Ei vanhene koskaan - Bodom

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Urho kirjoitti:*** Kyse on siitä, että tunnistan vääryyden, kun sellaisen näen. Ja puolustan vääryyden uhria.
Yliluonnollisia lahjoja? Telepatiaa? Henkilökohtainen kytkös bodomin "uhriin"? Mikä saa sinut tunnistamaan vääryyden jos unohdetaan ETP tästä kokonaan pois? :kadehtelio:

Itsekin puolustan aina vääryyden uhria, sikäli samoilla linjoilla.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Loka kirjoitti:
Urho kirjoitti:*** Kyse on siitä, että tunnistan vääryyden, kun sellaisen näen. Ja puolustan vääryyden uhria.
Yliluonnollisia lahjoja? Telepatiaa? Henkilökohtainen kytkös bodomin "uhriin"? Mikä saa sinut tunnistamaan vääryyden jos unohdetaan ETP tästä kokonaan pois? :kadehtelio:

Itsekin puolustan aina vääryyden uhria, sikäli samoilla linjoilla.
Menee vähän turhaankin henk.kohtaisten filosofointien puolelle, mutta koska kyseessä on Loka :wink: , niin menköön.

Eli oikeasti olisi pitänyt kirjoittaa, että "että uskon tunnistavani vääryyden, kun sellaisen näen", eli en väitä omaavani yliluonnollisia kykyjä. Huippuluokan loogisuuden ja vahvan oikeudentajun kylläkin. Sorry oman hännän nostaminen, ovat ulkopuolisia puolueettomia lausuntoja "ammattilaisilta".

ETP:n unohtaminen? Miksi, sehän se on tässä koko jutussa olennaista.

Vangitsemisen ja EPN:n julkistamisen ajan olin hyvin ihmeissäni. Jos asiasta julkisuudessa olleet jutut olivat pitäneet edes puoliksi paikkaansa, niin mieshän ei loogisesti voinut olla syyllinen. Toisaalta tuli tietoa, että monet asiat ovat olleet ihan päinvastoin, ja lehdissä huhuttiin "savuavasta aseesta" eli dna-todisteesta. Mutta jokin tuntui olevan väärin, vangitseminen päättyi, ja samaan aikaan kuulin krp:stä vahvoja huhuja näytön olemattomuudesta. Poliisin lehdissä antamat lausunnot olivat epämääräisiä ja osin ristiriitaisia. Näihin aikoin kuulin olevani välillä Gustu-fani ja välillä ngläinen. Asia josta olen tavallaan ylpeä, koska tosiasia oli se, etten ollut muodostanut käsitystä syyllisyydestä/syyttömyydestä, koska käsitykselle ei ollut tietopohjaa. Kun syyte lopulta tuli, odotin vesi kielellä a) mihin näyttö perustuu b) mitkä yleisesti luullut asia kumoutuvat. Lisäksi olin varma, että a) ainakin osa tavaroista on löytynyt b) kello kuuden kulkijan henkilöllisyys on uskottavasti selitettävissä.

Syyte tuli kesäkuussa 2005, ja hivenen oudoin tuntein esittelin eräälle "veteraanille" kansallisarkiston portailla Hans Assmannin jäämistön tavaroita, jotka olin juuri ssanut haltuuni. Itseäni ne eivät kauheasti Bodomin osalta enää kiinnostaneet, ja totesinkin, että "kyllä nillä on pakko olla hyvä näyttö Nisseä vastaan, kun näin pitkän ajan kuluttua lähtevät syyttämään". Mutta sitten tuli elokuu 2005 ja ETP:n julkistaminen. Luin mökillä ollessani syytekirjelmän yhteenvetoa netistä enkä mitenkään pystynyt uskomaan lukemaani, näyttöähän ei ollut. Muistaakseni jo heti tuoreeltaan totesin, että poliisilla on pakko olla ässä hihassaan, tämähän on naurettavaa, jos tuomio tulee tällä näytöllä, muutan ulkomaille. Hihastahan löytyikin sitten jotain, mutta kyse oli jätkästä, ei ässästä. Ngläiset fiksuimmasta päästä ilmaisivat hekin pettymyksensä, "odotin enemmän, mutta..." oli aika yleinen kommentti.

