Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikaisin

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 6:36 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

Väkivallan uhka ei ole sama asia kuin konkreettinen väkivalta, jonka taltuttamiseksi on tilattu aina poliisista ambulanssiin, suvakki.
Näissäkään ei mitenkään eritelty tapauksia, joissa poliisi ja ambulanssi on tilattu paikalla 10-vuotiaan harjoittaman väkivallan seurauksena. Ilmeisesti tämä monikulttuurinen koulupäivä oli ensimmäinen tapaus?

Tiina kirjoitti: Siinäpä linkkiä ja niistäkin vain murto-osa.Vai ei ole väkivaltaa kouluissa ollut aiemmin?

Joka ambulanssin tulosta kouluun ei tiedoteta, koska yksilön ja erityisesti alaikäisensuoja... :|
Kyllä siitä nykyaikana tiedotetaan, tai muuten juorut lähtevät leviämään. Samasta syystähän tästä tiedotettiin, suvakki.
Tiina kirjoitti: Ja kuten olen sanonut jo aiemmin. Miten helvetissä voi olla suvakki, jos on sitä mieltä, että kaikissa ihmisryhmissä on kusipäitä? :lol:
Myös mustissa, ruskeissa, keltaisissa, kuin valkoisissakin.

Selitäppä sinä tämä. Jukkapoeka.
:roll:
No sillä tavalla, että kyseenalaistaa heti ensimmäisenä jokaisessa eri ketjussa monikulttuurisen sattumuksen ja epäilee, josko tekijät sittenkin olisivat suomalaisia. Tästä on jo MV-julkaisussa kerrottu tekijän olleen "Mohammed". Media ei julkaise tietoa, koska rasismin lisääntyminen, vastakkainasettelu ja "Mohammed" oli vielä "ala-ikäinenkin".
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^ :roll:

Kuva

Mä oon aina miettinyt, että missä tilanteessa käytetään argumenttia:
Jos väittelet idiootin kanssa, niin katso, että hän ei tee samoin.

Jotenkin tuntuu, että tässä on nyt se tilanne. :lol:


Mut kerta kiellon päälle...

Kuva

:mrgreen:
Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 6:36 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

Tiina kirjoitti:^ :roll:

Kuva

Mä oon aina miettinyt, että missä tilanteessa käytetään argumenttia:
Jos väittelet idiootin kanssa, niin katso, että hän ei tee samoin.

Jotenkin tuntuu, että tässä on nyt se tilanne. :lol:


Mut kerta kiellon päälle...

Kuva

:mrgreen:
No mä olen aina miettinyt, että eihän suvakin kanssa edes kannattaisi yrittää keskustella, mutta unohdan sen aina välillä. Kiitos, että tiputit minut takaisin maanpinnalle. Yritän muistaa paremmin jatkossa.
bettyab
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Elo 10, 2015 12:06 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja bettyab »

Mielestäni tässä ei tarvita rasistia eikä suvakkia? Selvässä asiassa. Neekeripoika riehui koulussa, mutta rauhoittui kun samaa rotuaa oleva tuli palkitsemaan. Mikä tässä on niin ihmeeellistä?
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

^Päivän paras :D :D :D
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Toikohan iskä banaanin pojalle?
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 6:36 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

Jutussa ei muuten kerrota sitäkään, että johtuiko häiriökäyttäytyminen ja tottelemattomuus siitä, että luokanopettaja oli nainen? Oliko?

Lehdistö ei kirjoita asioista, koska haluaa välttää vastakkainasettelua ja rasismin lisääntymistä, mutta eikös sellainen lisää ikäänkuin itsestään vastakkainasettelua, jos "Mohammed" muuttuu uutisoinnissa 10-vuotiaaksi pojaksi? Kun taas "Petri" on "Petri" uutisoinnissa.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Jukka Siintonen kirjoitti: Kun taas "Petri" on "Petri" uutisoinnissa.

Linkkiä tähän??? :lol:

No ei vaan, rauha, rauha. :)

Kyllä harmittaa, että vaikka on kääntänyt netin ympäriämpäri vauvapalstoineen kaikkineen, niin en pysty nyt millään todistamaan, että lapsi oli mulatti. Saisi sanoa Jukalle, että oltiin molemmat puoliksi oikeassa. :mrgreen:
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1624
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Niin se vaan on, että muista kulttuureista tulevat ihmiset eivät opi maan tavoille ainakaan kovin helposti. Pikkulapset reuhuavat koulussa ja vähän isommat mamut pahoinpitelevät, ryöstelevät ja raiskailevat pitkin kyliä. Ihan turha alkaa puolustella heidän käytöstään millään kulttuurieroilla ja "odotetaan ja suvaitaan"-argumenteilla. Eivät näy oppivan, näin se vain on.

Jos meiltä lähdettäisiin heidän maihinsa asumaan ja kouluun, oltaisiin kyllä taatusti aika nopeasti päättömänä jossain tien poskessa, mikäli ei toimittaisi heidän kulttuurinsa säännöillä.

