Oman käsitykseni asiasta perustuu siihen mitä muistan silloin lukenut paikallislehdessä ja mitä olen kuullut paikallisena paikalliskeskusteluissa (nykyään en enää siellä asu, sukulaisia kylläkin asuu). Vasta Lukkarisen murha nousi yleiseen tietoon. Vasta aika paljon Lukkarisen tapauksen jälkeen alettiin Hellun tapausta linkittämään julkisesti siihen. Objektivisuuteen tässä pyritään, mutta jos mutuilua tulee niin sitä ei varmaan tässä täysin pysty välttämään näin pitkän ajan jälkeen.metsätonttu kirjoitti:Olen aika varma ettei Hellun tapaus ole ollut mikään tunnettu juttu. Itse en muista siitä puhutun aikoinaan mitään, toki en voi tietää mitä kukin omissa porukoissa tietää ja puhuu. Siitä on voinut olla tyyliin pieni juttu lehdessä, että nainen pahoinpideltiin/ naista lyötiin puukolla Hikiällä. Missään nimessä koordinaatteja missä teko tehtiin ei ole kerrottu julkisuudessa vielä silloin. Kun otetaan huomioon, että Hellun juttu ei ollut kovin tunnettu tapaus, paikka jossa se tehtiin on huomaamaton ja sivussa eikä ollut edes julkisessa tiedossa on todennäköisyys sille, että joku murhaan/tappoon kykenevä olisi sekä kuullut siitä ja löytänyt saman paikan on olematon verrattuna siihen, että tekijä on sama. Vaikka Hellun tapauksesta olisi keskusteltu, tarkan tekopaikan on tiennyt hyvin pieni joukko ihmisiä.
Se mitä sen ajan paikallislehtiin tulee, niin on epätodennäköistä, että juurikaan Keski-Uusimaan lehdistä asioista edes mitään löytyisi. Hellu toki otettiin kyytiin Järvenpäässä, mutta hän oli riihimäkeläinen ja väkivallanteko tapahtui Hausjärvellä. Riihimäki ja Hausjärvi ovat kuuluneet paikallismediasssa samaan alueeseen ja tuolloin pääpaikallislehti oli Riihimäen Sanomat. Lisäksi Hausjärvellä ilmestyi pienempi paikallisjulkaisu, joka oli käsittääkseni jo silloin Hämeenkulma. Hyvinkäällä ilmestyi silloin Hyvinkään Sanomat. Nykyään alueella on yhteinen paikallislehti Aamuposti. Riihimäen ja Hyvinkään Sanomat eivät enää ilmesty.
Pidän todennäköisenä, että tuon ajan paikallislehdet on arkistoitu, joten lienee mahdollista käydä tuona aikana ilmestyneet lehdet läpi jos haluaa asian tarkistaa. Riihimäen Sanomat ja lisäksi Hämeenkulma lienevät ne paikallislehdet joissa asioista on tarkemmin kerrottu jos on kerrottu.