Roni Svahn: Joensuun yökerhopuukotukset 13.7.2018 ja puukotus Tohmajärvellä 5/23

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 954
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Juurikin kaikkien kenellä on mahdollisuus pitää antaa näille välittömästi rangaistus.

Vankila on juuri oikea paikka näille "koville" väkivalta roneille ja joneille.

Siellä, kun kahden hengen sellissä vedetään raja, minkä toiselle puolelle "väkivalta roneilla" ei ole asiaa kysymättä.
Ja sattuu "väkivalta ronille" tulemaan wc:ssä käynti yöllä, wc on tietysti mun puolella, yöllä puhumisesta tulee "väkivalta roneille" muilutusta ja vkon kanttiini ostokset mulle niin tulleepi "väkivalta roneille" yleensä hyvin pian kiire yksinäisyyteen.

Eli KaikkiToimetYksin tuntuu "väkivalta roneista" parhaalta vaihtoehdolta.

Tästä mä nautin.

Väkivaltahaaveille jarrua
-NILS-
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11415
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja URSA »

Alida kirjoitti:
No siitä tässä kyllä näyttäisi olevan kyse, vai miksi muuten pitää puhua nuoresta nappisilmästä? Mitä ne nappisilmät tähän liitty?
Liittyminen selvisi jo sivulla 7.

Kuka sanoo ettei noita miehiä ole yritetty auttaa? Ehkä apu ei kelpaa. Puukottaja tekee oman valintansa siinä vaiheessa kun ottaa puukon mukaan.
originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Nää runkut o just yrittäny tappaa ihmisiä. Se että on ollu rankka elämä ei todellakaa oikeuta tekeen mitään tällästä, aika monilla muilaki on ollu paska elämä ja siltikää ne ei puukota ihmisiä ja ryöstä kauppoi. Vittu että oikeastaa ottaa päähän tollaset ihmiset jotka syyttää ongelmista aina jotai muuta.

Toivotaa nyt vaa että pojat linnas aikuistus vähä ja tulis rehellisiksi veronmaksajiksi,mitä kyllä suuresti epäilen
Avatar
NorthernDarkness
Jane Marple
Viestit: 1090
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Holo-Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit.

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

Svahnin historia jo kertoo että tämä tulee tappamaan vielä jonkun.Ja se että hän ei vielä ole sitä tehnyt on ollut vain uhrien hyvästä tuurista kiinni.Kaikenmaailman Alidat ovat valmiita tirauttamaan kyyneliä näitten klounien takia jotka eivät kuulemma laitoshistoriansa vuoksi tiedä mikä on oikein ja väärin mutta uhrien puolesta ei niinkään.Tämä siwan kassakin oli varmaan itse aiheuttanut oman puukotuksensa ja kaiken lisäksi Svahn-raukka ei ollut tiennyt että ei saa ryöstää eikä lyödä puukolla.
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Alida avaa vaan isompaa kuvaa siitä millainen mies vetoaa naisiin.
Rentut ja juopot tai vastaavasti sika massimies.
Heille on aina vientiä ja keräävät parhaat ruusut kadulta kuleksimasta.
Naisen ajatusmaailma kun ei perustu järjelle vaan täysin tunteelle.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11415
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja URSA »

Paraneeko "pikkupojat" väkivaltaisuudesta jos ne annetaan vankilan sijasta Alidan hoivattavaksi ja paijattavaksi? Tuskin. Ne vain alkaisivat itsekin syyttää ankeaa lapsuutta ongelmistaan ja pitäisivät puukot mukana. Joskus vankilassa oleminen (ei halua sinne enää takaisin?) katkaisee rikoskierteen ja se on näillekin todennäköisempi mahdollisuus.
Alida
Sofia Karppi
Viestit: 421
Liittynyt: Su Touko 14, 2017 10:04 am

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja Alida »

