Tapaus Abdirahim Hussein "Husu "Mohammed

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

^ No ei varmasti koske, jos ei ole somali ja nimi joku Mohamed -väännös. Tässä keskustellaan rasismia kirkuvasta ilmeisen valehtelevat somalista ja sitten somalista hieman laajemmin välillä rönsyiluä.
Lainauksen voi ottaa tarkemmin ja kertoa mielipiteensä, jos sen tarpeelliseksi näkee. Säännöissäkin kun kielletty pitkät lainaukset ja onelinerit.

Ei tuo Saidokaan oikein raikasta mallia muille naisille näytä, kun eletään vapaudessa kuitenkin. Toki somaliksi varmasti hyvin edistyksellinen.

Moni ei varmaan kaiken idiootteilun jälkeen halua edes taustaansa kertoa, jos se ei ole ilmeinen. Itseäkin alkanut hävettää jo Hussein ei-perseilevien somaleiden puolesta. Vaikka niiden jotka ovat läskikasana nyrkin ja hellan välissä, ehkä epävirallisena vaimona kelan maksamassa ekstra-asunnossa.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1375
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

aumari kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 10:49 pm
Kikki Hiiri kirjoitti: Ti Marras 05, 2019 10:21 pm No, jos edes joka kymmenes persu julkisesti kertois vastustavansa rasismia ni asiassa olis jotain keskusteltavaa. Mutta ku ei. Jokainen ensin kiistää rasismin ja sitten samaan hengenvetoon torppaa rasismin vastustamisen. Sit ne kitisee että heitä syrjitään koska kuuluva valtaväestöön. Niin kuin siis kuka syrjii, 5% porukasta vai? Mitä vitun mätisäkkejä nää on jos noin mitättömän tahon näkemykset menee noin pahasti ihon alle...
Katsokaas noin se menee. Jos hyväksyt ihonvärin tms perusteella toteutetun syrjinnän ni oo valmis kans siihen. Itse sen hyväksyitte.
Jos minä en hyväksy sitä, että muualta tullaan tänne vaatimaan oikeuksia ilman vastinetta, niin se ei tee minusta rasistia. Ihan samanlailla minua häiritsee ihan omat vapaamatkustajat.
Täällä ilmoittautuu yksi "oma vapaamatkustaja". En ole valinnut ongelmiani, jotka estävät minua olemasta ns. kunnollinen ja tuottava yhteiskunnan jäsen. En ole aiheuttanut tilaani itse käyttämällä esim. päihteitä tai muillakaan valinnoillani, tämä vaan sattui nyt menemään näin minun kohdalla. En kuitenkaan tunne pienimpiäkään tunnontuskia siitä, että otan yhteiskunnan tuet vastaan. Kerron syynkin - vanhempani, isovanhempani, isoisovanhempani jne. jne. on tätä maata rakentaneet, sotineet sodissa, tehneet töitä, maksaneet veroja jne. varmasti sen verran, että minun olemassaoloni on sillä kustannettu ja kuitattu. Minnekään ulkomaille parempien tukien perässä en muuttaisi, vaikka olisi mahdollisuus siksi, että sitä maata minua edeltävät sukupolvet eivät ole olleet rakentamassa.
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3026
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja Villeri »