Jos pikkuipana ei koulussa tottele nyt tässä vaiheessa, niin mitä luulette hänen tekevän esimerkiksi kymmenen vuoden päästä?
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Pitää muistaa, että jopa 70% tutkituista lapsina esiintyvistä "matupojista" on täysi-ikäisiä miehiä. Jos kaikki partalapsoset tutkittaisiin syntyisi siitä Suomen ja koko Euroopan laajuinen skandaali. Britanniassa on jo alkanut suuri kohu Calaisista tulleiden "alaikäisten lasten" paljastuessa jopa 33 vuotiaiksi miehiksi.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Paa »

jukuripää kirjoitti:Niin se vaan on, että muista kulttuureista tulevat ihmiset eivät opi maan tavoille ainakaan kovin helposti.
Ja somaleilta ei onnistu millään. Vai sanoisinko että muslimeilta. Naisissa voisi olla potentiaalia, mutta kun ovat kahleissa kiinni. Sääli.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
debbie

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja debbie »

Jotenkin tuo MV-tyylinen otsikko ei oikein sovi itse tapahtuman kanssa yhteen. :?
Oppilaan nimikö on tiedossa?

Mulle tuli mieleeni, oman kokemukseni perusteella, että kyseessä on jonkin erityisluokan oppilaan oireilusta. Eikä se kysy ihonväriä, eikä etnistä taustaa. Ja mikä teki koulupäivästä sitten monikulttuurisen, sitä minä en tiedä.
En ymmärrä koko sanaa, enkä oikein näitä tämäntyylisiä vihanlietsonta-juttuja muutenkaan..
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

debbie kirjoitti:Ja mikä teki koulupäivästä sitten monikulttuurisen, sitä minä en tiedä. En ymmärrä koko sanaa, enkä oikein näitä tämäntyylisiä vihanlietsonta-juttuja muutenkaan..
Koulussa "vähintään puolet" maahanmuuttajataustaisia "lapsia." Vihervasemmiston keksimä sanahan tuo monikulttuurisuus on, mielestäsi he siis syyllistyvät vihanlietsontaan? Kukas ministeri se totesi "monikulttuurisuus on rikkaus," vihanlietsontaa?
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Ärrkele kirjoitti:Täytyy sanoa, että en tiedä yhtään suomalaista neljäsluokkalaista joka olisi pahoinpidellyt opettajan ikinä. En edes ymmärrä miten moinen on fyysisestikään mahdollista.
Minäkään en tiedä yhtään suomalaista tai mamua koululaista, joka olisi pahoinpidellyt koulun henkilökuntaan kuuluvan sairaalakuntoon. Sen sijaan tiedän useammankin tapauksen, jossa suomalainen ala-asteikäinen lapsi on saanut koulussa sellaiset kilarit, että on tarvittu useampi aikuinen pielemään häntä kiinni ja paikalle on soitettu poliisi rauhoittamaan tilannetta (joskus lapsen on riittänyt rauhoittamaan pelkkä tieto, että poliisi on tulossa). Aikuiset ovat noissa tilanteissa saaneet (ymmärtääkesni kevyehkösti) nyrkistä tai kengästä eikä siinä ole mielestäni mitään fyysisesti mahdotonta. Jos ala-asteikäinen lapsi saa tolkuttoman itkupotkuraivarin, eikä kunnioita (edes) vieraita ihmisiä, hän on todennäköisesti ns. erityislapsi eli kärsii neuropsykologisesta kehityshäiriöstä tai sitten hän on psyykkisesti häiriintynyt, mitä ovat todennäköisesti edesauttaneet vähemmän hyvät kotiolosuhteet (suomeksi sanottuna huonot vanhemmat). Mamu-lapsille sattuu varmaan myöskin näitä repeämisiä, mutta minun tietooni tulleet tapaukset ovat olleet kotimaisia pellavapäitä.

Niin ja se ambulanssi... Sitä tarvitaan viemään piltti päivystykseen mielenterveysarvioon, jos kilahdus on ollut riittävän paha tai lapsi on muutenkin vaikuttanut olevan henkisesti epätasapainossa. Päivystys sitten masinoi tukitoimet eli tarvittaessa lastensuojeluilmoituksen, ajan lastenpsykiatrian poliklinikalle tai perheneuvolaan ja joskus napsahtaa ihan siltä istumalta paikka lastenpsykiatrian akuuttiosastolle.

Se minua mietityttää tässä tapauksessa, että lasta ei viety päivystykseen. No, ehkä hän ei vaikuttanut olevan niin tolkuttomassa tilassa, että olisi ajateltu hänen tarvitsevan lääkärin arviota. Toivottavasti lastensuojelu kuitenkin menee käymään perheen luona, koulussa pidetään kymmenen palaveria eri tahojen kanssa (vanhemmat tulkin kanssa paikalla) ja järjestetään lapselle tukitoimia ja seurantaa, kuten täällä on tapana...
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Monikulttuurinen koulupäivä loppui "Mohammedilla" aikais

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Niin ja jokaisesta poliisin ja ambulanssin käynnistä ei tiedoteta julkisuuteen, enkä tiedä miksi edes pitäisi tiedottaa. Julkisuuteen tulevat minun käsitykseni mukaan vain ne tapaukset, jotka ovat herättäneet sen verran keskustelua somessa ja live-elämässä, että on ikään kuin pakko tiedottaa. Sitten Pirkko ja Masa voivat omalta osaltaan tehdä maailmasta paremman paikan kommentoimalla lehtien mielipideosastolla: "Tätä se vapaa kasvatus teettää!" ja "Itse sain risusta, jos olin nenäkäs ja minusta kasvoi kunniallinen kansalainen, että siitäs saatte kukkahattutädit ja penskojen paapojat!".
Vastaa Viestiin