Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 755
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Rescuer kirjoitti: Ti Loka 15, 2019 6:06 pm
AutumnForever kirjoitti: Ti Loka 15, 2019 1:52 pm Ite oon ollut yli 2,5 vuotta korvaushoidossa eikä multa ole edes kysytty onko mulla ajokorttia (on). Että ei ole mikään automatio että kohossa olevalta otetaan kortti pois.
Silloin lääkäri on rikkonut ilmoitusvelvollisuuttaan...
Tuossa pätkä ohjeesta lääkäreille:
Metadoni- tai buprenorfiinikorvaushoidossa olevaa opioidiriippuvaista ryhmän 1 kuljettajaa tulee kieltää ajamasta, kunnes hoidon tilanne on vakiintunut eikä päih-teiden oheiskäyttöä tai lääkkeiden haitallista käyttöä esiinny.

Myös lääkekannabiksen osalta tilanne on selkeä:

Lääkekannabista määrättäessä tulee ottaa vaikutus ajokykyyn huomioon; lähtökohtaisesti säännöllinen lääkitys on este ajamiselle.
Niin mutta mikä on ryhmä 1? Ei lääkäri voi korttia muutenkaan pois ottaa. Kahdesss eri paikassa olen ollut hoidossa, sekä olen eräässä kohossa olevien ryhmässä. Puhuttiin tästä asiasta eikä kenelläkään ole toimittu noin. Ainoastaan ne joilla on ollut kortti hyllyllä, ovat joutuneet odotteleen sen takaisin saamista. Tässäpä sen taas näkee että ei täällä toimita lakien mukaan joka asiassa.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

kaarmis kirjoitti: Ke Loka 16, 2019 5:47 am
Menee taksilla, jos pitää pössytellä? Tartteeko vaarantaa muita ihmisiä oman röökinhimon takia?
Miten tuossa vaarannetaan yhtään ketään? Elimistöön jää muutamaksi päiväksi THCn aineenvaihduntatuotteita jotka eivät vaikuta ajokykyyn mitään. Itse polttelu taas tuntuu vain sen noin 4h (eri tavoin nautittuna vähän pidempään).

Ja vielä kun ei ole paljoa mahdollista kotikonstein tietää kuinka kauan poliisin tikuissa nuo näkyvät.
Rattijuoppo vaarantaa aina muiden turvallisuutta. Oli ottanut viinaa, tai huumeita. Onhan näistä aina juttua lehdissä. Millon on sammuttu ristaukseen nukkumaan, millon ajettu talon seinään jne.. jonku huumekuskinhan poliisi ampuikin, kun yritti puukottaa tyttöystäväänsä lahden moottoritiellä.

Mutta tietty tälläkin palstalla on paljon päihdeongelmia, joille se, jos otat et aja on täysin vieras sanonta.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

Toinen juttelee ladosta ja toinen ladon ovesta, niin tämä on lopputulos.
Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja Marja »

No ratti erikseen,mutta miten suhtautuu oikeus käyttö-rikokseen,jos av jälkiä kannabiksesta löytyy ! sekin olisi mukava tietää😕?
JosefMengele

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja JosefMengele »

Olettevasti tulee h-merkintä ja tikku suussa joka ratsiassa.
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3646
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

AutumnForever kirjoitti: Ke Loka 16, 2019 12:40 pm Niin mutta mikä on ryhmä 1? Ei lääkäri voi korttia muutenkaan pois ottaa. Kahdesss eri paikassa olen ollut hoidossa, sekä olen eräässä kohossa olevien ryhmässä. Puhuttiin tästä asiasta eikä kenelläkään ole toimittu noin. Ainoastaan ne joilla on ollut kortti hyllyllä, ovat joutuneet odotteleen sen takaisin saamista. Tässäpä sen taas näkee että ei täällä toimita lakien mukaan joka asiassa.
Ryhmä 1 tarkoittaa noita kevyemmän lääkärintarkastuksen vaativat ajokortit, eli moottoripyörä, henkilöauto jne.
Lääkärillä on ilmoitusvelvollisuus poliisille, joka ottaa sen kortin pois. En ole yhtään yllättynyt ettei korvaushoidon lääkärit "muista" noita ilmoituksia, ettei vain narkkiraasut leimaantuisi...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Tuolla kyseltiin No ratti erikseen,mutta miten suhtautuu oikeus käyttö-rikokseen,jos av jälkiä kannabiksesta löytyy !
Se riippuu aikalailla poliisista.Jos jää kiinni, paskimmassa skenaariossa kämppä ratsataan,ohessa auto ja mahdolliset kyydissä olevat,h-merkintä,ja olet koko ajan tarkkailussa,satunnaisia pysäytyksiä,siihen vielä kuulustelut päälle.Sitten on se kolikon kääntöpuoli,voivat takavarikoida savut ja sanoa tyyliin mene huolto asemalle juomaan kupponen kahvia,ja lähde vasta sitten ajamaan.En suosittele hyppäämään rattiin,vaikka olisi pajautellut pitkänaikaa ja tolet taivaissa.Sillon on parempaakin tekemistä.offinatopikkina olen ollut kyydissä lähestulkooon polakasta lappuihin kuskien kyydissä.Lähellä piti tilanteita on ollut,hyvä tuuri kyllä käynyt,ettei mitään ole sattunut.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5143
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja meitzi »

