Ari Matti Anttalainen katosi Kotkassa 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Ari Matti Anttalainen katosi Kotkassa 2007

Viesti Kirjoittaja neitix »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007121 ... 5_uu.shtml

:?

Edit. Kopsaan varuiksi tekstin tähän:

"22-vuotias katosi ravintolaillan jälkeen Kotkassa
17.12.2007 14:40
Myös kuukausi sitten kadonnutta Teemu Ripattia etsitään yhä.

Kotkassa etsitään nuorta miestä, joka katosi viime viikonloppuna ravintolaillan jälkeen. 22-vuotias Ari Matti Anttalainen oli viettämässä lauantaita ystäviensä kanssa muun muassa ravintola Bulevardissa. Viimeinen havainto hänestä on noin kello yhden aikaan ravintola Onnelan edestä.

Anttalainen on jo toinen lyhyen ajan kuluessa Kotkassa kadonnut. 18-vuotias Teemu Ripatti on ollut kadoksissa kuukauden päivät. Poliisi ei kuitenkaan halua yhdistää tapauksia toisiinsa. Kotkan poliisista kerrotaan, että kummankin nuoren miehen etsinnät jatkuvat täydellä teholla.

Anttalainen on noin 180 senttimetriä pitkä, normaalivartaloinen ja tummahiuksinen. Katoamishetkellä hänellä oli päällään tumma takki, mustat housut ja vaaleat lenkkarit.

Anttalaisen liikkeistä jotain tietäviä pyydetään ottamaan yhteyttä Kotkan poliisiin 071-873 5440 tai lähimpään poliisiin.

STT"

Annie W
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 5:58 pm

Viesti Kirjoittaja Annie W »

Aika jännä että taas ravintola Onnela kuten Ripatinkin tapauksessa...
Eikös tuo paikka ole vastikään avattu, ja sen jälkeen on alkanut näitä katoamisia tulla... :?

No joo, ehkä on selitettävissä sillä että uudessa paikassa porukka varmaan baari-iltana käy.

Toivottavasti miehet löytyy elävinä ja kunnossa.
Misery is almost always the result of thinking.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Pitkillä pojilla tuntuu käyvän kato Kotkassa: 190 cm ja 180 cm. Hurjaa touhua. Ravintolan nimi on kyllä tullut esille kaikissa uutisoinneissa. Minkä tyylinen ravintola on kyseessä? :shock:
Nothing is quite what it seems

pikkunen
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 4:24 pm
Paikkakunta: Pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja pikkunen »

Onneloita löytyy Suomen maasta aika monta eli Sedun baari kyseessä.

Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Jotenkin minusta tuntuu vahvasti siltä, että molemmissa tapauksissa on tapahtunut luonnollinen hukkuminen. Ensimmäisessä kadonneessa viim. havainto on hieman ennen siltaa. Olisi mielenkiintoista kuulla tämänkertaisista havainnoista, onko matka suuntautunut vesistöjen likeltä, niitähän tuolla piisaa....

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jossakin oli maininta, että olisi saattanut lähteä kävelemään kohti Kaukolaa ja jos näin on, niin joki siinäkin jää ylitettäväksi.
Onneksi mä en käy ravintoloissa enää. Eihän tuonne uskaltaisi edes mennä...
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Tipu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 6:03 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tipu »

Voi herranjestas. Eikö nykyään enää kaverit pidä huolta toisistaan? Siis tottakai voi olettaa että aikuinen ihminen pitää itestään huolta, mutta kyllä meidän ystäväpiirissä on sovittu että baari-illan jälkeen kukaan ei lähde yksin kotiin ilman kyytiä, ja ainakin taksille saatellaan.

Tietysti tässä voi olla kyse ihan siitäkin, että ko. mies on itse halunnut kadota, johon taas ei muiden tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuta..

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

"Kamalaa kun ihmisiä katoaa!
Liikkuukohan kotkassa sarjamurhaaja?" Suomi24 keskustelupalstalta

Niin,no johan alkaa olla saman tyylistä kuin Turussa,vai onko vain ketjureaktio taas.

Josko joku sielläpäin asuva kertoisi mitä hiippareita siellä liikkuu :wink:
Totuus on tarua ihmeellisempää

Tipu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 6:03 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tipu »

^No siis hiippareitahan täällä riittää, mutta ei ne aiemmin oo tällai huolestuttanu... Toivottavasti tässä (sekä Teemun) tapauksessa olis kyse joko vapaaehtoisesta katoamisesta, tai sit vesi vienny mennessään.. ettei joku kahjo napsi miehiä matkaansa tosta vaan.

PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Mikähän merkitys sillä on, että käsittääkseni molemmat Kotkassa kadonneet hävisivät Onnelasta 15. päivä? Teemu marraskuussa ja Ari joulukuussa... Sarjamurhaajateoriaa keksimään?

