Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Mrs Hitler kirjoitti:
murjaani kirjoitti:
Jussi Peltola
Perustelu: en voi sulkea pois mahdollisuutta, että lapsuudesta tutuilla olisi osuutensa Jussin häviämiseen. ( Lue: taannoinen koulukaveri, joka pahasti kadun varjoisella puolella ja muutama seikka. Ja kyllä, olen ajatukseni viranomaisille kertonut ja jopa pari juttua heidän kanssaan maastossa tutkaillut.)
Hei jopas olikin mielenkiintoista..mutta pystytkö Murjaani vähän selkeyttämään, mitä tarkoitat Jussin tapauksessa tällä suluissa olevalla?...
Olin eräänlainen asianomistaja useammassa jutussa (= seutukunnan huumeporukoiden jäsen oli käyttänyt omistamaani paikkaa tarkoituksiinsa sopivilla tavoilla tietämättäni ja vähäistä vahinkoa aiheuttaen useassa kätkemisrikoksessa ja oli siellä vähän kovisteltukin väkeä). Tuttavapiiriini kuuluvan henkilön kesäasunnolla, Jussin katoamispaikan suunnilla, taas oli tehty myös jos jonkinlaista kolttosta. Poliisin tutkimuksissa minun kiinteistöni tapahtumat ja tuttavan kesäasunnon tapahtumat osoittautuvat osin samojen henkilöiden teoiksi.

Tätä yhdistelmää ja paikkoja vilkaistiin sitten porukalla.

Minulla ei ole tietoa, mihin loppupäätelmiin viranomainen lopulta tuli. En voi päätellä tämän lapsuuskaverin kohtalostakaan, koska hänelle tuli kakkua niistä muista ansioistaankin.

mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Jari Hännikäinen. Jotenkin karua, että 12v poika katoaa todennäköisesti henkirikoksen uhrina, ja "unohdetaan" myös mediassa. Tekijäkin mahdollisesti edelleen elossa, joten voisiko nykytekniikka tuoda jotain uutta tähänkin caseen.
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)

uutisointi
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 12:52 am

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja uutisointi »

Mika Mäenpää ja ulkomailta Benjaman Kyle. Kyle on ihan ihmejuutu. Löytyi lähes alastomana yli 10 v sitten, ei muista kuka on. Tutkittu DNA-linjoja,muistojen perusteella päätelty että toiminut ravintolakeittiöbisneksessä. Kukaan ei tunne.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Täällä monet mielenkiintoiset on mainittukin, kuten Salomaa, Käkelä jne. Kuitenkin haluaisin ehdottomasti kuulla vielä joskus elämässäni totuuden siitä, mihin katosi A(a)di Hokkanen. Täälläkin on ketju hänestä, mutta Hejacissa meillä oli hyvät keskustelut pohtiessamme eri vaihtoehtoja.

Arpigeeli
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Su Touko 31, 2015 8:44 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Arpigeeli »

Voisin mainita neljä tapausta jotka ovat erittäin mielenkiintoisia. Kai Salomaa, Piia Risti-
kankare ja Raisa Räisänen joista on tehty hyvät jaksot Ylen "Kadonneet" sarjaan. Lisäksi
mystinen tapaus Tsekki Nela josta ei vielä ole tehty TV-ohjelmaa?

sitruunapinna
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: La Touko 05, 2012 9:01 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja sitruunapinna »

Benjaman Kylen tapaus on itse asiassa melko lailla vastikään selvitetty ja miehen oikea henkilöllisyys on nyt tiedossa. Näin uutisoittin sivustolla Missing persons of america. Hänen oikeaa nimeään ei ole annettu julkisuuteen miehen itsensä ja tämän perheen yksityisuuden suojaksi. Benjaman ei myöskään kuulemma ole mitenkään erityisen innokas vielä tapaamaan sukulaisiaan, vaan aikoo edetä rauhassa. Tiedä sitten mikä tässäkin tapauksessa loppujen lopuksi on ollut kyse. Huijaus, muistin menetys vaiko mielenterveysongelmia.
Hei hei mutsi.Mä en oo syöny mun lääkkeitä.

Eazy
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Heinä 09, 2013 5:27 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eazy »

Nämä mihin liittyy vahvasti henkirikos/huumausaineet, poislukien Pekka Tuukkanen.

Vilho Hauhia -89
Markku Valtonen -93
Pentti Puotinniemi -93
Kai Salomaa -03
Pekka Tuukkanen -04
Seppo Korhonen -05
Juha Penttinen -11

Mitkä ei kiinnosta:

Raisa Räisäset -99
Karoliina Kestit
Ja ihan törkeesti mediahuomiota saanut Nela Utkina :twisted:
Viimeksi muokannut Eazy, Ma Loka 12, 2015 6:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bein me is so neat!

Eazy
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Heinä 09, 2013 5:27 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eazy »

Eazy kirjoitti:Nämä mihin liittyy vahvasti henkirikos/huumausaineet, poislukien Pekka Tuukkasen.

