Suomalaista bloggaajaa Alisa Ranta-ahoa syytetään petoksesta

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
BrittanyMur
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Su Joulu 16, 2018 6:26 pm

Suomalaista bloggaajaa Alisa Ranta-ahoa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja BrittanyMur »

Suosittua suomalaisbloggaria ja tosi-tv-tähteä syytetään petoksesta - Instagram-tili huokuu ökyelämää

Tosi-tv-ohjelmistakin tuttua bloggaria syytetään petoksesta.

Bloggarin Instagram-tilillä on kuvia reissuilta eri puolilta maailma kuten Dubaista.

Tunnettua suomalaista bloggaajaa ja tosi-tv:stä tuttua naista syytetään petoksesta. Asia on tullut vireille Helsingin käräjäoikeuteen viime kuun alussa.

Lisäksi riitapuolella on vireillä velkomusasia.

Oikeudenkäyntien päivämääriä ei ole vielä päätetty.

Yli 30-vuotias nainen on bloggailun lisäksi nähty useissa tosi-tv-ohjelmissa sekä kauneuskilpailuissa.

Televisiossa häntä ei ole enää muutamaan vuoteen nähty, mutta Instagram-tiliään ja blogiaan nainen pyörittää edelleen ahkerasti.

Lifestyle-blogissaan nainen antaa vinkkejä liittyen sisustukseen, matkailuun ja kauneudenhoitoon.

Instagram-tili puolestaan pullistelee kuvia naisesta itsestään ja reissuilta eri puolilta maailmaa kuten Monacosta ja Dubaista. Useissa kuvissa nainen esittelee kalliita merkkivaatteita ja käsilaukkuja.

Iltalehti ei tavoittanut bloggaria kommentoimaan syytteitä.

Otsikkoon lisätty bloggarin nimi
-NILS-
Postman
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:28 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja Postman »

Seiskan mukaan tää Öky-bloggaaja on Alisa Ranta-aho. Liekö sukua Sofian avopuolisolle Niko Ranta-aholle?

"Viidakon tähtöset- ja Suomen täydelliset venäläisnaiset - ohjelmista tuttu Alisa Ranta-aho on saanut syytteen petoksesta. Asia on tullut vireille Helsingin käräjäoikeuteen heinäkuun alussa. Rikosepäilyn laatu tai tekoaika eivät ole vielä julkisia tietoja. Alisa Ranta-ahoa vastaan on myös vireillä riita-asia koskien velkoomustuomiota."

https://www.seiska.fi/Uutiset/Viidakon- ... nta-aholle
khl
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1382
Liittynyt: La Syys 19, 2015 5:30 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja khl »

Joo ei taida nyt olla keskenään samaa sukua,kelaa vaati tonnia kuulemma tältä?

https://www.instagram.com/alisa.rantaah ... e=ig_embed
Avatar
Mind Over Matter
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 5:33 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja Mind Over Matter »

Luonnostaan nätti tyttö joutunut joron jäljille. Silikonit hirveät pallot, kuka voi haluta tuollaisilla pilata kroppansa.
L.A
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 3:59 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja L.A »

khl kirjoitti:Joo ei taida nyt olla keskenään samaa sukua,kelaa vaati tonnia kuulemma tältä?

https://www.instagram.com/alisa.rantaah ... e=ig_embed
Juu, ei ole sukua. Isäpuoli, jolta sukunimikin saatu sen sijaan taitaa olla?
Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

On kyllä vähän miehen näköinen ainakin tuossa Seiskan käärmekuvassa.
Radiopuhelin kirjoitti: Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6657
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Tänään julkaistussa haastattelussa on lisätietoa petossyytteestä: Alisa Ranta-aho oli ollut kaksi kuukautta töissä, mutta nostanut samaan aikaan työttömyyskorvausta. Tämä "Suomen täydellinen venäläisnainen" on kaiketi kertonut asiasta jo aiemmin Instagramissaan.
Iltalehti kirjoitti:https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 4d4b2e0e1c

Alisa Ranta-aho esitti tosi-tv:ssä rikasta venäläistä - valhe ajoi pahaan velkakierteeseen: ”Todellisuudessa olin asunnoton ja elin appelsiineilla”

Tänään klo 6:32

Alisa Ranta-aho, 33, alkoi elää elämää, johon hänellä ei ollut varaa. Pikavippilainat ajoivat hänet niin suuriin ongelmiin, että lopulta mielenterveys järkkyi.


