Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Voi hitsi, minä jo hihkuin että nyt on murhajuttu ratkeamaisillaan kun ylläolevassa viestissä lukee epäiltyjen etsintäkuulutuksesta. Mutta olikin siitä bussikuskin pahoinpitelystä. Voisikohan siihen liittyvää keskustelua jatkaa siis jossain muualla, kun se ei tähän tapaukseen nykyisen tiedon valossa liity mitenkään?
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Samaa mieltä edellisen kanssa. Etenkin, kun ko. tapauksesta on olemassa ihan oma ketjunsa, eikä tämä välttämättä liity Tesoman tapaukseen millään tavalla.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=19010
Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Onkohan poliisi saanut selville jotain uutta, koskien tätä Tesoman murhaa.Kovin on hiljaista, ainkakin täällä ollut.Eivät ole ihmiset paljon näistä puhuneet.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1624
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Kukaan ei enää puhu tästä asiasta. Ei edes siellä, mistä uhri oli alkujaan kotoisin. Outo hiljaisuus. Ei poliisi varmaan ole hylännyt juttua. Ehkä heillä on dna-tutkimusten kanssa vielä projekteja tulossa.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2113
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Ei poliisi varmastikaan ole hylännyt juttua,luulen että he työskentelevät kuumeisesti koko ajan.Varmasti tulevat tiedottamaan asiasta sen jälkeen,kun uutta tiedotettavaa yleensä löytyy.

Tutkinnanjohtaja Jari Kinnunen on koko ajan painottanut,että "tässä jutussa tutkittavaa riittää" ja että "on kysymys pitkäkestoisesta tutkinnasta".

Ilmeisesti siis hyvin visainen asia,mutta en hetkeäkään ole epäillyt,etteikö tämä vielä joskus selviäisi.

http://yle.fi/uutiset/tesoman_murhamyst ... na/7973298
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
ha.ahola
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 4:10 pm

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja ha.ahola »

Tasaista ja helppokulkuista maastoa paeta, kun eihän silloin ollut luntakaan, kuin nimeksi. Tekijä tai tekijät ovat päässeet nopeasti pois murhapaikalta.

Kyllä minä veikkaisin, että ei ilman huumehöyryjä ole tuota tekoa tehty.
Bravo
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 1:17 pm

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja Bravo »

ha.ahola kirjoitti:Kyllä minä veikkaisin, että ei ilman huumehöyryjä ole tuota tekoa tehty.
Motiivi olisi kiva tietää. Satunnainen tupakan pummaus huumeissa. Ja sitten hankala selvittää.
Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Luulen, että poliisit ovat kyllä jo tutkineet kaikki dna näytteet, tai jos eivät, niiden tutkinta on loppusuoralla.On kyseessä toiset tutkinnalliset epäselvyydet, miksi syyllistä tai syyllisiä ei saada kiinni.Poliiseilla ei ole tarpeeksi näyttöä, tapauksen selvittämiseen tai todisteiden näyttämiseen syyllisiksi epäiltyjä vastaan.Taitaa kuitenkin olla niin, että murhaajilla on etulyöntiasema, joten poliisit eivät vieläkään tiedä, ketkä sen tekivät!? Joten tämä kaikki todellakin hidastaa syyllisten saamista kiinni ja telkien taakse.Taitaa käydä samoin, kun Bodom keissin kanssa, aikoinaan...ei ehkä koskaan selviä.Surullista, mutta näitähän riittää, myös Suomen rikoshistoriassa.Oudointa tässä on se että tekijä tai tekijät ovat uusi tuttavuus poliiseille.Ei murhaa kovin kevyin perustein tehdä.Miksi sellainen sen olisi tehnyt, joka ei ole jo, poliisin tuttu.Luulen että poliiseilla on tästä jonkinlainen käsitys ollut jo pitkään mitkä motiivit ovat, mutta he eivät puhu niistä julkisesti tutkinallisista syistä.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
clay
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 9:53 am

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja clay »

