Ulkomaalainen raiskaajana

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17108
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Epäily: kaksi pikkutyttöä pakotettiin suuseksiin Oulussa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tackleberry kirjoitti:Ja vähemmistö ei edelleenkään ole tekijäpuolella enemmistö, mutta kiitos kun otit osaa.
Suhteellisesti ottaen kyllä, mutta määrällisesti ei. Ruotsissa tilanne alkaa olla tasan. Sitäkö odotat? Sittenkö vasta saisi asiasta puhua?

Mikäli kansalaisjärjestö Fenix Helsingin toiminnanjohtaja Unjubi Ahmedin kertomaan on uskominen, niin maahanmuuttajamiehet ovat myös omassa yhteisössään raiskaajia:
”Täytyy ymmärtää, että pahaa tekevät turvapaikanhakijat eivät tee pahaa vain kantaväestölle vaan myös maahanmuuttajayhteisön jäsenille. Esimerkiksi maahanmuuttajanaisiin kohdistuu seksuaalista väkivaltaa moninkertainen määrä kantaväestöön nähden, ja tekijät ovat usein yhteisöön kuuluvia.”
Helsingin Sanomat
2.1. 22:10 , Päivitetty: 3.1. 7:41

Tuon mukaan "mamu-miehet" ovat kyltymättömiä raiskaajia ja tässä tapauksessa enemmistöä kun puhutaan heidän omasta porukastaan.

Ehkä Unjubi Ahmed ylikorostaa tp-hakijoiden raiskauksia oman porukan keskuudessa, jotta suomalaisiin kohdistuvat raiskaukset eivät saisi "liikaa" palstatilaa ja niitä "yli-ymmärrettäisiin".

Usein sanotaan, että ulkomaalaisten raiskauksista kerrotaan poliisille herkemmin kuin tuttujen tekemistä. Saattaa olla, mutta sama toimii näemmä maahanmuuttajien omassa yhteisössä, sillä uutista siitä kuinka tp-hakija raiskasi tp-hakijan ei uutisissa ole. Puhumattakaan siitä että suomalainen raiskasi tp-hakijan.
- Ehkä tp-hakija naisten ilmoituskynnys on vaan niin paljon korkeampi, että ihan jokaista raiskausta ei ehdi ilmoittamaan.

Yhtä kaikki; Unjubi Ahmedin lausuman mukaan tp-hakijat ovat vielä pahempia raiskaajia kuin mitä tähän mennessä on tiedetty.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17108
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Raiskaukset Suomessa: ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ja taas mennään... Mahdollisesti turhautuneena* lähettänyt omia alastonkuviaan.
Alaikäisiä houkutellaan Turussakin – irakilaismies lähetti 14-vuotiaalle alastonkuvansa ja pyysi tältä samaa

Alaikäiset lapset saavat netissä jatkuvasti yhteydenottoja aikuisilta.

”Send me a nude” eli lähetä minulle alastonkuva.

Tällaisia pyyntöjä 14-vuotias, juuri 15 vuotta täyttämässä ollut tyttö sai netissä uudelta, täysi-ikäiseltä nettiystävältään. Mies kertoi...
Turun Sanomat
8.1.2019 07:30

* Oulussa alaikäisiin kohdistuneiden ahdistelujen ja raiskausten sarjaa on selitetty maahanmuuttajien turhautumisella.

Kummeksuttaa, että tyttö on ylipäätään ottanut "nettiystäväkseen" henkilön, jonka tausta, etnisyys, uskonto ja kulttuuri ovat mitä suuremmassa määrin tuhoisaa seuraa kenelle tahansa suomalaiselle.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Raiskaukset Suomessa: ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmä

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Doctor Lecter kirjoitti:Ja taas mennään... Mahdollisesti turhautuneena* lähettänyt omia alastonkuviaan.
Alaikäisiä houkutellaan Turussakin – irakilaismies lähetti 14-vuotiaalle alastonkuvansa ja pyysi tältä samaa

Alaikäiset lapset saavat netissä jatkuvasti yhteydenottoja aikuisilta.

”Send me a nude” eli lähetä minulle alastonkuva.

Tällaisia pyyntöjä 14-vuotias, juuri 15 vuotta täyttämässä ollut tyttö sai netissä uudelta, täysi-ikäiseltä nettiystävältään. Mies kertoi...
Turun Sanomat
8.1.2019 07:30

* Oulussa alaikäisiin kohdistuneiden ahdistelujen ja raiskausten sarjaa on selitetty maahanmuuttajien turhautumisella.

Kummeksuttaa, että tyttö on ylipäätään ottanut "nettiystäväkseen" henkilön, jonka tausta, etnisyys, uskonto ja kulttuuri ovat mitä suuremmassa määrin tuhoisaa seuraa kenelle tahansa suomalaiselle.
Eiköhän taas jonkun suvakin jälkikasvua jolle on aivopesu mennyt läpi.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17108
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Raiskaukset Suomessa: ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Vaikka joidenkin palstalaisten mielestä Suomessa ei ole ulkomaalaisten tekemiä seksuaalirikoksia, tai niitä on erittäin vähän, tai että myös suomalaiset tekevät, niin silti on tehty tälläinen ulkomaalaisille suunnattu opetusvideo...

