perhesuhdekeskustelut / Parisuhde

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
El Reino
Alokas

Viesti Kirjoittaja El Reino »

Mielenkiintoista, otetaanpa kuvioon muunlaisia näkemyksiä myös. Itse tosin olen ollut siinä toisessa roolissa ja voinen sanoa että asiat harvemmin ovat kuten esim. Kratanghar kirjoittaa. Pätee omiini ja veikkaan että tuossakin on vain yhden ihmisen totuus kyseessä.

Jätetyn on helppo syyttää kaikkea muuta kuin itseään (usko pois, jättäjän roolissa kuullut vaikka mitä vääristelyjä koska sikojahan me ollaan?). Asiaa mietitään siltä kantilta että joku vei naiseni/mieheni, ei siltä että menetin naiseni/mieheni. Monessa tapauksessa suhde on muuttunut välinpitämättömän passiiviseksi, ja voi miettiä että onko asioiden eteen oikeesti tehty jotain ja yritetty saada toimivaksi vai onko siihen vain jämähdetty? Onko se oikein kumpaakaan kohtaan loppujenlopuksi se sellainen suhde jossa toinen osapuoli ei halua olla yhdessä toisen kanssa? Itse jatkanut muutamaa suhdetta siihen tyyliin koska en halunnut satuttaa toista, lopulta kuitenkin satutin ja varmasti se turha aikakin teki niin kun ei kovin juhlavaa yhdessäoloaikaakaan ollut. Sen tiedän että se satutti itseäni kun valehteli toiselle ja itselleen suhteen toimivuudesta. Silloin kun ns. kolmas pyörä on tullut kuvioon niin on sellainen olo kuin olisi herännyt koomasta ja tunteet vyöryvät päälle kuin yleinen syyttäjä. Iloa ja hymyä löytyi jälleen vaikka usko sellaiseen mennyt jokunen vuosi sitten. Kun sellainen tilanne tulee eteen niin mitä itse tekisitte? Mikäli se suhde ei toimi ja olette onnettomia niin rohkenen epäillä että moni mieluummin kokisi onnea. Suhteessa kun ei mielestäni riitä se että jos yksi haluaa jatkaa yhdessäoloa, molempien mielipiteillä on väliä. En myöskään tajunnut tuota kolme päivää neitiseni on viettänyt liskofarmarin kanssa juttua ja sitten olettehan te pelehtineet jo useamman kuukauden, jotenkin tulee mieleen sellaista vääristeltyä totuutta mihin itseäni koitettiin syylistää vastaavanlaisessa tilanteessa ja se ärsyttää.
Moni myös sanovat että ovat olleet tukena ja muuta vastaavaa joka harvoin pitää paikkansa. Se että on saman katon alla ei tarkoita että olisi tukena. Joskus on osattava puhua ja joskus riittää kun osaa kuunnella, ja se ei tarkoita että vastataan joojoo tai nii ja niin edespäin.

Sekin on melko huvittavaa että kun etsitään vaikka avopuolisoa niin nähdään paljon vaivaa että ollaan hyvässä kunnossa ja kaikinpuolin ihanneihmisiä. Sitten kun hetki ollaan yhdessä oltu niin paljastuu se salainen suhde viinaan, tietokoneisiin tai vastaavanlaisiin jotka monessa suhteessa ohittavat sen toisen osapuolen. Tulee sellainen olo että huijataan se toinen yhteen, sitten jos toinen ei kaikkea sellaista jaksakkaan niin onhan se ilkeä ihminen. Nimenomaan juuri se osapuoli (?). En tiedä tilanteestanne mutta viesteistäsi tulee mieleen samanlainen potaska kuin mitä muutaman kerran itse on joutunut kestämään syytetyn roolissa.

Se on hyvä jos osaa jatkaa elämäänsä. Koittakaa hoitaa asianne nätisti loppuun, kumpaan suuntaan meneekään lopulta. Turha valehtelu, meuhkaaminen ja muu kuin harvoin hyödyttävät yhtään ketään ja tuskin olokaan paremmaksi muuttuu. Elämä jatkuu, elä ja anna elää :idea:
Kratanghar
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kratanghar »

EDIT: Poistettu pyynnosta - RAID
Olisinko tehnyt toisin?
Citizen
Nikke Knatterton

Yhyy

Viesti Kirjoittaja Citizen »

Ihmissuhteet ovat maailman vaikein asia.

Ystävyydessä/kaveruudessa on vahva vastavuoroisuuden periaate, mutta siihen liittyy myös sitä suurempi sydän mitä tärkeämpi ystävyyssuhde on.
Tällöin ei vedetä poroja sieraimiin seurusteluaikojen radiohiljaisuudesta tms.vaan annetaan kyyhkyläisten olla rauhassa ja muistutetaan itse olemassa olostaan silloin tällöin (loukkaantumatta vastauksista).