MohammedMohammed kirjoitti: Ke Loka 16, 2019 2:41 am
meitzi kirjoitti: Ti Loka 15, 2019 2:05 pm
ReissuLasse kirjoitti: Ti Loka 15, 2019 1:38 pmOli sitten päihde tai lääke niin mikä hinku sinne rattiin on kun on tullut käytettyä/otettua? Aika harvoin kyse on jostain pakkotilanteesta että ajettava on.
Esimerkiksi kannabiksen kohdalla viikonloppuisin pössyttely estäisi ajamisen ihan kokonaan, sillä aineenvaihduntatuotteita pystytään mittaamaan koko polton välin. Lääkkeissä taas on erilaisia lääkevasteita. Sanoisin että olen kaikkea muuta kuin ajokuntoinen kahden hyvinkin miedon lääkkeen yhteisvaikutuksesta, ja kyseessä on melko tavallisesti käytetty combo, joka ei suurimalle osalle aiheuta yhtään mitään ajokykyyn vaikuttavaa. Sitten taas toisaalta joku tramal tai panacod ovat esimerkkejä päinvastaisesta. Ei ole pöllämystynyttä olemusta, ajatuksen hitautta tjms. yms. Silloin kun lääke ei aiheuta mitään ajokykyyn vaikuttavaa, sitä ei kyllä kaikissa tilanteissa muista ottaneensakaan ja päätyy käymään kaupassa röökinhakureissulla usein silloinkin, kun muitakin vaihtoehtoja olisi kävijäksi. Ei vaan tule mieleen.
Menee taksilla, jos pitää pössytellä? Tartteeko vaarantaa muita ihmisiä oman röökinhimon takia?
Sitä ollaan vaihteeksi "vain kirjoitus"-moodissa?

Lauantainen pössyttely ei vaikuta enää sunnuntaina ajokuntoon, ja röökien hakeminen on turvallista. Vaimollekin hakeminen, itse en polta sen enempää tupakkaa kuin kannabistakaan, ja olen vuosikymmeniä sitten oppinut mitä ne kaksi tavallista lääkettä yhdessä minulle tekevät, joten niitä ei tartte ottaa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

meitzi kirjoitti: Ke Loka 16, 2019 6:00 pm
MohammedMohammed kirjoitti: Ke Loka 16, 2019 2:41 am
meitzi kirjoitti: Ti Loka 15, 2019 2:05 pm
Esimerkiksi kannabiksen kohdalla viikonloppuisin pössyttely estäisi ajamisen ihan kokonaan, sillä aineenvaihduntatuotteita pystytään mittaamaan koko polton välin. Lääkkeissä taas on erilaisia lääkevasteita. Sanoisin että olen kaikkea muuta kuin ajokuntoinen kahden hyvinkin miedon lääkkeen yhteisvaikutuksesta, ja kyseessä on melko tavallisesti käytetty combo, joka ei suurimalle osalle aiheuta yhtään mitään ajokykyyn vaikuttavaa. Sitten taas toisaalta joku tramal tai panacod ovat esimerkkejä päinvastaisesta. Ei ole pöllämystynyttä olemusta, ajatuksen hitautta tjms. yms. Silloin kun lääke ei aiheuta mitään ajokykyyn vaikuttavaa, sitä ei kyllä kaikissa tilanteissa muista ottaneensakaan ja päätyy käymään kaupassa röökinhakureissulla usein silloinkin, kun muitakin vaihtoehtoja olisi kävijäksi. Ei vaan tule mieleen.
Menee taksilla, jos pitää pössytellä? Tartteeko vaarantaa muita ihmisiä oman röökinhimon takia?
Sitä ollaan vaihteeksi "vain kirjoitus"-moodissa?

Lauantainen pössyttely ei vaikuta enää sunnuntaina ajokuntoon, ja röökien hakeminen on turvallista. Vaimollekin hakeminen, itse en polta sen enempää tupakkaa kuin kannabistakaan, ja olen vuosikymmeniä sitten oppinut mitä ne kaksi tavallista lääkettä yhdessä minulle tekevät, joten niitä ei tartte ottaa.
Ei se vaikuta enää sunnuntaina poliisin arvioon ajokyvystäkään. Sen enempää kuin juominenkaan, jos ei ihan alkoholisti ole. Tupakka, tai kannabis eivät ole lääkkeitä kumpikaan kai. Myrkkyjä.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Kannabiksesta kärähtänyt kuski ei enää automaattisesti saa rattijuopumustuomiota

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Tupakka, tai kannabis eivät ole lääkkeitä kumpikaan kai. Myrkkyjä.
No tupakalla ei tiettävästi juurikaan lääkinnällistä käyttöä löydy.Kannabista taasen käytetään moneenkin vaivaan.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Vastaa Viestiin