JohanPomppas kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:13 pm
aumari kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 10:49 pm
Kikki Hiiri kirjoitti: Ti Marras 05, 2019 10:21 pm No, jos edes joka kymmenes persu julkisesti kertois vastustavansa rasismia ni asiassa olis jotain keskusteltavaa. Mutta ku ei. Jokainen ensin kiistää rasismin ja sitten samaan hengenvetoon torppaa rasismin vastustamisen. Sit ne kitisee että heitä syrjitään koska kuuluva valtaväestöön. Niin kuin siis kuka syrjii, 5% porukasta vai? Mitä vitun mätisäkkejä nää on jos noin mitättömän tahon näkemykset menee noin pahasti ihon alle...
Katsokaas noin se menee. Jos hyväksyt ihonvärin tms perusteella toteutetun syrjinnän ni oo valmis kans siihen. Itse sen hyväksyitte.
Jos minä en hyväksy sitä, että muualta tullaan tänne vaatimaan oikeuksia ilman vastinetta, niin se ei tee minusta rasistia. Ihan samanlailla minua häiritsee ihan omat vapaamatkustajat.
Täällä ilmoittautuu yksi "oma vapaamatkustaja". En ole valinnut ongelmiani, jotka estävät minua olemasta ns. kunnollinen ja tuottava yhteiskunnan jäsen. En ole aiheuttanut tilaani itse käyttämällä esim. päihteitä tai muillakaan valinnoillani, tämä vaan sattui nyt menemään näin minun kohdalla. En kuitenkaan tunne pienimpiäkään tunnontuskia siitä, että otan yhteiskunnan tuet vastaan. Kerron syynkin - vanhempani, isovanhempani, isoisovanhempani jne. jne. on tätä maata rakentaneet, sotineet sodissa, tehneet töitä, maksaneet veroja jne. varmasti sen verran, että minun olemassaoloni on sillä kustannettu ja kuitattu. Minnekään ulkomaille parempien tukien perässä en muuttaisi, vaikka olisi mahdollisuus siksi, että sitä maata minua edeltävät sukupolvet eivät ole olleet rakentamassa.
Niin, on täysin ymmärrettäviä syitä, miksi ihmisen elämä kokonaisuudessaan tulee yhteiskunnan maksettaviksi: on vammaisia, heikkolahjaisia, sairaita etc. - heitä haluankin ainakin itse tukea. Mutta vittuilevaa somalia, jonka perhe maksaa yhteiskunnalle kymeniä tuhansia per anno, jonka paluuta Somaliaan ei estä yhtään mikään, en todellakaan -.

Ja omat luuserimme - en viittaa sinuun, koska en tiedä - joudumme maksamaan, mutten todellakaan tiedä, miksi maksamme myös kehitysmaiden luuserit. Ongelmanratkaisussa kehitysmaalaisten suomalaiseen lähiöön lähinnä lisääntymään rahtaaminen ei ole mitään järkeä.
kaarmis
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: To Tammi 10, 2019 5:21 pm

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja kaarmis »

sinnerman kirjoitti: To Marras 07, 2019 5:47 pm Taksi Helsinki yhtiön kannattaisi miettiä tarkkaan keitä palkkaa listoilleen kuskiksi.Nythän vaikuttaa siltä että ainakin 23 prosenttia mahdollisista asiakkaista joutuu miettimään jotain muuta firmaa, ettei vaan vahingossakaan pääse käymään niin että lentää kesken matkan pihalle.
No sitähän tämä tarkoittaa, että de fakto jokainen asiakas josta Husulle selviää että se on äänestänyt persuja on oikeus heittää vaikka alastomana pakkaseen, kun kerran on rasisti. Ja tämähän ei yhtään aiheuta pelkoa tai kiukkua tummia taksikuskeja kohtaan?

Husu on kyllä parasta mitä persut on pitkään aikaan saaneet.
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Husu syyllistyy syrjimiseen, jos ei kelpaa kyytiin persujen äänestäjät.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1375
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Villeri kirjoitti: To Marras 07, 2019 10:58 pm
JohanPomppas kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:13 pm
aumari kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 10:49 pm