Akavalaisille, insinörteille, lääkäreille, avaruuslentäjille ja kebabkokeille kerrotaan että Suomessa ei saa raiskata eikä avioitua 9-vuotiaan kanssa. Yhä kummastelen miksi samaa tietoa ei a) anneta tarpeeksi VOK:eissa, b) kerrota tarpeeksi KELA:n sivuilla c) oteta itse selvää.
”Seksuaalirikollisia halveksutaan voimakkaasti” ja ”lehdistö julkaisee rikollisten nimet” – näin poliisi kertoo seksuaalirikoksista turvapaikanhakijoille

Turvapaikanhakijoille muistutetaan, että seksuaalirikoksen välttäminen on helppoa. Poliisi ja Maahanmuuttovirasto ovat laatineet valistusvideon, joka on dubattu usealle eri kielelle.
Kuvakaappaus videolta.
Kuvakaappaus videolta.
ohjeita_kunniakansalaisille.jpg (37.3 KiB) Katsottu 3346 kertaa
Kuvakaappaus videolta.
Kuvakaappaus videolta.
ohjeita_kunniakansalaisille_osa2.jpg (47.03 KiB) Katsottu 3346 kertaa
KETÄÄN ei saa kosketella ilman lupaa, ja ei tarkoittaa aina ei. Näin turvapaikanhakijoita muistutetaan Maahanmuuttoviraston (Migri) julkaisemilla uusilla valistusvideoilla.

Videot on tehty yhdessä Poliisiammattikorkeakoulun ja maahanmuuttajien kanssa. Niiden valmistelu aloitettiin jo ennen Oulussa joulukuun alussa paljastunutta seksuaalirikosvyyhtiä. Epäilty rikosaalto teki videoista aiempaakin ajankohtaisempia.

KYMMENELLE eri kielelle dubattuja eli päälle puhuttuja videoita on tehty yhdestätoista eri teemasta, joista yksi on seksuaalirikokset.

Aihetta käsittelevässä videossa poliisi pitää puheenvuoron, jossa korostetaan, että Suomessa kaikenlainen ahdistelu ja seksuaalinen pakottaminen on rikos, josta rangaistaan.

”Jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan, naisilla, miehillä ja lapsilla. Sama oikeus koskee myös nukkuvia, humalaisia tai vaikkapa sairaita ihmisiä. Aivan kaikkia.”

Videolla poliisi muistuttaa, että seksuaalisesta pakottamisesta voi pahimmillaan joutua vankilaan jopa kymmeneksi vuodeksi ja että tuomion lisäksi seksuaalirikollisia halveksutaan voimakkaasti.

Suomessa kaikki tuomiot ovat julkisia, opettaa video ja painottaa, että rikos voi estää oleskeluluvan saamisen.

Onneksi seksuaalirikoksen tekemättä jättäminen on todella helppoa, video kertoo.

”Kun joku sanoo sinulle ’ei’, lopeta. Kun sinä sanot toiselle ’ei’, hänen pitää lopettaa. Heti”, poliisi videolla tiivistää läksyn.

SEKSUAALISEN ahdistelun lisäksi muita valistusvideoiden aiheita ovat muun muassa pahoinpitely, laiton uhkaus, teräaseet, varkaus ja ihmisoikeudet.

Videot on tuotettu Maahanmuuttoviraston ja Poliisiammattikorkeakoulun Turva-hankkeessa. Niiden käsikirjoittamisessa hyödynnettiin Poliisiammattikorkeakoulun viimevuotista tutkimusta, jossa käytiin läpi turvapaikanhakijoihin liittyviä rikoksia.

”Videoissa käsitellään tyypillisimpiä rikoksia. Yleisintä on turvapaikanhakijoiden keskinäinen nahistelu ja siihen liittyvä väkivalta, mutta myös seksuaalirikokset nousivat aineistossa esiin”, kertoo projektipäällikkö Seija Hämäläinen Oulun vastaanottokeskuksesta.

Videot löytyvät Maahanmuuttoviraston Youtube-kanavalta. Niitä on tarkoitus näyttää opetusmateriaalina Suomalaisen yhteiskunnan peruskurssilla, joka on pakollinen jokaiselle 16 vuotta täyttäneelle Maahanmuuttoviraston asiakkaalle.

VIRASTO pyrkii nyt muutenkin uudistamaan peruskurssinsa sisältöjä selkokielisemmiksi kevään aikana.

”Kurssimateriaalit ovat sisältäneet paljon tietoa. Nyt pyrimme muokkaamaan niitä asiakasystävällisempään kuntoon. Tarkoitus on käydä läpi, mikä on olennaista ja mikä ei”, kuvaa ylitarkastaja Tiina Järvinen.

Marraskuussa vastaanottokeskuksiin lähetettiin jo uudet kurssimateriaalit, jotka käsittelevät yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa.

Videot haluttiin Hämäläisen mukaan tehdä nimenomaan puhuttuna eri kielillä.

”Meillä on myös luku- ja kirjoitustaidottomia. Heitä on vähän, mutta on kuitenkin.”

”Visuaalisuuden kautta haluttiin saada materiaaliin vaikuttavuutta ja ymmärrettävyyttä”, sanoo Hämäläinen.

Uusista videoista on tarkoitus kerätä palautetta vastaanottokeskuksista myöhemmin.

Oulussa poliisi tutkii parhaillaan useita nuoriin tyttöihin kohdistuneita seksuaalirikoksia, joissa epäiltynä on kymmenen ulkomaalaistaustaista miestä.
Helsingin Sanomat
9.1. 2:00 , Päivitetty: 9.1. 10:59

"...että rikos voi estää oleskeluluvan saamisen".

Ei hätää! Suomeen voi a) jäädä paperittomana (jolloin terveydenhoitoon saa rahaa edelleen) b) julistaudu homoksi c) vaihda uskontoa d) mene naimisiin e) tule isäksi g) ole alle 18-vuotias g) kotimaasi tilanne estää palautuksen h) jos joudut lähtemään, niin palaa seuraavalla lennolla takaisin.

Alemman kuvakaappauksen tekstistä...

