Huusikohan Amandalle.taotao kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 4:50 pm Toisaalta en tiedä mitä järkeä tätä on kuunnella, jos nauhaa on muokattu.
Minusta se yksi ääni taas kuulostaa sängyn liikkumisääneltä (raahaava ääni).
Sitten mietin, jos oletetaan, ettei paikalla makuuhuoneessa ole muita kuin Jukka ja Anneli, niin miksi Anneli huutaa lopeta. Lopeta mitä? Jukka on hädin tuskin hengissään lattialla. Mitä siinä tarvii lopettaa?
HÄKE 'nauha' (ketju 2)
-
VittoriaVetra
- Martin Beck
Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)
Pitää lopettaa...taotao kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 4:50 pm Toisaalta en tiedä mitä järkeä tätä on kuunnella, jos nauhaa on muokattu.
Sitten mietin, jos oletetaan, ettei paikalla makuuhuoneessa ole muita kuin Jukka ja Anneli, niin miksi Anneli huutaa lopeta. Lopeta mitä? Jukka on hädin tuskin hengissään lattialla. Mitä siinä tarvii lopettaa?
Sängyn raahaaminen - tulee naarmuja lattiaan?
Huutaminen - käy korviin?
Vakavasti ottaen, muokattu tai ei, se puhelu kertoo äidin ja lapsen aidosta hädästä.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Piti ihan testailla eri sängyillä, pöydillä ja tuoleilla äänentekoa eri pinnoilla ja yhteistä on, että äänenkorkeus pysyy vakiona. Tuossa noista kahdesta äänestä toinen on matalampi ja laskee alaspäin. En mitenkään onnistu huonekalulla saamaan tuollaista alaspäin menevää "uoh" -ääntä. Mutta eiköhän poliisit tämän ole jo osanneet selittää.taotao kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 4:50 pm Toisaalta en tiedä mitä järkeä tätä on kuunnella, jos nauhaa on muokattu.
-
TutkivaEiTieltäEksy
- Neuvoja-Jack
Sarkasmi ei taida olla mun lajiBullit kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 11:38 amMillä lailla se olisi älykästä? Minusta se olisi vähä-älyistä jäädä murhailemaan häken kuullen. Antoiko mielentilatutkimus viitteitä hullunrohkeudesta tai vähä-älyisyydestä?TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 6:44 amNiin...Jukka saattaisi siis olla hengissä ellei häke olisi poistunut puhelimesta lähes kahdeksi minuutiksi. Annelikin vetkutteli puhelimesta lähtöä lähes minuutin...koskaan et tiedä milloin partio on oven takanaBullit kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 11:48 pm
Oletetaan että luuli. Miksi ei kirkaise, lyö Häkelle luurin korvaan, murhaile loppuun, ja soita uusiksi?
Tää "viimeistely puhelun aikana" teoria on vaan niin tyhmä, voi jeesus.
Hullunrohkea, mutta älykäs nainen.
Tietynlaiset teoriat vetoavat ihan tietynlaisiin ihmisiin.
Syyttäjä Jarmo Valkama:
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
Otan tämän omaan piikkiini - sori!TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 8:35 pm Sarkasmi ei taida olla mun lajiSori siitä.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Kaikkein erikoisinta on, että soittaa häkeen lankapuhelimella, että joku täällä kotona puukottaa miestäni ja minuakin on hakattu puukolla. Käyn vielä tarkistamassa onko puukottaja lähtenyt, lapsenikin käy tarkistamassa.
Mielestäni jo tuo paljastaa, että mitään pelkoa ulkopuolisesta ei ollut.
Lapsen osuus on hieman kummallinen, heräsi kesken teon ja äiti nopeasti nappasi todistajan itselleen siihen mukaan, joku huppupää loikki ikkunasta ulos. Anneli ainakaan tilanteessa suojannut vanhinta lastaan, mikä näky oli ja isänsä tila.
Ihmiset tietenkin reagoivat asioihin eritavoin, mutta oudolta kuulostaa äidin tyyneys, kun "ulkopuolinen" on käynyt puukottamassa miehensä sängyn viereen ja 4 pientä lasta talossa. Hyvin moni olisi täydessä paniikissa ja lapsia suojellen.
