Zodiac killer

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

kaikki aikanaan JULPERI, ehkäpä kerronkin jossain vaiheessa, ehkä en.
mutta ensin jollekin toiselle taholle, näin olen miettinyt tekeväni. kuten aiemmin olen maininnut se mitä minä olen ollut löytävinäni, voi olla ihan hyvin provoa, joten en nyt paljasta mitään.
ikävää tietysti mutta totesin tämän keskustelun menevän heti alkuunsa leikiksi joten olen hiukan katunut että yleensä avasin osaltani tämän keskustelun Z340 kirjeestä. MUTTA ALOITA NÄIN tulosta tämä Z340 krje ja ota parisen sataa kopiota ja aloita kokeilut kirjeen ratkaisemiseksi, ja varaa aikaa runsaasti, aloita siitä mihin itse olet kiinnittänyt ensimmäiseksi huomiotasi. no minun tekisi mieli antaa vinkki mutten tiedä millainen asiamies sinä oikein olet.
siinähän se vinkki tulikin. hyvää matkaa historian havinoihin.
Viimeksi muokannut isoäiti, Ti Maalis 27, 2018 8:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

tokihan se vihje oli tarkoitettu myös muillekin lukijoille.
no tarkennan vihjeeni, se on :ASIAMIES. sellaisen henkilön nimi löytyy kirjeestä.
siitä voi lähteä liikkeelle, loppu vaatii hiukan kekseliäisyyttä.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

kuka voisi olla RICY?
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

no isoäiti tässä taas. annan toisenkin sanan koska sillä ei sinänsä ole merkitystä koska en paljasta kaavaa miten se löytyy, no hiukan ikävää mutta näin tämä nyt menee, sana on BUL, joka löytyy samalla kaavalla kuin sana RICY. olisiko nyt kuitenkin vain sattumaa? kenties.

taitaa olla hiukan niin että sellaisia henkilöitä jotka uskovat tuosta Z340 kirjeestä jotain löytyvän, ei heitä taida hirveästi olla?
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

heippa. onko täällä ketään muuta kuin minä joka uskon Z340 kirjeestä löytyvän jotain mikä kertoo Zodiakista jotain?????
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

On, mutta kaikki muut ymmärtävät, että kirjeen koodia on yritetty ratkoa kaikenlaisilla tekoälyillä ja algoritmeilla. Yksi isoäiti Suomesta tuskin osuu oikeaan.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

ah, no niin vihdoinkin kommentti joka ei vaikuta aivan pelleilyltä. kiitos siitä kainonsorttinen.
niin onhan se uskomattoman tuntuista että edes osittain olisin jotain löytänyt.
mutta vaikkakin tuota kirjettä on koitettu ratkaista parhaimmilla tietokone ohjelmilla,
olettaisin että pitäisi olla olemassa jokin ennakko tapaus josta olisi tietokoneella tieto jotta voisi tulkita kirjettä. kannattaa kokeilla jotain uutta tapaa ratkaistaZ340 kirje, unohtaen nuo monimutkaiset salakirjoitus kaavat, hieman olen epäillyt sitä ensimmäistä ratkaisua joka on tehty toiseen aiempaan kirjeeseen?.
se mitä itse olen löytänyt on sattuman kauppaa, tuli vain ajatus surffaillessani netissä ( auts ) kokeilen tuota ja jotain löysinkin. olen vain miettinyt pitäisikö löytöni lähettää esim: tom Voigtille.
oletko itse tutkinut ja löytänyt jotain kyseisestä kirjeestä kainonsorttinen. miksi asia kiinnostaa sinua?. vastasit kysymykseeni: on mutta muut? eli oletteko yhteydessä toisiinne, ja miksi kertoisin teille enemmän. mitä olisitte valmiit kertomaan minulle löydöistänne?
niin jossain päin maailmaa voi olla useampiakin ratkaisuja, ja joku on ollut se ensimmäinen ?minä ehkäpä vasta viidestoistatuhannes, jos nyt edes mitään olen löytänytkään tältä omalta osaltani. voihan se olla vain yksi osa palapeliä jossa useampia paloja ja ratkaisu tapoja joista selviävät yksityiskohdat kootaan yhteen ja siten muodostuu kokonaisuus josta ei välttämättä paljastu edes tekijän henkilöllisyys?
aiemmin olen maininnut myös harhaan johtavasta provosoinnista, mistä voi olla myöskin kysymys?
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Käsittääkseni koodinpurku on vaativaa asiantuntijatyötä, joka edellyttää korkeatasoista kielen hallintaa. On vaikea uskoa, että siihen pystyisi henkilö, joka ei puhu englantia äidinkielenään ja joka ei omassa äidinkielessään hallitse yhdyssanoja tai isoja alkukirjaimia.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

heippa ja huomenta . oikeassa olet, hyvin vähän osaan enklantia, en juuri lainkaan. isot alkukirjaimetkin jäävät pois, tiedän. yhdys sanatkin laitan pitkälti sen mukaan miten tämä ohjelma pyytää korjaamaan, jos punaista viivaa ei ilmesty textin alle niin ok.
olenhan koko ajan painottanut sitä että löytämäni kaava ei ole perinteinen, en sellaisia osaisi,enkä jaksaisi käsitelläkään.
No viitisenkymmentä vuottahan tuota kirjettä on koitettu ratkaista,(vasta).noilla vaativilla menetelmillä. No laitetaan parit isot kirjaimetkin peliin. Kolmet punaiset viivat tässä tekstissä.
Se että en osaa englantia kovinkaan paljoa, voidaankin katsoa eduksi, kielioppikin on niin ja näin. Mutta uteliaisuutta sekä arvoituksen ratkaisu halukkuutta löytyy kyllä sitäkin enemmän.
Aion muuten yhä jatkaa siltikin tuon krypton ratkaisemista, kunhan taas sen aika tulee.
Eihän tämä ZODIAC nyt mikään ydinfyysikko ollut, mutta hankalan arvoituksen jätti ratkottavaksi. Tietysti jos kertoisin miten nuo pari sanaa löysin voisit kenties muuttaa käsityksiäsi.
No siihen palapeliin josta mainitsin olen itse löytänyt neljä eri tapaa, kussakin oma sisältönsä.
Kuten jo edellä olen maininnut olen katunut tämän keskustelun avaamista, mutta näillä mennään.