Jos minä en hyväksy sitä, että muualta tullaan tänne vaatimaan oikeuksia ilman vastinetta, niin se ei tee minusta rasistia. Ihan samanlailla minua häiritsee ihan omat vapaamatkustajat.
Täällä ilmoittautuu yksi "oma vapaamatkustaja". En ole valinnut ongelmiani, jotka estävät minua olemasta ns. kunnollinen ja tuottava yhteiskunnan jäsen. En ole aiheuttanut tilaani itse käyttämällä esim. päihteitä tai muillakaan valinnoillani, tämä vaan sattui nyt menemään näin minun kohdalla. En kuitenkaan tunne pienimpiäkään tunnontuskia siitä, että otan yhteiskunnan tuet vastaan. Kerron syynkin - vanhempani, isovanhempani, isoisovanhempani jne. jne. on tätä maata rakentaneet, sotineet sodissa, tehneet töitä, maksaneet veroja jne. varmasti sen verran, että minun olemassaoloni on sillä kustannettu ja kuitattu. Minnekään ulkomaille parempien tukien perässä en muuttaisi, vaikka olisi mahdollisuus siksi, että sitä maata minua edeltävät sukupolvet eivät ole olleet rakentamassa.
Niin, on täysin ymmärrettäviä syitä, miksi ihmisen elämä kokonaisuudessaan tulee yhteiskunnan maksettaviksi: on vammaisia, heikkolahjaisia, sairaita etc. - heitä haluankin ainakin itse tukea. Mutta vittuilevaa somalia, jonka perhe maksaa yhteiskunnalle kymeniä tuhansia per anno, jonka paluuta Somaliaan ei estä yhtään mikään, en todellakaan -.

Ja omat luuserimme - en viittaa sinuun, koska en tiedä - joudumme maksamaan, mutten todellakaan tiedä, miksi maksamme myös kehitysmaiden luuserit. Ongelmanratkaisussa kehitysmaalaisten suomalaiseen lähiöön lähinnä lisääntymään rahtaaminen ei ole mitään järkeä.
Kyllä minut luuseriksi voi laskea, kun se vika on korvien välissä. Sen päätöksen kuitenkin jo nuorena tein, kun huomasin etten pysy muiden mukana, että en lisääntynyt. Mitäs näitä paskoja geenejä jakamaan eteenpäin. Ilmeisesti joku mutaatio tapahtunut mun kohdalla, kun suvussa molemmilta puolin iän kaiken ollut kaikki täysipäisiä kunnon ihmisiä. Sitten tulin minä. No tämä "haara" loppuu minuun. Aina ollut sitä mieltä, että vapaaehtoinen eugeniikka on kannatettava ajatus - ja jokaisen pitäisi miettiä kohdallaan, että onko ne omat geenit sitä, mitä kannattaa jakaa tulevien sukupolvien haitoksi. Enää kun ei mikään pakko ole lisääntyä, kun on ehkäisykeinoja vaikka mihin lähtöön. Ihmisethän ei maailmasta lopu. Valitettavasti sitä lisääntymistä harjoittaa eniten yleensä ne, joilla ei oikein mitään "annettavaa" ihmiskunnalle ole.

Pakolaisuuden sinänsä ymmärrän, jossain määrin - mutta kyllä mun mielestä pitäis palata sitten takaisin, kun on tilanne omassa kotimaassa rauhoittunut. Moni näistä olis voinut saada täällä ilmaisen koulutuksen lahjana meiltä heille, oppia siitä miten järjestäytyneissä, tasa-arvoisissa ja sivistyneissä yhteiskunnissa toimitaan jne. niin miksei voi näillä opeilla ja kokemuksella mennä takaisin kotimaahan rakentamaan omaan maahansa jotain saman kaltaista? Aina itketään että entäs ne, jotka on syntyneet täällä, eikä heillä muusta tietoa ole. Heitä ei saa "repiä" kavereiden luota ja tutun elämän piiristä jonnekin, missä eivät ole koskaan eläneet. Samaan aikaan sitte suomalaispentujen kohdalla pidetään vaan mahtavana juttuna, jos äitin ja isän urakuvioiden tai milloin minkäkin takia, otetaan ja lähdetään jonneki ulkomaille. Vaikka hyvinkin kehitysmaa -oloihin, niin suomalaispenikan kohdalla se on "rikkaus" ja hieno opettavainen kokemus, eikä nuo jotka on sellaista kokeneet yleensä sitä pahan pidäkään, vaan ihan hyvällä muistelevat. Ehkä myös osaavat antaa entistä enemmän arvoa sille, mitä meillä täällä on sitten kun aikuisena palailevat takaisin. Samanlain ne suomalaispenikatkin jää kaipaamaan kavereita ja sitä tuttua elämää täällä. Lapset kuitenki sopeutuu nopeasti.