Miksi kertoa jostakin maksimirangaistuksesta kun pikkulapsikin tietää, että Suomessa tuomitaan max rangaistus seksuaalirikoksista olemattoman harvoin? Mihin unohtui kertoa, että koska olette "ensikertalaisia" selviätte puolikkalla, valtio maksaa oikeudenkäyntikulut ja vankilassa teidän toiveitanne noudatetaan; erityisruokavalio, rukoushetket, terveydenhoito ja saatte olla omienne parissa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: Raiskaukset Suomessa: ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmä

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Vaikka olenki tosi suvaitsevainen ihminen, mut ku luin tosta oulun raiskauksien uhrin itsemurhasta niin kyllä oon nyt sitä mieltä että ei enää näitä tänne ja jokanen ulos täältä. Se on ihan sama vaikka osa oliski kunnollisia mutta tuolta tulee niin paljon nuita raiskareita.
Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Raiskaukset Suomessa: ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmä

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

Doctor Lecter kirjoitti:Miksi kertoa jostakin maksimirangaistuksesta kun pikkulapsikin tietää, että Suomessa tuomitaan max rangaistus seksuaalirikoksista olemattoman harvoin? Mihin unohtui kertoa, että koska olette "ensikertalaisia" selviätte puolikkalla, valtio maksaa oikeudenkäyntikulut ja vankilassa teidän toiveitanne noudatetaan; erityisruokavalio, rukoushetket, terveydenhoito ja saatte olla omienne parissa.
En usko, että Suomessa on ikinä tuomittu maksimirangaistusta seksuaalirikoksesta. Nykykäytäntö tuomioistuimilla on 1/5 - 1/3 maksimista ennen puolituksia ja muita vähennyksiä. Jos on tehnyt useita rikoksia vähennyksiä tulee enemmän. Silti oikeusministeri ajaa vain maksimien nostoa. Käytännössä yhtä tyhjän kanssa.

Oikea ratkaisu olisi tehdä maksimeista minimejä ilman ylärajaa.
Radiopuhelin kirjoitti: Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Poliisi: Helsingissä kolme mamua kiinni lapsen raiskauks

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

Näillä on tämä yhdessä toimiminen verissä. Raiskataan yhdessä, pahoinpidellään yhdessä.. ja sitten Suomen lait, tuikkaat puukolla takaisin ja olet itse syytettynä. Tämä maa pilataan ihan huolella politiikkojen toimesta.

Ainoa mahdollinen tapa vaikuttaa taitaa olla ympäri Eurooppaa ne keltaiset liivit, ei äänestäminen.

Eipä siellä mitään ole mitä äänestää, persut on näyttäneet kyntensä ja heistä ei ole muuhun kuin öyhöttämiseen. Halla-aho kirjoittelee pakinoita ja nauraa sisäänpäin niin, että silmätkin valuvat vettä taaksepäin kiitollisena siitä, että suomalaiset öyhöttäjät äänestävät häntä uudelleen ja uudelleen suojatyöpaikkoihin, joissa kynän heiluttelu ja sillointällöin päivityksen kirjoittaminen riittää.

Vasemmisto-Kokoomus-Keskusta-Vihreät-RKP haluavat lisää etnistä värinää, vaikka näistä vasemmisto ja vihreät ovat kovasti ilmastonmuutosta vastaan. Se ihmisten lennättäminen kylmiin maihin muiden maksettavaksi ilmeisesti menee ilmastonmuutoksen edelle ja humanitäärinen hätä on jotenkin hyväksyttävää.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
talliportto
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Su Joulu 17, 2017 9:27 pm

Re: Poliisi: Helsingissä kolme mamua kiinni lapsen raiskauks

Viesti Kirjoittaja talliportto »

Olin sit kiinni.Syytön ja vapaaksi. Pirit ei ollu mun. :evil: Ja nyt sitte on käynnissä näköjää ajojahtia.Malttia. Malttia. Mun exän broidi halus ottaa kantaa.Autoin häntä ja sitte julkaista tässäkin kannanotto. Et malttia kaikille.lynkkaus ei kuulu Suomeen.Olinittekin kiinni vaikka ei ollu todisteita.tiedän mistä puhun.ja moni muukin. Tässä luettavaa ja hillitkääraivonne!! :?

Koska nyt on niin paljon meitä maahanmuuttajia koskettavia uutisia vireillä on tarpeen kertoa erään mamun (maahanmuuttaja) tarina. Kutsun tätä ensimmäistä postausta tumman ja tulisen kertomukseksi mikä on totuudenmukainen otsikko. Koska olen tumma ja tulinen.

Olen sellainen mies jota suomalaiset naiset rakastavat ja miehet vihaavat. Minua on kutsuttu kurakikkeliksi mutakuonoksi smugugksi ja ählämiksi vain muutamia nimiä mainitakseni. Tällainen nimittely on meidän mamujen arkea eikä se meitä hetkauta.

Tulin itse maahanmuuttajana aikoinaan vanhempieni mukana Turkista. Olen asunut Suomessa siitä alkaen mutta rakastan silti Turkkia. Suomi tulee aina kakkosena. Vierailen Turkissa useita kertoja vuodessa.

Olen iältäni alle kolmikymppinen.

Lasten seksuaalisia hyväksikäyttöjä on tullut ilmi nyt Oulussa ja viimeisimpänä myös täällä pääkaupunkiseudulla. Rikoksista epäiltyinä ovat maahanmuuttajataustaiset ihmiset joista osa on turvapaikanhakijoita. Uhreina taas on suomalaisia tyttösiä. Haluaisin että ennenkuin on ketään tuomittu niin kaikkia kohdellaan syyttöminä.

Tuomion jälkeenkin haluaisin että ennenkuin kaikki oikeusasteet on käyty läpi kaikki ovat syyttömiä niin kauan kunnes on oikeasti todettu mikä on asian tila. Verratkaa tätä vaikka Anneli Aueriin. Hänkin oli loppujen lopuksi syytön.

Eräs mamukaverini sai äskettäin korkeimman oikeuden toteamaan hänet syyttömäksi vuosien jälkeen vaikka oli tuomittu raiskauksesta. Suomalainen tyttönen tuli katumapäälle ja peruutti puheet.

