15v tytön ja 28v miehen suhde

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Tiina »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016102 ... 4_uu.shtml


Yläasteikäisen tytön kanssa asunut mies kiisti seksisuhteen - tyttö oli kuitenkin videoinut yhdynnän
Maanantai 24.10.2016 klo 07.25


15-vuotiaan kanssa asunut 28-vuotias pohjoissuomalainen mies kiisti sukupuolisuhteen ja ylipäätään seurustelun.


Tyttö muutti miehen asuntoon äitinsä tieten. Äiti ei puuttunut tilanteeseen eikä tehnyt ilmoitusta.
15-vuotias ehti oleskella syytetyn asunnossa runsaat puoli vuotta. Lopulta hän hakeutui mielenterveyspalveluun.


Heidän seksielämänsä oli vilkasta, ja ainakin yhden kerran 15-vuotias oli myös videoinut heidän yhdyntänsä.

Kyseinen video ja tytön ottaman valokuvat päätyivät oikeudenkäyntiaineistoksi.

Suhteeseen liittyi myös alkoholi. Tyttö oli usein humalassa. Mies tarjoili myös hänen kaverilleen.

Tekoaikaan mies oli ollut 27-28-vuotias, tyttö 14-15-vuotias.

Yläasteella käyvän tytön välit isään olivat menneet poikki. Välit äitiin olivat tytön mukaan kunnossa, äiti ei estänyt hänen muuttoaan miehen asuntoon.

Tyttö alkoi oireilla

Mies kuskasi tyttöä muun muassa kouluun ja antoi hänelle sata euroa kuussa käyttörahaa.

Tyttö oli paljon yksikseen, sillä mies teki pitkiä työpäiviä. Tytön oli vapaus mennä ja tulla. Hänellä oli oma avain asuntoon.

Suhteesta tiesivät ilmeisesti vain tytön samanikäinen ystävä sekä äiti; hekään eivät tienneet yksityiskohtia. Tytön kaveri oli nähnyt pussailut ja yhteiset sänkyyn menot, mutta ei tiennyt suhteen intensiteetistä.

Yhdessä asuminen päättyi tytön alkaessa oireilla henkisesti. Koulunkäynti oli niin ikään sinä talvena keskeytynyt.

Tyttö hakeutui lopulta asiakkaaksi nuorille järjestettyyn mielenterveysapupalveluun, jossa avautui ahdistuksestaan.

Asia päätyi rikostutkintaan ja poliisi otti miehen kiinni kuulusteluja varten.

"Olin hänelle kuin isä"

Mies sai syytteen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Rikos olisi jatkunut lokakuusta 2013 tammikuulle 2015.

Lisäksi mies sai vastattavakseen raiskaussyytteen.

Mies kiisti syytteet. Hän ei ylipäätänsä seurustellut tytön kanssa. He nukkuivat eri sängyissä. Sanojensa mukaan mies oli ollut tytölle kuin isä.

Asunnolta löytyneistä seksileluista ja muista tarpeista mies totesi, että oli ne hankkinut. Hänellä oli ollut yhden illan suhteita.

Syytetyn mukaan tyttö oli aluksi valehdellut ikänsä ylöspäin kuten kaverinsakin. Hän näytti ikäistään vanhemmalta. Hän kertoi ajavansa mopolla.

Mies myönsi saaneensa tietää tytön todellisen iän, kun tämä muutti hänen asuntoonsa.

Kuvia ja DNA:ta

Syytetyn mukaan tytön äiti oli kantanut lapsensa tavarat hänen asuntoonsa. Tytön äiti ei ollut halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä. Syytetyn mukaan nainen oli todennut, että miehen tulee elättää tyttö, muuten hän kertoo viranomaisille tilanteesta.

Oikeus piti syytetyn kertomusta ristiriitaisena. Toisin kuin hän sekä tyttö että todistajat puhuivat seurustelusta, tyttö myös sukupuolielämästä.