Toisista hyötyjät tai sellaisiksi muuttuneet on syytä ohjata kohteliaasti olemattomiin osoitteisiin tai puhelinnumeroihin. Näitä valitettavasti on aina riittänyt ja tämä varsin halveksittava joukko tuntuu koko ajan kasvavan.

Lainaan jostain kuulemaani/lukeemani virkettä jossa on mielestäni valtavasti ideaa. Se menee jotenkin seuraavasti:

"Hän tarvitsee eniten rakkautta joka tuntuu sitä kaikken vähiten ansaitsevan".
El Reino
Alokas

Mitäs se farmari siellä on sitten tehnyt? Oletko saanut suoria valheita vai onko vain joitain asioita jätetty kertomatta? Jos häät on ollut suunnitteilla ja asiat noin huonosti niin olisitte molemmat kiitollisia. Se on ikävää jos katto on sinun tarjoama, mainitsit että se on maksanut laskuja. Meneekö rahatilanne sitten miten perheen sisällä? Täällä itse makselen osaa laskuista, mukaanlukien vuokran, ja toinen osapuoli maksaa muita laskuja. Kun summat menevät suhteellisen tasaisesti niin en itse voi sanoa että tarjoan katon ja sähköt ja mikäli vastaava tilanne tulisi eteeni (puoli kumpi tahansa) niin ei olisi oikein että siihen vetoaisin että juuri ne tietyt laskut maksan unohtaen ne muut mitä toinen osapuoli maksaa. En tiedä miten siellä menee mutta nämä ovat omia mietteitäni vuosien varrelta. Jos ilkeilemään rupeat niin et saa toista mielestäsi pois, teet itsestäsi vaan pahemman omissa silmissäsi (been there, done that). On se suhde sitten 1 tai 10vuotta niin mikäli se eroaminen ei ole molempien mielipide niin tottakai siinä satutetaan toista, sehän on itsestään selvää. Se osoittaa kypsyyttä (ja ainakin itseni kohdalla haluan ajatella että miehisyyttä 8) ) että osaa käyttäytyä hyvin loppuun asti, vaikka ei toinen osaisi.

Puhuminen taas voidaan kääntää siihen että jos suhteessa ollut rakkautta ja liekkiä niin mikäli itse ei huomaa sen hävinneen niin onko siitä toisesta oikeasti välitetty miten? Sen kun aika usein huomaa ihan puhumattakin, vaikka se puhuminen ja kertominen olisi erittäin hyvä asia. Kaikilla on asioita mitkä vie aikaa (en nytten käsittänyt oliko tuo viina, tietokone tai mikä), kun vaikutusta tehdään niin koitetaan antaa paras kuva itsestämme ja ehkä piilotetaan sellaisia paheita. Tahtoisin ajatella että luonnollista. Suhteen toimivuutta ajatellen olisi myös osattava jättää sellaiset vähemmälle tai pois, siinä on vain kyse tärkeysjärjestyksestä ja esim. ramppaamalla kavereiden kanssa baarissa jokatoinen ilta tai tietokoneella chättäillessä, pelatessa yms. 20/7 (mukamas on nukuttavakin :D ) niin viestittää toiselle osapuolelle että joko se häviää viinalle ja kavereille tai tietokoneelle. Ei siitäkään hyvä olo tule, tuskin kummallekkaan.

Itse olen kiitollinen että olen ensirakkauteni kanssa hyvissä väleissä (molemmat välitämme toisistamme paljon vaikka uusissa suhteissa olemme), hyvin tärkeä ihminen ollut aina kaikesta paskasta huolimatta.
Citizen sanoikin hyvin, vaikeita asioita mokomat ovat. Ja tuo loppulainaus on omasta mielestäni juuri nappiin.

Siinä jälleen omia mietteitä, tuskin noita jaksaa kukaan lukea :lol:
Mutta kannattaa miettiä loppuun asti asioita ettei sitten rupea kaduttaa, itse kun en ole tähänkään päivään mennessä unohtanut ja antanut itselleni anteeksi joitain asioita mitä tehnyt vaikka kaikki henkilöt eivät ole olleet tärkeitä itselleni (jotkut vähemmän tärkeitä, jotkut enemmän).
Hoitakaa tyylikkäästi ja kunnialla loppuun, sitten voi hyvällä mielellä aloittaa elämänsä rakentamista uudestaan ja kuka ties vaikka löytäisi suuremman rakkauden :wink:
Kratanghar
Susikoski

Mietin vaan, että ootko ihan tämän topicin takia rekisteröityny?
Juu eiköhän tää vuodatus ollu tässä, poistaisitko kaiken kirjoitamani RAID.
Kiitos