Kaverini vapautui mutta iäksi jäi raiskaajaleima.

Nyt vähän herkempi pointti joka varmasti ei miellytä kaikkia suomalaisia. Se on että me mamut olemme haluttavampia suomalaisten tyttösten keskuudessa kuin suomalaiset miehet. Meissä on rohkeutta salskeutta ja ilmeisesti jonkinlaista eksotiikkaa.

Olemme tulisia ja pidämme itsestä huolta.

Meidän kanssa elämä ei ole tylsää. Ja olemme klassisella tavalla komeita. On meissäkin suomalaisten tavoin pönäköitä kaljaan meneviä yksilöitä mutta useimmilla meillä on letkut pinnassa ja sikspäkit löytyy ainakin kevään tullen.

Vaikka olisikin vähän kaljamahaa niin jokainen meistä on tulinen ja kipakka joka ei pelkää sanoa mielipidettään ja pitää suomalaista tyttöstä kurissa. Meidän kulttuurin opiskelemisesta olisi varmasti hyötyä suomalaisellekin miehelle. Miehen ja naisen roolit ovat muslimikulttuurissa paljon selkeärajaisemmat kuin Suomessa. Moni suomalainen tyttönen on sanonut että suomalaiset miehet eivät ole miehiä vaan usein nössyköitä.

Tästä tietysti ei haluta paljon puhua mikä on ymmärrettävää mutta rakastajina me mamut olemme pitkäkestoisempia taitavampia ja naista monin tavoin miellyttävämpiä kuin suomalaiset. Miksi muutoin suomalaiset naiset esimerkiksi käyvät niin paljon Turkissa ja myös vaikkapa Senegalissa? Kyse ei ole munan koosta vaan siitä että me osaamme kohdella naisia ja osaamme rakastella. Alkukantaisuus sängyssä miellyttää suomalaista tyttöstä.

Herkin pointti on sitten tässä. Kaikesta mitä juuri olen sanonut mikä on tabu eli myös nuoremmat suomalaiset tyttöset ovat kiinnostuneita meistä maahanmuuttajista.

Ei suomalaiset miehet yhtäkkiä muutu vähemmän haluttaviksi. Erot on nähtävissä jo ala-asteelta. Limudiskoissa kovin vienti on mamukundeilla. Siellä ne erot jo syntyy.

Eli alaikäisetkin suomalaiset tyttöset saattavat itse pyrkiä lähestymään jo aikuisia mamumiehiä. Näin tapahtuu paljon vaikkapa Itiksessä.

Eikä lähestyminen johda seksiin enkä puolustele alaikäisten kanssa harrastettavaa seksiä se on rikollista mutta kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.

Toisaalta suomalaiset tyttöset ovat usein niin kehittyneitä älykkäitä ja käytökseltään aikuismaisia että voi olla vaikea tietää kuka on 17-vuotias ja kuka 18-vuotias. Miten on jos suomalainen tyttönen täyttää ensi viikolla 18 ja tällä viikolla harrastetaan villiä seksiä mamumiehen kanssa? Niin tästä jokainen näkee että asiat eivät ole niin yksiselitteisiä.

Eli kannattaisi odotella tämänkin vuoksi että nähdään oikeasti mitä on tapahtunut. Onko mamumiehiä lähestytty alaikäisten toimesta. Onko alaikäinen valehdellut olevansa täysi-ikäinen saadakseen seksiä mamumieheltä? Ei voi tietää ennenkuin nähdään asiapaperit.

Suomalaiset miehet nyt käyttää tätä tilannetta hyväksi ja dissaa meitä mamuja. Se on ymmärrettävää. Mutta ei me mamut mihinkään olla Suomesta menossa. Me olemme täällä. Meillä on täällä perheet tyttöystävät ja yritykset. Itselläni on perinteinen turkkilaisille ominainen pizzeria pieni autokorjaamo ja lisäksi teen paljon muuta kauppaa. Olen yrittäjä ja maksan veroja mielellään jos veroja pitää maksaa.

Eläkepäiviksi menen Turkkiin koska ilmasto on parempi. Olen siirtänyt sinne jo tuottoja yrityksestä ja rakennan eläkepäiviksi villaa samoin kuin isovanhemmille pienempää taloa.

Seurustelen viime vuonna täysi-ikäisyyden saavuttaneen suomalaisen tyttösen kanssa joka on minua nuorempi. Mutta meille ikä on pelkkä numero.

Me rakastamme toisiamme vaikka tyttösen vanhemmat eivät hyväksykään minua. Tämäkin osaltaan luo ilmapiiriä jossa on vihaa. Minä vihaan heitä ja he vihaavat minua. Minulla on enemmän rahaa kuin tyttösen vanhemmilla ja olen menestyvämpi. Tämä synnyttää ennakkoluuloja.

Ennakkoluulot ovat nyt pääroolissa näissä uutisoiduissa tapahtumissa. Ihmiset ovat ennakkoluuloisia. Jopa suomalainen presidentti on epäluuloinen.

Ei pitäisi olla epäluuloinen tai tuomita ennenkuin on varmasti tuomio.

Minä arvaan, että tuomiota ei tule.

Mamut jotka on nyt vankilassa tulee saamaan rahaa valtiolta vääristä epäilyistä ja vapauden riistosta.

Rakastetaan toinen toisiamme ja ollaan samaa perhettä. Ja suomalaisille miehille vinkki ei kannata vihata mamuja vaan kysyä mamuilta neuvoa miten naisia kohdellaan. Ja varmasti mamuilla saattaa olla opittavaa suomalaisilta joissakin asioissa.
Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 969
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Poliisi: Helsingissä kolme mamua kiinni lapsen raiskauks

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Talliportto allekirjoitan monet asioista jotka kirjoitit, mutta en ymmärrä miten ne liittyvät tähän ilmiöön jossa mamut joukolla hyväksikäyttää 15-vuotiaita ja nuorempia tyttöjä? Onko pointtina sanoa, että ne tytöt haluaa sitä?