Niin sanottu suvaitsevaisto aina vittuilee, että miksi muualta tulleiden pitäisi olla kiitollisia meille saamastaan avusta. No vaikka siksi, että sen luulis olevan luontaista ihmiselle. Kyllähän tuota kiittää jo siitäkin, jos joku pitää ovea auki, vippaa kaupan kassalla puuttuvan 10 senttiä - milloin mitäkin pientä. Miksi ei sitten olis kiitollinen siitä, että saa asunnon, ruokaa, turvaa, elatuksen? Minä ainakin olen kiitollinen saamastani avusta yhteiskunnalta. En siis huonoa omaatuntoa siitä pode aiemmin mainitsemistani syistä johtuen - mutta kiitollisuutta tunnen. Eikä kukaan ole heiltäkään odottanut mitään nöyristelyä ja jatkuvaa kiittelyä. Kuitenkin sen ylimielisyyden, mikä osassa näistä "husuista" ja muista on vahvana ja avoimen vihamielisyyden ja halveksunnan kantaväestöä kohtaan, toivois varmaan monikin loppuvan. Mitä aihetta niillä on olla niin ylimielisiä - sitä en oo koskaan ymmärtänyt.
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

JohanPomppas kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:13 pm
aumari kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 10:49 pm
Kikki Hiiri kirjoitti: Ti Marras 05, 2019 10:21 pm No, jos edes joka kymmenes persu julkisesti kertois vastustavansa rasismia ni asiassa olis jotain keskusteltavaa. Mutta ku ei. Jokainen ensin kiistää rasismin ja sitten samaan hengenvetoon torppaa rasismin vastustamisen. Sit ne kitisee että heitä syrjitään koska kuuluva valtaväestöön. Niin kuin siis kuka syrjii, 5% porukasta vai? Mitä vitun mätisäkkejä nää on jos noin mitättömän tahon näkemykset menee noin pahasti ihon alle...
Katsokaas noin se menee. Jos hyväksyt ihonvärin tms perusteella toteutetun syrjinnän ni oo valmis kans siihen. Itse sen hyväksyitte.
Jos minä en hyväksy sitä, että muualta tullaan tänne vaatimaan oikeuksia ilman vastinetta, niin se ei tee minusta rasistia. Ihan samanlailla minua häiritsee ihan omat vapaamatkustajat.
Täällä ilmoittautuu yksi "oma vapaamatkustaja". En ole valinnut ongelmiani, jotka estävät minua olemasta ns. kunnollinen ja tuottava yhteiskunnan jäsen. En ole aiheuttanut tilaani itse käyttämällä esim. päihteitä tai muillakaan valinnoillani, tämä vaan sattui nyt menemään näin minun kohdalla. En kuitenkaan tunne pienimpiäkään tunnontuskia siitä, että otan yhteiskunnan tuet vastaan. Kerron syynkin - vanhempani, isovanhempani, isoisovanhempani jne. jne. on tätä maata rakentaneet, sotineet sodissa, tehneet töitä, maksaneet veroja jne. varmasti sen verran, että minun olemassaoloni on sillä kustannettu ja kuitattu. Minnekään ulkomaille parempien tukien perässä en muuttaisi, vaikka olisi mahdollisuus siksi, että sitä maata minua edeltävät sukupolvet eivät ole olleet rakentamassa.
Niin sitä itsekin haluaisin nähdä oman sukuni jonkun kultaisen sädekehän kautta, mutta asioita enempi tutkittuani, niin aika se vaan kullittaa muistot ja jos niitä ei ole, niin käsitykset aiheesta. Kyllä sinne mahtuu laitapuolta, viinan polttajaa ja trokaria, töitä tehtiin että hengissä pysyttiin, mutta ei niitä veroja aina muistettu maksaa. Ei me tietenkään oltaisi tässä, ellei aikoinaan olisi sotaa käyty isosti ja kyllä, kai me tämä maa ollaan rakennettu, koska tässä tilanteessa ollaan. Tietty oli se punaisten ja valkoisten joku ikävä kina siinä välissä, kumpaan leiriin muuten omat isovanhempasi kuuluivat, vai mahdatko tietää?
Montako vuosisataa muuten on hyvä aika perustella omaa tilaansa tuolla isoisoisoisien sotimisella ja maan rakentamisella? Toimiiko tuo argumentti vielä vuonna 3000?
Tunnen ihan aikuisiakin ihmisiä, jotka ovat vähän veteliä ja haluttomia kunnolla töitä tekemään, ettei vaan mene korvaukset, eivät onneksi ole tulleet sanomaan että heidän asenne on ok, koska joku sukulaisporukka joskus soti ja rakensi.
En siis tietenkään tunne sinun tilannettasi, mutta vähän kaukaa nyt lähdit sitäkin hakemaan kyllä.
ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