Edit. siis tässä topicissa

*luvan kanssa saat poistaa haluamasi kohdat*t:mode
EDIT: Poistettu pyynnosta - RAID
Olisinko tehnyt toisin?
El Reino
Alokas

Oon lukenut muitakin (bodom, suosikkiaiheita), kyseinen topicci vain ärsytti senverta kun vertasin omiin menneisiin suhteisiin että ajattelin muita näkökantoja tuoda esille ja siksi rekkasin itseni. Itsekkin oppinut ymmärtää asioita ja huomannut miten idiootti olen ollut monenkin asian suhteen, jos tuosta vuodatuksesta kellekkään hyötyä oli niin oli sen arvoista että kirjoitin. Ei mitään henkilökohtaista, itse vain istunut samanlaisessa tilanteessa muutamaan otteeseen syytetyn penkillä.

En usko että ihminen ansaitsee olla sellaisen kanssa josta ei välitä, tai sellaisen kanssa joka ei hänestä välitä. Se loukkaa jos kertoo mutta se myös loukkaa kun ei kerro ja tulee ilmi muuta kautta. Asian suhteen ei pysty olla loukkaamatta, valitettavasti. Mutta monen suhteen jälkeen huomannut että tätä se elämä on, otettu itseensä niskasta kiinni ja odotettu mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Se toi lopulta aihetta hymyyn kunhan jaksoi odottaa :)

Joten tsemppiä työhaastattelun suhteen ja älä anna elämän lannistaa vaikka se niin tuntuu tekevän kerta toisensa jälkeen.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

tuosta tulee kyllä mieleen että miksi sun pitäisi tarjota tälle neidille kattoa pään päälle jos on kerran suhteeseen alkanut jonkun muun kanssa...eikö farmari pysty tarjoamaan kattoa pään päälle vai onko edes tarkoitus?

jos on noinkin röyhkeä että puhelee palturia iät ajat ja sitten sanookin että ei mikään oo ollutkaan hyvin niin täysi narttu on kyseessä eikä sellaista pitäisi hyysätä kenenkään! Taitaa olla sellainen tyyppi joka ei osaa hoidella asioitaan. Laskuja on ilmeisesti nyt maksanut kun on pelko siitä että joutuu taivasalle.

Sori mutta mä en jaksa enää ymmärtää tuollaisten ihmisten puolustelua millään tavalla, miten on kanttia pyytää mitään palvelusta tyypiltä jota on pettänyt :shock:

musta on turha puolustella vaikka olisi kuinka itsellä kokemusta syytetyn penkillä olemisesta. pettäminen on pettämistä vaikka kuinka tekis sen "oikeista syistä" oikeita syitä pettämisen ei ole vaan asiat voi selvittää muullakin tacvalla rehellisesti osoittaen toiselle sen kunnioituksen joka sille toiselle kuuluu...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
El Reino
Alokas

Niin paitsi ilmeisesti emme tiedä onko kyseinen henkilö pettänyt vai eikö ole, emme muutenkaan tiedä aiheesta sen enempää. Epäilykset ovat asia erikseen ja kannattaa muistaa että se teksti täällä on myös vain yhden ihmisen sanelemaa. Ei olisi ensimmäinen kerta kun katkeruus muokkaisi jonkun tekstiä. Mutta onhan se helppoa tuomita kun ei asiasta tiedä mitään, eikö näin?

Tässä ei kenenkään suoranaisesta puolustelusta ole kyse, en vain itse henkilökohtaisesti usko että kaikki olisi juuri yhden ihmisen vika tai että asiat menisivät juuri niin miten yksi osapuoli kirjoittaa. Tuollaisessa tilanteessa kun yleensä jätetyllä lienee pienempi kynnys mustamaalata sitä toista kuka kehtasi jättää hänet. Se on se tuttu-juttu että kysyt kummalta tahansa niin se sanoo että kaikki on toisen vika ja antaa perustelut päälle. Enkä myöskään ole ajatellut itseäni pettäjänä jos olen ihastunut johonkin toiseen kun oma suhde ei toimi, se on eri asia että mitä tekee sen lyhyen ajan kun on enään yhdessä. Ja kun ero on tullut niin olen antanut aikaa jotta toinen osapuoli saanut kämppää alleen ja tavaroita sekä asioitaan järjestykseen. Enemmän kunnioitusta siinä on kuin olla yhdessä vaikka ei välitä toisesta, ehkä naimisiin ja ehkä muksujakin vielä. Mieti hieman itsekkin niin varmasti ymmärrät. Se on jännää miten helpoksi, yksinkertaiseksi ja mustavalkoiseksi sivulliset ihmiset asiat leimaavat. :)
Ei mitään henkilökohtaista ciceroa kohtaan, en vaan usko että hän tietää sen enempää kuin minä tuon tarinan oikeasta totuudesta, kuka maksaa laskut, kuka on ollut reilu, kuka pettänyt ketä jne.
Cassie
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Cassie »

Niin, se on hyvin hyvin helppo kuulla vain toisen osapuolen tarina.
Kaikki voi näyttää ulospäin niin kamalan hienolta ja hyvältä.
Usko parempaan kun valitettavasti pitkässä suhteessa on kova.