Toisena asiana väittäisin, että niitä tyttösiä ja naisia kiinnostaa vain ja ainoastaan se ulkonäkö ja erilaisuus mamuissa. Ei niillä ole mitään tietoa teidän ylivertaisista rakastelutaidoista sun muista ennen kuin on asiasta kokemusta. Se on sitten eri asia kun sitä kokemusta on ja minunkin mielestäni suuri osa suomalaisista miehistä (ja naisista) on varsin epäkiinnostavia. Aamulla herätään töihin ja sitten tullaan kotiin ja katotaan telkkaria kunnes uni tulee. Harva sellaisesta unelmoi.
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Poliisi: Helsingissä kolme mamua kiinni lapsen raiskauks

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

Rubiskreebeli kirjoitti:Talliportto allekirjoitan monet asioista jotka kirjoitit, mutta en ymmärrä miten ne liittyvät tähän ilmiöön jossa mamut joukolla hyväksikäyttää 15-vuotiaita ja nuorempia tyttöjä? Onko pointtina sanoa, että ne tytöt haluaa sitä?

Toisena asiana väittäisin, että niitä tyttösiä ja naisia kiinnostaa vain ja ainoastaan se ulkonäkö ja erilaisuus mamuissa. Ei niillä ole mitään tietoa teidän ylivertaisista rakastelutaidoista sun muista ennen kuin on asiasta kokemusta. Se on sitten eri asia kun sitä kokemusta on ja minunkin mielestäni suuri osa suomalaisista miehistä (ja naisista) on varsin epäkiinnostavia. Aamulla herätään töihin ja sitten tullaan kotiin ja katotaan telkkaria kunnes uni tulee. Harva sellaisesta unelmoi.
Puhumattakaan siitä, että tuo mamujen puolustuspuhehan oli ihan täyttä paskaa! Oulussa joukkoraiskattu tyttö oli 10-vuotta, tai 12-vuotta ihan selväksi ei ole vielä uutisoinnista käynyt, mutta jokatapauksessa niin vitun nuori, ettei sitä edes puoliksi sokea kehitysmaalainen voi luulla 18-vuotiaaksi. Ja toisekseen 17-vuotiaan kanssa sitä seksiä saa harrastaa mamumies. Ei siinä ole ongelmaa, jos molemmat haluavat toisiaan. 16-vuotta on se raja. Ja tästäkin on menty hurjasti alle. Kunnon paskasakkia kehitysmaista. Ihan vaan huomio.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Poliisi: Helsingissä kolme mamua kiinni lapsen raiskauks

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Kyllä se on niinkin, että itsensä (ja ehkä perheensä osittain) elättävä mies herää aamulla töihin ja tulee iltasella enemmän tai vähemmän väsyneenä kotiin. Ei ole aikaa eikä jaksa notkua ostoskeskuksissa valkeat tennarit jalassa pikkutyttöjä kyttäämässä.

Naistenkin ja tyttösten olis syytä tajuta tämä. Oikeat miehet eivät notku tyhjää toimittaen ja pikkutyttöjä kyttäillen ostokeissa. Itse en pidä näitä karvaranteita oikeina miehinä. Valehtelevat ikänsä ja kaikki mahdolliset asiat, jotta itsellä vaan olisi helppo ja mukava elämä toisten siivellä.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17108
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Raiskaukset Suomessa: ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Yli puolet Helsingin raiskauksista oli ulkomaalaisten tekemiä – poliisi: ”Tilastot puhuvat karua kieltä”

Poliisille ilmoitettujen seksuaalirikosten määrä kasvoi vuonna 2018 lähes 15 prosenttia. Helsingissä luku oli lähes 50 prosenttia.
– Jokainen seksuaalirikos on aina liikaa. Soisi, että niitä ei olisi, toteaa Poliisihallituksen poliisitarkastaja Pekka Heikkinen.

Valitettavasti niitä kuitenkin on. Oulun ja Helsingin synkät tapahtumat ovat nostaneet seksuaalirikokset ja ulkomaalaisten osuuden niissä olutpöydistä ja sosiaalisesta mediasta uutisotsikoihin ja poliittiseen keskusteluun.

Iltalehti pyysi Poliisihallitukselta tilastoja eri kunnissa tapahtuneista seksuaalirikoksista ja ulkomaalaisten epäiltyjen ja tekijöiden osuuksista niihin. Tilastoista nousee kaksi selkeää trendiä. Seksuaalirikosten määrä on kasvanut ja ulkomaalaisten osuus niissä on suuri.

Kaikkiaan seksuaalirikosten määrä nousi vuonna 2018 edellisvuodesta 14,86 prosenttia. Koko maassa tapahtui viime vuonna 3826 ilmoitettua seksuaalirikosta. Niistä 25,3 prosenttia eli yli joka neljäs oli ulkomaalaisen tekemä.
– Kyllähän nämä omaa karua kieltään kertovat. Poliisin tilastoissa seksuaalirikokset ovat lisääntyneet ja ulkomaalaiset ovat yliedustettuna. Poliisi ei ole tätä missään nimessä halunnut kiistää tai muuksi muuttaa, Heikkinen sanoo.

Lasten seksuaalisten hyväksikäyttöjen ilmoitettu määrä oli vuonna 2018 yhteensä 1400. Se on 17,85 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Ulkomaalaisten osuus ilmoitetuista teoista oli 19,2 prosenttia.

Helsingin tilanne synkin

Luvut ovat kaikkein synkimmät Helsingissä. Vuonna 2018 pääkaupungissa tapahtui 682 seksuaalirikosta. Edelliseen vuoteen verrattuna kasvua on lähes puolet, eli 47,94 prosenttia.

