Nainen välttyi syytteeltä: Syyttäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Maukka Peruslätkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 507
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2019 7:30 am

Nainen välttyi syytteeltä: Syyttäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja Maukka Peruslätkä »

Lahtelaisesta asunnosta löytyi joulukuussa 2018 puukotettu mies.

Miesystävänsä taposta epäilty lahtelaisnainen välttyy syytteeltä, vaikka surmavälineestä löytyi hänen DNA:taan. Syyttäjä ei nosta syytettä naista vastaan, koska pitää mahdollisena, että mies on itse työntänyt veitsen omaan vatsaansa.

Lahtelaisesta asunnosta löytyi joulukuussa 2018 puukotettu mies. Miehen naisystävä oli soittanut tapahtuneesta hätäkeskukseen. Asunnossa ei ollut miehen ja naisen lisäksi muita henkilöitä.

Poliisi ryhtyi tutkimaan juttua tappona. Naista epäiltiin surmaajaksi.

Nainen kiisti syyllistyneensä rikokseen. Hän kertoi miehen ottaneen veitsen ja menneen istumaan sohvalle. Sen jälkeen mies oli naisen mukaan työntänyt veitsen vatsaansa.

Veitsestä löytyi naisen DNA:ta.

Syyttäjä on hiljattain tehnyt 59-vuotiaan naisen osalta päätöksen syyttämättä jättämisestä.

Syyttäjän mukaan veitsestä löytynyt naisen DNA voi selittyä yhdessä asumisella. Syyttäjän mielestä naisen äänitetty hätäpuhelu tukee hänen kertomustaan.

- Asunnossa ei ole jälkiä tappelusta ja (miehen) asento sohvalla ei levollisuudessaan kuvaa sellaista tilannetta, jossa olisi tapeltu, syyttäjä perustelee.

Syyttäjä pitää naisen kertomaa tapahtumainkulku mahdollisena eikä sitä vastaan puhuvia seikkoja ole syyttäjän mukaan tullut esille esitutkinnassa.

- Katson, että asiassa ei ole näyttöä siitä, että (nainen) olisi syyllistynyt rikokseen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ce88 ... 9de16bcccf

Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3245
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Varsin uskottavaa.
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Electric Larry

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja Electric Larry »

Lahti, mahdollisuuksien kaupunki.

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Veitsellä vatsaan puukottamalla tehty itsemurha on Suomen oloissa äärimmäisen harvinainen. Tulee mieleen Japanin samuraiden kunniakoodi ja harakiri/seppuku.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

delirium12
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja delirium12 »

Mitäs luulette että olisi tilanne ollut, jos osat olisi toisinpäin? Luulen vahvasti, että tappo tuomiota olisi silloin miehelle pukannut.

Todistin kerran parisuhdeväkivaltaa, jossa tuttava pariskunnan nainen hakkasi nyrkein ja raapi miestään. Mies soitti tästä hermostuneena poliisit paikalle ja siirryimme tämän miehen kanssa ulos odottelemaann poliisia. Poliisi saapui paikalle ja menivät sisälle juttelemaan tämän naisen kanssa, he viipyivät sisällä noin 10 Min ja ulos tultuaan kävivät tähän mieheen eli uhriin käsiksi ja olivat retuuttamassa häntä maijan perään.
Hermostuin jo itsekin poliiseille ja kerroin että ei tämä uhri ole mitään tehnyt ja että nainen on lyönyt useamman kerran ja että se nainen valehtelee. No poliisit uskoivat ja antoivat tämän uhrin olla mutta käskivät meidän poistua paikalta ja kysyivät, että voinko ottaa kaverin yöksi koska kotia ei kannata mennä. Tämä pahoinpitelyyn syyllistynyt nainen sai siis jäädä kotiin ja uhrin oli poistuttava. Rikosilmoitusta ei asiasta kirjattu.

Olen miettinyt monesti, että miten olisi poliisi suhtautunut jos tämä mies olisi hakannut avokkiaan. No putkaan olisi tietysti viety ja kyllä siitä pahoinpitelystä olisi rikoisilmoitustakin väännetty, koska käsittääkseni lähisuhde väkivalta rikos on yleisen syyttäjän alainen rikos ja nimenomaan rikosilmoitus kirjataan halusi sitä asianomaiset tai ei.
On olemassa valmiiksi pureksittua tietoa lukeneita ihmisiä paljon mutta liian vähän järjellä ajattelevia. :roll:

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Avoviiva ja kyyneleet. Täytyy kuitenkin muistaa, että naiset ova niiiiin sorrettuja Suomessa.'
Hätäkeskus apua pyytäneelle miehelle: "Otat sä naiselta pataan?"https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000015743.html
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1878
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Jack the Ripper kirjoitti:
Su Tammi 12, 2020 2:34 pm
Veitsellä vatsaan puukottamalla tehty itsemurha on Suomen oloissa äärimmäisen harvinainen. Tulee mieleen Japanin samuraiden kunniakoodi ja harakiri/seppuku.
En tiedä kuinka harvinaista tuo on, kun ei ole mitään mutua kummempaa tilastoa. Mutta viimeisin tuttavapiirissä tapahtunut omakätinen hengenlähtö tapahtui nimenomaisesti keittiöveitsellä, ja setämies silppusi oman vatsansa varmuuden vuoksi niin pieniksi paloiksi ettei ollut riskiä ensihoitajien sankarillisesta hengenpelastuksesta enää.
Mens malus in corpore sano