Eli tuollaista olen asian pohjalta tuntenut. Ja vaikkei nyt ihan syyllisyydestä edes keskusteltaisi, niin kyllä tässä asiassa törmää aivan järkyttäviin median aikaansaamiin "oikeusmurhiin", joita kansalaiset mielipiteillään ilmaisevat. "Nisse oli valmis tunnustamaan teot tappoina", " Poliisilla oli salainen vedenpitävä näyttö", "Nissehän kävi naapuin mukaan yöllä kotona" jne jne. Nuo nyt ainakin ovat vääryksiä, vaikka Nisse olisi syyllinenkin.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Urho kirjoitti: Eli oikeasti olisi pitänyt kirjoittaa, että "että uskon tunnistavani vääryyden, kun sellaisen näen", eli en väitä omaavani yliluonnollisia kykyjä. Huippuluokan loogisuuden ja vahvan oikeudentajun kylläkin. Sorry oman hännän nostaminen, ovat ulkopuolisia puolueettomia lausuntoja "ammattilaisilta".

.
Valitettavasti olen yksi alan "ammattilaisista" ja tiedan, etta ko. lausunnot ovat spesifisia.

Rautalanka: Lausunto x asiaan y. Sitten kun tulee asia z, lausunto y ei enaa ole validi. Pitaa saada uusi lausunto.Bodomin osalta sinulle ei ole laadittu lausuntoa, joten toteamuksi joutuu ns. romukoppaan.
---------
Allekirjoitus.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - tuota Urhon tragikoomista superpäättelykykyä tosin häiritsee tuo "napanuora" hänen ja Nils Gustafssonin välillä.

Tästä parhaana esimerkkinä oli ne 11 puukoniskua joita Urho niin kivenkovaan jäljitti kaikkia loogisuuden sääntöjä noudattamatta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti: Rautalanka: Lausunto x asiaan y. Sitten kun tulee asia z, lausunto y ei enaa ole validi. Pitaa saada uusi lausunto.Bodomin osalta sinulle ei ole laadittu lausuntoa, joten toteamuksi joutuu ns. romukoppaan.
:mrgreen: :mrgreen:

Hohhoijaa, epä ole naurattanut yhtä makeasti kuin silloin viimeksi.
Urho

awa kirjoitti:Niin - tuota Urhon tragikoomista superpäättelykykyä tosin häiritsee tuo "napanuora" hänen ja Nils Gustafssonin välillä.

Tästä parhaana esimerkkinä oli ne 11 puukoniskua joita Urho niin kivenkovaan jäljitti kaikkia loogisuuden sääntöjä noudattamatta.
Tämä on valitettavasti tyypillistä awa:a . Ei yhtä ainutta väitettä, joka pitäisi paikkaansa eli täyttä paskaa.

Ensinnäkään minulla ei ole mitään napanuoraa Nisseen päin. Toisekseen en ole missään vaiheessa ollut mitenkään puolustamassa 11 puukoniskua, vaan:
- totesin heti alkuunsa, että Nisse vetoaa niistä poliiseilla oleviin kirjoihin
- totesin, että kyseessä voi olla kielten aiheuttama sekaannus, koska sana stygn tarkoittaa sekä pistoa että tikkiä
- totesin, että poliisi on puhunut useasta puukon pistosta päässä
- totesin syyttäjän asiantuntijan lausunnot asiasta
- totesin, että syyttäjän asiantuntija pääsi 4:ään haavaan, poliisi useaan puukonpistoon, Nisse 11 puukonpistoon ja Kivilahti 42:een, ja että tästä ei voi mitenkään vetää johtopäätöksiä jostain järjestelmällisestä valehtelemisesta, jolla ollaan yritetty peitellä syyllisyyttä.

Toistan vielä: awa:n viestiä on täyttä sontaa. En ole missään vaiheessa väittänyt Nissellä olevan 11 puukoniskua päässään. On myös täysin yhdentekevää sekä hänen tarinansa uskottavuuden kannalta että vammautumisen kannalta kuinka mo0nta niitä on. Vai ajatteleeko joku, että, jos Nisse olisi todennut alibissa v. 1980, että "mulla on päässä neljä läpeä, joista osa on teräaseella tehtyjä", niin krp:n päivystäjä olisi heti äkännyt, että "hittiläinen, tuohan on varmaan ollut kunnossa, ja voinut tehdä teot". Ja miksi ihmeessä kukaan sairaalassa hoidettu ryhtyisi keksimään itselleen vammoja, kun vammat on varmaankin kirjattu oikein sairaalan kirjoihin?
groot
Andy Sipowich NYPD

konsta kirjoitti:
groot kirjoitti: Rautalanka: Lausunto x asiaan y. Sitten kun tulee asia z, lausunto y ei enaa ole validi. Pitaa saada uusi lausunto.Bodomin osalta sinulle ei ole laadittu lausuntoa, joten toteamuksi joutuu ns. romukoppaan.
:mrgreen: :mrgreen:

