Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6454
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Herää kysymys, että missä hulttiojengissä tämä rambo liikkui ennen 2013 ja kuinka kauan, Tampereella on monta vaihtoehtoa vuosilta 2010- 2013. Liittyikö kenties jonkun urheiluseuran kannattajiin tämä jengi? Osa jengeistä on hajonnut eri suuntiin, joista kyllä osa on jatkanut radikaalia toimintaa nykymuodossa, niin sanotut "vanhat" kovistyypit.
örkki
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 10:59 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja örkki »

Onkohan tämän surmaajan äiti aavistanut, mitä poikansa on tehnyt.
Onko nähnyt verisiä vaatteita kotona?
Mainitsee kuitenkin, että oli huomannut poikansa käytöksessä surman aikoihin muutoksen.
Äidithän lukevat lapsiaan aika tarkkaan.
Epäilisin, että hän olisi aavistanut.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

jepulis82 kirjoitti:Sitten herää kysymys että mitä helvettiä tällainen henkilö teki vapaana? Jos kerta lääkärit tiesi että henkilö näkee näkyjä ja on syyntakeeton.
Eihän mt-ongelmat itsessään ole rikos. On ihmisiä, ketkä kokee harhoja, mutta eivät ole vaaraksi kellekään. Suurin osa tämmöisistä on vaarattomia kanssaihmisille.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
thumbsup
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: La Huhti 28, 2018 11:33 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja thumbsup »

jepulis82 kirjoitti:Sitten herää kysymys että mitä helvettiä tällainen henkilö teki vapaana? Jos kerta lääkärit tiesi että henkilö näkee näkyjä ja on syyntakeeton.

Katsellaan nyt oikeudenkäynti, mutta minä olen vahvasti sitä mieltä että paskapuhetta nämä harhat ja katumiset. Koittavat vaan saada mahollisimman pienen tuomion, kun kerta oikein niiiin kaduttaa nyt jälkeenpäin.
Kannattaa vähän tutustua suomalaiseen terveydenhoitojärjestelmään. Mielenterveyspalveluja käyttävistä vain hyvin pieni osa on lukkojen takana. Muuten Suomen sairaaloissa olisi joku 550 000 mielenterveyspotilasta, kun THL:n tutkimuksen mukaan joku kymmenisen prosenttia suomalaisista käyttää jotain terveyspalveluita mt-ongelmien takia. Pyrkimyshän on, että valtaosa tulisi hoidetuksi avohoidossa. Yksi vuorokausi sairaalassahan maksaa veronmaksajille satoja euroja per potilas, voi olla lähemmäs 1000 euroakin jos pitää olla paremmin miehitystä (joku ehkä osaa kertoa oikeat hinnat?).

Aika usein on saanut kuulla sitäkin, että hoidon saaminen on ollut kiven takana, vaikka ihmisellä olisi oman kokemuksen mukaan ihan hirveä ahdistus päällä ja kova halu ja motivaatio saada apua. Eikä joidenkin harhojen takia joudu/pääse sisälle minnekään.

Toisen ihmisen pään sisään ei mitenkään pääse (ainakaan vielä), eikä kenenkään otsassa lue, että tyyppi tekee kohta murhan tai itsemurhan. Sehän helpottaisi kyllä tosi paljon asioiden ennakoimista.

Miksi et usko siihen, että surmaaja voisi katua tekoansa?
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11372
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja URSA »

Myrskylintu kirjoitti:Hieman ihmetyttää, miksei tämä kyseinen spekuloinnin kohteena ollut nikki loggaa sisään, ja vihellä peliä poikki. Itse kyllä puuttuisin keskusteluun, jos minua palstalla öiseen sarjamurhaajaksi epäiltäisiin. Milloin kyseinen nikki on viimeksi ollut loggautuneena? Sattumalta mahdollisesti sivun 280 aikoihin, jolloin tekijä kertoo lopettaneensa lukemisen?
Sivulla 254 oli ainakin viimeinen Kuviotapetin kommentti.

Jos surmaaja on kirjoitellut Kuviotapettina, hän ei ole ihan niin fiksu kuin itse kuvittelee olevansa. Kirjoittelun tarkoitus näyttää välillä olleen harhauttaa ja välillä päteä tiedoilla, sekä lisäksi antaa sekava vaikutelma.

