Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
tutkistelija
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 12:02 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja tutkistelija »

E.H. kirjoitti: Luulin harhoissani että lapset olivat pysyvästi ja peruuttamattomasti jälkeenjääneitä ja että meidän perheemme tilanne - minun sairauteni, talousasioiden yms. - takia oli kestämätön. Tämän vuoksi minä kuvittelin että pelastan lapseni ja itseni, pääsemme parempaan paikkaan. Minun itsemurhasuunnitelmani ei kuitenkaan onnistunut.
Käsitinkö oikein, että "minä" + "lapset" = "perheemme"? Miksi sairautesi ei sallinut laskea isää "perheeseemme", vai oliko puhdas sattuma ettet maininnut häntä tässä yhteydessä? Jos isäkin olisi ollut prioriteetissa yhtä tärkeällä sijalla, eikö hänenkin olisi pitänyt päästä jääkiekko-ottelun sijasta pois "parempaan paikkaan"?

Tietenkin tämä voi olla puhdas sattuma. Vedota voi äidin"rakkauteen" lapsia kohtaan tai sairauden aiheuttamaan vääristyneeseen ajatteluun. Millä perusteella muuten voidaan tuollaiset diagnoosit tehdä jälkikäteen? Perustuuko ko. psykoosiepäilyt vain asianosaisen kertomaan?
Kattellaha ku aja kulluu ja jutut vanahenoo.
tutkistelija
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 12:02 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja tutkistelija »

E.H. kirjoitti:Minulla oli tekohetkellä vakava psykoosi, eli olin erittäin harhainen. Teon jälkeen minulla on diagnosoitu - kolmessa eri mielisairaalassa - olleen sekä lapsivuodepsykoosi että kaksisuuntaisen mielialahäiriön vakava psykoottinen masennusjakso.
hernemaissipaprika kirjoitti:Aluksi uskoin lapsivuodepsykoosiin, mutta jos isä on asunut samassa asunnossa, mielestäni psykoosi-vaihtoehto ei ole uskottava koska hän olisi sen huomannut. Muut mielenterveysongelmat sen sijaan ovat jopa todennäköisiä. En millään usko, että mieleltään terve kykenee tällaiseen.
Erittäin hyvä pointti: Miten psykoosi on selitettävissä?
Kattellaha ku aja kulluu ja jutut vanahenoo.
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Laitoin parille toimittaja-kaverille tästä vinkkiä, katsotaan nyt että jaksavatko selvittää oliko tuo kirjoittaja tosiaan EH vai pahainen trolli.

Mutta tämä asia selviää kyllä vielä. Jos se oli todella EH, niin viestistään välittyy se kuva mitä veikkasinkin; minä, minä, minä ja ei kadu, ei sitten pätkääkään, vaan enemmän on huolissaan omasta "kunniastaan" näiden kirjoitusten pohjalta. Hah, lapsensurmaajan kunniasta olet huolissasi? Voi veljet, jos heräät joskus tuosta usvaisesta unestastasi ja tajuaisit mitä olet mennyt tekemään, näkisinpä ilmeesi..

Kirjoituksesi pistää ihan vihaksi. Tekisi mieli sanoa jotain jatkostasi Kuopiossa, mutta jätänpä sanomatta.
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
sine qua non

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Tässäkin on kohta neljä kuukautta siitä, kun E.H. lähetettiin nupin luotaukseen. Lausunnon täytyy mitä todennäköisimmin olla jo valmiina, vaikka tutkimuspaikkaa olisi joutunut hetken odottamaankin. (Mielentilatutkimuksen kesto on max. 2 kk, siihen on mahdollisuus saada max. 2 kk lisäaikaa eli yhteensä max. 4 kk, ja se tarkoittaa, että lausunto pitää olla annettuna silloin, kun aika on lopussa).

