Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Nimenomaan. Täällä keskustellaan ja se saattaa tuntua joistakin pahalta. Keskustelusta keskusteleminen ei johda mihinkään. Minäkin toivoisin, että omainen voisi tuoda omia näkemyksiään asiaan liittyen julki. Minkälaisena ihmisenä itse koet setäsi? Muuttuiko käsityksesi dramaattisesti kun sait jossain vaiheessa tietää mitä hän oli tehnyt? Miten hänellä nykyään menee?
kekkuli12345
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 1:22 am

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

Jasmine, meidän vanhemmat on varmaan lapsuuden naapureita. Lähden kyllä kahville jos kutsut ja kiinnostaa aihe monelta kantilta. Mitään paskaa en oo keksinyt vaan kaikki on kuultu naapurilta ja omilta sukulaisilta. Eikä mustalaisverestäkään tarvi ottaa pulttia tai hävetä, kun me tehtiin sukututkimusta niin se kuulemma loppu helvetin nopeesti ku joku löysi 1800 luvulta mustalaishaaran, mussakin on joku mustalais geeni mikä selittää miks mä hermostun ihan helvetin lujaa jos joku loukkaa mua. Sen mä tunnustan että kirjotin ”sekopäägeeni” just sen takia että jollaki kiehuis pata yli, se toimi;) se mikä mua ihmetyttää niin kukaan murhaajan sukulainen tai puoliso ei oo koskaan surru murhattua vaan aina murhaajan tai suvun vointia pitäs jotenki sääliä. Ota yv yhteyttä jos haluat jutella asiasta ja oikoa jos mulla on väärää tietoa
kekkuli12345
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 1:22 am

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

Samaisessa sukututkimuksessa selvis että häjyt poltti meidän suvun talon ja meidän suku myöhemmin menetti helvetin isot maat ja joutu taistella nälän kanssa köyhänä. (Meidän suvussa on paskatuurigeeni;) mutta jos se on teiän suku joka poltti sen talon ja vei maat niin saat kyllä leipoa vitun mehevän pitkon kahvin kans. Sorry Off topic. Mutta ehkä tätä ei poisteta jos tehdään yhdessä raportti asiasta tapaamisen jälkeen tänne:)
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2110
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Lueskelin eilen tätä viestiketjua, ja mielenkiintoni heräsi. Havaitsin,että Aizer oli tästäkin tehnyt hyvän ja asiallisen alustuksen minfoon yli 10.vuotta sitten.

Timo Hautamäen nimi kuulosti heti sen verran tutulta, että päätin ottaa asiasta selvää.Onnistuinkin löytämään Alibi-lehden joulukuun numerossa 1983 olleen jutun, jossa kerrottiin Pudasjärven käsittämättömästä veriteosta "tuoreeltaan".

Tässä Alibi-lehden julkaisema neljän sivun mittainen artikkeli noilta ajoilta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Kiitos paccasucco!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17094
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Juu, kiitokset artikkelista.

On kait selvittämättä mistä Hautamäki kimpaantui? Öiset oveenkoputtelut, vastausta (ja lempeä) vaille jääminen, yksinjäämisen tunne (vaikka kotona vihitty vaimo) ja siitä johtuva sekä laskuhumalan siivittämä masentuminen?
- Onko se sitten yhtä kuin syyntakeettomuus? No, vain lääkäri voi todeta sairauden, mutta aina voi epäillä.

Masentuminen siitä kun kärähti ratista ja meni työpaikka, sekä mahdollisuudet päästä samaan paikkaan toisiin hommiin. Itse aiheutettu ongelma - ja siitä palkittiin syyntakeettomuudella.

Yhtä kaikki. 80-luvun yltiöhumaani kriminaalipolitiikka teki julmaa jälkeä ja Hautamäki selvisi lopulta 13-vuotiaan tytön julmasta murhasta periaatteessa ilman rangaistusta.
- Eikä tämä tapaus ole ainoa laatuaan moisessa humanismikiimassa, me muistamme mm. pari saman henkilön tekemää tappoa, josta varttihullun papereilla selvisi yhteensä kuudella vuodella. Eikä puhettakaan mistään hoidoista, vaikka päässä (muka) viirasi.

