Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Harmillisesti olen ollut poissa palstalta ja viestini epätarkkuus on johtanut joitain palstalaisia harhaan. Eli todistamani pahoinpitely tapahtui noin kolme vuotta ennen Piian katoamista. Mistään ihastumis/raskaus tms setistä siis tuskin oli kyse. Koulun pihalle ajaneessa romanien autossa oli kuskina isokokoinen nuori mies (olisikohan kutsuttu Allaniksi?) ja kolme romanityttöä. Auto oli pieni, ehkä punainen, ehkä mini tai lada, ei voi muistaa enää... Pahoinpitelijöiden iästä on vaikea sanoa, mutta kyllä he Piia vanhempia (isompikokoisempia) olivat ja kansallispuvuissa.

Privakeskustelussa minulle on ehdotettu, että äiti olisi ollut velkaa romaneille pimeistä pulloista. Pahoinpitely oli siis viesti äidille, että olis aika maksaa. Teoria oli mielestäni erinomainen ja hyvin uskottava.

YLEn vanhassa Kadonneet -dokumentissa puhutaan muuten myös Piian potkimisesta. Tieto YLElle ei ole tullut minulta, mutta mietin, olisiko kyseessä sama tapaus?

Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Tollaset lehtileikkeet otin joskus talteen. Kuvassa romanien pitämä kyläkaupan rakennus vanhassa Kestituvan rakennuksessa sekä ilmoitus tapaamisesta, molemmat aivan Piian naapurissa. Olen vähän arponut, että onko tämä materiaali riittävän relevanttia tullakseen julkaistuksi.
Liitteet
kestitupa1.jpg
kestitupa1.jpg (63.96 KiB) Katsottu 8662 kertaa
kokoukset.jpg
kokoukset.jpg (74.38 KiB) Katsottu 8662 kertaa

peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

wine_1 kirjoitti:Kysymyksiä Peimarille, joka on minun mielestä yksi parhaista tässä ketjussa.

1. Tunsitko Kalle Ristikankaretta?
2. Oletko edelleen sitä mieltä, että tekijä on Teijo? Ja jos olet sitä mieltä, niin perustuuko se siihen, että Teijo näki Piian viimeisenä? Toki itse olen sitä mieltä, että joku/jotkut muut näki Piian viimeisenä.

Kova kohtalo perheellä. Ensin kuoli äiti, sitten katosi Piia - seuraavaksi kuoli Kalle huumeisiin. Ei se ihme ole, jos tuon jälkeen Teijokin sortuisi päihteitä vetämään.

Itse toivoisin poliisilta tiedotusta, että ovatko tutkinnat edenneet. Minä siis pidän Volvon entistä omistajaa syyllisenä kirjeen perusteella ja samaan suuntaan on muutkin vihjeet viitanneet. Poliisilla kuitenkin ilmeisesti on tiedossa hyviä vihjeitä koskien Piian hautapaikkaa.
1.En tuntenut Kallea.
2.En ole istunut.

Ladossa oleva auto ei ole volvo ja siten ei voi olla kirjeen auto.

Kai tämä ihmisryhmä saa sitten suurimman huomion tänäpäivänä.

wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

peimari kirjoitti:
wine_1 kirjoitti:Kysymyksiä Peimarille, joka on minun mielestä yksi parhaista tässä ketjussa.

1. Tunsitko Kalle Ristikankaretta?
2. Oletko edelleen sitä mieltä, että tekijä on Teijo? Ja jos olet sitä mieltä, niin perustuuko se siihen, että Teijo näki Piian viimeisenä? Toki itse olen sitä mieltä, että joku/jotkut muut näki Piian viimeisenä.

Kova kohtalo perheellä. Ensin kuoli äiti, sitten katosi Piia - seuraavaksi kuoli Kalle huumeisiin. Ei se ihme ole, jos tuon jälkeen Teijokin sortuisi päihteitä vetämään.

Itse toivoisin poliisilta tiedotusta, että ovatko tutkinnat edenneet. Minä siis pidän Volvon entistä omistajaa syyllisenä kirjeen perusteella ja samaan suuntaan on muutkin vihjeet viitanneet. Poliisilla kuitenkin ilmeisesti on tiedossa hyviä vihjeitä koskien Piian hautapaikkaa.
1.En tuntenut Kallea.
2.En ole istunut.

Ladossa oleva auto ei ole volvo ja siten ei voi olla kirjeen auto.

Kai tämä ihmisryhmä saa sitten suurimman huomion tänäpäivänä.
Itse uskon, että on vain yksi tekijä. Siitä en olisi ollenkaan varma, että kirjeen kirjoittanut henkilö olisi enää elossa.

