukaan koneen sisäilmanpaine olisi saattanut äkillisesti muuttua ja happi loppua, mikä olisi voinut aiheuttaa lentohenkilökunnan tajunnan menetyksen ja onnettomuuden. Tajuttomuus selittäisi myös sen, miksi koneesta ei lähetetty hätäkutsua.

Vastaavanlainen onnettomuus tapahtui kyproslaiselle Helios Airwaysin lennolle Ateenan lähellä 2005. Boeing 737 -kone törmäsi vuoreen ja 121 ihmistä kuoli.

– Ilman happea tajunnanmenetys tapahtuu hyvin nopeasti – siitä syystä koneen tuvallisuusohjeissakin käsketään pukemaan ensin oman ja sitten vasta vauvojen ja lasten happinaamarin, jos koneen ilmanpaine muuttuu, sanoi Italiassa vaikuttava ilmailualan konsultti Nick Brough lehdelle.

Ilmanpaineen äkillinen raju muutos saattaa periaatteessa myös aiheuttaa koneen hajoamisen ilmassa, mutta Germanwingsin tapauksessa näyttäisi siltä, että kone törmäsi Alppeihin kokonaisena.
Samantyyppinen vaaratilanne on ollut jopa Finnairin koneessa;
http://yle.fi/uutiset/finnairin_vastaav ... 11/7886758
Kotimaa 24.3.2015 klo 14:25 | päivitetty 24.3.2015 klo 14:37

Finnairin vastaavassa koneessa vakava vaaratilanne vuonna 2011

Lontooseen matkalla ollut kone lensi hyväksytysti ilman toista vuodatusjärjestelmää, ehjän järjestelmän tuottaessa painetta molempiin ilmastointilaitteisiin. Koneen toimiva vuodatusilmajärjestelmä kuitenkin vikaantui ja kone joutui laskeutumaan nopeasti turvalliselle lentokorkeudelle.

Finnairin reittilennolla Helsingistä Lontooseen maaliskuussa 2011 tapahtui A320-koneessa paineistushäiriön aiheuttama vakava vaaratilanne.

Onnettomuustutkintakeskuksen mukaan kone oli lähetetty lennolle hyväksytysti ja lensi vähimmäislaiteluettelon mukaisesti ilman toista toimivaa vuodatusilmajärjestelmää. Vaarahetkellä kone lensi Ruotsin ilmatilassa toisen vuodatusilmajärjestelmän tuottaessa painetta molempiin ilmastointilaitteisiin.

Koneen toimiva vuodatusilmajärjestelmä kuitenkin vikaantui kymmenen minuuttia sen jälkeen kun kone oli saavuttanut matkalentokorkeutensa. Tämän seurauksena kone joutui laskeutumaan nopeasti turvalliselle lentokorkeudelle.

Säännösten mukaan lentokoneella voitiin lentää kymmenen vuorokautta toinen moottorin vuodatusilmajärjestelmä pois kytkettynä. Onnettomuustutkintakeskuksen mukaan kone oli lentänyt tapahtumahetkellä seitsemän vuorokautta teknisesti vajaakuntoisena.
Aika huolestuttavaa, jos "perinteisesti erittäin luotettavissa" lentokoneissa (http://yle.fi/uutiset/finnair_kayttamis ... f=leiki-uu) on kuitenkin olemassa jonkinlaista tyyppivikaa, joka alkaa nyt vaikuttamaan lentokoneen toimintaan koneen ikääntyessä, ja jota ei pysty havaitsemaan tarkastuksissa ja huolloissa. Vika joka aiheuttaa kaikille koneessa oleville äkillisen tajunnan menetyksen, niin ettei kukaan ehdi lähettää edes hätäsanomaa.
Viimeksi muokannut URSA, Ke Maalis 25, 2015 12:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

kiinnostunut68 kirjoitti:Näissä on aina myös huomioitava, että tuo lentokorkeus mitataan merenpinnasta, eli jos yhteys koneeseen on katkennut 2000:ssa metrissä, niin yhteys on ilmeisesti ollut törmäys hetkeen asti toiminnassa.
Hyvä oivallus - itseltä meni ohi. Yhteys katkesi siis "maan pinnalla".

TÄH?! Wikipedia tietää: lähtivätkö todellisuudessa syyskun 11. päivän torni-iskujen koneet Saksasta Yhdysvaltoihin?
Düsseldorfin kansainvälinen lentoasema oli tärkeä lentoasema Euroopan ja Yhdysvaltain välisillä reiteillä, mutta syyskuun 11. päivän iskujen jälkeen Continental Airlines ja United Airlines lopettivat liikenteen kentälle. United Airlines tosin jatkaa liikennettä edelleen yhteistyössä Lufthansan kanssa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCsse ... lentoasema

Lennonjohto on ollut yhteydessä koneeseen:
Syök­sy kes­ti kah­dek­san mi­nuut­tia, kun­nes len­non­joh­to me­net­ti yh­tey­den ko­nee­seen kel­lo 11.53 Suo­men ai­kaa noin 1 800 met­rin kor­keu­del­la me­ren­pin­nas­ta.
http://www.hs.fi/paivanlehti/25032015/u ... 7177805177
Alethes doksa meta logu

disposal
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:51 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja disposal »