TavanTallaaja kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 8:57 am
JohanPomppas kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:13 pm
aumari kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 10:49 pm

Jos minä en hyväksy sitä, että muualta tullaan tänne vaatimaan oikeuksia ilman vastinetta, niin se ei tee minusta rasistia. Ihan samanlailla minua häiritsee ihan omat vapaamatkustajat.
Täällä ilmoittautuu yksi "oma vapaamatkustaja". En ole valinnut ongelmiani, jotka estävät minua olemasta ns. kunnollinen ja tuottava yhteiskunnan jäsen. En ole aiheuttanut tilaani itse käyttämällä esim. päihteitä tai muillakaan valinnoillani, tämä vaan sattui nyt menemään näin minun kohdalla. En kuitenkaan tunne pienimpiäkään tunnontuskia siitä, että otan yhteiskunnan tuet vastaan. Kerron syynkin - vanhempani, isovanhempani, isoisovanhempani jne. jne. on tätä maata rakentaneet, sotineet sodissa, tehneet töitä, maksaneet veroja jne. varmasti sen verran, että minun olemassaoloni on sillä kustannettu ja kuitattu. Minnekään ulkomaille parempien tukien perässä en muuttaisi, vaikka olisi mahdollisuus siksi, että sitä maata minua edeltävät sukupolvet eivät ole olleet rakentamassa.
Niin sitä itsekin haluaisin nähdä oman sukuni jonkun kultaisen sädekehän kautta, mutta asioita enempi tutkittuani, niin aika se vaan kullittaa muistot ja jos niitä ei ole, niin käsitykset aiheesta. Kyllä sinne mahtuu laitapuolta, viinan polttajaa ja trokaria, töitä tehtiin että hengissä pysyttiin, mutta ei niitä veroja aina muistettu maksaa. Ei me tietenkään oltaisi tässä, ellei aikoinaan olisi sotaa käyty isosti ja kyllä, kai me tämä maa ollaan rakennettu, koska tässä tilanteessa ollaan. Tietty oli se punaisten ja valkoisten joku ikävä kina siinä välissä, kumpaan leiriin muuten omat isovanhempasi kuuluivat, vai mahdatko tietää?
Montako vuosisataa muuten on hyvä aika perustella omaa tilaansa tuolla isoisoisoisien sotimisella ja maan rakentamisella? Toimiiko tuo argumentti vielä vuonna 3000?
Tunnen ihan aikuisiakin ihmisiä, jotka ovat vähän veteliä ja haluttomia kunnolla töitä tekemään, ettei vaan mene korvaukset, eivät onneksi ole tulleet sanomaan että heidän asenne on ok, koska joku sukulaisporukka joskus soti ja rakensi.
En siis tietenkään tunne sinun tilannettasi, mutta vähän kaukaa nyt lähdit sitäkin hakemaan kyllä.
Eiköhän tuota voi tarkastella niinkin että itse olemme tuollaisen järjestelmän luoneet, jossa joku joka ei itse pysty itseään kantamaan tai on siihen liian vetelä saa tukea muilta yhteiskunnan jäseniltä. Pitääkö tätä jeesiä sitten tarjota ihan kaikille tämän pallon asukkaille onkin eri asia.
JammuSetä

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja JammuSetä »

Kiitos JohanPomppas hyvästä kirjoituksesta.