Lapsen osuus on hieman kummallinen, heräsi kesken teon ja äiti nopeasti nappasi todistajan itselleen siihen mukaan, joku huppupää loikki ikkunasta ulos. Anneli ainakaan tilanteessa suojannut vanhinta lastaan, mikä näky oli ja isänsä tila.
Ihmiset tietenkin reagoivat asioihin eritavoin, mutta oudolta kuulostaa äidin tyyneys, kun "ulkopuolinen" on käynyt puukottamassa miehensä sängyn viereen ja 4 pientä lasta talossa. Hyvin moni olisi täydessä paniikissa ja lapsia suojellen.
1. Millä puhelimella Annelin olisi pitänyt soittaa?
2. Itsekö et olis soittanut apua?
3. Olisitko jättänyt miehesi oman onnen nojaan, yrittämättä edes auttaa, vaikka mies huusi sua apuun?
4. Olisitko poistunut paikalta vastoin HÄKEn ohjeita?
5. Miten Anneli saattoi vaikuttaa lapsen heräämiseen ja miten hän nappasi lapsen siihen mukaan?
6. Anneli aivan selvästi oli paniikissa.
7. Kerro miten olisit itse toiminut niin, katsotaan miten epäilyttävältä se saadaan näyttämään
3. Olisitko jättänyt miehesi oman onnen nojaan, yrittämättä edes auttaa, vaikka mies huusi sua apuun?
5. Miten Anneli saattoi vaikuttaa lapsen heräämiseen ja miten hän nappasi lapsen siihen mukaan?
7. Kerro miten olisit itse toiminut niin, katsotaan miten epäilyttävältä se saadaan näyttämään
Inanna kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 1:13 pm Kaikkein erikoisinta on, että soittaa häkeen lankapuhelimella, että joku täällä kotona puukottaa miestäni ja minuakin on hakattu puukolla. Käyn vielä tarkistamassa onko puukottaja lähtenyt, lapsenikin käy tarkistamassa.
AshVault kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 2:37 pm 1. Millä puhelimella Annelin olisi pitänyt soittaa?
Vastaan:
1. Puhelimella ei väliä, mutta varmaan jos soittaa kuvaamaan, että puukottaja talossa edelleen, niin en olisi paikalla seisoskellut.
2. Toki olisin soittanut apua.
3. Jos olisin saanut jo itse puukosta ja puukottaja edelleen talossa, niin millä välinein sinne olisin mennyt miestä auttamaan. Ottanut kylpyhuoneesta jonkun ämpärin ja sillä suojautunut tai iskenyt.
4. Olisin poistunut paikalta ja nopeasti, 2 lasta oli hereillä, äkkiä ulos, ja kantanut sitten ne 2 muuta.
5. Miten voi vaikuttaa, siten, että tulee niin kovia ääniä joihin lapsi herää. Pyytämällä puhelimeen ja käymään tekopaikalla.
6. Saattoi olla myös kiihdyksissään ja häkeen oli soitto tehtävä, koska lapsi siinä silminnäkijänä niin sanotusti.
7. Miten olisin itse toiminut? No, jos heräisin tai havahtuisin yöllä siihen, että mieheni kimppuun käydään, murhaaja talossa verisen veitsen kanssa edelleen, niin tekisin kaikkeni, että porukka saadaan talosta ulos. Äkkiä jonnekin pakoon ja sitten voi soittaa apua. En kyllä jäisi asuntoon myöskään kännykkääni etsimään, kun murhamies toisessa huoneessa. Tai soittelemaan hätäkeskukseen. Välitön reaktio olisi saada lapset turvaan ja itse perässä.
- Pieni liekki
- James Bond (George Lazenby)
Kauanko arvelet, että sinulta olisi kulunut aikaa porukkasi kokoon keräämisessä, ulos saamisessa ja naapurin hereille hälyttämisessä? Miten olisit varmistanut, että tie naapuriin on turvallinen ja ettei murhaajalla ollut apuria nurkan takana odottamassa? Miten olisit toiminut, jos olisit osunut katraasi kanssa samaan aikaan Tähtisentiellä paikalta poistuvan murhaajan kulkureitille?Inanna kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 3:13 pm ...
