Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja CSI »

jepulis82 kirjoitti:
CSI kirjoitti:
jepulis82 kirjoitti:Kylläpä meni tunteisiin joillakin yhden everstin sekoileminen. :lol:
Pitää mennäkin. Meidän rahoillahan tuo(kin) sekoilu on rahoitettu.

Sinä tietysti sosiaalituilla elävänä et asiasta välitä, mutta me muutpa olemme nettoveronmaksajia.
Kylläpä on suuret luulot nimimerkki CSI:lla. Oot kyllä varmaan tosi kova nettoveronmaksaja. :lol:
Ei sillä ole merkitystä, onko kova vaiko ei. Pääasia on, että on siellä nettopuolella eikä loisi toisten rahoilla kuten eräät.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3915
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

CSI kirjoitti: Ei sillä ole merkitystä, onko kova vaiko ei. Pääasia on, että on siellä nettopuolella eikä loisi toisten rahoilla kuten eräät.
Kun tunnut tuntevan minut niin hyvin, niin kerro nyt miten ja missä minä loisin toisten rahoilla? Mielenkiinnolla odotan vastausta kysymykseeni.
"Those who want respect, give respect."

ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Tähänkin sopisi se asialliset hommat hoidetaan mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat.
Nyt ei ne asialliset hommat hoitunut.

Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja Matlock »

En tajua tätä itkemistä homottelusta, nehän oli vapaaehtoisissa harjoituksissa, joista voi lähteä pois, jos ei kestä homottelua.

Nyt tuhlataan veronmaksajien varoja ties kuinka monessa oikeudenkäynnissä tämän jonninjoutavan asian setvimisessä ja se on pois oikeitten rikosten selvittelystä.
Pasilan mies.

True
Nikke Knakkertton
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2017 9:09 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja True »

https://yle.fi/uutiset/3-10764602

Rivosta nimittelystä Lemmenjoen harjoituksissa syytetty ex-komentaja katuu puheitaan: "Myönnän, että näin on päässyt käymään"

Sentään myöntää huonon käytöksen ja dokaamisen. Arvostan sitä, koska yleensä nämä yrittävät viimeiseen asti selitellä ja valehdella.

jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3915
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Matlock kirjoitti:En tajua tätä itkemistä homottelusta, nehän oli vapaaehtoisissa harjoituksissa, joista voi lähteä pois, jos ei kestä homottelua.

Nyt tuhlataan veronmaksajien varoja ties kuinka monessa oikeudenkäynnissä tämän jonninjoutavan asian setvimisessä ja se on pois oikeitten rikosten selvittelystä.
Samaa ihmettelen itsekin. Eikö sieltä pääse ihan kävelemällä pois, jos ei skapparin huutamiset kiinnosta. :?:
"Those who want respect, give respect."

disposal
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:51 pm

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja disposal »

Vapaaehtoinen kertausharjoitus oli vain peitenimi sille että valtion laskuun tehtiin pidempi mökkireissu. Valtion piikkiin tarjoamiset ja porukalla palkka juoksi. On hyvä arvioida että onko tälläiset reissut enää nykypäivää? Samalla on hyvä tehdä esimerkkiä muille upseereille että ne ajat on takana kun kapiaiset ryyppäsi ja kertausharjoitukset oli leppoisaa makkaranpaistoa. Nykyisin kertausharjoitukset ovat melkoisen tehokkaasti toteutettavia harjoituksia, missä vedetään kurilla koulutukset läpi. Hyvä vain että tuodaan esille se tosiasia että koulutuksen on oltava tehokasta ja asianmukaista.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja CSI »

Matlock kirjoitti:En tajua tätä itkemistä homottelusta, nehän oli vapaaehtoisissa harjoituksissa, joista voi lähteä pois, jos ei kestä homottelua.
Ei voi lähteä. Jos lähtee, se on palvelusrikos.