Ja ReissuLasse, näinhän se on ettäcei me koko maailman sosiaalihuoltona voida toimia.
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3026
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja Villeri »

JammuSetä kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 10:40 am Ja ReissuLasse, näinhän se on ettäcei me koko maailman sosiaalihuoltona voida toimia.
Noinhan asian tietysti pitäisi olla, mutta eihän se mene sinne päinkään:
NUORET naiset. Sanaparissa voi olla vastaus Espoon tulevaisuuden kysymyksiin.

Espoon kaupunginvaltuusto muuttui sunnuntaiyönä kertaiskusta naisvaltaiseksi ja aiempaa monikulttuurisemmaksi.

”KYLLÄ pidän sitä kannanottona sille, mitä Suomessa nyt tapahtuu. Ihmiset ovat kyllästyneitä tähän, siihen halutaan muutos”, sanoo tuore kuntapoliitikko Espoon keskuksesta, seitsemän lapsen yksinhuoltaja Habiba Ali (sd).

Ali on suorasukainen nainen, joka hymyilee paljon ja saa myös paljon aikaan.

Sen voi päätellä siitä, että tämä 30-vuotias espoolainen on seitsemän 5–12-vuotiaan lapsen yksinhuoltajaäiti ja luo uraa Kirkon ulkomaanavun projektikoordinaattorina – sekä pian myös kuntapolitiikassa. Ali valittiin Sdp:n edustajana valtuustoon 276 äänellä. Hänestä tulee kaupunginvaltuutettu, jos tulos ei muutu tarkastuslaskennassa.

ALI tuli äitinsä mukana Somaliasta Suomeen 1990-luvun alussa. Sisaruksia on yhteensä 11. Osa lapsista tuli Suomeen aiemmin, Ali ja muutama muu äitinsä kanssa hieman myöhemmin.

”Isämme kuoli vuonna 1988 sisällissodassa, äidin oli pakko lähteä turvaan. Olimme ensin Keniassa pakolaisleirillä vuoden. Tulimme sitten Suomeen suoraan perheyhdistyksen kautta. Vanhemmat sisarukset tulivat Moskovan kautta Suomeen.”

Suomeen Ali saapui viisivuotiaana, eikä hänellä ollut mitään muistikuvia synnyinmaastaan Somaliasta. Hän tutustui maahan vasta 2000-luvulla matkustettuaan sinne ensimmäistä kertaa elämässään.

NYT Ali hoitelee seitsemänlapsisen perheensä arkea ja työtään äitinsä avustuksella.

”Hän on suurin esikuvani ja idolini. Hän on aina iloinen ja positiivinen”, tuore valtuutettu kehuu.

Puuhaa on valtavasti ja aika kuluu nopeasti. Tarkka aikataulu auttaa joissakin asioissa, toisissa taas on vaikeaa onnistua millään.

”Joka päivä on pakko käydä kaupassa, koko ajan on joku asia lopussa. Kasvavassa iässä olevat lapset juovat maitoa ja syövät juustoa ihan käsittämättömän paljon. Eilen ostin kolme litraa maitoa ja se oli jo aamulla lopussa”, Ali päivittelee ison lapsiperheen arkea. [..]"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005165720.html

Tällaisia "yksinhuoltajia" ylistetään. Lapsia on tupsahdellut helvetisti yli oman elatuskyvyn. Lainausmerkit siksi, että jokainen ymmärtää, mistä todennäköisesti on kyse, kun somaleista puolet on yksinhuoltajia - moniavioisuudesta tai tukien maksimoinnista tai molemmista. Muutenhan islamissa ei noin vain eroilla. Että kun Ali ja Husu esitetään menestystapauksina, niin älkää kertoko millaisia ovat ns. menestymättömät.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1375
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