NorthernDarkness kirjoitti:Tämä siwan kassakin oli varmaan itse aiheuttanut oman puukotuksensa ja kaiken lisäksi Svahn-raukka ei ollut tiennyt että ei saa ryöstää eikä lyödä puukolla.
Se on sen tehnyt varmaankin huumepäissään, ja on uutisen mukaan sanonut sitä päähänpistoksi.
URSA kirjoitti:Paraneeko "pikkupojat" väkivaltaisuudesta jos ne annetaan vankilan sijasta Alidan hoivattavaksi ja paijattavaksi? Tuskin. Ne vain alkaisivat itsekin syyttää ankeaa lapsuutta ongelmistaan ja pitäisivät puukot mukana. Joskus vankilassa oleminen (ei halua sinne enää takaisin?) katkaisee rikoskierteen ja se on näillekin todennäköisempi mahdollisuus.
Sanktiota on pojille tosiaan jo tullut aikaiseminkin. Molemmat on tuomittu väkivaltarikoksista, ja Svahn on kai ollut jo vankilassakin. Se, millainen kokemus vankila on, riippuu myös muista vangeista, vartijoista ja muista työntekijöistä. Vartijat voivat myös auttaa, mennä juttelemaan ja osoittaa kiinnostusta. Jos siellä kiusataan näitä poikia, jotka ovat isoille miehille helppoja uhreja, niin sen vaikutus on sama kuin laitoksen, eli haitallinen. Mutta kyllä kai vangeillakin on varmaan silmää nähdä se, että näillä pojilla on rajallinen sietokyky.
tötterö kirjoitti:Alida avaa vaan isompaa kuvaa siitä millainen mies vetoaa naisiin.
Niin kuin olen sanonut, Svahn muistuttaa ulkoisesti todella paljon itseäni. Hyvin samanmalliset vähän lapsekkaat kasvot, samanlaiset huulet ja jopa kulmat menee samanlailla. Kysyin toisen ihmisen mielipidettä, ja se on samaa mieltä, että siinä on ulkonäössä samaa. Sillä on myös laitoshistoriaa, kuten itsellänikin. Ihan jo samanlaisen ulkonäön ja osittain saman elämänkokemuksen kautta pystyy jollain lailla samaistumaan ihmiseen. Se on varmastikin se syy, miksi tunnen sympatiaa ja ymmärrystä sen verran, mitä tuntematonta ihmistä voi ymmärtää.
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

Ehkä mä olen hieman outo sitten Alidan mielestä, mutta minä tuntisin empatiaa Siwan kassaa (ja muita uhreja) kohtaan ja suuttumusta tällaista kusipäätä kohtaan, vaikka se olisi kuinka minun näköiseni.
DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

Poistettu ylipitkä lainaus. Väkivaltaan yllyttäminen ei ole suotavaa.
-NILS-


Ehkäpä jonkun pitäisi kopsauttaa Svahn raukkaa kyynärpäällä naamatauluun ja toisen kerran vielä maassa ja todeta jälkeenpäin, että se oli vaan sellai päähänpisto huumepäissään. Sehän Alidan mielestä oikeuttaa väkivaltaisen käytöksen eikä siitä tule sitten rangaista. Riittää, että on pahoillaan, kun toiselta menee näkö, tulee aivoverenvuoto ja leegot on maassa suun sijasta.
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.
Alida
Sofia Karppi
Viestit: 421
Liittynyt: Su Touko 14, 2017 10:04 am

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja Alida »

Tackleberry kirjoitti:Ehkä mä olen hieman outo sitten Alidan mielestä, mutta minä tuntisin empatiaa Siwan kassaa (ja muita uhreja) kohtaan ja suuttumusta tällaista kusipäätä kohtaan, vaikka se olisi kuinka minun näköiseni.
Miks pitäisi valita sympatian kohteet sen perusteella, kuka on tehnyt rikoksia ja kuka ei? Ihmiset voi olla pahoja, vaikka ne ei olisi koskaan tehneet yhtäkään rikosta. Nämä pojat vaikuttavat hyviltä tyypeiltä, ja olen heidän puolellaan, kuten myös muiden sellaisten, joiden katson olevan hyviä tyyppejä. Ei sitä tarvi kenellekään selitellä.
originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Alida kirjoitti:
Tackleberry kirjoitti:Ehkä mä olen hieman outo sitten Alidan mielestä, mutta minä tuntisin empatiaa Siwan kassaa (ja muita uhreja) kohtaan ja suuttumusta tällaista kusipäätä kohtaan, vaikka se olisi kuinka minun näköiseni.
Miks mun pitäisi valita sympatiani kohteet sen perusteella, kuka on tehnyt rikoksia ja kuka ei? Ihmiset voi olla pahoja, vaikka ne ei olisi koskaan tehneet yhtäkään rikosta. Nämä pojat vaikuttavat hyviltä tyypeiltä, ja olen heidän puolellaan, kuten myös muiden sellaisten, joiden katson olevan hyviä tyyppejä. Ei sitä tarvi kenellekään selitellä.
Siis sanot näitä hyviksi tyypeiksi yhtään sen tuntematta? Sillä perusteella että ryöstää ja puukottaa ihmisiä ja on ollu paska elämä? Ei jeesus iha oikeest. Pelkuri narkkareilta nää enemmä mun mielest vaikuttaa, just semmosilta että vittuilla kyllä pystyy mut sit ku saa aikaa sen tappelun ni pitää turvautua puukkoon, tuol aikasemmi sanoit et nuisa piireis ei turpaa sais ottaa, misä piireisä? Joensuun piripäidenkö? Nuis nistipiireissä se että saa turpaa oo mitää uutta
dinz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:23 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja dinz »

