eppu vs. anneli

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Näille makean veden maakravuille sanon, etten ole Eppu-hepun (7,4 v) jutuista provosoitunut, mutta eikö miehellä ole mynää tunnustaa että halveerasi kaikkia työttömiä ihan tosta vaan, ikään kuin huvikseen, lämpimikseen? Jos sen tunnustaa ja tajuaa, niin on on kelpo toveri, eikä mikään ektoplasma.
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Kyllä kyllä, puhumattakaan Kongon vähemmistöistä. Mitäs Anneli-Panneli V1.0:lle muuta kuuluu?
_________________
hesalainen jenginuori
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Kyllä tekevälle töitä löytyy, ei tartte korvauksia. Olen kerran hakenut työttömyyskorvausta ja koska minua ei hyväksytty työttömäksi, niin rupesin tekemään töitä. Varsinkin pääkaupunkiseudulla on turha ruikuttaa, mielestäni työttömyyskorvaukset pitäisi evätä kaikilta hakijoilta.
Sen verran monta kertaa olen duunia pääkaupunkiseudultakin hakenut, että tiedän tuollaisten lausahdusten olevani tietämättömän ukkelin jorinaa. Ehkä miehille vielä löytyykin töitä, kun on leveän hartiat ja voi mennä raksalle, mutta entäs hentoiselle naiselle? Mene raksalle hakemaan ja ne nauraa sut pihalle, vaikka olis työvoimapula. Samoin on muita ennakkoluuloja, jotka tehokkaasti estää työnsaannin, kuten se, että olet jossain elämänvaiheessasi sairastanut jotakin ja sinulla on siitä näkyvä jälki, vaikka ei ole minkäänlaista pysyvää haittaa. Kaikki ei aina ole omasta haluttomuudesta kiinni. Miettisit vähän ennen kuin totuuksiasi menet laukomaan.
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Sun kommentti oli niin paljon asiallisempi kuin Annelin että siihen vastaamiseen viitsii jo paneutua. Valitettavasti olen taas humalassa, kuten myös silloin kun kirjoitin tuon kärkkään ensimmäisen manifestin.

Mulla on tosiaan viimeiset 10 vuotta mennyt taksin ratissa ja tällä alalla ei huonoinkaan työntekijä ole tänä aikana jäänyt työttömäksi. Wanhojen miesten puheiden mukaan Suuren Laman aikaan oli toisin, jopa taksinkuljettajia oli työttömänä. Ulkonäöllinen vamma? josta puhuit ei estäisi työllistymistä taksissa, mutta kantajalleen se voisi pidemmän päälle olla inhoittava ikuinen puheenaihe.

Mielipiteisiini kuuluu myös kansalaispalkka kaikille Suomessa asujille erilaisten ihmeellisten toimeentuloasumisopiskelutukien ja työttömyyskorvausten tilalla tyylin esim. 0-18v 250e/kk ja 18v-> 700e/kk. Tämä kannustaisi "ahkeria" tekemään työtä ja "eläkeläisiä" helpottamaan asuntopulaa koska he voisivat muuttaa sinne missä kerrostaloja myydään eurolla. Tämä mitenkään suurinta osaa eläkeläisistä halveksumatta. Kansalaispalkan etuna olisi myös että dokut saisivat riittävästi viinaa kuollakseen pois. Mainitsemani kansalaispalkat voivat kuulostaa suurille summille, mutta jos köyhälle antaa 700e/kk niin erilaisten verojen yms. seurauksena siitä palautuu valtiolle 600e (ei fakta, onko kenelläkään tietoa?). Rikkaita Suomessa on niin vähän että pitäkööt perkeleet palkkansa omilla tileillänsä.

Tämä tästä tällä erää, seuraavia väärinymmärryksiä odotellessa.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Mihinköhän "Epun mullin malli" -ajattelun mukainen 700 egee miinus verot ym oikein riittäis yhtään kellekään nykypäivän elinkustannuksilla? Vai olisko Epun mallissa niin, ett vuokrat maksais joku tuntematon taho, samoin harrastuskulut ym?

Kansalaispalkka ajatuksena on ihan ok, koska silloin ei syyllistettäis ja leimattais ketään, kuten nyt tapahtuu fattan ja työttömyysturvan varassa oleville asiakkaille.

Kansalaispalkan oikea ja toimiva taso olisi minimissään 1400 euroa, silloin sillä olis jo kansantaloudellisia vaikutuksiakin.
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Bruttona tai nettona, tuosta nyt ei paljon veroa mene. Anneli ei taida tietää että esim. vartijan kk-palkka on alle 1400e. Alhaisen vuokratason kunnissa tuo 700e on ihan riittävästi. Harrastukset voi kyllä valita tulotason mukaan.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Kansalaispalkka vain niille, joilla on maksa-arvot ok ja puhallustulos nolla promillea!