Ehken nyt alkaa kertomus siitä, että Timo oli sairas, masentunut ja oikeasti ihana ihminen.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Jasminahautamaki
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 24, 2018 11:06 am

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja Jasminahautamaki »

ei, en ole sanonut että puolustelisin tekoa. en missään nimessä sitä puolustele, joka tapauksessa inhottavaa että koko suku sekoitetaan mukaan. siltikään en pysty pitää setääni tämän perusteella hulluna tai mielisairaana. sitä en tiedä mitä on tuolloin 80-luvulla ollut, mutta sen tiedän mitä nykypäivänä on. myöskään en tarkoittanut sitä että olen ylpeä siitä että tälläistä on tapahtunut, vaan enemmänkin tarkoitin sitä että setäni on minulle aina ollut hyvä ja mukava ja että minun ei sitä tarvitse hävetä, mitä on sattunut silloin, kun en edes itse ole vielä elänyt. mielestäni tuossa kohtaa meni yli kun alettiin puimaan että missä asuu yms. ymmärrän sen että, tämä asia kiinnostaa varmasti ihmisiä aina, enkä sitäkään voi kieltää etteikö itseäni kiinnostaisi mitä silloin on tapahtunut. muiden puolestahan en voi puhua, mutta kyllä ainakin itse olin surullinen ja järkyttynyt tapahtuneesta kun siitä kuulin. on aivan kauheaa että toinen uhri on ollut lapsi, on ylipäänsä käsittämättömän kauheaa että näin on käynyt. pointti tässä oli nyt jokatapauksessa se, että on kauheaa että lähes koko suku vedetään tälläiseen mukaan. ja vielä sen tahdon lisätä, että olihan tämä ehkä tyhmä veto kirjoittaa, mutta jos en sen takia joskus hakemaani työpaikkaa saa että sedälläni on tälläinen historia, niin minähän en sille mitään voi. tosi tökeröä on oletettavasti aikuiselta ihmiseltä tuo " on näköjään tutkinnon saanut" mitenkäs tämä tapaus muhunkaan liittyy tai minun opiskeluihini. niin ja faktahan on se, että te tuskin tiedätte mitä on tapahtunut tuolloin, en väitä että minä tietäisin. sen tiedän että muita sukulaisia tähän ei tarvitsisi sekoittaa ja sen tiedän myös että kukaan muu ei tiedä tarksti tapahtuman kulkua tai syytä, muutakun paikalla olijat. heilläkin ehkä vain pieni osa tiedosta, koska kun ihminen menee shokki tilaan (mihnä nämä paikallaolijat ovat melko varmasti olleet) niin ihminen ei kaikkea muista, koska ei "tohdi" muistaa ja ajatukset ovat niin sekaisin ja shokki ottaa vallan ihmisestä. (tällä shokilla en tarkoita timoa, vaan uhrien omaisia, enkä puolustele tällä timoa, vaan yritän nyt selventää sanomisiani, koska tiedän että, täälä on myös ihmisiä jotka ymmärtävät kirjoitukseni tarkoituksellakin väärin)
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10833
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Jasminahautamaki kirjoitti:ei, en ole sanonut että puolustelisin tekoa. en missään nimessä sitä puolustele, joka tapauksessa inhottavaa että koko suku sekoitetaan mukaan. siltikään en pysty pitää setääni tämän perusteella hulluna tai mielisairaana. sitä en tiedä mitä on tuolloin 80-luvulla ollut, mutta sen tiedän mitä nykypäivänä on. myöskään en tarkoittanut sitä että olen ylpeä siitä että tälläistä on tapahtunut, vaan enemmänkin tarkoitin sitä että setäni on minulle aina ollut hyvä ja mukava ja että minun ei sitä tarvitse hävetä, mitä on sattunut silloin, kun en edes itse ole vielä elänyt. mielestäni tuossa kohtaa meni yli kun alettiin puimaan että missä asuu yms. ymmärrän sen että, tämä asia kiinnostaa varmasti ihmisiä aina, enkä sitäkään voi kieltää etteikö itseäni kiinnostaisi mitä silloin on tapahtunut. muiden puolestahan en voi puhua, mutta kyllä ainakin itse olin surullinen ja järkyttynyt tapahtuneesta kun siitä kuulin. on aivan kauheaa että toinen uhri on ollut lapsi, on ylipäänsä käsittämättömän kauheaa että näin on käynyt. pointti tässä oli nyt jokatapauksessa se, että on kauheaa että lähes koko suku vedetään tälläiseen mukaan. ja vielä sen tahdon lisätä, että olihan tämä ehkä tyhmä veto kirjoittaa, mutta jos en sen takia joskus hakemaani työpaikkaa saa että sedälläni on tälläinen historia, niin minähän en sille mitään voi. tosi tökeröä on oletettavasti aikuiselta ihmiseltä tuo " on näköjään tutkinnon saanut" mitenkäs tämä tapaus muhunkaan liittyy tai minun opiskeluihini. niin ja faktahan on se, että te tuskin tiedätte mitä on tapahtunut tuolloin, en väitä että minä tietäisin. sen tiedän että muita sukulaisia tähän ei tarvitsisi sekoittaa ja sen tiedän myös että kukaan muu ei tiedä tarksti tapahtuman kulkua tai syytä, muutakun paikalla olijat. heilläkin ehkä vain pieni osa tiedosta, koska kun ihminen menee shokki tilaan (mihnä nämä paikallaolijat ovat melko varmasti olleet) niin ihminen ei kaikkea muista, koska ei "tohdi" muistaa ja ajatukset ovat niin sekaisin ja shokki ottaa vallan ihmisestä. (tällä shokilla en tarkoita timoa, vaan uhrien omaisia, enkä puolustele tällä timoa, vaan yritän nyt selventää sanomisiani, koska tiedän että, täälä on myös ihmisiä jotka ymmärtävät kirjoitukseni tarkoituksellakin väärin)
Et sinä ole vastuussa setäsi tekemisistä, ja tuskin sitä kukaan väittääkään. Maailmassa tapahtuu surkeita asioita, ja asioilla on aina monta puolta eikä mikään ole mustavalkoista. Yritä elää elämäsi hyvin ja toivottavasti kaikki menee ok. Älä kanna taakkaa muiden tekemisistä äläkä välitä muiden puheista.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja Paa »