Vaikka itse harjoitukseen osallistumisen päättäminen onkin ollut vapaaehtoista, niin silloin kun harjoitus on alkanut ja palveluksen astuttu, se ei enää mikään "jos mua sattuu huvittaan olla täällä" asia vaan ollaan sotaväen kurinpitolain alaisia ja palveluksessa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja CSI »

True kirjoitti:https://yle.fi/uutiset/3-10764602

Rivosta nimittelystä Lemmenjoen harjoituksissa syytetty ex-komentaja katuu puheitaan: "Myönnän, että näin on päässyt käymään"

Sentään myöntää huonon käytöksen ja dokaamisen. Arvostan sitä, koska yleensä nämä yrittävät viimeiseen asti selitellä ja valehdella.
Minä taas en arvosta, koska selittelyn makua on ilmassa. Väittää liukastelun johtuneen "huonosta fyysisestä kunnosta ja armeijan jalkineista". Todennäköisemmin syynä on liian kova alkoholin käyttö.

Ei myöskään vaikuta olevan aidosti pahoillaan käytöksestään vaan pahoittelee enempikin aiheuttamaansa mielipahaa. Englanniksi ns. fauxpology. https://en.wikipedia.org/wiki/Non-apology_apology
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja CSI »

jepulis82 kirjoitti:
CSI kirjoitti: Ei sillä ole merkitystä, onko kova vaiko ei. Pääasia on, että on siellä nettopuolella eikä loisi toisten rahoilla kuten eräät.
Kun tunnut tuntevan minut niin hyvin, niin kerro nyt miten ja missä minä loisin toisten rahoilla? Mielenkiinnolla odotan vastausta kysymykseeni.
Mielestäni en viitannut sinuun millään tavalla kommentillani tuossa yllä (näkyvissa lainauksenasi)

Mutta hyvä kun itse ilmoittauduit vaikkei edes kysytty. Ehkäpä itse kerrot miten ja missä, varmaan osaat meitä muita paremmin kertoa omista asioistasi?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

disposal kirjoitti:Vapaaehtoinen kertausharjoitus oli vain peitenimi sille että valtion laskuun tehtiin pidempi mökkireissu. Valtion piikkiin tarjoamiset ja porukalla palkka juoksi. On hyvä arvioida että onko tälläiset reissut enää nykypäivää? Samalla on hyvä tehdä esimerkkiä muille upseereille että ne ajat on takana kun kapiaiset ryyppäsi ja kertausharjoitukset oli leppoisaa makkaranpaistoa. Nykyisin kertausharjoitukset ovat melkoisen tehokkaasti toteutettavia harjoituksia, missä vedetään kurilla koulutukset läpi. Hyvä vain että tuodaan esille se tosiasia että koulutuksen on oltava tehokasta ja asianmukaista.
Tällaisille kavereille totta mooses kovat käteen :lol: Kyllä Suomi on turvattu jos ei ryhmä pillahda itkuun.Tyypillinen kapiukko vittu juntteja sieltä löytyy enemmän kuin laki sallii.heh.
:lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

yama99
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2018 9:04 pm

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja yama99 »

Täällä nämä sikakoirat ja vastaavat puolustelee säälittävää juoppoa kusipäätä. Ja valittaa, että näille ”loukkaantuneille neideille” ei pitäisi tosipaikan tullen mitään asetta antaa, kun eivät ”kestä kuin miehet”. Ja tälläisten itseään täynnä olevien päiviöidenkö sitten pitäisi joukkoja johtaa? Tuollakin niin kännissä, ettei pystyssä pysynyt (ja sekin piti yrittää laittaa liukkaiden lenkkien piikkiin). Joten varmasti oli oikein mahtavassa palveluskunnossa.

Kyse ei tosiaankaan ole mistään tunteisiin menemisistä vaan ammattitaidon vaatimisesta.

PV:ssa on ihmeen paljon tätä vanhaa kulttuuria. Toki sen verran vapaaehtoisissa(kin) harjoituksissa on tullut käytyä, että onneksi valtaosa hoitaa hommansa nykyisin mallikkaasti. Kasarmitorin korttelin saunaillat ovat tarvittaessa olleet mukavan kosteita, mutta harjoitusta ne eivät ole haitanneet.

