Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Iivis »

’Kulttuurierot’ pakottavat helsinkiläistä autoliikettä muuttamaan – etsii vartijaa

ulkaistu 25.07.2019 10:42

Helsingissä autoja ostava ja myyvä yritys ilmoittaa Facebookissa, että tilanne naapurin autopesula-yrittäjien kanssa on vaikea ja vaarallinen. Pakollisen muuttomyynnin ajaksi tarvitaan kiireellistä vartija-apua.

Ostetaan Autoja Autoliike Oy kertoo kohtaamastaan ongelmasta suorin sanoin tuoreessa FB-sivunsa päivityksessä keskiviikkona.

”Ei nyt haukuta ketään eikä yleistetä, mutta ns. kulttuurierot naapurinamme olevan irakilaisten operoiman pesuliikkeen kanssa aiheuttivat sen, että emme jatka 31.7. päättyvää vuokrasopimustamme nykyisissä tiloissa.”

Autoliikkeen mukaan irakilaiset ovat törmäilleet lyhyen ajan sisällä kolme kertaa autoliikkeen autoihin, jotka ovat seisseet yhtiön paikoilla. Lisäksi henkilökuntaa uhataan väkivallalla. Poliisit ovat olleet paikalla Helsingissä Mekaanikonkadulla sijaitsevassa liikkeessä.

Yhtiön mukaan muutakin ilkivaltaa on tehty ja autoliikkeen omaisuutta on ”heitelty ojaan” ja parkkipaikkoja kaapattu irakilaisten autopesulan käyttöön. Yhtiö ilmoitti keskiviikkona aloittavansa muuttomyynnin ja suorittavan muuttonsa ”hyvän sijainnin tiloista” jo heinäkuun lopussa.

Tänään torstaina autoliike Ostetaan Autoja Oy ilmoitti, että se etsii vartijaa ja tarjoaa tehtävän koulutetulle henkilölle. Tarvetta on vartijalle loppukuun arkipäiviksi. Yhteydenottoja toivotaan sähköpostitse (tiedot + CV): [email protected]. Vartijalle luvataan arkisin klo 10-16 suoritettavasta vartioinnista 180 € päiväpalkka.

UMV-Lehti, 25.7.2019

https://mvlehti.net/2019/07/25/kulttuur ... -vartijaa/
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Iivis kirjoitti:Tämmöinen päivitys tuli vastaan facessa Ostetaan Autoja Autoliike Oy:n sivulla
Johtuukohan tuollaiset muutot nyt sitten ilmoituskynnyksen kasvamisesta, vai pienten muutosten ja erilaisuuden sietämisen heikkenemisestä?
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Kyllähän nuo naapurit osaa sellaista elämää pitää, että helpompi on luovuttaa, kun soitella poliisille, jos jotain tapahtuu. Omaa kokemusta on minulla myös kuten näkyi Facebookin julkaisuiden kommenteissakin oli muillakin.
Omassa tapauksessa tarvittiin poliisia, toinen osapuoli valehteli tapahtumista sen minkä ehti ja poliisin piti tulla pitämään puhe kaikille osapuolille yhteisesti miten käyttäydytään, eipä ikinä tullut.
Silli
Axel Foley
Viestit: 2178
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Silli »

Joo, poliisista on usein aika rajallisesti apua näiden kanssa. Tai siis sitten kun poliisista on oikeasti apua, homma on jo mennyt hyvin pitkälle. Mutta ymmärrän hyvin, jos ei halua sinne asti kärvistellä.
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Kovasti on arvottu kuka haluaa muuttaa kyseiseen liiketilaan naapuriksi, ei varmaan oikein kukaan ja seurauksena om luovutusvoitto muslimeille.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17104
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tuskinpa autoliikkeitä tai muita yrityksiä uhataan sen enempää kuin aiemminkaan. Nykyään uhkailuista vain ilmoitetaan herkemmin.

Tai jos uhataankin, niin "opetelkaa uimaan".
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Silli
Axel Foley
Viestit: 2178
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Silli »

Doctor Lecter kirjoitti:Tuskinpa autoliikkeitä tai muita yrityksiä uhataan sen enempää kuin aiemminkaan. Nykyään uhkailuista vain ilmoitetaan herkemmin.

Tai jos uhataankin, niin "opetelkaa uimaan".
:D niinpä juuri. "Opettele uimaan!", sen minäkin olen sata kertaa kuullut.