Hohhoijaa, epä ole naurattanut yhtä makeasti kuin silloin viimeksi.
Ala tukehdu nauruusi. Herra on hyva ja osoittaa vaitteeni vaaraksi. Siis herra on hyva ja perustelee mika meni vikaan.

Rautalanka: oliko vaitteeni vaara?
---------
Allekirjoitus.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Urho kirjoitti: Menee vähän turhaankin henk.kohtaisten filosofointien puolelle, mutta koska kyseessä on Loka :wink: , niin menköön.

Kiitos. Sain tietää minkä halusin, eli ei kytköstä tapaukseen, sen vuoksi sanoin "jätetään ETP tästä pois."

Omaan itsekin (omasta mielestäni) loogisen ajattelukyvyn joten sallinet että puhun sinulle epäloogisuuksista.

Oikeudentaju ei ole mun mielestä kontekstissa tämän asian kanssa, koska kantoja asiaan on mahdollista olla kaksi. Toisin sanoen voin sanoa itsellänikin olevan vahva oikeudentaju mutta en sano koska 100% näyttöä ei ole suuntaan eikä toiseen. Ei myöskään syyttömyyteen päin, nyt kävi vain niin että tuomiota ei tullut vastaajan hyväksi.

Minäkin olin varma, että tutkijoilla on Nisseä vastaan todiste, itse asiassa en uskonut muuhun kuin siihen että jotain romua on löytynyt. Dna -jälkiin en uskonut koko aikana koska mietin jo silloin että aikaa on kulunut aivan liikaa ja osa jäljistä puuttuu. Vakavasti otettavia todistajia en uskonut ilmaantuneen, ihmettelin kun niitä alkoi tippua useampia. Luin ETP:n, käsitin loogisena ihmisenä että syyttäjä koittaa saada syyllisen kiinni puhumalla, kuulustelemalla, mosaiikilla. Mosaiikki oli ihan hyvä, se sinunkin pitää myöntää. Paljon saatiin kasaan, paljon puhetta, epäloogisuuksia, ei kuitenkaan mitään konkreettista jota voidaan käsin koskettaa. Ei murha-asetta. Ilman sitä on näin vanhassa tapauksessa miltein Mahdoton Todeta Ketään syylliseksi, tämä on aika lailla näin.

Oikeusmurha on absurdi sana tässä jutussa, sitä se ei ollut.

Ps. asut edelleen Suomessa...? :lol:
konsta
Ainesta Watsoniksi

groot kirjoitti: Ala tukehdu nauruusi. Herra on hyva ja osoittaa vaitteeni vaaraksi. Siis herra on hyva ja perustelee mika meni vikaan.

Rautalanka: oliko vaitteeni vaara?
No jos ihmiselle määritellään jokin luonteenpiirre, näinkin yleisluontoinen, kuten "vahva oikeustaju", niin sitä määritelmää ei kait tarvitse tehdä aina uudestaan, kun Maija vie Matilta karkin, tai naapurin koira on taas tappanut kissan, tai joku joutuu ilman kunnollista näyttöä vankilaan jne.

Eihän jutun juoni ollut kuitenkaan tämä, vaan se, että esiinnyt ammattilaisena ja rupeat näin tyhmässä asiassa vääntämään rautalangasta. Ikäänkuin sillä olisi mitään merkitystä totuuden kanssa, että Urhon luonteenpiirteeseen on jotakin määritelty, tai kaikkein vähiten sillä, että sinä onnistut kumoamaan sen.

Se oli todella huvittavaa, mutta tämä ihan OT:tä, joten voidaan jatkaa keskustelua.
groot
Andy Sipowich NYPD

konsta kirjoitti:[
No jos ihmiselle määritellään jokin luonteenpiirre, näinkin yleisluontoinen, kuten "vahva oikeustaju", niin sitä määritelmää ei kait tarvitse tehdä aina uudestaan, kun Maija vie Matilta karkin, tai naapurin koira on taas tappanut kissan, tai joku joutuu ilman kunnollista näyttöä vankilaan jne.