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

yama99 kirjoitti:Täällä nämä sikakoirat ja vastaavat puolustelee säälittävää juoppoa kusipäätä. Ja valittaa, että näille ”loukkaantuneille neideille” ei pitäisi tosipaikan tullen mitään asetta antaa, kun eivät ”kestä kuin miehet”. Ja tälläisten itseään täynnä olevien päiviöidenkö sitten pitäisi joukkoja johtaa? Tuollakin niin kännissä, ettei pystyssä pysynyt (ja sekin piti yrittää laittaa liukkaiden lenkkien piikkiin). Joten varmasti oli oikein mahtavassa palveluskunnossa.

Kyse ei tosiaankaan ole mistään tunteisiin menemisistä vaan ammattitaidon vaatimisesta.

PV:ssa on ihmeen paljon tätä vanhaa kulttuuria. Toki sen verran vapaaehtoisissa(kin) harjoituksissa on tullut käytyä, että onneksi valtaosa hoitaa hommansa nykyisin mallikkaasti. Kasarmitorin korttelin saunaillat ovat tarvittaessa olleet mukavan kosteita, mutta harjoitusta ne eivät ole haitanneet.
Kuka puolustelee ja ketä?
Kyseessä on ollut normi kertaus josta kaupunginjohtaja on ottanut nokkiinsa koska heikot eväät on annettu lähtötilanteessa.Tällaisille kavereille ei mitään ilmakivääriä suurempaa tule missään nimessä antaa koskaan koska loukkaantuvat vielä perkeleet.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3915
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

CSI kirjoitti:
jepulis82 kirjoitti:
CSI kirjoitti: Ei sillä ole merkitystä, onko kova vaiko ei. Pääasia on, että on siellä nettopuolella eikä loisi toisten rahoilla kuten eräät.
Kun tunnut tuntevan minut niin hyvin, niin kerro nyt miten ja missä minä loisin toisten rahoilla? Mielenkiinnolla odotan vastausta kysymykseeni.
Mielestäni en viitannut sinuun millään tavalla kommentillani tuossa yllä (näkyvissa lainauksenasi)

Mutta hyvä kun itse ilmoittauduit vaikkei edes kysytty. Ehkäpä itse kerrot miten ja missä, varmaan osaat meitä muita paremmin kertoa omista asioistasi?
Näin kirjoitit aikasemmin: "Sinä tietysti sosiaalituilla elävänä et asiasta välitä, mutta me muutpa olemme nettoveronmaksajia."

Kerro nyt vaan rohkeesti, kun kerran tiedät mun sossumasseista kaiken. 8)
"Those who want respect, give respect."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Eversti räyhäsi vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa

Viesti Kirjoittaja CSI »

sikakoira kirjoitti: Kyseessä on ollut normi kertaus josta kaupunginjohtaja on ottanut nokkiinsa koska heikot eväät on annettu lähtötilanteessa.Tällaisille kavereille ei mitään ilmakivääriä suurempaa tule missään nimessä antaa koskaan koska loukkaantuvat vielä perkeleet.
Äsken oli vielä "vapaaehtoinen kertausharjoitus sidosryhmille" (lue: kostea viikonloppu Lapissa luxuksen äärellä), nyt se on sitten "normikertaus"? Eli oikein sakkojen uhalla käsketty saapua harjoitus vai?

Silloin sitä suuremmalla syytä esimiesten pitäisi osata käyttäytyä + olla selvinpäin. Koska alaisiltakin edellytetään sitä ainakin niissä kertauksissa missä minä olen ollut mukana.

Boldattu: Kuvitteletko oikeasti, että kaupunginjohtaja tason kermaperseet tarttuvat tosipaikan tullen aseeseen? Kyllä se 'ilo' jätetään yksinomaan sinun tapaiselle tykinruualle, joka tapatetaan isänmaan puolesta. Kaupunginjohtajat yms ovat takarintaman esikuntatuvassa juomassa konjakkia ja polttamassa sigaaria samalla kun vähän naureskellen seurailevat "mitenkä se sota sujuu". Jos söisivät popkornia, niin sitä menisi varmaan kopallinen.

Jos lopullinen shaiba lentää tuulettimeen, niin varmaan nuo herrat ensimmäisenä lennätetään Norjaan tai muualle turvaan. Sinä jäät venäläisten vangiksi katsomaan, toteutuuko Geneven sopimukset kohtelun suhteen.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Vastaa Viestiin