Terveisiä muuten heille, jotka tuotakin hokemaa ovat minulle hokeneet. Saattaa olla, että olen kerännyt hokijoiden nimiä väliaikaisille listoille, joita toki joku voisi laittomiksi henkilötietorekistereiksi kutsua. Olen kuitenkin aina hyvin nopeasti pyrkinyt ilmoittamaan nimet eteenpäin ja sen jälkeen tuhonnut listat, joten ei tarvitse olla huolissaan, että omat nimet pyörisivät minun hallussa olevilla epämääräisillä listoilla sen pidempään.
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Saattaahan siihen naapuriin olla tahtoa tulla jonkun saman koraanipiirin kaverikin
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Silli kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Tuskinpa autoliikkeitä tai muita yrityksiä uhataan sen enempää kuin aiemminkaan. Nykyään uhkailuista vain ilmoitetaan herkemmin.

Tai jos uhataankin, niin "opetelkaa uimaan".
:D niinpä juuri. "Opettele uimaan!", sen minäkin olen sata kertaa kuullut.

Terveisiä muuten heille, jotka tuotakin hokemaa ovat minulle hokeneet. Saattaa olla, että olen kerännyt hokijoiden nimiä väliaikaisille listoille, joita toki joku voisi laittomiksi henkilötietorekistereiksi kutsua. Olen kuitenkin aina hyvin nopeasti pyrkinyt ilmoittamaan nimet eteenpäin ja sen jälkeen tuhonnut listat, joten ei tarvitse olla huolissaan, että omat nimet pyörisivät minun hallussa olevilla epämääräisillä listoilla sen pidempään.
Mä niin haluan mukaan kaikkiin typeriin listoihin, joten:
Opettele uimaan
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Wileda
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: La Heinä 20, 2019 5:40 pm

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Wileda »

Näinköhän tuo menee kuten uudessamikävittu julkaisussa tarinoidaan. Totuus ja julkaisun näkemys tuntuvat olevan usein jossain määrin ristiriidassa keskenään em.
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Wileda kirjoitti:Näinköhän tuo menee kuten uudessamikävittu julkaisussa tarinoidaan. Totuus ja julkaisun näkemys tuntuvat olevan usein jossain määrin ristiriidassa keskenään em.
"Näinköhän menee" :mrgreen:

Asian voi tarkistaa kyseisen firman FB-sivulta.


Ja se FB on sama kuin Facebook, eli Internetissä toimiva mainosrahoitteinen yhteisöpalvelu. Sivusto tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden kuvallisen käyttäjäprofiilin luomiseen sekä yhteydenpitoon ystäviensä kanssa. Facebookissa on myös mahdollista liittyä erilaisiin yhteisöihin ja saada tietoa tulevista tapahtumista.

Ja jotta ei mene liian hankalaksi, niin tarjoilen sinulle kyseisen linkin:
https://www.facebook.com/OstetaanAutojaAutoliikeOy/

Linkki taasen on internet-sanastoa, joka tarkoittaa karkeasti ilmaistuna osoitetta johonkin toiseen URLiin.

URL on merkkijono, jota voisi verrata postiosoitteeseen, jos kyse ei olisi internetistä, vaan postista.
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Iivis »

meitzi kirjoitti:Saattaahan siihen naapuriin olla tahtoa tulla jonkun saman koraanipiirin kaverikin
No se todennäköisesti onkin naapuri liikkeen kavereilla taka-ajatuksena.Kafiirit vittuun.
Silli
Axel Foley
Viestit: 2178
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Silli »

Iivis kirjoitti:
meitzi kirjoitti:Saattaahan siihen naapuriin olla tahtoa tulla jonkun saman koraanipiirin kaverikin
No se todennäköisesti onkin naapuri liikkeen kavereilla taka-ajatuksena.Kafiirit vittuun.
Tuohan on ihan yleinen toimintatapa tietyillä rikollisilla, joiden joukkoon myös irakilaisia kuuluu. Aluksi se voi olla aika v*ttumaista, koska he muodostavat sellaisia minikokoisia no-go-zoneja ja vaikeuttavat mm. rikostutkintoja tarjoamalla kavereilleen apua tyyliin "minä näin sen siihen-ja-siihen aikaa tuossa pihalla autoa pesemässä". Siis vaikka tyyppi olisi ollut samaan aikaan toisaalla pankkia ryöstämässä. Toisaalta siinä on paljon hyötyjäkin, että keskittyvät samoihin osoitteisiin ;)
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli
ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Jos oletetaan että bisnesidea on aidosti autojen peseminen, niin maanmiesten tai uskonveljien autoja tuskin on niin paljon pestäväksi että sillä pitkään firma pyörii.
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Kulttuurierot pakottavat autoliikkeen muuttamaan

Viesti Kirjoittaja Iivis »

No koko ajanhan noita lisää tulee ja mammat pakertaa jälkeläisiä runsaasti, joten asiakaskunta on kasvava.
Vastaa Viestiin