No tuo Alida on ihan selkeästi näiden piripäiden kaveri, ei kukaan täyspäinen pysty muuten puolustelemaan tuollaisia paskahousuja. Onhan se fakta että näiden svahnien ja kuraojien vai mikä sen toisen pellen nimi oli, paikka ei ole vankilassa eikä laitoksessa, vaan saunan takana. Sillä säästettäisiin huikeita määriä veronmaksajien rahoja, sekä todennäköisesti pari ihmishenkeä.
khl
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1382
Liittynyt: La Syys 19, 2015 5:30 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja khl »

dinz kirjoitti:No tuo Alida on ihan selkeästi näiden piripäiden kaveri, ei kukaan täyspäinen pysty muuten puolustelemaan tuollaisia paskahousuja. Onhan se fakta että näiden svahnien ja kuraojien vai mikä sen toisen pellen nimi oli, paikka ei ole vankilassa eikä laitoksessa, vaan saunan takana. Sillä säästettäisiin huikeita määriä veronmaksajien rahoja, sekä todennäköisesti pari ihmishenkeä.
No tuskin on noita nähnytkään, hänellä on vaan tapana jostain syystä trollata eri ketjuissa, puolustaa yleensä tekijää ja siitä alkaa sitten loputon jankkaaminen kuka hänen kanssaan alkaa tai jaksaa vääntää.
Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

Alida kirjoitti:
Tackleberry kirjoitti:Ehkä mä olen hieman outo sitten Alidan mielestä, mutta minä tuntisin empatiaa Siwan kassaa (ja muita uhreja) kohtaan ja suuttumusta tällaista kusipäätä kohtaan, vaikka se olisi kuinka minun näköiseni.
Miks pitäisi valita sympatian kohteet sen perusteella, kuka on tehnyt rikoksia ja kuka ei? Ihmiset voi olla pahoja, vaikka ne ei olisi koskaan tehneet yhtäkään rikosta. Nämä pojat vaikuttavat hyviltä tyypeiltä, ja olen heidän puolellaan, kuten myös muiden sellaisten, joiden katson olevan hyviä tyyppejä. Ei sitä tarvi kenellekään selitellä.
Hyvät tyypit ei kyllä puukota töitään tekevää nuorta miestä ravintolan ovella. Eivätkä kaikki nistitkään ole pahoja, mutta nämä kaksi ovat.
Alida
Sofia Karppi
Viestit: 421
Liittynyt: Su Touko 14, 2017 10:04 am

Re: Joensuu: Kolmea puukotettu yökerhossa, vammat vakavia

Viesti Kirjoittaja Alida »

Marokonsoturi kirjoitti:Hyvät tyypit ei kyllä puukota töitään tekevää nuorta miestä ravintolan ovella.
Ei sitä olisikaan puukotettu, jos ei olisi mennyt estelemään väkisin, kun nämä pojat yrittivät paeta paikalta. He olivat juuri olleet tappelussa, jossa ilmeisesti ainakin Svahnia oli ensin lyöty. Sellaisessa tilanteessa nousee adrenaliini nopeasti, ja tulee ns putkinäkö. Tästähän opetetaan vartijoiden koulutuksessakin. Kyllä järkkärin se pitäisi tietää, ettei tuollaisessa tilassa olevaa mennä väkisin estelemään, kun sillä on teräase mukana ja yrittää paeta paikalta.

Kaikki näiden teot vaikuttaa olevan sellaisia, että ne ovat joko olleet kamapäissään tai muuten sekaisin, eivätkä ole olleet sellaisessa järkevässä tilassa, jossa harkitsisivat toimiaan. Ja tässä alkutilanteessa ilmeisesti Svahnia on ensin lyöty.
Vastaa Viestiin