Miehen kaverin mukaan syytetty oli rakastunut tyttöön ja oli maininnut aloittaneensa seurustelun.

Todistusaineisto puhui sukupuolisuhteen puolesta. Esimerkiksi asunnosta takavarikoiduista seksileluista löytyi tytön DNA:ta ja aluslakanasta sekä petauspatjasta molempien DNA:ta.

Tytön taltioimissa valokuvissa hän ja syytetty suutelevat. Yhdyntävideo on syytetyn myöntämisen mukaan kuvattu hänen asunnollaan, joskaan hän itse ei videolla mielestään ole.

Myös osapuolten some-päivitykset kielivät suhteesta.

Ensikertalaisena vankilaan

Käräjäoikeus katsoo, että syytetty sai tietää uhrinsa oikean iän viimeistään koulunkäynnistä ja koulukirjoista.

Hyväksikäyttösyyte on näytetty toteen. Sitä vastoin raiskaussyyte kaatui riittävän näytön puutteessa.

30-vuotiasta ei ole ennen rangaistukseen tuomittu. Oikeus kuitenkin toteaa, ettei muu kuin ehdoton vankeusrangaistus voi tulla kyseeseen. Rangaistuksen pituus on vuosi ja kymmenen kuukautta.

Uhrilleen tuomitun tulee maksaa yhteensä kymmenen tuhannen euron korvaus. Oikeus alensi korvausta, koska toiminta perustui "jonkinlaisen yhteisymmärrykseen".

Käräjäoikeuden perjantaina antama päätös ei ole vielä lainvoimainen.


Joskus näinkin päin, että tyttö on se kameranvirittäjä. :)
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Tiina kirjoitti:Joskus näinkin päin, että tyttö on se kameranvirittäjä. :)
No mikäpä siinä, jos kerran siitä saa kymppitonnin.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Uutistenlukija
Sofia Karppi
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 4:17 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Uutistenlukija »

Vanhemmilla pitäisi olla edelleenkin vastuu alaikäisestä ja tämän asuinolosuhteista, vaikka olisi muuttanutkin kotoa alaikäisenä opiskelujen vuoksi. Äitiä ei ilmeisesti kiinnostanut ja isä ei mahdollisesti tiennyt jos tytöllä oli isään välit poikki.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Tämä pisti minullakin silmään.^ Aika välinpitämättömän kuvan tuosta äidistä saa.
Pula-aho
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 1:58 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Pula-aho »

Eikös se tietyissä kulttuureissa ole ihan tavanomaista naitattaa oma lapsensa vanhemmalle miehelle, joka sitten elättää lasta ja äidin ei enää tarvitse huolehtia? Ettei olisi äidillä tuollaisesta kulttuurista vaikutteita? Suomessahan tuollainen kuulostaa siltä, että äitikin olisi osaltaan syyllistynyt lapsensa heitteille jättöön tms.

Äidillä voi tietysti olla myös päihdeongelma eikä ole pystynyt huolehtimaan lapsestaan.
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Pula-aho kirjoitti:Eikös se tietyissä kulttuureissa ole ihan tavanomaista naitattaa oma lapsensa vanhemmalle miehelle, joka sitten elättää lasta ja äidin ei enää tarvitse huolehtia? Ettei olisi äidillä tuollaisesta kulttuurista vaikutteita? Suomessahan tuollainen kuulostaa siltä, että äitikin olisi osaltaan syyllistynyt lapsensa heitteille jättöön tms.