Mulle oli vähän yllätys, ett vartijan palkka on alle 1400 e, eikö se oo kuitenskin vuorotyötä useimmiten?? Onko teillä ammattiyhdistystoimintaa, vai onko sekin kielletty puheenaihe, duuni on vaativaa ja osin kai vaarallistakin vrt persauksillaan istuvat valtion konttorieukot, palkan keskiarvo 2430 egee/kk.
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Kuten tuossa yllä lukee niin mä en ole vartija. Toki kyse oli peruspalkasta ilman lisiä. Miksi pitäisi olla maksa-arvot kunnossa?

Vuoden 2007 palkkataulukko
http://www.vartijat.com/turva/index.php ... palkat2007

Huomaa alariviltä:
Iltalisä klo 17-21 on 73 senttiä/tunti ja yölisä klo 21 - 7 on 135 senttiä/ tunti 1.2 .2007 alkaen.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Mikä mättää, kun et muista omia kannanottojasi, krrr!! En provosoidu kuitenskaan, älä huoli, poju!
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Ja mistähän nyt mahtaa olla kyse? Tästäkö?
Eppu74 kirjoitti:Kansalaispalkan etuna olisi myös että dokut saisivat riittävästi viinaa kuollakseen pois.
Lisa-G
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 28, 2007 6:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lisa-G »

Kummasti sitä silti toivoisi, ettei se doku isä/ tai äiti saisi tarpeeksi sitä rahaa *kuollakseen* nopeasti pois...Ärsyttää v-sti tuollaiset kommentit. Voitaisiin miettiä toki, mitä voitaisiin tehdä, jotta alko/huume-ongelmat saataisiin vähenemään, mm. syytää entistä enemmän ennaltaehkäisyyn, kuntoutukseen jne..itsensä nuo kuntoutusrahat maksavat takaisin, jos entisesti juoposta tai narkista saadaan kaidalla tiellä pysyvä kansalainen joka mahdollisesti pääsisi joskus ansiotöihin käsiksi.

I kno I know, kaikkia ei voida pelastaa ja osittainen oma valintakin toki. Mutta riippuvuus katsotaan sairaudeksi ja toisilla meistä on sellaisia elämäntilanteita, jotka edesauttavat riippuvuuden syntyä ..( työttömyys, konkurssit, avioerot, läheisen kuolema jne,,) . Kokonaiskuvan katsominen saattaa joskus auttaa ajattelemaan laajemmin.

Saattoi mennä ohi aiheen, mutta pakkohan tähän oli kantaa ottaa :D
Tiedän mm. kaiken.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Lisa-G, tervetuloa minunkin puolesta näille laajoille foorumeille.. Et mennyt ohi aiheen, juuri tästä on kysymys!

Mua suivaannutti Eppu74:n kommentoinnissa se iänikuinen mustavalkoisuus:

-työttömät on aina tavalla tai toisella juoppoja elikkäs aiheuttaneet itse työttömyytensä

-alkoholismiin sortuneet ovat auttamattomia luusereita, mitä niihin ruutia polttamaan

-pilkaa kansalaispalkka -ajatusta, hauskaa Epulla kai, he he
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.



Hyvä Lisa-G ja Anneli! Hyviä kommentteja. Tosiaan ei välttämättä alkoholismi tai köyhyys ole ihmisen oma vika. Ja myös tulisi olla mahdollisuus nousta sieltä halutessaan muuttaa elintapansa. Nyky-Suomessa lähes mahdotonta sosiaalinen nousu omin avuin.


edit:feodaali-yhteiskunta...


.
.

kaukana poissa


.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:.



Hyvä Lisa-G ja Anneli! Hyviä kommentteja. Tosiaan ei välttämättä alkoholismi tai köyhyys ole ihmisen oma vika. Ja myös tulisi olla mahdollisuus nousta sieltä halutessaan muuttaa elintapansa. Nyky-Suomessa lähes mahdotonta sosiaalinen nousu omin avuin.


edit:feodaali-yhteiskunta...


.
Hyvä kommentti tämäkin, niin totta.
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Teistä en tiedä, mutta mun alkoholisti-isä on jo viinan takia kuollut. Toki viinan ja tupakan voisi julistaa kokonaan laittomiksi, se vain vaatisi kansainvälisiä toimia.

Anneli mä tietääkseni tuossa ehdotin kansalaispalkkaa, miksi sä puhut kansalaispalkan pilkkaamisesta?
Vastaa Viestiin