Polttomurha Espoossa 1988

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
zeko
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2017 10:11 am

Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja zeko »

Isoäitini kuoli helmikuussa -88, kaksi nuorta miestä poltti hänet talonsa mukana tapettuaan ensin hänen miesystävänsä. Google ei nyt ole ollut avuksi enkä täältäkään ole tuosta tapauksesta löytänyt tietoa. Itse olin tuolloin 12-vuotias joten minulle ei tapausta kovinkaan tarkkaan avattu. Vuosia myöhemmin törmäsin Alibi-lehden tekemään juttuun tapauksesta mutta en ehtinyt sitä silloin lukemaan kunnolla.

Löytyyköhän tuolta ajalta mistään tietoa?

Tietoa löytyi ja ketju siirretty Kyselyistä Henkirikokset kotimaa alueelle. Otsiko vaihdettu.
-NILS-

finnbar87
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 9:29 pm

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

Lähtisin ehkä ensimmäisenä lehtien arkistoista. Jos olet esimerkiksi HS:n tilaaja, niin käytössäsi on heidän nettiarkistonsa. Kun kuitenkin tiedät tarkemman päivämäärän ja paikkakunnan missä tämä on tapahtunut, niin pääset aika helposti asiaan käsiksi tuota kautta. Jos et ole tilaaja, niin kyllä täältä varmaan joku löytyy joka jeesaa ja etsii asiaa käsittelevät uutiset. Tai sitten lähdet etsimään mikrofilmejä. Löytyy kirjastoista sekä maakunta-arkistoista. Näillä mie lähtisin etenemään. :wink:

Vieno neito
Harjunpää
Viestit: 345
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 3:02 am

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja Vieno neito »

zeko kirjoitti:
La Joulu 28, 2019 10:45 pm
Löytyyköhän tuolta ajalta mistään tietoa?
Kai oikeuden arkistosta saisi ainakin jotain tietoa, ainakin jos on jonkun syytetyn nimi tiedossa. Voi tosin olla, että oikeuden päätös on joiltain osin salainen, mutta kokonaan salainenhan se ei voi olla ainakaan tuomittujen nimien ja rangaistusten osalta.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

zeko kirjoitti:
La Joulu 28, 2019 10:45 pm
Isoäitini kuoli helmikuussa -88, kaksi nuorta miestä poltti hänet talonsa mukana tapettuaan ensin hänen miesystävänsä. Google ei nyt ole ollut avuksi enkä täältäkään ole tuosta tapauksesta löytänyt tietoa. Itse olin tuolloin 12-vuotias joten minulle ei tapausta kovinkaan tarkkaan avattu. Vuosia myöhemmin törmäsin Alibi-lehden tekemään juttuun tapauksesta mutta en ehtinyt sitä silloin lukemaan kunnolla.

Löytyyköhän tuolta ajalta mistään tietoa?
Voitko vielä kertoa paikkakunnan/kaupungin, missä mainitsemasi rikos tapahtui? Se voisi helpottaa asian selvittelyä.

Tsekkailin eilen vanhoja Alibi-lehtiä vuosilta 1988/89, mutta en löytänyt niistä mitään sopivaa. Läheskään kaikkia lehtiä minulla ei edes ole.

Hyviä neuvoja jo annettiinkin. Hesarin "Aikakoneesta" kannattaisi ehkä aloittaa.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

zeko
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2017 10:11 am

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja zeko »

paccasucco kirjoitti:
Ti Joulu 31, 2019 4:49 pm

Voitko vielä kertoa paikkakunnan/kaupungin, missä mainitsemasi rikos tapahtui? Se voisi helpottaa asian selvittelyä.

Tsekkailin eilen vanhoja Alibi-lehtiä vuosilta 1988/89, mutta en löytänyt niistä mitään sopivaa. Läheskään kaikkia lehtiä minulla ei edes ole.

Hyviä neuvoja jo annettiinkin. Hesarin "Aikakoneesta" kannattaisi ehkä aloittaa.
Mielestäni paikkakunta oli Espoo, tarkemmin en muista missäpäin. Pari nuortamiestä oli tosiaan ryypiskellyt isoäitini ja hänen miesystävänsä kanssa, isoäiti oli mennyt yläkertaan nukkumaan. Alakerrassa oli tullut riitaa ja toinen miehistä oli lyönyt Svennua (ei hajuakaan oikeasta nimestä) niin että hän kuoli. Olivat sitten paniikissa hakeneet bensaa ja tuikanneet talon palamaan. Isoäiti oli kuollut häkämyrkytykseen toivottavasti nukkuessaan ettei joutunut kärsimään. Jäivät melko pikaisesti kiinni tuosta hommasta muistaakseni.

En muista edes minkä vuoden Alibissa juttu oli, mutta ihan uhrien ja tekijöiden oikeilla nimillä eli voi tosiaan olla vasta 89.

Kapteeni Karhu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 9:45 pm

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Karhu »

Tämä voisi täsmätä, uutinen hesarissa 26.2.1989:

14781569.jpg
14781569.jpg (107.68 KiB) Katsottu 1795 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-

Kapteeni Karhu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 9:45 pm

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Karhu »

Tutkinnasta, 7.3.89:

14781570.jpg
14781570.jpg (118.89 KiB) Katsottu 1793 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

HS 06.12.1989.jpg
HS 06.12.1989.jpg (145.31 KiB) Katsottu 1793 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

zeko
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2017 10:11 am

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja zeko »

Kiitokset, on tämä tapaus juuri. Muistin itse vuosiluvun väärin, eli tuo 89 on oikea. Ilmankos en mitään löytänytkään.

Terävä
Poliisikoira Rex
Viestit: 278
Liittynyt: To Loka 11, 2018 8:47 pm
Paikkakunta: Bay City

Re: Polttomurha Espoossa 1988

Viesti Kirjoittaja Terävä »

Millainenhan tuomio hovista on tippunut, kun kaiken järjen mukaan Lähteenmäki ainakin on sinne valittanut. Entä mitähän kuuluu nykyään näille herrasmiehille? Tietoa vähän hankala löytää, kun nimet ovat noinkin yleisiä.
Uskon, että Suomen malli on paras ja läheisin malli sille, miten Islam kehottaa ihmisiä elämään. Näin ollen koen, että Suomi on maailman islamilaisin valtio.
Abdirahim "Husu" Hussein

Vastaa Viestiin