Eipä tässä yhtään muuta suuntaa ole kuin autolinja, mutta se nyt onkin selvä. Kiusaajista puhuminen tässä tapauksessa on kyllä niin outoa, että ihan aidosti voi ihmetellä mihin kaikkeen se ihmismieli pystyy...

peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

wine_1 kirjoitti:
peimari kirjoitti:
wine_1 kirjoitti:Kysymyksiä Peimarille, joka on minun mielestä yksi parhaista tässä ketjussa.

1. Tunsitko Kalle Ristikankaretta?
2. Oletko edelleen sitä mieltä, että tekijä on Teijo? Ja jos olet sitä mieltä, niin perustuuko se siihen, että Teijo näki Piian viimeisenä? Toki itse olen sitä mieltä, että joku/jotkut muut näki Piian viimeisenä.

Kova kohtalo perheellä. Ensin kuoli äiti, sitten katosi Piia - seuraavaksi kuoli Kalle huumeisiin. Ei se ihme ole, jos tuon jälkeen Teijokin sortuisi päihteitä vetämään.

Itse toivoisin poliisilta tiedotusta, että ovatko tutkinnat edenneet. Minä siis pidän Volvon entistä omistajaa syyllisenä kirjeen perusteella ja samaan suuntaan on muutkin vihjeet viitanneet. Poliisilla kuitenkin ilmeisesti on tiedossa hyviä vihjeitä koskien Piian hautapaikkaa.
1.En tuntenut Kallea.
2.En ole istunut.

Ladossa oleva auto ei ole volvo ja siten ei voi olla kirjeen auto.

Kai tämä ihmisryhmä saa sitten suurimman huomion tänäpäivänä.
Itse uskon, että on vain yksi tekijä. Siitä en olisi ollenkaan varma, että kirjeen kirjoittanut henkilö olisi enää elossa.

Eipä tässä yhtään muuta suuntaa ole kuin autolinja, mutta se nyt onkin selvä. Kiusaajista puhuminen tässä tapauksessa on kyllä niin outoa, että ihan aidosti voi ihmetellä mihin kaikkeen se ihmismieli pystyy...
Ei kai täällä saa pohtia edes muita linjoja ku autoo...
Ja kiusaajia.
Tämä tässä.

Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Still love »

"Ei kai täällä saa pohtia edes muita linjoja ku autoo...
Ja kiusaajia.
Tämä tässä."

^
Saa ja pitääkin pohtia, kaikkia mahdollisia linjoja. Eihän sellainen ole edes keskustelua, jos mietitään vain yhtä linjaa ja muut mielipiteet on kiellettyjä.

Millainen se auto Peimari on, joka tallissa on sulla tallessa?

Polaris
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Polaris »

Kylläpäs tämä keskustelu hiljeni, kun Holy Whiskey pistetiin jäähylle. Vai lähtikö ihan oma-aloitteisesti?
Näyttää kaikki Viskin viestitkin kadonneen. Vähän harmi, kun jäi hiukan epäselväksi, että oliko Heikki hänen mielestään mahdollinen syyllinen :D

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Noh, ei hän ole ainoa joka uskoo että vastaus löytyy kotoota.

isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Holywhiskey oli elänyt läheltä Piiaa. Kiinnitin huomiota siihen miten yhden kerran meni aika rajusti ihon alle hänellä tuo kiusaamis teoria kun kyseessä oli sukunimi Ristikankare. Jehovat eivät usko ristiin vaan paaluun johon Jeesus olisi ripustettu. Tällöin sukunimestä Ristikankare olisi tullut oiva kiusaamisen aihe.. Tällöin kiusaamisesta on kärsinyt joku toinenkin kuin Piia,mitä tämä joku toinen on voinut tehdä suutuspäissään? Tietyt alueet ovat provosoineet lukijoita, sekin voi kertoa jotain.

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

^Kyllä vaan, HW reagoi muutamiin asioihin siihen malliin, että on pakko olla läheinen suhde ehkä koko perheeseen. Ja jyrkkyys siinä, ketä saa edes epäillä syylliseksi ja ketä ei...

Oisko joku, jonka sukunimi alkaa sanalla Pyhä-? Tämä ei ole henkilöspekulaatiota, on vain villi heitto 8)
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Still love »

Polaris kirjoitti:Kylläpäs tämä keskustelu hiljeni, kun Holy Whiskey pistetiin jäähylle. Vai lähtikö ihan oma-aloitteisesti?
Näyttää kaikki Viskin viestitkin kadonneen. Vähän harmi, kun jäi hiukan epäselväksi, että oliko Heikki hänen mielestään mahdollinen syyllinen :D
Hw suuttui ylläpidolle, kun koki, että hänen yli 100 asiallista viestiä poistettiin eka jäähyn aikana. Kirjoitti lautamiehiin tästä suunilleen seuraavasti: jos viestejä ei palauteta, poistakaa koko profiili. En saanut edes selitettä, miksi viestini poistettiin. Jos ett e palauta,viestejä, saatte muuten häirikön minusta tänne palstalle. Tämä on käsky! En halua olla vajakkien kanssa palstailemassa.