Minä en ainakaan ole mistään lehdestä lukenut, että tuomionlukemispäivä olisi ilmoitettu. Onko kellään tietoa, onko semmoinen jo sovittuna?
iskuhiutale
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 1:48 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja iskuhiutale »

Olin näkevinäni eräällä FB palstalla tämän äidin, mutta nimi oli muuttunut, ikävöi lapsiaan. Nimeä en kerro, koska en tietenkään voi olla asiasta ihan varma. Tämä henkilö oli kirjoittanut pitkän runon ja lasten nimetkin oli runossa mainittu. Samannäköinen oli, ei voi tietää varmaksi.
tutkistelija
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 12:02 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja tutkistelija »

iskuhiutale kirjoitti:Olin näkevinäni eräällä FB palstalla tämän äidin, mutta nimi oli muuttunut, ikävöi lapsiaan. Nimeä en kerro, koska en tietenkään voi olla asiasta ihan varma. Tämä henkilö oli kirjoittanut pitkän runon ja lasten nimetkin oli runossa mainittu. Samannäköinen oli, ei voi tietää varmaksi.
Minäkin olin kuulevinani, että joku naapurin tuttava olisi ollut näkevinään kyseisen henkilön hahmon jossain. Nimistä ei tietenkään kukaan kenellekään kertonut, eikä mitään tiennyt, koska olisihan aivan mahdoton asia ollut tarkastaa mistään kuka mitäkin olisi kenenkin kanssa ollut puhuvinaan tai kuulevinaan. En tiedä itseasiassa olenko varma ollenkaan haluanko julkaista edes tämän epäilyni asianomistajia kohtaan, joista itseasiassa itselläni on olevinaan sellainen aavistus, että joku näistä asioista olisi voinut pitää paikkansakin..
Kattellaha ku aja kulluu ja jutut vanahenoo.
iskuhiutale
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 1:48 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja iskuhiutale »

Olisiko päässyt avohoitoon ? FB ryhmissä on paljon erilaisia ja aiheisia sivuja mm.lapsensa menettäneiden sivut, joissa vanhemmat saavat vertaistukea toinen toiseltaan, saman asian kokeneelta. Kuolemansyy voi olla mikä tahansa.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1793
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

iskuhiutale kirjoitti:Olisiko päässyt avohoitoon ? FB ryhmissä on paljon erilaisia ja aiheisia sivuja mm.lapsensa menettäneiden sivut, joissa vanhemmat saavat vertaistukea toinen toiseltaan, saman asian kokeneelta. Kuolemansyy voi olla mikä tahansa.
Miten voi olla noin naiiveja ihmisiä? Tuo nainenhan murhasi kaksi lasta, miten ihmeessä joku voi edes kirjoittaa avohoitoon pääsystä ja vertaistuesta? Jeesus!
iskuhiutale
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 1:48 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja iskuhiutale »

Syytön kai minä niihin olen. Pitäiskö mun täällä lietsoa ja haukkua toisia kirjoittajia sekä lukijoita ?
Kuka lie ja mitä lie ammatti ihmiset päätöksiä tehneet ?
iskuhiutale
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 1:48 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja iskuhiutale »

Kannattaa käydä lukemassa avoin FB ryhmä: Lapsensa menettäneet ja tehdä sieltä omat johtopäätökset. En halua sitä linkittää tänne. Juttua alun alkaen seuranneet kyllä varmaan huomaavat jotain mielenkiintoista tuosta vertaistukiryhmästä.En ihmettelisi, jos rouva lukee näitäkin sivuja silloin tällöin.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1793
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

iskuhiutale kirjoitti:Kannattaa käydä lukemassa avoin FB ryhmä: Lapsensa menettäneet ja tehdä sieltä omat johtopäätökset. En halua sitä linkittää tänne. Juttua alun alkaen seuranneet kyllä varmaan huomaavat jotain mielenkiintoista tuosta vertaistukiryhmästä.En ihmettelisi, jos rouva lukee näitäkin sivuja silloin tällöin.
No lukeehan se, kun on tänne kirjoittanutkin. Viaton ressukka... Perkele!
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1874
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Siellähän tuo näyttää olevan sympatiaa keräämässä nimensä muuttaneena. On kyllä mielestäni siinä kuvassa vielä enemmän itsensä näköinen, kun niissä aiemmin netissä olleissa.
iskuhiutale
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 1:48 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja iskuhiutale »

Juu ja lapsensa toisella tavalla menettäneet nyt tukevat. Ei hyvää taas seuraa kenellekkään. Aika ovelaa toimintaa rouvalta.
waxl
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 5:45 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja waxl »

Todella erikoista tai jollain on sairas huumori
Ranisvuohta
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 8:47 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Ranisvuohta »

Onko tästä tullu joku tuomio jo? Itse olen huomannut vain sen mielentilatutkimukseen pääsyn...
Vastaa Viestiin