En usko tuota "olin raukka niin sekaisin" -selittelyä. Tyypillä on ollut yli kolme vuotta aikaa lueskella mielisairauskuvauksia ja kehitellä tarina surmaamisesta. Mahdolliset harhat eivät selitä murhaamista, eikä surmaaja edes kerro olleensa surmatessaan harhainen. Syy tunnustamiselle oli ne ovikelloa soitelleet poliisit. Kiinnijäämisen uhan aiheuttama paine kävi sietämättömäksi.

Jätetään henkilöspekulaatiota vähemmälle.
-NILS-


*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia. Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1600
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

peniskateus kirjoitti:Minkäköhän ikäinen henkilö panee nimimerkikseen kuviotapetti?
Taitaa olla niin, että on rekisteröityessään ja nimimerkkiä valitessaan tuijottanut seinään ja todennut: tuossa se on.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

thumbsup kirjoitti: Miksi et usko siihen, että surmaaja voisi katua tekoansa?
Kyllä mä uskon että surmaaja voi katua tekoansa. Tässä keississä kuitenkin se katuminen tuli vaan 3,5 vuotta myöhemmin. Saa aika sinisilmäinen olla että uskoo että tässä nyt ollaan ihan pyyteettömästi ja oikeasti pahoillaan.

Nyt vittu jotain rotia tähän murhamiesten paapomiseen. Vaikka murhamies kuinka katuu tekoansa, uhri ei siitä eloon tule. Eikun muutaman vuoden kakkua/pakkohoitoa ja maagisesti on murhamies kuntoon tullut. Mäkin haluan samoja pillereitä mitä nää tuomarit vetää, näyttää potkivan aika hyvin! :lol:
"Those who want respect, give respect."
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:
jepulis82 kirjoitti:Sitten herää kysymys että mitä helvettiä tällainen henkilö teki vapaana? Jos kerta lääkärit tiesi että henkilö näkee näkyjä ja on syyntakeeton.
Eihän mt-ongelmat itsessään ole rikos. On ihmisiä, ketkä kokee harhoja, mutta eivät ole vaaraksi kellekään. Suurin osa tämmöisistä on vaarattomia kanssaihmisille.
Pointti olikin että jos joku on täysin syyntakeeton, niin miten sellainen henkilö saa vapaana kulkea? Vähän niinkuin win/win tilanne syyntakeettomalle. Kaikki vapaudet mitä muillakin, mutta ei mitään seuraamuksia jos perseilee. Eihän se nyt niin voi mennä että se on vaan voi-voi ja olkapäiden kohautus jos joutuu tällaisen henkilön puukottamaksi ja mitään ei voi asialle tehdä.
"Those who want respect, give respect."
thumbsup
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: La Huhti 28, 2018 11:33 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja thumbsup »

jepulis82 kirjoitti:
thumbsup kirjoitti: Miksi et usko siihen, että surmaaja voisi katua tekoansa?
Kyllä mä uskon että surmaaja voi katua tekoansa. Tässä keississä kuitenkin se katuminen tuli vaan 3,5 vuotta myöhemmin. Saa aika sinisilmäinen olla että uskoo että tässä nyt ollaan ihan pyyteettömästi ja oikeasti pahoillaan.

Nyt vittu jotain rotia tähän murhamiesten paapomiseen. Vaikka murhamies kuinka katuu tekoansa, uhri ei siitä eloon tule. Eikun muutaman vuoden kakkua/pakkohoitoa ja maagisesti on murhamies kuntoon tullut. Mäkin haluan samoja pillereitä mitä nää tuomarit vetää, näyttää potkivan aika hyvin! :lol:
Ja sinulla on tietoa siitä, että hän aloitti katumisen siinä n. 5 minuuttia ennen kuin lähti poliisiautolle?