Oudointa tässä on se että tekijä tai tekijät ovat uusi tuttavuus poliiseille.Ei murhaa kovin kevyin perustein tehdä.Miksi sellainen sen olisi tehnyt, joka ei ole jo, poliisin tuttu.Luulen että poliiseilla on tästä jonkinlainen käsitys ollut jo pitkään mitkä motiivit ovat, mutta he eivät puhu niistä julkisesti tutkinallisista syistä.[/quote]


Itseasiassa, aika moni henkirikoksentekijä ei ole poliisin "vanha tuttu". Itse luulen, että poliisilla ei ole hajuakaan mikä motiivi voisi olla? Mikä tietenkin vaikeuttaa tutkintaa huomattavasti, kun ei ole mitään tietoa mistä piireistä syyllistä lähdetään etsimään. Uskon että uhri on valittu sattumalta ja tapaus ei selviä, ellei tekijän dna tule joskus hamassa tulevaisuudessa jonkun toisen jutun yhteydessä esiin. Kukaan ei tunnusta, tekijää ei otettu kiinni tekopaikalta, silminnäkijöitä ei ole, valvontakameran kuvaa ei ole, uhri ei liikkunut rikollisissa piireissä? Vaikea on juttu, Suomen poliisille? Suomalainen huippuosaaminen on takavuosina muutenkin ollut vähän niinkun vaan suomalaisten omaa egoa pönkittävä juttu. Maan kokoajan alaspäin menevää tilaa kun katselee. Me ei ehkä ollakkaan ihan maailman kärkeä oikeastaan missään asiassa?
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

clay kirjoitti:Itseasiassa, aika moni henkirikoksentekijä ei ole poliisin "vanha tuttu". Itse luulen, että poliisilla ei ole hajuakaan mikä motiivi voisi olla? Mikä tietenkin vaikeuttaa tutkintaa huomattavasti, kun ei ole mitään tietoa mistä piireistä syyllistä lähdetään etsimään. Uskon että uhri on valittu sattumalta ja tapaus ei selviä, ellei tekijän dna tule joskus hamassa tulevaisuudessa jonkun toisen jutun yhteydessä esiin. Kukaan ei tunnusta, tekijää ei otettu kiinni tekopaikalta, silminnäkijöitä ei ole, valvontakameran kuvaa ei ole, uhri ei liikkunut rikollisissa piireissä? Vaikea on juttu, Suomen poliisille? Suomalainen huippuosaaminen on takavuosina muutenkin ollut vähän niinkun vaan suomalaisten omaa egoa pönkittävä juttu. Maan kokoajan alaspäin menevää tilaa kun katselee. Me ei ehkä ollakkaan ihan maailman kärkeä oikeastaan missään asiassa?
Suomessa ei taida olla, ainakaan vielä, kauhean laajaa tai onko edes ollenkaan, rikollisten geenirekisteriä. Vai onko sekin laitonta? Kun nimittäin tämän jutun yhteydessä kerättyjä näytteitä ei saa säilyttää, vaan ne tuhotaan analysoinnin jälkeen koska Suomen laki. Veitsestä otettu dna toki pysyy tallessa vertailua varten tulevaisuudessakin. Ei se ole poliisin vika jos juttu on vaikea, kun ei ole sitä rikollista ystäväpiiriä, valvontakamerakuvaa, silminnäkijöitä jne. On nyt sentään edes se puukko, ilman sitä näyttäisi varmasti vielä mahdottomammalta tapaukselta. Että vaikea juttu tämä olisi ihan minkä tahansa maan poliisille.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8263
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Suomessa ei taida olla, ainakaan vielä, kauhean laajaa tai onko edes ollenkaan, rikollisten geenirekisteriä. Vai onko sekin laitonta? Kun nimittäin tämän jutun yhteydessä kerättyjä näytteitä ei saa säilyttää, vaan ne tuhotaan analysoinnin jälkeen koska Suomen laki. Veitsestä otettu dna toki pysyy tallessa vertailua varten tulevaisuudessakin. Ei se ole poliisin vika jos juttu on vaikea, kun ei ole sitä rikollista ystäväpiiriä, valvontakamerakuvaa, silminnäkijöitä jne. On nyt sentään edes se puukko, ilman sitä näyttäisi varmasti vielä mahdottomammalta tapaukselta. Että vaikea juttu tämä olisi ihan minkä tahansa maan poliisille.