Ulkomaalaisten osuus oli kaikissa ilmoitetuissa seksuaalirikoksissa Helsingissä 38,2 prosenttia. Helsingissä tapahtuneista ilmoitetuista raiskauksista peräti yli puolet oli ulkomaalaisen tekemiä. Tarkka luku on 53,8 prosenttia.
– Sieltä löytyy muutamia kansalaisuusryhmiä, jotka määrällisesti nousevat esiin. Toki on niinkin, että näitten kansallisuuksien ihmisiä on huomattavan paljon. Siitäkin huolimatta he ovat yliedustettuina, Pekka Heikkinen sanoo.

Kansalaisuuksista ovat korostuneet irakilaiset, afganistanilaiset ja virolaiset. Heikkinen sanoo, että Helsingin luvut selittyvät yksinkertaisesti sillä, että pääkaupungissa liikkuu niin paljon enemmän ihmisiä kuin muualla Suomessa.

Heikkinen sanoo, että seksuaalirikosten määrään on osaltaan vaikuttanut ihmisten käyttäytyminen verkossa. Oulun tapaus on osoittanut, että siihen ovat liittyneet myös ulkomaalaistaustaiset ihmiset.
– Seksuaalirikoksiin liittyy monesti myös alkoholi. Erityisesti Helsingissä se liittyy ravintoloihin ja sieltä poistumisen jälkeiseen elämään. Niin sanotut puskaraiskaukset ovat marginaalissa. Tilastoista näkyy, että seksuaalirikokset ylipäätään keskittyvät isoille paikkakunnille, missä ihmiset liikkuvat ja tapaavat toisiaan.

Tämä pitää huomioida tilastossa

Vaikka tilastot puhuvat Pekka Heikkisen sanoin omaa karua kieltään, on muistettava, että ne ovat tilastoja. Niitä voi lukea monella tavalla, eikä pikaisia johtopäätöksiä voi tehdä. Heikkinen sanoo, että yksi syy määrien nousuun on se, että niitä tulee enemmän esiin.
– Mitä enemmän aiheesta keskustellaan, sen enemmän tapauksia nousee esiin ja ne tulevat myös poliisin tietoon. Suurin osa seksuaalirikoksista tapahtuu neljän seinän sisällä seurustelusuhteessa tai tuttujen kesken. Metoo-kampanja liittyi seksuaaliseen häirintään ja sen tiimoilta aktiivisuus ja tietoisuus ovat varmaan lisääntyneet ja ilmoituksia on tehty herkemmin.

Heikkinen mainitsee merkittävänä tekijänä myös Istanbulin sopimuksen. Se tehostaa lainsäädännöllä viranomaisten velvollisuutta auttaa ja tukea uhria, sekä ohjaamaan häntä palveluiden pariin.

Uhritutkimukset ovat osoittaneet, että seksuaalirikoksiin liittyy paljon piilorikollisuutta. Heikkinen sanoo, että poliisi ei voi tietää, minkälainen määrä tapauksia jää ilmoittamatta. Nuori uhri on saattanut hakeutua vanhempaan seuraan päihteiden perässä ja joutua hyväksikäytetyksi, eikä hän edes ymmärrä olevansa rikoksen uhri.
– Tekojen määrä ei myöskään ole sama kuin uhrien tai tekijöiden määrä. Tapausmäärissä voi olla useita tekoja liittyen yhteen epäiltyyn tai uhriin. Lisäksi tutkintoja on kesken ja niihin voi tulla muutoksia. Ihmiset tekevät myös perättömiä ilmoituksia, jotka eivät johda mihinkään.

Jos tilastojen lukuihin suhtautuu numeroina, muutokset eivät Heikkisen mukaan ole matemaattisesti dramaattisia.
– Mutta kun kyse on seksuaalirikoksista, ne ovat kaikki dramaattisia. Kuten sanoin, yksikin on liikaa.
Iltalehti
15.1.2019 16:38

Kun tilasto osoittaa tilnateen kääntyneen niin, että vähemmistö onkin enemmistö, niin suomalaisen raiskatessa, voidaan sanoa, että mitä sitten. Raiskaavathan ulkomaalaitsekin.

Sekä vielä sen verrran, että kuinkahan moni näistä suomalaisista on "suomalainen", ts. kiireellä ja perusteetta saanut kansalaisuuden tahi ihan jonkin oikean syyn perusteella.
- Luku on tällöin vieläkin enemmän "vähemmistöläisten" hyväksi.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Alex Smith
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1434
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 12:05 pm

Re: Raiskaukset Suomessa: ”Ulkomaalaisten osuus pistää silmä

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

.

Helsingissä tapahtuneista raiskauksista epäiltynä 54 prosentissa on ulkomaalainen. Muualla maassa vastaava luku on 34 prosentti.

Lasten seksuaaliset hyväksikäytöt ovat kasvaneet Helsingissä viime vuonna 70 prosenttia. Niissä ulkomaalaisten osuus epäillyistä on noin 20 prosenttia.

Kaikissa seksuaalirikoksissa ulkomaalaiset, erityisesti irakilaiset ja afganistanilaiset, ovat selvästi yliedustettuina. Yliedustus tarkoittaa, että heitä on tekijöinä poikkeuksellisen paljon siihen nähden, kuinka paljon heitä on maassa.


Ennaltaehkäisy ei toimi
Sitten alkoi ennaltaehkäisevien toimenpiteiden luettelointi.

Heti alkuun pöytään lyötiin vanha kunnon kotouttaminen. Se ei ole onnistunut Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa eikä tähän mennessä Suomessa, mutta jostain ihmeellisestä syystä ollaan silti sitä mieltä, että jatkossa kyllä onnistuu. Kunhan vielä vähän jykevämmin sanotaan, että ei saa raiskata, niin eiköhän se siitä sitten.

