Joo, Kinnunen on ihan pätevä ja poikkeus sääntöön. Siinä Tesoman keississä profilointi osui oikeaan ja tekijä oli lähialueella asunut henkilö, joten omasta ilmoittautumisesta huolimatta lasken sen poliisin aikaansaamaksi.matlockb kirjoitti: Ti Elo 04, 2026 4:26 am ^ Ross otti esiin tuossa tuon mahdollisuuden palauttaa viestejä.
Muistelen, että pari vuotta sitten edesmennyt erittäin hyvä ystäväni, joka ymmärsi tietotekniikan päälle, olisi kertonut minulle, että tekstiviestejä operaattori säilyttää kaksi vuotta, mutta saatan muistaa väärin, mitä hän tarkoitti ja tässä tapauksessa kaikki mahdollinen laite-etsinnöillä saatava hyöty on jo auttamatta joka tapauksessa menetetty vuosia sitten.
Tässähän on alusta asti ollut valitettavasti yksi ja sama tutkinnanjohtaja kuin oli Karoliina Kestin katoamisjutussa, Hannu Kallioniemi, josta lausui Kesti jutussa että "jos joku on varmaa, niin Likolammessa hän (Kesti) ei varmasti ole" (osittain vapaa lainaus).
Kuten edellä olen jo todennut, en pidä Kallioniemeä mitenkään pätevänä poliisina vaikka kokenut onkin. Kokemus ei aina takaa ammattitaitoa ja osaamista. Hän tuskin on ratkaissut yhtään henkirikosta.
Samaa sakkia muut Tampereen poliisit. Jari Kinnusen (joka on poikkeus) käsissä ratkesi Raija Juutilan henkirikos, oli vähällä ratketa Markku Mallatin henkirikos (ehti vain vanhentua syyteoikeus eli siirrettiin Kinnusen käsiin liian myöhään) ja ratkesi Tesoman murha (joka tuomittiin syyntakeettomana taposta Niuvaniemeem), jossa tosin tekijä ehti yllättäen itse tunnustaa ennen kuin dna-massatestaus osui hänen kohdalleen.
Tekstarin, kun poistaa, niin kyllä käsittääkseni se on sen jälkeen ihan pysyvästi poistettu. Äpeissa logiikka on toinen kun se softa itsessään usein kopioi siitä varmuuskopion palvelimelle. Sen takiahan usein esim. nykyaikana huumekeisseissä saadaan lukea niiden Makejen, Mohammedien ja Tserpojen sekoiluista: siis niiden keskinäisistä viesteistä jossain äpissä.