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Mä mietiskelin sitä, että voisiko tuolla Onnelassa olla esim.joku, joka tiputtelee tippoja laseihin ja näennäisesti selvähköltä ihmiseltä menee sitten jalat alta ja se humpsahtaa mereen.
Vai hujahtavatko nuo kaikki käytetyt tipat samantien nuppiin?

Mä olen itse kerran, eräässä kotkalaisessa ravintolassa saanut lasiini tippoja ja mulla kyllä toimi jalat, mutta ei pää. Olin ajeluttanut taksia ympäri maakuntaa kahdensadan euron verran, kunnes poliisit herättelivät taksin takapenkiltä.

Niin siis tuli vaan mieleen, kun näin lyhyen ajan sisällä on kadonnut kaksi nuorta, jotka ovat, ilmeisesti kumpikin, olleet vasta avatun ravintolan asiakkaita...*hmm*
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

YAS asialla?

No ei, ei pelleillä vakavalla asialla. Vitun kuumottavia tällaset kaatomiset. En oo ite jaksanut kelata yhtään, et liittyykö nää toisiinsa vai ei (eikä oo kyllä tarkotus alottaakaan, haha), mut ihan ylipäänsä jotenkin kuumottavia tällaset katoomiset aina on.

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Matula kirjoitti:Jotenkin minusta tuntuu vahvasti siltä, että molemmissa tapauksissa on tapahtunut luonnollinen hukkuminen. Ensimmäisessä kadonneessa viim. havainto on hieman ennen siltaa. Olisi mielenkiintoista kuulla tämänkertaisista havainnoista, onko matka suuntautunut vesistöjen likeltä, niitähän tuolla piisaa....
Vähän samaa ounastelen minäkin. Löytyvät viimeistään keväällä, ei liity rikosta. Mielenkiintoa kyllä herättä, että kaksi nuorta miestä katoaa lyhyen ajan sisällä. Onko Kotkasta tulossa uusi Turku...

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6651
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Kotkassa kadonneiden tutkinnassa ei läpimurtoa
20.12.2007 13:33

Poliisin tutkimukset Kotkassa kadonneiden kahden nuoren löytämiseksi eivät ole toistaiseksi johtaneet tuloksiin.

Kotkan rikospoliisi tarkastaa kaikki yleisöltä saamansa havainnot ja jatkaa kuumeisesti omia tutkimuksiaan.

Viime viikonloppuna kadonneesta Ari Matti Anttalaisesta, 22, poliisilla on muutamia yleisöhavaintoja. Ne kaikki rajoittuvat kuitenkin ravintola Onnelan eteen, jossa Anttalaisen tiedettiin olleen lauantain ensimmäisenä tuntina 15. joulukuuta.

Tapausta tutkiva rikosylikonstaapeli Ilari van der Steen kertoo, että poliisin tutkintalinja rakentuu yleisöhavaintojen ja omien tutkimusten varaan.

- Emme lähde internetin keskustelupalstoilla liikkuvien huhujen perään. Ne eivät kuulu tutkintalinjaamme, van der Steen kertoo.

Havaintoja kaivataan

Kotkan rikospoliisin tutkiman valvontakameranauhan mukaan viimeinen havainto Anttalaisesta on viime lauantaina kello 0.58. Torin laidalla sijaitseva kamera tallensi hänet tuolloin ravintola Onnelan edessä.

Anttalainen on lähtenyt kävelemään Kauppakadun suuntaan, jonka jälkeen kuvamateriaali loppuu, poliisi kertoo. Hän ei poliisin arvion mukaan ole pyrkinyt sisään ravintola Onnelaan katoamista edeltävänä iltana.

Anttalaisen ohella poliisi jatkaa Teemu Tapani Ripatin, 18, tapauksen tutkintoja. Ripatti katosi 15. marraskuuta, jolloin hän oli viettänyt ravintolailtaa Kotkan keskustassa. Ripatista poliisi sai yleisöhavaintoja hänen käveltyään kohti Hirssaaressa sijaitsevaa kotiaan.

Molempia katoamistapauksia koskevista havainnoista pyydetään ilmoittamaan Kotkan poliisille numeroon 071 873 5440 tai 071 873 5442 tai lähimmälle poliisille. Sähköpostiosoite on [email protected].


STT

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1468208

Poliisi julkisti valvontakameran kuvia Arista.
Iltasanomat kirjoitti:Tapausta tutkiva rikosylikonstaapeli Ilari van der Steen kertoo, että poliisin tutkintalinja rakentuu yleisöhavaintojen ja omien tutkimusten varaan.

- Emme lähde internetin keskustelupalstoilla liikkuvien huhujen perään. Ne eivät kuulu tutkintalinjaamme, van der Steen kertoo.

Vastaa Viestiin