Äidillä voi tietysti olla myös päihdeongelma eikä ole pystynyt huolehtimaan lapsestaan.
No näin, mutta ehkäpä myös likka on ollut hankala ja äidille on vaan ollut onni päästä lapsesta "eroon".
Mutta ei siis mikään normikuvio tosiaan.
Vähän vaikuttaisi siltä, että tyttö on ollut juonessa mukana, ja ehkä kuvannut kiristääkseen tms.
Ja en mitenkään puolustele tekijää, 15 vuotias on kuitenkin vielä "lapsi".
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Sailetu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 12:58 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Sailetu »

Eikös vähän aikaa sitten ollut samankaltainen juttu, että 15v tyttärellä oli suhde isäuoleen ja äitikin tiesi siitä. Joku ulkopuolinen oli tehnyt ilmoituksen vai miten se meni? Olisi tämäkin 28v mies voinut ensin miettiä, että kannattaako muuttaa yhteen yläasteikäisen ongelmanuoren kanssa.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Sailetu kirjoitti:Olisi tämäkin 28v mies voinut ensin miettiä, että kannattaako muuttaa yhteen yläasteikäisen ongelmanuoren kanssa.
Tämän 28-vuotiaan ongelma-aikuisen pedofiilimiehen olisi pitänyt miettiä, onko oikein käyttää alaikäistä lasta seksuaalisesti hyväksi omien sairaiden halujensa ja pedofiilifantasioidensa tyydyttämiseen.

Jotenkin ei yllätä, että täällä syytellään tapahtuneesta äitiä ja uhria, alaikäistä lasta. Eli suurinpiirtein kaikkia muita paitsi epäiltyä 28-vuotiasta pedofiilimiestä. :roll:
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Ärrkele kirjoitti:
Sailetu kirjoitti:Olisi tämäkin 28v mies voinut ensin miettiä, että kannattaako muuttaa yhteen yläasteikäisen ongelmanuoren kanssa.
Tämän 28-vuotiaan ongelma-aikuisen pedofiilimiehen olisi pitänyt miettiä, onko oikein käyttää alaikäistä lasta seksuaalisesti hyväksi omien sairaiden halujensa ja pedofiilifantasioidensa tyydyttämiseen.

Jotenkin ei yllätä, että täällä syytellään tapahtuneesta äitiä ja uhria, alaikäistä lasta. Eli suurinpiirtein kaikkia muita paitsi epäiltyä 28-vuotiasta pedofiilimiestä. :roll:
[/b[/

No, eiköhän se 28-vuotias voi näyttää paljonkin nuoremmalta ja likka taas ikäistään vanhemmalta?
Itse muutin kotoa pois 17-vuotiaana ja olin kihloissakin silloin noin 26-vuotiaan miehen kanssa.
Eli siitä nyt ei mitään älämölöä tullut, vanhempienkaan osalta.
Tietty sitten erottiin jossain välissä, mutta mitään traumoja en siitä saanut.
Tosin silloin ei ollut älyluureja millä kuvata...
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
meshukka
Remington Steele
Viestit: 216
Liittynyt: La Touko 24, 2014 3:28 am

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja meshukka »

Madeline_Poel kirjoitti:No, eiköhän se 28-vuotias voi näyttää paljonkin nuoremmalta ja likka taas ikäistään vanhemmalta?
Itse muutin kotoa pois 17-vuotiaana ja olin kihloissakin silloin noin 26-vuotiaan miehen kanssa.
Eli siitä nyt ei mitään älämölöä tullut, vanhempienkaan osalta.
Tietty sitten erottiin jossain välissä, mutta mitään traumoja en siitä saanut.
Tosin silloin ei ollut älyluureja millä kuvata...
Mitenkäs se ulkonäkö vaikuttaa asiaan? Ikä on ikä ja sillä selvä. Näin miehenä ihmetyttää aina näissä tapauksissa nämä aikuiset miehet jotka seurustelevat/kihlautuvat alaikäisen kanssa tuossa iässä. Ei voi ymmärtää.