Pettäminen on kyllä väärin ja aina ikävää mutta se on tosi asia että aina pettäminen ei tunnu väärältä, varsinkaan jos suhteessa ei ole enään mitään jäljellä mutta kumpikaan ei sitä uskalla myöntää.
Pitkässä parisuhteessa sitä vain jotenkin nuutuu siihen arkeen ja pelkää ehkä jopa uutta elämää kun kaikki on ollut siihen asti tuttua ja turvallista=rutiinia.

On myös totta että toisia on helpompi syyttää kun oma suhde menee poikki, yleensä se kumminkin on ihan niiden kahden parisuhteessa olevien ihmisten omaa syytä. Jos ei toimi niin ei toimi.

Meinasitteko että sen neidin pitäs selibaattiin ryhtyä, koko loppu elämäkseen?
Sitä on kuitenkin pakko jatkaa elämää, ihan kuten ennenkin, erona on vain ettei kaksi ihmistä jotka yhdessä olivat, eivät enään ole yhdessä.

Itsekkin tiedän rankemman eron kokeneena että se elämä jatkuu vaikkei siltä tuntuisikaan.
Eipä mulla muuta :D
Jes, se o Jeppiskamaa
Kratanghar
Susikoski

Musta toi koko avautuminen täällä oli naurettavaa ja suutus päissäni tullut kaikkea mieleen. En usko, että mitään on tapahtunu. Tää viimenen viikko vaan on ollut todella ihmeellinen. Pyysin anteeks kaiken näkösiä syytöksiäni ja kaduttaa vähän kun tänne tullut avautumaan. Sitä sitten ku saa vähän päätä selväks huomaa miten kusipää sitä itse on ollut...älkää noteeratko koko juttua. Kyllä hävettää
Olisinko tehnyt toisin?
Kratanghar
Susikoski

piste
Olisinko tehnyt toisin?
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Miehet. :roll:
Sasse75
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Katsa kirjoitti:Seurustelevat ihmiset... se, että on vain "me"; erilliset persoonat katoaa, mielipiteet katoaa. Seurustelevien ihmisten tarve puhua vain toisistaan, eritteistään, nenäkarvoistaan, eläinvauvoistaan. Seurustelevien ihmisten tapa irtaantua todellisuudesta kaikin mahdollisin tavoin ja muuttua ameebaksi.
Ei saa yleistää!! Mä oon ainakin aina MÄ, seurustelen tai en. Eikä mua kiinnosta puhua kenenkään eritteistä tai nenäkarvoista (paitsi exän kun ne oli niin kamalat :lol: ), mutta mun eläin- ja ihmislapsista mä saatan kyllä joskus lätistä hetken aikaa. En kuitenkaan kyllästymiseen saakka. :wink:
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

suhteellisen vaikea seurata keskustelua, kun viestejä on poistettu. Oli syy tähän mikä tahansa niin silti ärsyttää ihan älyttömästi, kun ketju on nyt irrallisia mielipiteitä jne.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Perseestä, ettenkö sanoisi. On se kumma jos ei osata seistä omien mielipiteiden takana, vaan yritetään vetää sanomisia pois heti, kun ne on saatu sanottua. Vanhoja mielipiteitään taas yritetään väistellä ja pakoilla.
Onko se niin vitun noloa olla ihan oma itsensä mielipiteineen? Joskus saattaa sanoa jotain mitä myöhemmin katuu, mutta sen kanssa on elettävä. Tai jos ei mitään muuta keksitä, niin syytetään humalaa. Kyllä itsestään pitää vastata kännissäkin. Melkoisen selkärangatonta touhua.

Olen tässä itsekin tullut pisteeseen, että esimerkiksi joitakin sanomisiani (ja ajatuksiani) parisuhteista joudun tarkistamaan. Mitään sanomaani en vedä pois, sillä jos minä jotain olen sanonut, niin silloin se on sanottu, minulla on ollut jokin syy sanoa niin ja eittämättä olen asioita sanoessani ollut 100% sitä mieltä.
Kehitystä tapahtuu, suuntaan ja toiseen.
Olkaa miehiä, olkaa naisia, seiskää sanojenne takana tai olette arvottomia!!!
Vastaa Viestiin