No vastaukseks olis riittäy,juu näin on oikias olet.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

En saa mitään selvää isoäiti viesteistäsi ja niitä tulee tähän ketjuun nyt aikamoista vauhtia. Koita jäsentää viestiäsi ymmärrettäväksi tai muuten tuo viestitehtailusi menee ketjun saastuttamiseksi.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

ok. Kiitos varoituksesta. Pidän sen mielessäni jatkossa.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

isoäiti kirjoitti:ok. Kiitos varoituksesta. Pidän sen mielessäni jatkossa.
Ei se mikään varoitus ole, koska en ole moderaattori. Lähinnä keskustelun sujuvuutta ajattelin.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Ok. Kiitos tiedosta. Viestisi sävy oli vain sellainen. Mutta aloin ajatella toisin sinun suhteesi.
Tänään pitkästä aikaa tsekkailin papereita ja aikaan saannoksiani Z340 kirjeen tiimoilta.
Parisen tuntia pääni kesti sitten aloin väsyä, tällaista se on minun kanssani.. mutta päätin antaa myös muidenkin vaivata päätään ja päästää itseni helpommalla.
surffailin taannoin netissä tämän asian tiimoilla ja huomasin eräässä pikkukylässä kolmion muotoisia tien viittoja. Sain siitä ajatuksen, olisikohan jotain laitettu kolmen samanlaisen merkin muodostaman kolmion sisälle. Aloin kokeilla, siten löysin sanat, RICY.BUL,ja tänään sanan MUER joka tulee neljästä risteistä muodostuvista kolmioissa olevista kirjaimista.
näitä kolmioita on varmaankin jokunen enemmän, ei kun alatte etsimään. Itse löysin tänään lisää.
HerraHöö
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Huhti 15, 2018 7:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja HerraHöö »

Heipä hei, vihdoinkin sain rekisteröidyttyä tänne.

Muistelenko omiani vai eikös kaikissa näissä salakirjoituksissa jotka saatu ratkottua, ole ollut eri ratkomistavat?

Silläpä vaan että eihän sitä tiedä miten alkaa ratkeamaan tuo Z340, tuskimpa me sitä täällä ratkaistaan, aina saa kuitenkin haaveilla.

Olikos se muuten Zodiac vai joku muu murhaaja joka viittasi poliiseihin käyttäen "Boys on blue" tai jotain vastaavaa?

Mielikuvitusta käyttämällähän viimeinen rivi kirjeestä voisi olla "Zodiac Speaking" näillä sanoillahan usein kirjeensä aloitti.

Oisko voinu käyttää lyhenteitä jo tuolloin? Toisiksi viimeinen rivi... "I FKD W<.. B[]YOB".
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

HerraHöö kirjoitti:Heipä hei, vihdoinkin sain rekisteröidyttyä tänne.

Muistelenko omiani vai eikös kaikissa näissä salakirjoituksissa jotka saatu ratkottua, ole ollut eri ratkomistavat?

Silläpä vaan että eihän sitä tiedä miten alkaa ratkeamaan tuo Z340, tuskimpa me sitä täällä ratkaistaan, aina saa kuitenkin haaveilla.

Olikos se muuten Zodiac vai joku muu murhaaja joka viittasi poliiseihin käyttäen "Boys on blue" tai jotain vastaavaa?

Mielikuvitusta käyttämällähän viimeinen rivi kirjeestä voisi olla "Zodiac Speaking" näillä sanoillahan usein kirjeensä aloitti.

Oisko voinu käyttää lyhenteitä jo tuolloin? Toisiksi viimeinen rivi... "I FKD W<.. B[]YOB".
Heippa. Sinun kannattaa käväistä lukemassa kuvahakuna zodiakin kirjeitä, jossain niissä mainittiin BLUE, en muista tarkemmin missä. YOUTUBESTA löytyy myös materiaalia jota kannattaa katsoa. Olisikohan ollut TOM VOIGTIN sivuilla sikäläisten rikostutkijoiden maininneen tällaisen asian: Tavalliset siviilit voivat huomata paremmin jotain mitä viralliset tutkijat eivät huomaa.
Oli muistaakseni maininta siitäkin että jonkun muun maan kansalainen voi huomata kirjeessä jotain sellaista mitä amerikkalainen tutkija ei näe. Noista lyhenteistä sen verran että itsekin olen joskus ajatellut tuota, esimerkiksi pien lentokoneiden tunnukset, en kuitenkaan ole itse sen paremmin perehtynyt tuohon asiaan. Mutta jos jotain löytyisi uskoisin löydösten tukevan toisiaan. Itselläni on tuon Z340 kanssa sellainen ongelma ettei ole kurin alaisuutta käydä läpi ja loppuun jotain mitä on alkanut tutkimaan, kun tuosta kirjeestä alkaa melkeinpä pursuamaan
kaikkea mahdollista, sitten innostuu jostain uudesta ja iskeekin väsymys. MUKAVIA HETKIÄ Z340 PARISSA.
Vastaa Viestiin