Oli tämän jälkeen tehnyt jonkun jeejee tyyppisen asiattoman aloituksen Ajankohtaisiin, ja kommentoinut asiattomasti ja asiaan kuulumattomasti joihinkin keskusteluihin.

Luulen, että lopulta profiili poistettiin.

Itselle jäi käsitys, että Hw provosoitui siitä, että Piiaa oli kiusattu ja vielä perhettä syytettiin katoamisestaan. Jäi sellainen kuva, että kiusaamista ylipäätään ei hyväksynyt (jota itse ehkä huomaamattaan tällä palstalla itse harrasti), itse rivien välistä päättelin, että onko ollut itse (tai joku läheinen) kiusaamisen uhri. Välttämättä hän ei Piiaa tai Piian perhettä tuntenut.
Hw:n kanssa kirjoiteltiin lautamiehissä kommentteja, josta syntyi kuva, että jos hän kokee kiusaamista, on puolustusmekanismina vahva viha etc.

Hw oli varmastikin siinä mielessä oikeassa, että osa poistetuista viesteistään oli asiallisia (mutta ei suinkaan kaikki kuten hän väitti). Ilmaisi tämän vain erittäin huonosti ja aggression vallassa lautamiehissä.

Keskustelupalstan tarkoitus on keskustella eri kantilta asioista ja eri näkökulmat ovat välttämättömiä hyvän keskustelun aikaan saamiseksi. Ei pidä provosoitua erilaisista mielipiteistä.
Olin Hw:n kanssa vahvasti samaa mieltä, että Piian perheellä ei ole osaa eikä arpaa Piian katoamisen suhteen. Hw:n kirjoituksissa ärsytti, että jos joku oli eri mieltä kanssaan, hän meni henkilökohtaisuuksiin ja arvosteli toisten kirjoitustyyliä esim. kertomalla kuinka tyhmä joku kirjoittaja on mielipiteensä takia, tai kuinka tällä on dysleksia (=lukihäiriö).

Vekku11
Jane Marple
Viestit: 1012
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 10:54 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju

Viesti Kirjoittaja Vekku11 »

HW:llä oli muutamia hyviä kirjoituksia, varsinkin se yx pitempi kiusaamiseen liittyvä (analysointi9 oli poikkeuksellisen hyvä. mutta sitten oli niitä ylilyömtejä ja saivarteluitrakin. mutta se siitä, mikä tahansa johtolanka, pienikin voi olla tässäkin isomman alku.
Tarkoitan tuota Ristikankare nimeä ja mahdollisesti siitä aiheutuvaa kiusaamista, mutta Piian ystävän (oli ilmeisesti perhetuttu Ristikankareille) sukunimihän oli tietääkseni Ristimäki.
En sitten tiedä tuoko se tähän mitään mutta toin asian esille kuitenkin.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Kohtasiko Piia mahdollisesti, Makarlantien silloisen mopojengin? Kaverit, kiusaajat tossa samassa porukassa, Makarlantie kun on ollut iät ja ajat kiihdytysajo kaistana. Ainakin tämä on yksi varteenotettava paikka Pontelan lisäksi. Lisäksi tämä ja Makarlanjoki on mulle negatiivinen paikka.

Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju

Viesti Kirjoittaja Still love »

Ghost hunting kirjoitti:Kohtasiko Piia mahdollisesti, Makarlantien silloisen mopojengin? Kaverit, kiusaajat tossa samassa porukassa,


Ainakin tämä on yksi varteenotettava paikka Pontelan lisäksi. Lisäksi tämä ja Makarlanjoki on mulle negatiivinen paikka.

Lainausta lyhennetty.Selvennätkö, mitä tarkoitat tuolla eka jakeen kitjoituksella "Kaverit, kiusaaajat tossa samassa porukassa"
-kenen kaverit, ja Piianko kiusaajat olivat tuohon aikaan? Onko faktaa vai olettamusta?

Miksi sinulle negatiivinen paikka Pontela ja Makarlanjoki? -Tätä mietin siltä kannalta, että kun paikat uppo-outoja itselle, niin antaisiko tarkempi kerronta asiasta mahdollisesti jotain lisäarvoa asialle.
-Oletko elänyt Piian katoamisen aikoihin ko.alueilla tai ajoittuuko sinun kokemukset samoille ajoille?

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Makarlatien, joen kohdalla on ihan selvästi sattunut jotakin, kun paikalle on jäänyt niin paljon negaa. Pitää vielä jossain vaiheessa käydä Pontelan nurkilla nuuskimassa. Ihan tiedoksi vaan, että silloin 80 luvulla meni lujaa ei sillo keretty, painettiin vaan duunia, mutta sen valkoisen volvon olen kyllä nähnyt ei ihan jokapojan auto. :mrgreen: :mrgreen:

Vastaa Viestiin