Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

JunkieEVP kirjoitti:Niin, luin ketjun ja päätin korjata jotkut alibista saadut tiedot niillä tiedoilla, mitä olen yhdeltä tekijältä + syytekirjelmästä saanut. En toki kehoita mitään kusipääjengiä tappamaan edes pillerikauppiasta, mutta nuo aiemmat jutut teki siitä ukosta pyhimyksen, joka tapettiin ilman syytä, ihan vaan ajatuksella "Mennään kiusaamaan eläkeläistä".
HUOH

Mun puolesta saatte sanoa täällä tän jälkeen mitä vaan.

Pyydän poistamaan käyttäjätilini, koska liian niuhoa porukkaa.

Tuon aikajakson Alibeissa oli vähän muuta tietoa pohjilla kuin kaverin kertomia ja syytekirjelmien juttuja. Ne perustui aika usein tuomiolauselmista saatuihin tietoihin.
Elikä todellisuudessa tapahtuneisiin asioihin.

Syytekirjelmähän on vasta oletusarvoinen paperi, ja tuomioistuimet kaivavat totuutta tutkintapöytäkirjoista, kuulustelupöytäkirjoista sekä syytekirjelmästä, ja sen mukaan päättävät syyttömyyden tai syyllisyyden puolesta.
Ja kuten tiedätkin niin, silloin kun on useampia kuulusteltavia, niin aika nopeasti ne todelliset tapahtumat rikospaikoilla tulevat esiin, ja useamman kuin yhden satakielen laulamana.
Ehkä edelleen uskomme muita tahoja hiukan enemmän, kuin sinua.

Se on tullut selväksi että nykyään haluaisit kovempia rangaistuksia, mut mitkä oli ajatuksesi tämän henkirikoksen tapahtuman aikoihin? Olisitkohan oikeasti juuri silloin halunnut kovempia rangaistuksia?
Käyttätilin poistaminen on täällä ollut vähän ongelmallista. Mutta eihän sitä tiliä ole pakko käyttää jos ei halua.
Piilohomot on in.

JunkieEVP
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2018 11:34 pm

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja JunkieEVP »

Pyydän anteeksi, se ei ollut mandoliini, kuten väärin muistin, vaan "Balalaikka".

Katselin mandoliinien kuvia. Aika heppoisilta näyttivät. Sitten muistin, kun yksi ääliö vittuili mulle "Onks sun kaveri luöny suokin mandolal", siitä se mandoliini.

Tekoväline oli Balalaika, kuten itänaapuri sanoo. Tsekkaa kuvia. Uskaltaisitko ottaa tollasesta iskun kallonpohjaan.

Minä en.


Tuskin se kuolemansyyntutkija on niissä papereissa valehdellu. En halua puolustella tekoa, hengenriisto on aina hengenriisto ja kuten tuomari tässä tapauksessa sanoi, "TÖRKEÄ TAPPO", mutta kun ei meillä ole sellaista käsitettä. Tappo vaan.


Yleensä kun saa aikaan pari yliopistotutkintoa, osaa lukea?
Asia loppuun käsitelty mun osalta.
Hyvästi.

JunkieEVP
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2018 11:34 pm

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja JunkieEVP »

Olen aina ajatellut, että täällä pääsee väkivallantekijät liian helpolla. Olin ruoskinnan, pakkotyn ja leirielämän kannalla. Ja ei en halunnut vartijaksi. Väkivalta on kuvottanut aina.

Ps. Jokunen vuosi myöhemmin Muranen tappoi 2 perhetuttua. Olin sillä kannalla, että 25 v per kappale.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17032
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

JunkieEVP kirjoitti:Tuskin se kuolemansyyntutkija on niissä papereissa valehdellu. En halua puolustella tekoa, hengenriisto on aina hengenriisto ja kuten tuomari tässä tapauksessa sanoi, "TÖRKEÄ TAPPO", mutta kun ei meillä ole sellaista käsitettä. Tappo vaan.
...
Asia loppuun käsitelty mun osalta.
Hyvästi.
Kiitos kuitenkin kun toit mukanasi mielenkiintoista tietoa tekijöistä ja heidän myöhemmistä vaiheistaan. Niitä moni varmaan kaipasikin. Kakkosurpo oli turhankin paatoksellinen sinua kohtaan, joten harkitse nyt vielä tänne jäämistä.
- Tästä tapauksesta on muutenkin aikas lailla vähän tietoa olemassa.