Vasemmistosta muistutettiin, että suostumusperusteisuus on saatava lakiin. Sekö se ongelma todella on? Että jospa vain laissa lukisi, että suostumus on saatava, niin sitten varmasti raiskaaminen loppuu, niinkö?

Poliisien lisäämistä on esitetty myös. Poliisi tietenkin valvoo lakia, mutta miten se auttaa siihen, että mies ei raiskaa naista? Vaikka jokaisessa kulmassa seisoisi poliisi, ei siitä olisi mitään hyötyä niin kauan, kun he eivät seuraa ihmisiä heidän koteihinsa.

Annika Saarikko sanoi blogissaan, että "oireilevat tunnistetaan ja rikoksia pystytään paremmin ennaltaehkäisemään". Anteeksi, mutta mitkä olivatkaan raiskaamisen ennakko-oireet? Näkeekö sen röntgenissä vai kuumemittarilla?

Mitään oireita ei tietenkään ole. Ja vaikka olisikin, miten ihmeessä ne selvitettäisiin? Talutetaanko jokainen turvapaikanhakjia Maahanmuuttoviraston toimesta terapiaan juttelemaan seksuaalifantasioistaan?

Ensimmäinen järkevänoloinen ajatus
Tuntuu aivan käsittämättömältä, että päässä ei vieläkään soi mitkään kellot.

Sisäministeri Kai Mykkäseltä tuli ensimmäinen järkevän oloinen ajatus, kun hän pohti, miten rajan yli tulevien nuorten miesten määrää voitaisiin pienentää. Tässä piilee koko ongelman ydin.

Nimittäin kun ihminen – vaikka sitten nuori mies – tulee rajalle ja sanoo tarvitsevansa turvapaikkaa, hänet on kansainvälisen lain mukaan otettava maahan.

Sen keinon pohtiminen, miten nuorten miesten määrää voitaisiin vähentää, on järkevää. Nimittäin jos maassa ei ole ulkomaalaisia nuoria miehiä, silloin ulkomaalaiset nuoret miehet eivät myöskään raiskaa ketään.

Ylivoimaisesti suurin osa ulkomaalaisista miehistä ei tietenkään tee mitään rikollista, mutta se ei liity asiaan mitenkään.

Sekään ei liity asiaan, että myös suomalaiset raiskaavat.

Muussa tapauksessa voisi minkä tahansa demografian yliedustuksen pyyhkiä pois. Ylipaino ei ole ongelma, koska terveys voi mennä myös hoikalta. Poikien heikko koulumenestys on pelkkää sanahelinää, koska myös jotkut tytöt menestyvät huonosti.

Saisiko ulkomaalaisten tilastolliseen yliedustukseen puuttua vain, jos yksikään suomalainen ei raiskaisi?

Nainen on "aasista seuraava"
Haastattelin Huomenta Suomeen poliisia, joka vuosina 2015-2016 kävi vastaanottokeskuksissa luennoimassa tulijoille Suomen laista ja tavoista. Hän sanoi, että on päivänselvää, että tämä liittyy kulttuuriin. Nainen on sielläpäin "aasista seuraava", hän totesi.

Samaa sanoivat Ilta-Sanomien haastattelemat irakilaiset naiset.

"Omassa maassa ei voinut ehkä edes jutella naisen kanssa, ja tulet yhteiskuntaan, missä naiset ovat vapaita, ja sinulla on kieroutunut käsitys siitä, että nainen on kuin joku eläin."

Se, että tällä ja massiivisella yliedustuksella raiskaustilastoissa on yhteys, voi jäädä tajuamatta vain, jos puuttuu aivot.

Ironista on, että Jussi Halla-Aho on sanonut samaa niin kauan kuin jaksan muistaa. Hän on ennustanut prikulleen, mitä tulee tapahtumaan ja miten.

Sen sijaan, että sormet taas työnnetään korviin, toistellaan tyhjiä mantroja ja heilutellaan rasismikorttia, kannattaisi katsoa faktoja. Totuuden hyväksyminen on parantumisen alku, etenkin kun sairaus on pikkutyttöjen raiskaamisen mahdollistama hyväuskoisuus.
Avatar
GAZ-24
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 10, 2018 11:18 pm

Re: Oulu: Seitsemän miestä syytteessä alaikäisten raiskaamis

Viesti Kirjoittaja GAZ-24 »

peja kirjoitti:Eilen Iltalehdessä ollut juttu jonka tehnyt Niina Huhtanen oli tammikuun pohjanoteeraus aiheesta mediassa. Kommenttikenttä oli auki ja kommenteja yli noin 200 kpl, joista noin 190 kpl oli medialle ja kirjoittajalle vääriä. Nyt kenttä on suljettu.
Kyseeessä kaiketi tämä juttu?
Näkökulma: Seksuaalirikokset alettiin ottaa vakavasti vasta, kun tekijöiksi paljastuivat ulkomaalaiset – missä nämä oikeuksien vaatijat ovat piileskelleet tätä ennen?

Eilen klo 20:42

Lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset ovat saaneet niin poliitikot, median kuin kansankin paniikin valtaan. Seksuaalirikokset eivät ole kuitenkaan mikään uusi ilmiö. On surullista, että lapsiraiskauksia käytetään tilaisuuden tullen maahanmuuttopolitikoinnin välineenä, kirjoittaa toimittaja Niina Huuhtanen.

Viime päivien keskustelun perusteella näyttää siltä, että suomalaisten miesten tekemät seksuaalirikokset olisivat hyväksyttävämpiä kuin maahanmuuttajien. Onko niin, että vain suomalainen saa raiskata suomalaisen?

Nyt ilmi tulleet lapsiin kohdistuneet seksuaalirikosvyyhdit ovat järkyttäviä, eivätkä ne ole millään tavoin hyväksyttäviä. Tätä tuskin kukaan kieltää. En hyväksy yhtäkään tekoa, enkä puolustele tekijöitä.

