Omia kokemuksia Bodomista

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: SOmia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Uskoisin, että meillä Waakun kanssa on kokemuksia Bodomista enemmän kuin monella muulla. Minulla hieman erilaisia, ja Waakulla tietysti rajumpia, mutta kokemuksia kuitenkin.

Wagner on tuhma poika, joka kaipaa tukistusta. Joitain hänen kertomuksistaan voin allekirjoittaa, mutta on niissä tuota edellä kuultua hopotustakin aina liikaa.
Awa on tuhma tyttö, joka kaipaa keppiä. Tai heppiä.
Joitain hänen kokemuksiaan allekirjoituksessa, mutta on niissä tuota liiallista hoppuakin.

Mitä kokemuksia et Awa allekirjoita ? Tunnen paikat kuin omat taskuni.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: SOmia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Mitä kokemuksia et Awa allekirjoita ?
Esim. :

Sitä aidattua sonnia, joka rengas sieraimissa puhisee ja on valmiina syömään kaikki alle 25-vuotiaat ohikulkijat.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: SOmia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Mitä kokemuksia et Awa allekirjoita ?
Esim. :

Sitä aidattua sonnia, joka rengas sieraimissa puhisee ja on valmiina syömään kaikki alle 25-vuotiaat ohikulkijat.
Psygologista hyväksyntää osaltasi kiihotuttuasi allekirjoutuksestani.
Kiitti sulle, uitetaan keväällä matoa Bodomilla. Usein ja hyvin.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

susikoira
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2014 5:27 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja susikoira »

No juu. Olipakko kirjottaa tännekin, en vaan ole varma meneekö tämä nyt asian vierestä. Ensimmäinen kokemukseni tai kosketukseni Bodomiin tapahtui 70-luvun puolivälissä kun 15-vuotias sisareni aneli äidiltä ja isältä lupaa päästä telttailemaan muutaman muun teinin kanssa. Lupaa ei herunut ja äitini oli aivan kauhuissaan, että teltallako pitäisi yö viettää, ei missään tapauksessa. Silloin äiti kertoi nuorista jotka tapettiin telttaansa ja vain yksi selvisi hengissä. Minä pikkumuksu älysin kysyä että miten se yksi sitten pelastui niiltä puukon iskuilta johon äiti vastasi ett kaise poika oli jotenkin siellä muiden alla , jotenkin suojassa siinä kamalassa myllerryksessä kun kauhu valtasi teltassa olijat.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Uskoisin, että meillä Waakun kanssa on kokemuksia Bodomista enemmän kuin monella muulla. Minulla hieman erilaisia, ja Waakulla tietysti rajumpia, mutta kokemuksia kuitenkin.

Wagner on tuhma poika, joka kaipaa tukistusta. Joitain hänen kertomuksistaan voin allekirjoittaa, mutta on niissä tuota edellä kuultua hopotustakin aina liikaa.
Hopotus = helpotus ? :shock: / :roll:

Minusta olisi suotavaa, että koottaisiin sellainen ryhmä, jolla on tai on ollut luotettavaa paikallistuntumaa Bodomiin ja sen lähiympäristöön. Faktat kokoamalla saataisiin selvä
ja luotettava kooste surmapaikan 1960 ympäristöstä aikalaiskuvauksineen samoin kuin
faktat sellaisten seikkojen osalta, jotka liittyvät asiassa väitettyihin havaintoihin, joista
monet voisi ampua alas ja samalla etsiä mahdollisia motiiveja epäiltävästi perättömille
eri asiassa kuultujen tahojen lausumille kolmoissurman väitettyjen havaintojen osilta.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Kumotaan nyt aluksi Wagnerin epäilykset lintupoikien kertomuksista. Tässä lintupoika Salosen kuulusteukertomus:

Maanantaina 13 päivänä kesäkuuta 1960 keskusrikospoliisissa komisario Niilo Jaakolan kuulustelemana ja komisario Arvo Leirimaan kuulustelutodistajana läsnä ollessa.