En minä paapo mitään murhamiehiä. Tietenkään uhri ei tule eloon sillä, että murhamies katuu tekoaan. Mutta kuinka monta kertaa täälläkin on eri ketjuissa itketty sitä, että "ei edes kadu mitään", "on selvä psykopaatti", jne. Nyt kun sitten sanoo katuvansa, niin ei sekään ole hyvä. Ei mulla muuta.
nti_etsiva
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Elo 07, 2018 12:00 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja nti_etsiva »

Mitenköhän todennäköistä on että olisi jäänyt ikinä kiinni ilman omaa ilmoittautumistaan. Teko oli väärin, se on selvä, mutta kuinka moni olisi mennyt enää tuossa vaiheessa tunnustamaan. Pointsit siitä.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

nti_etsiva kirjoitti:Mitenköhän todennäköistä on että olisi jäänyt ikinä kiinni ilman omaa ilmoittautumistaan. Teko oli väärin, se on selvä, mutta kuinka moni olisi mennyt enää tuossa vaiheessa tunnustamaan. Pointsit siitä.
Ihan sitä omaa omantuntoa se on mennyt sinne helpottamaan. Multa sais pointsit kun ei puukottais random ihmisiä kuoliaaksi. Ehkä mä oon vaan sitten erikoinen. :lol:
"Those who want respect, give respect."
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

thumbsup kirjoitti:
jepulis82 kirjoitti:
thumbsup kirjoitti: Miksi et usko siihen, että surmaaja voisi katua tekoansa?
Kyllä mä uskon että surmaaja voi katua tekoansa. Tässä keississä kuitenkin se katuminen tuli vaan 3,5 vuotta myöhemmin. Saa aika sinisilmäinen olla että uskoo että tässä nyt ollaan ihan pyyteettömästi ja oikeasti pahoillaan.

Nyt vittu jotain rotia tähän murhamiesten paapomiseen. Vaikka murhamies kuinka katuu tekoansa, uhri ei siitä eloon tule. Eikun muutaman vuoden kakkua/pakkohoitoa ja maagisesti on murhamies kuntoon tullut. Mäkin haluan samoja pillereitä mitä nää tuomarit vetää, näyttää potkivan aika hyvin! :lol:
Ja sinulla on tietoa siitä, että hän aloitti katumisen siinä n. 5 minuuttia ennen kuin lähti poliisiautolle?

En minä paapo mitään murhamiehiä. Tietenkään uhri ei tule eloon sillä, että murhamies katuu tekoaan. Mutta kuinka monta kertaa täälläkin on eri ketjuissa itketty sitä, että "ei edes kadu mitään", "on selvä psykopaatti", jne. Nyt kun sitten sanoo katuvansa, niin ei sekään ole hyvä. Ei mulla muuta.
En tiedä mitä muut ovat itkeneet täällä. Minä olen minä, en voi vaikuttaa siihen mitä muut ovat joskus kirjoittaneet.
Mä nyt vaan olen kyyninen paska, en usko pätkääkään kun rikollinen lässyttää milloin mitäkin. Itsekin saanut kuulla milloin mitäkin lässytystä ja itsekin lässyttänyt kaikkea paskaa. Ne teot, ei ne lässytykset.

Peace out. :idea:
"Those who want respect, give respect."
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1260
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Katunut tai ei, niin taatusti ainakin on laskeskellut mahdollisen tuomion määrää vuosissa jos menee ja kylmän rauhallisesti vain tunnustaa. Ja varmasti on saanut tarkan käsityksen mahdollisen tuomion eri variaatioista täältä Murha.infosta vuosien aikana? Onhan täällä alan asiantuntijat neuvomassa
peniskateus
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 3:24 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja peniskateus »

No Jepulis, mitä jos ton teon tekijä ois sun veljes tai joku muu läheinen ja olis mielenterveysongelmainen tai jos sun läheises sairastuis ja tekis samanlaisen teon?
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

peniskateus kirjoitti:No Jepulis, mitä jos ton teon tekijä ois sun veljes tai joku muu läheinen ja olis mielenterveysongelmainen tai jos sun läheises sairastuis ja tekis samanlaisen teon?
Henkilö pitää pistää elinikäiseen pakkohoitoon josta ei niin vain luikerrella kun on muutaman vuoden ollut "kunnolla". Oli se sitten veljeni tai äitini tai isäni tai muu läheinen.

Ei tää nyt niin vaikeeta voi olla.
"Those who want respect, give respect."
Vastaa Viestiin