Kuuron tekemä tappo Tampereella v.1989

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Kuuron tekemä tappo Tampereella v.1989

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Tietääkö kukaan tästä tapauksesta?

Kuuro mies, Seppo Rivinoja, tappoi vanhanpuolisen miehen kuristamalla jonkun pikkurahan takia ryyppyhetken päätteeksi Tampereella vuonna 1989. Tappaja jäi kiinni pian ja tuomittiin ensikertalaisena 6-8 vuoden vankeuteen. Siitä oli oikein komeasti Alibissa joskus syyskesällä 1989. Minun muistikuvani on vielä kirkas.
Seppo vietti ensin entisessä Hämeenlinnan lääninvankilassa ja sitten hetkisen Kylmänkosken vasta-avatussa vankilassa ennenkuin vapautui 4 vuoden kuluttua hyvän ja kiltin käytöksen vuoksi. Hän vaan seisoskeli pitkästyneenä venkuloiden keskellä kielivaikeuksien takia.
Viimeksi muokannut Mäsä-Masa, Ma Joulu 10, 2007 10:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Hitsiläinen, hämärät muistikuvat tapauksesta.
Taidan olla miehen joskus kauan sitten nähnytkin.
Olikohan vielä niin, että tyyppi oli vähän jälkeenjäänyt tms. Lisäksi alkoholi oli vahvasti mukana kuvioissa.

Toivottavasti joku löytää aineistoa ja tekee referaatin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Kyllä, kuulemani mukaan Seppo on melko jälkeenjäänyt tyyppi ja vitsailee melkoisen rasvaisesti sukuelinasioista. Paikallinen kuurojen yhteisö vähän välttelee häntä varsinkin tapon ja vankeustuomion jälkeen, ikään kuin olisi pelkäämässä alitajuntaisesti Sepon sekoamista kännissä. Sittemmin hän on päätynyt hämeenlinnalaiseen palvelukotiin, koska ei enää kykene huolehtimaan itsestään. Nykyään hän viettää aikansa seurakuntailloissa, koska omatuntonsa on kolkutellut menneestä syntielämästä ja erityisesti taposta.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

onkohan tämä seppo vaikuttanut joskus keravalla??
ja sukunimi on susi

Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

hopo-66 kirjoitti:onkohan tämä seppo vaikuttanut joskus keravalla??
ja sukunimi on susi
Ei. Entinen tamperelainen Seppo asuu nykyään Hämeenlinnassa, yhdessä palvelukodissa. Sukunimi on Rivinoja, Seppo Rivinoja.

En tunne Suden Seppoa Keravalta, vaikka Keski-Uusimaa onkin ollut entinen kotiseutuni. Täytynee kysellä vanhoilta kavereilta.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.

Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Moi hopo-66, minä olen kysellyt kavereiltani, kuka on Seppo Susi. Kuulemma vaarallinen äijä. Jos joku kiusasi tai murjaisi vitsin, niin hän saattoi suuttua silmittömästi ja heitellä tuolia kohti ihmisiä tai uhkailla veitsellä. Viittoi eri tavalla, jotenkuten hassunnäköisesti, kuin muut niin sanotut normaalit kuurot. Vähän jälkeenjäänyt. Lienee jo noin 50-vuotias. Ei enää asune ja liikkune Keravalla tai ylipäätänsä keski-Uudellamaalla, vaan luultavasti joidenkin ryyppyporukoiden kanssa jossakin päin Suomea.
Minulle itselleni täysin tuntematon tyyppi. Aiemmin mainittu Seppo Rivinoja on sen sijaan vähän tutumpi tapaus.
Viimeksi muokannut Mäsä-Masa, Ti Joulu 11, 2007 9:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

ai sine suuntaan meni.....
pentuna kun leikittiin niin hän ilmestyi jostain aina siihen mukaan,ei hänestä silloin mitään harmia ollut.ellen väärin muista niin hän asui kannistossa....



tulikin mieleeni toinen hemmo täältä keravalta,henkirikos hänelläkin tunnollaan ym ym....
uutta topikkia pukkaa siis.

Vastaa Viestiin