Huomio on kuitenkin nyt kohdistettu vääriin asioihin. Sen sijaan, että keskityttäisiin seksuaalisen väkivallan uhreiksi joutuneisiin lapsiin, meuhkataan tekijöiden kansallisuudesta. Raiskaus on raiskaus. Tekipä sen sitten minkä värinen tai mistä tahansa maailmankolkasta tullut ihminen tahansa. On surullista, että lapsiraiskauksia käytetään tilaisuuden tullen maahanmuuttopolitikoinnin välineenä.

Nyt valloillaan olevassa keskustelussa leimataan joka ikinen ulkomaalaistaustainen henkilö raiskaajaksi. Tämä on yksinkertaisesti väärin.

***
Ennakkotietojen mukaan poliisin tietoon tuli viime vuonna 1 400 lapsiin kohdistunutta seksuaalirikosta (HS 14.1.) 2000-luvun aikana rikosilmoituksia lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista tehtiin eniten vuonna 2011. Poliisin tietoon tuli silloin lähes 1 700 rikosepäilyä. Tämä oli siis neljä vuotta ennen kuin Suomeen tuli yli 30 000 turvapaikanhakijaa.

Jos katsotaan tilastoja vieläkin pidemmän ajan takaa, selviää, että viranomaisille ilmoitettujen seksuaalisten hyväksikäyttöjen määrä on lisääntynyt.

Asiaa tutkineen Ville Hinkkasen mukaan poliisille vuosittain ilmoitettujen lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä koskevien rikosten määrä on 2000-luvun aikana kaksinkertaistunut, vuodesta 1980 lähtien viisinkertaistunut. Niin ikään tuomioistuimissa käsiteltyjen hyväksikäyttörikosten lukumäärä on kasvanut voimakkaasti.

Tilastoitujen rikosten kehitys ei Hinkkasen mukaan kuitenkaan merkitse, että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ilmiönä olisi lisääntynyt. Hinkkasen tutkimuksen mukaan tilastojen kasvun taustalla on viranomaiskontrollin tehostuminen ja kiinnijäämisriskin kasvu.

Esimerkiksi vuoden 2013 Lapsiuhritutkimuksesta käy ilmi, että 12 prosenttia yhdeksäsluokkalaisista tytöistä ilmoitti vuonna 1988 seksuaalisista kokemuksista aikuisten kanssa. Vuonna 2013 luku oli neljä prosenttia, vaikka vuonna 1988 maahanmuuttajia oli merkittävästi vähemmän.

Pedofiileista ja kaiken maailman namusedistä on varoiteltu vuosikymmeniä sitten. Lastensaalistajia oli liikkeellä muun muassa Irc-galleriassa ja Habbo Hotellissa. Ilmiö ei ole siis mitenkään uusi.

***
Suurin osa seksirikosepäillyistä on suomalaisia. Ulkomaalaisia on kuitenkin epäiltynä heidän määräänsä suhteutettuna poikkeuksellisen paljon. Viime vuonna lapsiin kohdistuneissa rikoksissa lähes viidesosa epäillyistä oli ulkomaan kansalaisia (HS 14.1.)

Kuitenkin edelleen suomalaisen naisen raiskaa kaikista todennäköisimmin kantasuomalainen mies, joka on uhrille ennestään tuttu. Puoliso, poikaystävä, kaveri tai tuttava.

Näin totesi esimerkiksi Poliisihallituksen poliisitarkastaja Pekka Heikkinen Iltalehdelle tiistaina. Tilastojen valossa naisen pitäisi pelätä enemminkin miestään kuin tuntemattomia maahanmuuttajia.

***
Suomessa tällä hetkellä käytävässä keskustelussa kiusaa eniten se, että useat miehet vaativat kovalla äänellä rangaistuksia ulkomaalaistaustaisille raiskaajille. Kun joku mainitsee sen tosiasian, että suomalainenkin raiskaa, alkaa kiukuttelu siitä, että asia on epäolennainen, koska nyt ilmi tulleet tapaukset ovat niin törkeitä.

Lähes jokaisella naisella on jonkinlaisia kokemuksia lähentelystä ja iholle tulemisesta. Joillakin valitettavasti myös raiskatuksi tulemisesta.

Uhreja on ollut aina, mutta miksi tyttöjen ja naisten raiskauksia ei ole jo aiemmin otettu vakavasti, järjestetty hätäkokouksia ja puututtu ongelmaan? Kyllä nyt vaaditaan innokkaasti raiskauslakia säädettäväksi suostumukseen perustuvaksi, vaikka aiemmin koko Suostumus2018-aloitteelle monet tahot naureskelivat. Oikeusministeri Antti Häkkänenkin kutsui aloitetta elämälle vieraaksi.

On varmasti helppoa niputtaa ongelmat muutaman kulttuurin syyksi. Kaikkia seksuaalirikoksia pitäisi kuitenkin ehkäistä, riippumatta kansallisuudesta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5098 ... 28d01033f7

Jo otsikon perusteella voisi joku kyynisempi todeta että lukematta paskaa.
"Sepolla oli suuret lupaukset – saisin vielä niin paljon seksiä, että loppujen lopuksi vielä pyytäisin, saisinko välillä olla taas rauhassa" Auer kertoo kirjassaan suhteen arjesta.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 757
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Oulu: Seitsemän miestä syytteessä alaikäisten raiskaamis

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Maryam-Abouelnasr.png
Maryam-Abouelnasr.png (240.62 KiB) Katsottu 3975 kertaa
Tämä kiertää somessa. Vai semmone mielipide ählämeillä..

Mä aion mennä tonne keskustelu-tuokioon kaupungintalolle 28. päivä.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Vastaa Viestiin