Nuorelle tytöllehän se tietenkin on lähinnä haaveissa elämistä ja leikkiä, mutta mitä liikkui esimerkiksi Madeline_Poelin miesystävän päässä, sitä emme tiedä. Ihan näin mielenkiinnosta, oliko miehelläsi ystäviä? Miten he reagoivat asiaan? Ei helvetti, jos ite nyt kolmekymppisenä esittelisin kavereilleni alaikäisen kihlattuni tai joku ystävistäni tekisi saman... Noh, meitä on moneen junaan. Missä muuten tapasitte Madeline miehesi kanssa? Oliko hällä tapana väijyä ja kärkkyä nuoria tyttöjä paikoissa joissa alaikäiset liikkuvat, vai? Tekstistäsi sain käsityksen, että tapaamisenne ei ajoittunut ihan Tinder-aikaan.
"Lentäväthän linnutkin rajojen yli" - Kimmo Kiljunen
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10654
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja damfin »

meshukka kirjoitti: Mitenkäs se ulkonäkö vaikuttaa asiaan? Ikä on ikä ja sillä selvä. ...
Minä en edelleenkään voi ymmärtää kuinka joku voi olla niin pihalla siitä että ihmiset todellakin ovat erilaisia yksilöitä kehitykseltään ja luonteeltaan, ja ikä ei todellakaan kerro kaikkea, se on ihan tieteellisestikin todistettu asia.

Omasta nuoruudestani muistan kuinka itse ollessani 15 vuotias olin todellakin vielä ihan pentu luonteeltani, kun taas saman ikäinen serkkutyttöni oli käytökseltään ja olemukseltaan aivan kuin aikuiset naiset, harrasti perinteisissä lavatansseissa käyntiä ja kotitöitä, löysi tuon ikäisenä nykyisen miehensä tanssilavalta ja ovat siis olleet onnellisesti yhdessä yli kolmekymmentä vuotta, molemmat korkeasti koulutettuja ja hyvässä ammatissa olevia normaaleja ihmisiä.

Ikä on vain numero, se ei kerro kaikkea, toki joku on aivan pentu vielä 18 vuotiaanakin, kun taas joku toinen voi olla jo 15 vuotiaana aivan kuin aikuinen, toki joillekin meistä miehistä se voi olla vaikeaa käsittää kun haluaisimme olla ihan pentuja vielä 50 vuotiainakin.
meshukka
Remington Steele
Viestit: 216
Liittynyt: La Touko 24, 2014 3:28 am

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja meshukka »

damfin kirjoitti:
meshukka kirjoitti: Mitenkäs se ulkonäkö vaikuttaa asiaan? Ikä on ikä ja sillä selvä. ...
Minä en edelleenkään voi ymmärtää kuinka joku voi olla niin pihalla siitä että ihmiset todellakin ovat erilaisia yksilöitä kehitykseltään ja luonteeltaan, ja ikä ei todellakaan kerro kaikkea, se on ihan tieteellisestikin todistettu asia.
Juu, no tässä kyseisessä tapauksessa käräjäoikeus ei ollut kiinnostunut "tieteellisistä faktoista", vaan siitä että rikos oli tapahtunut, ja mies seksuaalisesti hyväksikäyttänyt lasta. Juttusi ovat kuin suoraan pedofiilin tai vastaavan kuulustelupöytäkirjasta: mutta ku se näytti 16vuotiaalta... se tyttö oli ikäistään kypsempi! me rakastetaan toisiamme...

Enempää en aio jatkaa keskustelua miehen kanssa joka pitää 15 vuotiaan tytön ja 28 vuotiaan miehen yhdessäasumista ja pariskunnan leikkimistä normaalina. Normaalina sitä ei pitänyt myöskään käräjäoikeus, ja se on luettavissa tuomiolauselmasta.
"Lentäväthän linnutkin rajojen yli" - Kimmo Kiljunen
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

meshukka kirjoitti:
Madeline_Poel kirjoitti:No, eiköhän se 28-vuotias voi näyttää paljonkin nuoremmalta ja likka taas ikäistään vanhemmalta?
Itse muutin kotoa pois 17-vuotiaana ja olin kihloissakin silloin noin 26-vuotiaan miehen kanssa.
Eli siitä nyt ei mitään älämölöä tullut, vanhempienkaan osalta.
Tietty sitten erottiin jossain välissä, mutta mitään traumoja en siitä saanut.
Tosin silloin ei ollut älyluureja millä kuvata...
Mitenkäs se ulkonäkö vaikuttaa asiaan? Ikä on ikä ja sillä selvä. Näin miehenä ihmetyttää aina näissä tapauksissa nämä aikuiset miehet jotka seurustelevat/kihlautuvat alaikäisen kanssa tuossa iässä. Ei voi ymmärtää.