TavanTallaaja kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 8:57 am
JohanPomppas kirjoitti: To Marras 07, 2019 8:13 pm
aumari kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 10:49 pm

Jos minä en hyväksy sitä, että muualta tullaan tänne vaatimaan oikeuksia ilman vastinetta, niin se ei tee minusta rasistia. Ihan samanlailla minua häiritsee ihan omat vapaamatkustajat.
Täällä ilmoittautuu yksi "oma vapaamatkustaja". En ole valinnut ongelmiani, jotka estävät minua olemasta ns. kunnollinen ja tuottava yhteiskunnan jäsen. En ole aiheuttanut tilaani itse käyttämällä esim. päihteitä tai muillakaan valinnoillani, tämä vaan sattui nyt menemään näin minun kohdalla. En kuitenkaan tunne pienimpiäkään tunnontuskia siitä, että otan yhteiskunnan tuet vastaan. Kerron syynkin - vanhempani, isovanhempani, isoisovanhempani jne. jne. on tätä maata rakentaneet, sotineet sodissa, tehneet töitä, maksaneet veroja jne. varmasti sen verran, että minun olemassaoloni on sillä kustannettu ja kuitattu. Minnekään ulkomaille parempien tukien perässä en muuttaisi, vaikka olisi mahdollisuus siksi, että sitä maata minua edeltävät sukupolvet eivät ole olleet rakentamassa.
Niin sitä itsekin haluaisin nähdä oman sukuni jonkun kultaisen sädekehän kautta, mutta asioita enempi tutkittuani, niin aika se vaan kullittaa muistot ja jos niitä ei ole, niin käsitykset aiheesta. Kyllä sinne mahtuu laitapuolta, viinan polttajaa ja trokaria, töitä tehtiin että hengissä pysyttiin, mutta ei niitä veroja aina muistettu maksaa. Ei me tietenkään oltaisi tässä, ellei aikoinaan olisi sotaa käyty isosti ja kyllä, kai me tämä maa ollaan rakennettu, koska tässä tilanteessa ollaan. Tietty oli se punaisten ja valkoisten joku ikävä kina siinä välissä, kumpaan leiriin muuten omat isovanhempasi kuuluivat, vai mahdatko tietää?
Montako vuosisataa muuten on hyvä aika perustella omaa tilaansa tuolla isoisoisoisien sotimisella ja maan rakentamisella? Toimiiko tuo argumentti vielä vuonna 3000?
Tunnen ihan aikuisiakin ihmisiä, jotka ovat vähän veteliä ja haluttomia kunnolla töitä tekemään, ettei vaan mene korvaukset, eivät onneksi ole tulleet sanomaan että heidän asenne on ok, koska joku sukulaisporukka joskus soti ja rakensi.
En siis tietenkään tunne sinun tilannettasi, mutta vähän kaukaa nyt lähdit sitäkin hakemaan kyllä.
Oma suku ei kuulunut kummallekaan puolelle. Kaikkihan ei ole kuuluneet ja jos sen pallinaaman eli palefacen juontaman dokkarin ootte aiheesta katselleet - niin mitään kiihkeitä aatteen puolustajia monetkaan tuossa sodassa sotineet ei ole olleet kummallakaan puolella, vaan lähteneet jommalle kummalle puolelle siksi että siitä on maksettu ja puoli valittu sen perusteella, kuka nyt sattui kysymään mukaan. Itseasiassa tiedän sukuni vaiheet aika hyvin, eikä siellä muita ihmisroskia löydy kuin minä. Kyllä ne on veroja maksaneet. Minäkin yrittänyt töissä kulkea sen minkä pystyn, mutta kun pälli ei kestä, niin ei kestä. En aio tuntea mitään pienimpiäkään tunnontuskia edelleenkään. Jos jotakin vituttaa olemassa oloni, niin sen kun kaivaa montun, käskee seisomaan reunalle, antaa niskalaukauksen ja kippaa maata päälle. En sitäkään pistä pahakseni. Mutta vittuilla ja syyllistää ei tarvi.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja poikani »

Nimerkki JohanPomppas kirjoittaa mielestäni täyttä asiaa, mutta nyt alkaa kyllä viestiketjun punainen lanka hukkua. Husuahan me tässä olemme kivittämässä.