Vilho Hauhia -89
Markku Valtonen -93
Pentti Puotinniemi -93
Kai Salomaa -03
Pekka Tuukkanen -04
Seppo Korhonen -05
Juha Penttinen -11

Mitkä ei kiinnosta:

Raisa Räisäset -99
Karoliina Kestit
Ja ihan törkeesti mediahuomiota saanut Nela Utkina :twisted:
Muoks: Tarmo Matilaisen katoaminen vuonna -94 kiinnostaa myös, jos kaveri on lähtenyt kotoaan vain käsiaseen kanssa. Kun on saman kylän miehiä.

Ja tää yks liikemies Turusta -94 jolla oli paljon velkaa.
Bein me is so neat!

metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Kyllä Raisa Räisäsen katoaminen on lukuisista, miltei dekkarimaisista juonenkäänteistään johtuen ehdottomasti se kiinnostavin katoaminen Laitisen Jussin ohella.

Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Tuukkanen ja Utkina, vaikken ketjua ole juuri jaksanut lukeakaan. Pekan tapaus on inhottava, todennäköiset syyllisetkin olleet poliisilla jo kiiinni mutta kun todisteet eivät riitä. Poliisi tietää ja kylä tietänee, mutta hiljaisuus jatkuu.
Haluaisin Pekan vielä löytyvän. Kiltti syrjäytynyt hissukka, ja sitten sille mennään tekemään noin jossain salotaipaleella. En tykkää.
Utkina on hieman poikkeava case. En usko itsemurhaan.
Se koko elämän ajaksi kadonnut ja mummona löytynyt saksalainen on kiinnostava tapaus, vaikka ei suomalainen case olekaan.
Utkina voi olla samantyyppinen. Ei mitään syytä kadota, yksi kaunis päivä lähtee vaan.
Murhaa pidän todennäköisenä.

Lokki Holmes
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 1:31 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Lokki Holmes »

Nyt vasta pääsen kommentoimaan ketjua, jonka itse aloitin...

Kylläpä tässä on jo monta mielenkiintoista tapausta tullut esille, joihin täytyy meikäläisenkin tutustua paremmin. Tuntuu uskomattomalta, että Suomessakin on monia käsittämättömiä/selvittämättömiä katoamistapauksia, kun Suomi on kuitenkin pieni maa, jossa aina joku tuntee jonkun. Toisaalta sitten taas asumattomia seutujakin on valtavasti.

Melkein hävettää myöntää, että itseäni on eniten viime aikoina kiehtonut Utkinan tapaus. Siitä syystä, että alusta asti on tuntunut, että katoaminen on ollut suunniteltu tai ainakin, että hänellä olisi ollut kaksoiselämää.

Kadonneet ja löytymättömät lapset myös puhuttelevat - kiehtomisesta ei voi puhua.

Entä onko monia sellaisia tapauksia, että ruumis olisi löytynyt, mutta henkilöllisyys on jäänyt mysteeriksi? Itse muistan vain sen nuoren naisen tapauksen, oliko metsätytöksi kutsuttu, jonka joku täälläkin mainitsi.

Muokkaus: kirjoitusvirheet.
Ei sovi peiliä syyttää, jos naama on ruma.
venäläinen sananlasku

eloq
Harjunpää
Viestit: 348
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 9:16 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja eloq »

Dominick Arduin, eikös hän Suomesta lähtenyt reissuun jossa katosi?

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Silloin tällöin on tullut kerrattua Marko Ovaskan katoamisasiat. Oli se merkillinen katoaminen. Ukko katosi toistamiseen ja ilmeisesti lopullisestikin ja olipa vielä suunnistaja. Hänestä ei ole sittemmin mitään uutta tainnut tulla esiin?

Nimof
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 6:46 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nimof »

Maarit Haantien tapaus häiritsee minua. Liittyykö se Tuula Lukkarisen selvittämttömään murhaan vai ei? Liittääkö mikään hänet tiettyyn hiekkakuoppaan vai ei? Tapaus kiinnostaa minua myös siksi, että olen koiran kanssa usein liikkunut noissa maisemissa. Liittyykö Järvenpään sarjamurhaajaan paikallislehden seuranhakuilmoitus, jossa kaivattiin pitkähiuksista naista. En usko, että liittyi, mutta jotenkin se oli hyvin häiritsevä.

Vestigia terrent

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Kiehtovimmat katoamistapaukset Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Nimof kirjoitti: Liittyykö Järvenpään sarjamurhaajaan paikallislehden seuranhakuilmoitus, jossa kaivattiin pitkähiuksista naista. En usko, että liittyi, mutta jotenkin se oli hyvin häiritsevä.
Mielenkiintoinen juttu. Tällaisesta en ole kuullutkaan. Onko sinulla tietoa tuon ilmoituksen sisällöstä ja milloin se on julkaistu?
Lisäys: Löysinkin tuon kirjoittamasi kohdan Tuula Lukkarisen ketjusta.

Vastaa Viestiin