Kyllä täältä löytyy DNA-rekisteri, mutta ei siellä pidetä syyttömien tunnisteita. Jos DNA löydöt olisi rekisterissä olleet niin löydöksen jättäjä olisi hyvin vahvasti epäilty ja jo tunnistettu. Mutta kun ei ollut niin lähtivät ottamaan randomina kaduilla näytteitä. Ja ne näytteet eivät mene mihinkään rekisteriin jos lakia noudatetaan.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
työmatkapyöräilijä
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: La Elo 22, 2009 11:29 pm

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja työmatkapyöräilijä »

Kävin tänään tapahtumapaikalla. Aluksi olin väärän penkin luona, mutta sitten oikea löytyi. Itse tapahtumapaikkaa ei nähnyt varmasti, kun ei ollut enää kynttilöitä yms. Aika lyhyt matka penkiltä tapahtumapaikalla. Olisiko uhria ajettu takaa se matka ja sitten käyty kiinni.
Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Tarkoitin aiemmin puhuessani motiivista, että poliisi on voinut arvella ja kehitellä erilaisia näkemyksiä, siitä, mitkä saattaisivat olla syynä murhaan.?! Kuten tällaiset asiat: Uhri on todella pahasti suututtanut jonkun, tai hän oli pahoissa veloissa jollekkin.? Ehkä huume asiohin sekaantumista, ja siinä mennyt hänen kohdallaan joku asia pieleen.? Ehkä ei maksanut velkojaan tarpeeksi nopeasti tai syy voi olla ties vaikka mikä.Syynä voi jollain nuorella tyhmällä urpolla olla pelkästään se, että uhrin naamataulu vitutti jostain syystä tai oli ärsyttänyt jotakuta jo pidemmän aikaa.En tarkoita näillä motiiveilla tässä yhteydessä mitään tämän syvällisempää! Tai vielä yksi yleinen asia: tunnesyyt; mustasukkaisuus.Tai asialla joku sekopää joka luulee olevansa Jumalan tai saatanan pyhällä tai epäpyhällä missiolla, uhria kohtaan.??? Syitähän riittää...Ottaa henki pois ihmiseltä, joka ei sitä todellisuudessa ansaitse.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Komisario Pulmu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 07, 2015 2:41 pm

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja Komisario Pulmu »

En usko että poliisit tietävät tavallisia pulliaisia enempää tapauksesta. Dna näytteitä kerätessään alkukeväällä kyselivät havainnoista tuolta illalta. Totuus taitaa olla että Tesoman slummissa liikkuu paljon henkilöitä jotka eivät ole kirjoissa ja kansissa missään, tai ainakaan Tesomalla. Kun pääsivät pälkähästä murhasta eivät varmaan heti ole samoihin maisemiin palaamassa. Huume/alkkis porukkaa melko paljon. Olisihan se mukava yllätys että poliisi tekijän keksisi näillä tiedoilla.
Murder is like potato chips: you can't stop with just one - Stephen King
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8263
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

työmatkapyöräilijä kirjoitti:Kävin tänään tapahtumapaikalla. Aluksi olin väärän penkin luona, mutta sitten oikea löytyi. Itse tapahtumapaikkaa ei nähnyt varmasti, kun ei ollut enää kynttilöitä yms. Aika lyhyt matka penkiltä tapahtumapaikalla. Olisiko uhria ajettu takaa se matka ja sitten käyty kiinni.
Mites se penkki liittyy tähän uhriin?
Ei ole sattunut omiin silmiin sellaista että uhri olisi missään penkillä ollut.
Sellainen juttu oli että joku lähes silminnäkijä oli nähnyt mahdollisen istuskelijan sillä penkillä. Ja se on niin pitkältä takamatkalta muisteltu että luotettavuus siihenkään ei ole kovin kummoinen, aika muuttaa muistoja kovasti.
Ainut mikä taitaa paikannuksessa pitää paikkansa on se että uhri tapettiin kävelytiellä lähellä sitä kuusta. Ja puukon löytymispaikka.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Vastaa Viestiin