Todistaja, koululainen Heikki Kalevi Salonen, osoite Helsinki, Steniuksentie 24.B.14, puh. 479201, ilmoitti syntyneensä 9 päivänä toukokuuta 1944 Hankasalmella, mutta olevansa kirjoilla Huopalahden seurakunnassa.
Asian johdosta kuultuna kertoja selitti asuvansa kesäaikana vanhempiensa Espoon Bodomjärven rannalla Högnäsissä sijaitsevalla kesähuvilalla. Tämän huvilan läheisyydessä asuu kesäisin hänen poikatoverinsa Kalevi Haapalainen, jonka kanssa kertoja on usein retkeillyt ympäristömaastossa. Sunnuntaipäivän aamuna eli 5.6.1960 he olivat keskenään tekemänsä sopimuksen mukaan lähteneet kello 5.30 aikoihin kävelemään Bodomjärven etelärantaa pitkin tarkoituksella suorittaa eri lintujen rengastamista. Aamu oli ollut hyvin rauhallinen eikä mitään erikoisia ääniä ollut kuulunut. Heidän saavuttua kertojan oletuksen mukaan vähän ennen kello 6.00 n.s. murhaniemekkeen välittömään läheisyyteen kertoja oli kuullut jotain ääntä niemekkeen suunnasta. Kertoja ei osannut määritellä tätä ääntä tarkemmin, mutta oli hänelle jäänyt siitä sellainen käsitys, että se oli ihmisääntä. Kertoja ei ollut tähän ääneen kiinnittänyt muutenkaan sen tarkempaa huomiota, koskapa hän ei ollut siitä siinä vaiheessa toverilleenkaan mitään maininnut. Käveltyään murhaniemekkeen itäistä rantaa kulkevaa polkua pitkin he olivat kääntyneet jyrkästi vasemmalle kulkevalle polulle, koska heillä ei ollut ollut tarkoituksena mennä sanotun niemen kärkeen. Kertoja ei sanonut enää muistavansa kumpi heistä oli kävellyt edellä. Noustuaan niemekkeellä olevan kumpareen päälle kertoja oli nähnyt siitä noin 20-25 metrin päässä niemen kärkeen päin kaksi puunrunkoja vasten nojollaan olevaa moottoripyörää ja niiden välittömässä läheisyydessä kasassa olevan teltan ja teltan viereen puhin pingotetun narun, jossa näytti olevan pyyheliina ja jotain muutakin vaalealta vaikuttavaa vatetta kuivumassa.Kertoja oli nähnyt lisäksi, että kasassa olevan teltan päällä makasi mies, jolla oli tummat housut päällään, muuta miehestä ei näkynytkään. Kertoja oli nähnyt myös kuinka teltan niemen kärjen puoleisesta päästä oli lähtenyt joku mies niemekkeen itärannalle päin. Tästä miehestä kertoja ei voimut sanoa muuta kuin, että sillä ei voinut olla mitään tummia vaatteita eikä tämä myöskään ollut erittäin iso- tai pienikokoinen, sillä siinä tapauksessa se olisi kiinnittänyt enemmän huomiota. Mies oli ilmeisesti jäänyt puiden ja pensaiden varjoon, sillä mitään liikettä järvelle sen paremmin kuin maallekaan päin sieltä ei ollut tapahtunut. Kun kertojan toveri Kalevi Haapalainen oli ehdottanut, että mentäisiin lähemmin katsomaan moottoripyöriä, niin kertoja oli vastannut siihen, ettei mentäisi häiritsemään, sillä kertojan mielestä teltassa olijat olivat jo heränneet ylös. Näiden havaintojen teko oli kestänyt ehkä parisen minuuttia, minkä jälkeen he olivat lähteneet jatkamaan matkaa Oittaalle päin. Tultuaan sanotun niemekkeen ja sen länsipuolella olevan toisen niemekkeen välisen lahden pohjukkaan olivat he siihen pysähtyneet tarkastamaan eräässä koivussa olevaa peipon pesää ja oli kertoja kiivennyt puuhun ja todennut pesässä olleen yhden munan mutta muuten pesän hyljätyksi. Ennen puuhun kiipeämistä kertoja oli käynyt siitä ehkä noin 30 metrin päässä Veston työmaalle päin tarkastamassa eräässä kuusessa olevaa laulurastaan pesää, jonka kertoja oli todennut hävitetyksi. Tätä puuhailua oli kertojan oletuksen mukaan kestänyt 5-10 minuuttia, mutta kertoja ei ollut tuona aikana kuullut mitään erikoista ääntä eikä liioin ollut nähnyt mitään liikettä. Tämän jälkeen he olivat jatkaneet matkaa jo sanotussa suunnassa ja olivat he ylitettyään Veston työmaalle menevän vesijohtoviemärin sen läheisyydessä olevalla luodolla nähneet istumassa nuoren ehkä noin 10-12 vuotiaan pojan, josta kertoja ei osannut sanoa lähempiä tuntomerkkejä. Poikaan ei ollut kiinnitetty sen enempää huomiota, vaan oli jatkettu matkaa jo mainitussa suunnassa ja ylitetty Oittaalle menevä maantie sekä jatkettu matkaa Oittaan kartanon länsipuolella olevaan maastoon, jossa jonkun aikaa kierreltyään he olivat lähteneet paluumatkalle. Ollessaan paluumatkalla Oittaan kartanon itäpuolella olevan lahdenpoukaman kohdalla ehkä noin 9-9.15 aikoihin hän oli nähnyt lahdessa veneen, jossa oli kaksi pikkupoikaa ja edellämainitun kallioluodon länsipuolella kaksi miestä, joilla näytti olevan vaaleanruskea buldogin mallinen koira mukanaan. Lisäksi kertoja oli nähnyt ainakin yhden miehen läntisen niemekkeen länsirannalla, voimatta kuvata tätä miestä tarkemmin. Näiden havaintojen jälkeen kertoja oli toverinsa kanssa lähtenyt kävelemään suoraan eteläänpäin ja kiertänyt sitten Korsbackan kautta metsäpolkuja pitkin kotiinsa kesähuvilalle, jonne he olivat saapuneet kello 10.00 aikoihin.