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Samurai perinne velvoittaa. Itsellä on kokemusta jossa pillereistä ja viinasta juopunut akka tökkää leipäveitsen mahaan eikä seuraavana aamuna muista mitään tapahtumista. Tästä ei kyseinen isäntä tehnyt ilmoitusta koska oli itsekkin melko juovuksissa.Mainittakoon että ei uponut kuin sen viitisen senttiä ja ohi aremmista elimistä.Isäntä poistui puukotuksen jälkeen bubiin laastari vatsassa :lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Harvinainen itsemurhatapa ihan sen vuoksi, että on vaikeaa tehdä. Pikkutuikkaus johtaa hitaaseen ja kivuliaaseen kuolemaan ja joku "mahan silppuaminen" voi olla mahdollista lähinnä elokuvissa tai ehkä sopivien kemikaalien alaisena, koska muuten kipu pimentää vintin.
Tuolloinkin veitsen täytyy olla vahva ja vaatii voimaa ja taitoa.
sikakoira kirjoitti:
Su Tammi 12, 2020 8:22 pm
...
Isäntä poistui puukotuksen jälkeen bubiin laastari vatsassa :lol:
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Veri ei roiskunut Hollywood tyyliin mutta vierestä seuranneena voin sanoa että hirvitti. :lol: Pintahaavahan tuo vain mutta leipäveitsi 5 cm mahassa kuiteskin :shock:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1878
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Harvinainen itsemurhatapa ihan sen vuoksi, että on vaikeaa tehdä. Pikkutuikkaus johtaa hitaaseen ja kivuliaaseen kuolemaan ja joku "mahan silppuaminen" voi olla mahdollista lähinnä elokuvissa tai ehkä sopivien kemikaalien alaisena, koska muuten kipu pimentää vintin.
Tuolloinkin veitsen täytyy olla vahva ja vaatii voimaa ja taitoa.
Uskon kyllä tuon että ei todellakaan mikään helppo tapa lähteä. Tässä kertomassani tapauksessa oli toipumassa edellisestä yrityksestään, jossa veitsi lävisti keuhkon, muttei aivan osunut sydämeen.

Panacodia ja viinaa oli kyllä mennyt enemmän kuin lääkäri yleensä kellekään määrää, muusta kemikaaleista en tiedä. Diagnoosia ainakin riitti muihinkin mömmöihin. Minullekin tuli kyllä yllätyksenä että joku yleensä edes moiseen kykenee. Näemmä kykeni.
Mens malus in corpore sano

Avatar
taotao
Harjunpää
Viestit: 344
Liittynyt: To Maalis 24, 2016 12:59 pm

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja taotao »

Ei tule yllätyksenä, että joku tuohonkin kykenee. Niin sekaisin voi erinäisistä yhdistelmistä mennä, yhtään viina+lääkkeet yhdistelmää vähättälemättä.

Vastahan oli sen nuoren pariskunnan juttu, missä nuorelle naiselle ei tullut syytteitä. Mies puukotti itse itsensä huumepäissään.

Avatar
Villeri
Adrian Monk
Viestit: 2998
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syytäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Nämä ovat todella outoja tapauksia, kun arvio syyllisyydestä tehdään jossain muualla kuin tuomioistuimessa - nytkin on kyseessä mahdollinen henkirikos, mutta syyttäjä antaakin "tuomion" itsenäisesti ikään kuin tuomioistuimiin vietäisiin vain varmat tapaukset. Jos käräjäoikeuksissa pähkäillään onko rajapyykki 10 senttiä väärässä kohtaa, niin ehkä voisi pähkäillä potentiaaliset henkirikoksetkin.

Aika vastaavaa oli, kun Husun 'kaikki persut on rasisteja' töräytyksen "tuomion" antoi joku komisario. Ihan kuin sananvapauden rajojen määrittely kuuluisi jollekin komisariolle tuomioistuimen sijaan.

Ensimmäisestä tapauksesta voisi tulla rikoslain maksimirangaistus ja jälkimmäinen on demokratian perustavaa laatua olevia kysymyksiä, joiden arvio kuuluu Suomessa tuomioistuimille.

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Nainen välttyi syytteeltä: Syyttäjä pitää mahdollisena että sohvalla istunut mies työnsi veitsen itse vatsaansa

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Tapauksesta tulee mieleen Oulun ensi-iltapuukotus v. 2012:
viewtopic.php?f=11&t=12919

Väkisin tulee mieleen, että olisiko nämä puukotukset tuomittu eri tavalla, jos sukupuolet olisivat olleet toisinpäin? Tämä on ihan spekulointien varassa, mutta sitä on vaikeampi kiistää, että naiset saavat yleensä samanlaisista teoista pienemmät tuomiot. Ja tämä ei ole valheellista "faktaa" ja tietoista tilastojen väärintulkitsemista, kuten vaikkapa naisen euro.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Vastaa Viestiin