Neljä vuotta sitten esitettiin tositv-ohjelmaa, jossa Suomen venäläisnaiset kertoivat luksuselämästään.

Ohjelman nimi oli Suomen täydelliset venäläisnaiset eli Väykkärit, ja Alisa Ranta-aho oli yksi ohjelmaan osallistuneesta viidestä naisesta.

Alisa joutui jokin aika sitten jälleen otsikoihin, kun paljastui että hänet oli haastettu käräjille sekä velkoomusasian että petosepäilyn vuoksi. Ulosotossa Alisalla on tällä hetkellä noin 80 000 euroa.

Iltalehdelle Alisa kertoo, miten hän ajautui tähän pisteeseen. Haastattelussa ei kyyneleiltä vältytä.

Kun Alisaa pyydettiin Väykkäreihin, hänelle uskoteltiin että kyseessä olisi ohjelma, jonka avulla vähennettäisiin venäläisnaisiin kohdistuvaa rasismia.

– Ohjelmakonsepti kuulosti hyvältä. Kun olin jo suostunut siihen, huomasin että sisältö oli täynnä luksusta ja bling-blingiä.

Tuolloin Alisa oli vaatekaupan myyjä ja hän asui yksiössä.

– Sen ohjelman myötä ongelmat sitten alkoivat.

Keskellä valhevyyhtiä

Kun Alisa muistelee Väikkäri-aikoja, hän ei tunnista itseään.

– Identiteettini oli hukassa, olin joka jaksossa eri näköinen ja aivan sellainen pimpelipom.

Kun kuvaukset olivat ohitse ja sarja alkoi televisiosta, lehdistö kiinnostui naisista. Pian selvisi, etteivät he kaikki eläneetkään luksuselämää.

– Egoni oli tuolloin sellainen, että halusin mennä sen sarjan valheeseen mukaan.

– Jos vaikka näin lehden kannessa jutun, että näin paljon Alisa tuhlaa vaatteisiin, saatoin hävetä sillä hetkellä päälläni olleita vaatteita. Ne eivät nimittäin näyttäneet miltään kalliilta. Olin yhtäkkiä keskellä isoa valhevyyhtiä ja yritin epätoivoisesti ylläpitää kulisseja.

Samaan aikaan Alisa oli töissä vaatekauppa Guessilla, mutta siitä saatu palkka ei riittänyt hänen elintason ylläpitoon. Niinpä Alisa sortui pikavippeihin, ja lopulta velkakierteen ollessa syvimmillään Alisa harkitsi jopa itsemurhaa.

Luottotiedot menivät

Kun Alisalta kysyy, mihin hän konkreettisesti tuhlasi rahoja, hän ei osaa nimetä kuin yhden asian.

– Rehellisesti sanottuna, en muista mihin rahoja käytin. Sen muistan, että otin 10 000 euron vipin maalaustarvikkeisiin, sillä tuolloin kuvittelin saavani tauluillani pian rahat takaisin.

– Ylipäätään velkakierre lähti hyvin pienistä liikkeelle. Otin pikavippiä toisen päälle, ja lopulta jopa 300 prosentin korot saivat tilanteen tähän pisteeseen.

Alisa toteaa, että jos ei ole ollut pikavippikierteessä, ei voi ymmärtää miten helposti tilanne lähtee hallinnasta.