.
OT:
Et osoittanut vaitetettani vaaraksi. Odotan.

EDIT: Rautalanka: Mitaan yleisluonteisia lausuntoja ei ole olemassakaan, ei edes silloin kuin maaritellaan ns. yleisluonteisia persoonallisuuden piirteita.

Vaitteeni siis oli: kun annetaan psykologinen lausunto, se patee vain ja ainoastaan siihen liittyvaan asiaan x.
---------
Allekirjoitus.
Urho

Loka kirjoitti: Mosaiikki oli ihan hyvä, se sinunkin pitää myöntää. Paljon saatiin kasaan, paljon puhetta, epäloogisuuksia, ei kuitenkaan mitään konkreettista jota voidaan käsin koskettaa.
Paljon asiaa Lokalta, mutta tästä asiasta olen jyrkästi eri mieltä. Olen tänäkin vuonna lukenut varmaan 5 kertaa sen "mosaiikin" MTV3:n sivuilta, ja joka kerta on iskenyt samanlainen raivonsekainen epäusko. Kannattaa lukea se sarkastinen mosaiikkini Lisbet Palmea vastaan.
konsta
Ainesta Watsoniksi

groot kirjoitti: Et osoittanut vaitetettani vaaraksi. Odotan.
No en, enkä edes yritä, koska se on niin naurettava.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Urho kirjoitti:*** Olen tänäkin vuonna lukenut varmaan 5 kertaa sen "mosaiikin" MTV3:n sivuilta, ja joka kerta on iskenyt samanlainen raivonsekainen epäusko. Kannattaa lukea se sarkastinen mosaiikkini Lisbet Palmea vastaan.
Hmm, joo. Mun mielestä ne kaikki asiat on uskomattomia ajatellen että Nils on nimenomaan syytön. Mutta tässä nähdään taas erilainen käsitys jonka jokainen voi muodostaa materiaalin perusteella. Ehkä se mosaiikki pitäisi laittaa tänne jokaisen uudelleen luettavaksi. En voi käsittää että kaiken tuon mitä siinä esitetään, voi lukea huuhaaksi mutta ehkä mun ei tarvitsekaan ymmärtää. Riittää että tiedän itse ajatukseni ja teoriani illan kulusta. Se muuten mätsää aika hienosti tuohon mosaiikkiin vaikka pakko sanoa että jotain olisin esittänyt syyttäjänä toisin. :wink:

Mistäs mä löydän sun Palme parodian?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Muistatko Urho :

- miten kaikki kävikään - kuulusteluissa Gustafsson itse kertoili - "että sit oli vielä ne , oliks niitä nyt 11 puukoniskua täällä " (näyttää takaraivoaan) -- tämä ihan ulkomuistista - mutta ei siinä haavat ja ompeleet sekoittuneet.

Niin - kerropa Urho missä ne Nils Gustafssonin potilaspaperit ovat ?

- missä on ne paperit mistä näitä vamma-asioita voi helposti tarkastella -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Urho

Loka kirjoitti:
Mistäs mä löydän sun Palme parodian?
Lisbet Palme on todennäköisin syyllinen Olof Palmen murhaan, koska

- murhaaja tulee ylensä lähipiiristä
- murhaaja oli Olof Palmen lähellä Svea Vägenillä murhan tapahtuessa
- murhaaja on ollut tietoinen siitä, missä Olof P. vapaa-aikanaan silloin liikkui
- ketään ulkopuolista ei ole pystytty 21 vuoden tutkimusten aikana osoittamaan syylliseksi
- kukaan ei etsinyt murha-asetta Lisbetin käsilaukusta
- Lisbet totesi tuoreeltaan tekijöitä olleen kaksi ja heidän olleen kroatien järjestöstä, myöhemmin väitti tunnistaneensa ruotsalaisen alkoholistin => ristiriitaisia puheita
- tekijällä on ollut kaksi jalkaa ja todennäköisesti kaksi kättä, Lisbet sopii kuvaukseen
- Lisbet loukkaantui hyökkäyksessä, mutta vain lievästi.
- Loukkaantumisen vakavuudesta on ristiriitaisia tietoja.
Vastaa Viestiin