Nuorelle tytöllehän se tietenkin on lähinnä haaveissa elämistä ja leikkiä, mutta mitä liikkui esimerkiksi Madeline_Poelin miesystävän päässä, sitä emme tiedä. Ihan näin mielenkiinnosta, oliko miehelläsi ystäviä? Miten he reagoivat asiaan? Ei helvetti, jos ite nyt kolmekymppisenä esittelisin kavereilleni alaikäisen kihlattuni tai joku ystävistäni tekisi saman... Noh, meitä on moneen junaan. Missä muuten tapasitte Madeline miehesi kanssa? Oliko hällä tapana väijyä ja kärkkyä nuoria tyttöjä paikoissa joissa alaikäiset liikkuvat, vai? Tekstistäsi sain käsityksen, että tapaamisenne ei ajoittunut ihan Tinder-aikaan.
No joo, olihan exällä tietty ystäviä ja mulla tietysti myös.
Molempien vanhemmat ja kaverit tiesivät kyllä suhteesta, mutta siinä ei heille mitään outoa ollut.
Ainoa kuka huolestui, oli koulun terveydenhoitaja kun menin kyselemään e-pillereiden perään (tosin tällä maailman menolla olisin joutunut passitetuksi johonkin laitokseen "turvaan").
Ja ei tosiaan tällä exällä ollut tapana väijyä ketään, ei ollut hyväksikäyttöä tai mitään sellaista.
Ihan tutustuttiin (nais)puoleisen kaverini kautta.
Joo ja ei silloin ollut Tinderiä, nippanappa ekat raahattavat kännyt oli tullut maailmalle.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Paa »

Ei tässä minusta ole mitään selittelyjä. Mies teki rikoksen. Tytön äiti ei tosin ihan täysillä käy, jos suorastaan usutti lapsensa asumaan miehen kanssa.

Miksi aikuisen miehen on niin vaikea seurustella täysi-ikäisen kanssa, en vaan ymmärrä.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Satiainen
Remington Steele
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Touko 04, 2015 9:08 am

Re: 15v tytön ja 28v miehen suhde

Viesti Kirjoittaja Satiainen »

Onhan tuossa merkitystä myös molempien osapuolten iällä. Tosin tässä ei taida ihan päteä, mutta periaate käy lainauksesta alla selväksi, miten suhtaudutaan esm 20 vuotiaaseen alaikäisen kanssa touhunneeseen.

Nuorten keskinäisiin seksisuhteisiin sovelletaan rikoslain 20 luvun 7 a §:n mukaista rajoitussäännöstä. Lainaan tuossa alla nettipoliisi Marko Forssin tekstiä.
Jos tekijä on yli parikymppinen, tai asianomistaja erityisen nuori (esimerkiksi alle 12-vuotias), niin rajoitussäännöstä harvemmin sovelletaan. Nettipoliisin on hoitanut tapauksia, joissa esimerkiksi 15-vuotias on seurustellut 20-vuotiaan kanssa. Jos vanhemmat ovat olleet tietoisia seurustelusta ja seurustelu on vaikuttanut tasapuoliselta, on asian selvittely jätetty siihen.
Joskus se voi olla Peggy pienestäkin kiinni. Eli vaikka suojaikärajaa ei toinen olisikaan ylittänyt, niin voi painua villaisella. :oops:
Vastaa Viestiin