– Jos otat vaikka 500 euron pikavipin, etkä pysty maksamaan sitä eräpäivään mennessä, seuraavaksi se maksaa sinulle 800 euroa. Kuukauden päästä korko on kasvanut niin, että olet velkaa jo 2000 euroa. Sitten pitää ottaa isompi pikavippi, että selviää tästä aiemmasta lainasta. Juuri näin minulle kävi.

Kun Väykkärit-sarja oli loppumassa, Alisa itki vain kotonaan ja oli henkisesti aivan rikki.

Velat ja masennus kasvoivat samassa tahdissa, eikä hän ollut enää työkuntoinen. Niinpä hän jätti työpaikkansa.

– Kupla puhkesi vuonna 2015, kun menetin luottotietoni. Tavallaan olin helpottunut tilanteestani, koska enää en saanut uutta lainaa.

Eli appelsiineilla

Alisa kertoo, että hänet on kasvatettu perinteisiä arvoja kunnioittaen.

– Pahinta mitä voisi tapahtua olisi se, että luottotiedot menisivät.

Ei siis ihme, ettei Alisa pystynyt kertomaan tilanteesta perheelleen.

– Silloin minulla oli ulosotossa 35 000 euroa. Istuin vain kotonani ja itkin, enkä kertonut veloistani kenellekään.

Seuraavaksi Alisa lensi ulos asunnostaan.

– Sain tavarani äitini ystävän autotalliin, ja asuin siellä täällä.

– Muistan kuinka laskin 20 senttisiä. Sain niistä kasaan kaksi euroa ja söin viikon appelsiineja. Olin ollut juuri jossain tv-ohjelmassa esittelemässä luksuselämää, mutta todellisuudessa olin asunnoton ja elin appelsiineilla.

Kun Alisa kertoo noista ajoista, hän ei selviä ilman kyyneleitä.

– Tipuin täysin yhteiskunnan ulkopuolelle. En kehdannut mennä edes sossuun, joten syrjäydyin täysin.

– Tämä on kamalinta mitä kellekään voi tapahtua, siksi haluan kertoa tarinani varoittavana esimerkkinä.

Puhelu poliisilta

Lopulta Alisa löysi tiensä sosiaalivirastoon, ja sai lopulta asunnon. Tuolloin hänelle alettiin maksaa työttömyysrahaa.

Koska Alisalla on tradenomin koulutus ja hyvät suositukset edellisestä työpaikasta, uusi työpaikka löytyi varsin pian. Tällä kertaa Alisa palkattiin Tiger of Sweden -vaatebrändin myyjäksi.

– Olin aluksi siellä kesätöissä kahden kuukauden ajan, ja toki huomasin että sain samaan aikaan työttömyyskorvausta. Ajattelin, että tilanne on sama kuin opintotuen kanssa. Jos sitä maksetaan liikaa, se peritään pois.

Kun Alisaa pyydettiin jatkamaan vakituisesti töissä, hän ajatteli ilmoittaa, että oli saanut kahden kuukauden ajan ylimääräistä työttömyystukea.

– Pian sain puhelun poliisilta, jossa minulle kerrottiin että olin tehnyt petoksen.

Alisa myöntää virheensä, mutta kertoo toimineensa täysin siinä uskossa, ettei kyseessä ole rikos.

– Kun on olet elänyt puoli vuotta kodittomana ja viidellä appelsiinilla viikossa, ei ajatus ihan kulje.

Varoittaa pikavippilainoista

Alisa harmittelee myös sitä, ettei hän katkaissut velkakierrettään yhteistyössä ulosottoviranomaisten kanssa.

– Kesti kaksi vuotta ennen kuin pikavipit menivät ulosottoon. Tuona aikana 35 000 euron summa oli kasvanut korkoa niin, että nyt velkasumma on 80 000 euroa.

– Ainoa hyvä seikka tuossa kauheassa aikajaksossa on se, että sain maalattua useita tauluja. Nyt olen pitänyt jo kymmenen taidenäyttelyä ja aika hyvissä paikoissa.