Lisäys: Onko tästä taksiselkkauksesta muuten ollut missään enää uutta tietoa? En ole ainakaan nähnyt. Eivätköhän suomalaiset kultakalat ole jo asian unohtaneet...
????? ?? ??????.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Ei nämä somalit ole yleensä muussa duunissa kuin tulkkina omien kanssa tai soluttautuneena politiikkaan. He ovat afrikan manneja ja yhteiskunnallinen arvo meidän kansalle nollan luokkaa. Nyt näitä husuja on jo sitten määräämässä miten meidän pitää elää ja mitä saamme sanoa. Yksikään husu ei ole tätä yhteiskuntaa koskaan ollut rakentamassa ja nyt annetaan heille mahdollisuus määrittää normit mitä uskalletaan olla.

Minun mielestäni he ovat helvetin rumia ihmisiä ja heidän röyhkeys vertaansa vailla. Ei itsellä tule yhtään hyvää asiaa mieleen tästä porukasta. Laiskoja ja työtävieroksuvia järjestäen. Siinä on porukka joka tottunut lorvimiseen ja heimosotiin.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja poikani »

Carelin kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 4:17 pmEi nämä somalit ole yleensä muussa duunissa kuin tulkkina omien kanssa tai soluttautuneena politiikkaan.
Äläs nyt. Meillehän on kerrottu, että bussitkaan eivät liikkuisi Suomessa ilman matuja. Kuten osa muistaakin, ennen matujen tuloa maassamme ei ollut bussikuskeja.
Carelin kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 4:17 pmMinun mielestäni he ovat helvetin rumia ihmisiä ja heidän röyhkeys vertaansa vailla.
Enpä nyt sanoisi suomalaisiakaan mitenkään kauniiksi kansaksi; leveitä, persjalkaisia naisia ja nykerönenäisiä, pallonaamaisia miehiä. Röyhkeää ei kansamme kuitenkaan joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ole.
????? ?? ??????.
Tiinas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1448
Liittynyt: Su Helmi 11, 2018 11:00 am

Re: SDP:n Husu haukkuu kaikki PS äänestäjät rasisteiksi

Viesti Kirjoittaja Tiinas »

poikani kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 4:24 pm
Carelin kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 4:17 pmEi nämä somalit ole yleensä muussa duunissa kuin tulkkina omien kanssa tai soluttautuneena politiikkaan.
Äläs nyt. Meillehän on kerrottu, että bussitkaan eivät liikkuisi Suomessa ilman matuja. Kuten osa muistaakin, ennen matujen tuloa maassamme ei ollut bussikuskeja.
Carelin kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 4:17 pmMinun mielestäni he ovat helvetin rumia ihmisiä ja heidän röyhkeys vertaansa vailla.
Enpä nyt sanoisi suomalaisiakaan mitenkään kauniiksi kansaksi; leveitä, persjalkaisia naisia ja nykerönenäisiä, pallonaamaisia miehiä. Röyhkeää ei kansamme kuitenkaan joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ole.
Eipä kaikki suomalaisetkaan kauniita ole, mutta sompanssit: pitkiä laihoja pulkannaruja, joilla pieni pää (koska pienet aivot) ja suu auki.

Ja akat lihavia säkitettyjä umpeenommeltuja lapsentekokoneita.
Tackleberry kirjoitti: ↑
Eli tänä vuonna poliisi on ampunut 42 valkoista ja 31 mustaa.
Valkoisia maassa on sellaiset 234 miljoonaa ja mustia 40 miljoonaa, mutta ongelma tässä on se, että "valkoisia tapetaan enemmän, saatana!"
Ei helvetti
Vastaa Viestiin