Tiedä sitten oliko uhri "pyhimys" vai "pedofiili" tai "lääkkeiden myyjä", mutta jostain syystä pojat siellä kävivät - ehken kiusaamassa, ehken muutoin. Oletan jälkimmäistä siksi, että oli paikka missä ryypätä toisten viinoja sekä rahoja. Samalla voi kiusata heikompaansa ja tuntea olevansa jotain.
- Samalla metodilla monet muut, mm. mustalaiset menevät jonkun kotiin todettuaan ensin uhrin olevan heikko niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Tietty uutisoinneissa käytetään uhreista monasti ylisanoja; "hellä, maailman paras, ei ikunas mitään pahaa kenellekään, ahkera, elämänhaluinen" tms jolloin artikkelista saadaan helposti tekijöitä entisestään syyllistävä.

Nämä jopa kymmenien vuosien takaa kaivetut uhrin syyllistämiset, mm. Imatran haulikkomurhissa nimimerkki "aspiin" (Ari Asp itse?) kertoi surmatun miehen kiusanneen hänen sukulaistyttöään "sillai". Näiden juttujen painoarvo ilman minkäänlaisia todisteita on yhtä tyhjän kanssa. Säälin ja ymmärryksen hakemista; "en minä muutoin, mutta kun..."
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Jähistä tuli sittemmin Takala. Kuoli verensyöksyyn 2019 alkuvuonna muistaakseni.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
Ti Loka 08, 2019 9:41 pm
Jähistä tuli sittemmin Takala. Kuoli verensyöksyyn 2019 alkuvuonna muistaakseni.
Onko tietoo mitä näille muille sankareille kuuluu?
"If you aim for a king, you better not miss"

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Tampereen tyttö jo kertoikin yhden paskan päätepysäkin, Erfvingi on hävinnyt kuin pieru saharaan. En tiedä miksi sillä oli muutama vuosi sitten kyselyjä perässään, joten kait elossa on. Mäkelä harrastaa linnailua jo toisena duuninaan, toinen on kun yrittää olla loistava rikollinen.
Piilohomot on in.

BillyHill
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Maalis 12, 2023 11:37 pm

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

https://www.google.com/maps/@60.6037748 ... &entry=ttu

Luulen että surmamökki on tämä. Vanha ratapohja tikkamäestä Leiritien/Salmenkylän suuntaan on nykyisin nimeltään Lemmikkipolku. Sen varrella ei muita mahdollisia rakennuksia ole, ne vanhat sokkelit lähempänä Leiritietä ovat olleet todella pitkään sellaisenaan ja ovat tosi pieniä. Mökin ikkuna ei täsmää DL:n postaamaan kuvaan jossa radan puolella on kaksi ikkunaa, mutta rakennusta on remontoitu ja muuteltu muutenkin.
Muistan hyvin tämän tapauksen, J.E. oli yläasteella mun kanssa samaan aikaan.

takatie
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 2:54 am

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja takatie »

BillyHill kirjoitti:
Ke Joulu 20, 2023 9:38 pm
https://www.google.com/maps/@60.6037748 ... &entry=ttu

Luulen että surmamökki on tämä. Vanha ratapohja tikkamäestä Leiritien/Salmenkylän suuntaan on nykyisin nimeltään Lemmikkipolku. Sen varrella ei muita mahdollisia rakennuksia ole, ne vanhat sokkelit lähempänä Leiritietä ovat olleet todella pitkään sellaisenaan ja ovat tosi pieniä. Mökin ikkuna ei täsmää DL:n postaamaan kuvaan jossa radan puolella on kaksi ikkunaa, mutta rakennusta on remontoitu ja muuteltu muutenkin.
Muistan hyvin tämän tapauksen, J.E. oli yläasteella mun kanssa samaan aikaan.
Ei ole. Se talo oli leiritien varressa vähän sivussa ja purettu jo.

BillyHill
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Maalis 12, 2023 11:37 pm

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

Takatie, voitko laittaa karttaa missä se mökki oli? Kiinnostaa nähdä paikka omin silmin.

takatie
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 2:54 am

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja takatie »

BillyHill kirjoitti:
To Joulu 21, 2023 9:47 pm
Takatie, voitko laittaa karttaa missä se mökki oli? Kiinnostaa nähdä paikka omin silmin.
Oisko lemmikkipolku 70 kohdalla suunnilleen. Siinä missä on pieni tienpätkä leiritien ja radan välissä.

BillyHill
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Maalis 12, 2023 11:37 pm

Re: Eläkeläismies surmattiin Vehkalahden Husulassa 1991

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

Kiitos Takatie. Se paikka tosiaan näyttää oikealta. Ilmeisesti mökki purettiin melko pian surmatyön jälkeen? Olen aika pitkään lenkkeillyt ratapohjaa enkä muista tönöä.

Vastaa Viestiin