– Haluan tarinallani varoittaa kaikkia nuoria pikavippivaaroista. Lisäksi muistutan siitä, kuinka helposti ihan hyvän koulutuksen omaava ihminen voi ajautua yhteiskunnan ulkopuolelle.

Synkimpinä hetkinä Alisa vihasi itseään.

– Jos en olisi tavannut nykyistä avomiestäni, olisin luultavasti päätynyt itsemurhaan.

Haaveena näyttelijän ammatti

Rankoista ajoista johtuen Alisa kärsii posttraumaattisesta stressihäiriöstä, joka ilmenee muun muassa paniikkihäiriöinä. Hänellä on tällä hetkellä lääkitys päällä.

– Maksan kokoajan ulosottovelkaani pois. Tällä hetkellä opiskelen HEO Kansalaisopistossa näyttelijätaidelinjalla. Tavoitteeni on pyrkiä teatterikorkeakouluun. Näyttelijän ammatti on unelmani ja sitä kohti pyrin.

Alisa on myös ahkera somettaja.

– Olin rakentanut puolitoista vuotta Instagram-tiliäni ja saanut 16 200 seuraajaa. Harmikseni tili hakkeroitiin reilu viikko sitten. Nyt olen avannut uuden tilin ja joudun aloittamaan kaiken alusta, Alisa kertoo.

Hänen kuvistaan voisi päätellä sen, että nainen elää tällä hetkellä varsin ylellistä elämää.

– Matkoille voi päästä varsin pienellä budjetilla, Alisa muistuttaa.

Lisäksi Alisan puolison on hyvin toimeentuleva mies.

– Hän on yksityisyrittäjä. Elän hyvin onnekkaassa tilanteessa.

– Enää en halua valehdella mistään enkä ylläpitää mitään kulisseja.
Smirre
Jack Bauer
Viestit: 929
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Ensin iskee ahneus,ja sitten itketään,kun tuli esitettyä parempaa kun olikaan.
Nyt muka kaduttaa.Onko seuraavana uskoontulo?
Uskooko joku tuonkin nyyhkytarinan?Ahneus ja kuuluisuudennälkähän paistaa läpi.Eli viikon appelsiineilla....varmaan joo ja uskotaan.Paitsi että ei.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Kaveri eli 6-kuukautta niin että söi päivässä 1:n purkin ananasta. Joutuessaan sairaalaan letkuruokintaan oli 165cm ja painoi 37kg.
Eli ihan hyvin mahdollista.
Izekin olen ollut päiviä syömättä.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

Svimba kirjoitti: Ke Syys 18, 2019 12:16 pm Kaveri eli 6-kuukautta niin että söi päivässä 1:n purkin ananasta. Joutuessaan sairaalaan letkuruokintaan oli 165cm ja painoi 37kg.
Eli ihan hyvin mahdollista.
Izekin olen ollut päiviä syömättä.
Mutta tämä Ranta-ahon tyttö ei olekkaan mikään nisti.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja Svimba »

No en mäkään oo eikä mun frendikään! Sillä oli anoreksia.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11378
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja URSA »

Eikös työmarkkinatukea pidä hakea kuukauden välein ja joka hakemuksessa pitää laittaa rasti ruutuun kohdassa, jossa vakuuttaa ilmoittavansa, jos tilanteessa tapahtuu muutos (esim. saa työpaikan), joten Aliisan nyyhkytarina on epäuskottava. Työmarkkinatukea ei ole mahdollista saada vahingossa ja sen saa ainoastaan takautuvasti siltä ajalta kun on työtön. Viikon elää vaikka vesijohtovedellä, appelsiinit on luksusta.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6454
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Suomalaista bloggaajaa syytetään petoksesta

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Voisin jopa veikata, että näitä tälläisiä samanlaisia blogi- insta juttuja tulee lisää, ehkäpä youtubestakin.
Elämme poijjjaat mielenkiintoisia ja historiallisia hetkiä, aikoja. Nyt napsitaan marjat tiheikkö pensaikosta niin että hippulat vinkuu.
Vastaa Viestiin