Siellä se Hautamäki asustaa vieläkin Varvaan perällä, traktorilla ajelee piippu suussa. Lapsuudessani sai lisänimen "tappaja", pelättiin aina kun ajeli jollain mopolla ohi.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Timo Hautamäki surmasi kaksi ihmistä vuonna 1983

Viesti Kirjoittaja Paa »

Inhorealisti kirjoitti:
Aizerbaidzan kirjoitti:Oululainen entinen toimiupseeri Timo Hautamäki ryypiskeli syyskuussa 1983 pudasjärveläisen maanviljelijän talossa ja riitaantui isäntäväen kanssa.

Ihmeellistä venkuloimista mielentilalausuntojen kanssa.
Käytit sanaa "entinen" toimiupseeri. Mielenterveydellisten seikkojen takia vapautettu aktiivipalveluksesta? En keksi muuta selitystä tuolle venkuloinnille.

Tähän(kin) ketjuun tarvittaisiin joku oululainen tuolta ajalta, joka osaisi kertoa enemmän. Tämä tappaja on nyt 60-vuotias. Taitaa olla vielä hengissäkin, mutta tuskin enää sairaalassa...? Oi tätä oikeutta...

MUOKKAUS: Suoli24:ssa tiedettiin kertoa, että vapautui sairaalasta "lyhyen oleskelun jälkeen". Timon veljet toimineet poliisina, joista osa on erotettu virastaan. Uskoo näitä sen verran, ken tahtoo.
Kaksi Timon veljestä toimi poliiseina, toinen sai kenkää, koska avusti Timoa tämän pakoreissulla viemällä miehelle ruokaa metsään. Toinen veli erotettiin myös poliisista, ei tarkempaa tietoa miksi.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Vastaa Viestiin