Luettu ja omistettu

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Sen osalta olen samaa mieltä Misrin kanssa, että lintupoikien tarinat ovat kertomuksia.
Yksityiskohdat kuulemisissaan kuitenkin paljastavat, että suuri(n) osa tarinoista on keksittyä.
Voit Misri tarkastaa, onko Bodomilta ilmoitettu vuodelta 1960 mitään lintu-, rengastus- tai pesähavaintoja Eläinmuseoon.
Ei ole.
Jotain muuta kai sitten tarkoittivat kertoessaan etsineensä "pesää".

8)

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Sen osalta olen samaa mieltä Misrin kanssa, että lintupoikien tarinat ovat kertomuksia.
Yksityiskohdat kuulemisissaan kuitenkin paljastavat, että suuri(n) osa tarinoista on keksittyä.
Voit Misri tarkastaa, onko Bodomilta ilmoitettu vuodelta 1960 mitään lintu-, rengastus- tai pesähavaintoja Eläinmuseoon.
Ei ole.
Jotain muuta kai sitten tarkoittivat kertoessaan etsineensä "pesää".
Terveitä poikia vaikuttavat olevan. Kyllähän "pesän" etsintä on tuossa iässä terveempää touhua kuin lintujen munien kopelointi.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:<blabla>Terveitä poikia <blabla>munien kopelointi.
Omia kokemuksia Bodomista ? :lol:

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti: Omia kokemuksia Bodomista ? :lol:
Miten minun kokemukseni Bodomista liittyvät tapaukseen?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:
Miten minun kokemukseni Bodomista liittyvät tapaukseen?
Myöntämäsi "Munien kopelointi" ?

:lol:

Rautapallo
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Heinä 28, 2016 5:47 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Rautapallo »

Wagner kirjoitti:Sen osalta olen samaa mieltä Misrin kanssa, että lintupoikien tarinat ovat kertomuksia.
Yksityiskohdat kuulemisissaan kuitenkin paljastavat, että suuri(n) osa tarinoista on keksittyä.
Voit Misri tarkastaa, onko Bodomilta ilmoitettu vuodelta 1960 mitään lintu-, rengastus- tai pesähavaintoja Eläinmuseoon.
Ei ole.
Jotain muuta kai sitten tarkoittivat kertoessaan etsineensä "pesää".

8)
Niin tuota väität ettei siellä ole voinut olla mitään lintubongareita kun bongauksia ei ole ilmoitettu mihinkään? Pakko kysyä, oletko omasta mielestäsi rikoksen suhteen asenteellinen vai rationaalinen?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Rautapallo kirjoitti: Niin tuota väität ettei siellä ole voinut olla mitään lintubongareita kun bongauksia ei ole ilmoitettu mihinkään? Pakko kysyä, oletko omasta mielestäsi rikoksen suhteen asenteellinen vai rationaalinen?
Ripaus luetun ymmärtämistä ei olisi pahitteeksi.
"Lintupojat" väittivät etsineensä pesiä surmapaikan liepeiltä.
Mitään pesä- tai muitakaan bongaushavaintoja ei 1960 Bodomilta ole annettu rekisteriin.
Se tekee selityksistään kyseenalaisen kun eivät muuta keksineet läsnäolonsa selitteeksi.

Poliisin kysyessä säästä, ilmoittivat sen olleen sellainen, kun aurinko nousee.
Helluntaina auringonnousu on ollut varsin aikaisin aamulla.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:
Maza kirjoitti:
Miten minun kokemukseni Bodomista liittyvät tapaukseen?
Myöntämäsi "Munien kopelointi" ?
Tapasi mukaan tulkitset luettua väärin. Onko sinulla diagnotisoitu lukihäiriö? Se selittäisi paljon.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

työmatkapyöräilijä
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: La Elo 22, 2009 11:29 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja työmatkapyöräilijä »

Ystäväni näki Nissen Espoon Keskuksen Rustassa 2 päivää ennen joulua hyvä ryhtisenä jonkun kännikalan kanssa.

Yleensä Nisse samaisen ystävän mukaan melko usein Lippajärven K-supermarketissa.

Vastaa Viestiin