URSA kirjoitti: Aika huolestuttavaa, jos "perinteisesti erittäin luotettavissa" lentokoneissa (http://yle.fi/uutiset/finnair_kayttamis ... f=leiki-uu) on kuitenkin olemassa jonkinlaista tyyppivikaa, joka alkaa nyt vaikuttamaan lentokoneen toimintaan koneen ikääntyessä, ja jota ei pysty havaitsemaan tarkastuksissa ja huolloissa. Vika joka aiheuttaa kaikille koneessa oleville äkillisen tajunnan menetyksen, niin ettei kukaan ehdi lähettää edes hätäsanomaa.
Tuossa linkittämässäsi uutisessa mainittiin 2005 pudonnut Helios Airways lento 522, mikä juolahti mieleen kun tuli puhetta koneen painestuksen ongelmista . Kyseinen onnettomuus tapahtui niinkin yksinkertaisesti, että koneessa testejä tehnyt asentaja jätti yhden katkaisijan väärään asentoon minkä seurauksena koneen paineistus ei toiminut automaattisesti. Lentäjät eivät ymmärtäneet hälytyksien syitä ja hitaasti koneesta vähenevä happi lopulta sekoitti lentäjät niin pahoin etteivät he enää ymmärtäneet mistä on kyse.

Lopulta pitkään kylmänä lentänyt kone syöksyi maahan hapenpuuteeseen kuolleiden kyytiläisten kanssa. Pointtina tuossa oli ettei tarvitse isoa vikaa ja pelkkä hidas paineen aleneminen mahdollistaa onnettomuuden. Nopea paineen aleneminen ei välittömästi surmaa tai vie lentäjien toimintakykyä. Luonnollisesti lentokoneissa jokaisessa on omat vikansa, kaikkia ei edes välttämättä tiedetä vielä ja riippuu pitkälti valmistajan aktiivisuudesta korjataanko edes kaikkia vikoja koskaan.

MAFIA
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 5:03 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja MAFIA »

CERN-hiukkaskiihdytin lähellä.. Hmmmh? :shock:
!!!!!!! Tämä on MUN leikkikenttä se olen MINÄ joka MÄÄRÄÄN !!!!!!!

Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3848
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Viranomaistiedot: ohjaajat olleet tiedottomia – kone välillä myös vaakalennossa
Trafin ilmailujohtaja Pekka Henttu kertoo saaneensa viranomaistietoja, joiden mukaan toisen mustan laatikon äänitallenteista on selvinnyt, että lentokoneen ohjaajat ovat olleet tajuttomia koneen liu´un aikana. Hetkittäin kone on ollut vaakalennossa, eli välillä lentäjät ovat olleet tajuissaan ja yrittäneet vakauttaa lentoa.

Viranomaistietoja saaneen liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ilmailujohtaja Pekka Hentun mukaan saksalaiskoneen ohjaamon äänitallenteista on selvinnyt, että ohjaajat ovat jostain syystä olleet tiedottomassa tilassa koneen kahdeksan minuuttia kestäneen liu´un aikana.

– Äänitallenteiden purun myötä on ilmennyt, että ohjaajat ovat olleet ilmeisesti tiedottomia. Liuku ei ole ollut jatkuvaa liukua, vaan ilmeisesti siinä on parikin kertaa jääty vaakaliukuun, Henttu sanoo.

Hentun mukaan tilanne kuulostaa poikkeukselliselta, ei tyypilliseltä onnettomuudelta. Vaakaliuku viittaa siihen, että välillä lentäjät ovat kuitenkin olleet tajuissaan.

– Joko automatiikka on ottanut jonkun korkeuden kiinni ja jäänyt siihen tai pilotit ovat olleet hetkittäin tajuissaan ja suorittaneet joitain toimenpiteitä, jotta korkeus säilytettäisiin, Henttu sanoo.
Ilmastointihäiriö voisi tosiaan moisen aiheuttaa. Sekin sopii kuvaan että tajunnan taso näyttää mahdollisesti heikenneen vähitellen. Vieläköhän on luvallista lentää vain yhden vuodatusjärjestelmän varassa?
Kun linkität niin kopioi teksti samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.

HonestJoe
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: To Loka 10, 2013 12:56 am

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja HonestJoe »

5 sekuntia aikaa paineistuksen alennuksessa pukea naamari päähän. Jos tupakoitsija, vielä lyhyempi aika ennen tajuttomuutta. Siis tuossa lentokorkeudessa.
Germanwingsin koneiden keski-ikä on 9 vuotta. Pudonnut Airbus 24 vuotta. Lentotunnitkin isot, mutta varsinkin laskeutumiset-nousut suhteessa suuremmat, silloin on runko kovilla.
Koneessahan oli ollut kentällä laskutelineen luukussa vikaa, jota oli korjattu useita tunteja.

Vastaa Viestiin