7. Miten olisin itse toiminut? No, jos heräisin tai havahtuisin yöllä siihen, että mieheni kimppuun käydään, murhaaja talossa verisen veitsen kanssa edelleen, niin tekisin kaikkeni, että porukka saadaan talosta ulos. Äkkiä jonnekin pakoon ja sitten voi soittaa apua. En kyllä jäisi asuntoon myöskään kännykkääni etsimään, kun murhamies toisessa huoneessa. Tai soittelemaan hätäkeskukseen. Välitön reaktio olisi saada lapset turvaan ja itse perässä.
Olen edelleen sitä mieltä, että Anneli toimi asiassa juuri sillä tavoin, kuin ainakin minun ikäisiäni ihmisiä on opetettu toimimaan. Soita hädän hetkellä numeroon 112. Se lienee tästä tapauksesta jäänyt mieleen myös Annelin pojalle aikoinaan, vaikka numerot muuttuivat tarinan muotoon myöhemmin.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Olisit siis herättänyt nukkuvat lapset ja juossut vaan ulos? Soittanut apua millä? Jättänyt miehesi sinne, etkä edes olisi käynyt katsomassa? Sehän olis voinut olla selvä lavastus. Olit tappanut miehesi, herätit lapset ja poistuit. Keksit tarinan tunkeiljasta. Anneli teki ihan oikein tässä tilanteessa. Soitti apua ja sen jälkeen noudatti kaikkia HÄKEn ohjeita. Nyt meillä on sentään nauhalla koko tapahtuma ja todiste siitä, että Anneli oli ihan muualla kun Jukka tapettiin. Jopa syyttäjä tajusi tämän ja keksi tarinan nauhoituksista ja siitä, että 9- vuotias tyttö oli mukana tappamassa isäänsä.
Inanna kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 3:13 pmAshVault kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 2:37 pm 1. Millä puhelimella Annelin olisi pitänyt soittaa?
Vastaan:
1. Puhelimella ei väliä, mutta varmaan jos soittaa kuvaamaan, että puukottaja talossa edelleen, niin en olisi paikalla seisoskellut.
3. Jos olisin saanut jo itse puukosta ja puukottaja edelleen talossa, niin millä välinein sinne olisin mennyt miestä auttamaan. Ottanut kylpyhuoneesta jonkun ämpärin ja sillä suojautunut tai iskenyt.
4. Olisin poistunut paikalta ja nopeasti, 2 lasta oli hereillä, äkkiä ulos, ja kantanut sitten ne 2 muuta.
5. Miten voi vaikuttaa, siten, että tulee niin kovia ääniä joihin lapsi herää. Pyytämällä puhelimeen ja käymään tekopaikalla.
6. Saattoi olla myös kiihdyksissään ja häkeen oli soitto tehtävä, koska lapsi siinä silminnäkijänä niin sanotusti.
7. Miten olisin itse toiminut? No, jos heräisin tai havahtuisin yöllä siihen, että mieheni kimppuun käydään, ;murhaaja talossa verisen veitsen kanssa edelleen, niin tekisin kaikkeni, että porukka saadaan talosta ulos. Äkkiä jonnekin pakoon ja sitten voi soittaa apua. En kyllä jäisi asuntoon myöskään kännykkääni etsimään, kun murhamies toisessa huoneessa. Tai soittelemaan hätäkeskukseen. Välitön reaktio olisi saada lapset turvaan ja itse perässä.
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Inanna kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 3:13 pmVoi olla, että olisit kussut allesi, mennyt lattialle polvilleen ja alkanut itkemään. Monelle käy paniikitilanteessa sillä tavalla ja se on ihan inhimillistä. Annelin käyttäytymisessä ei ole mitään outoa. On idioottimaista ajatella, että paniikissa tapahtuva käyttäytyminen olisi rationaalista ja loogista. Ehkä unohti lapset kokonaan, jos oli niin paniikissa. Se tietenkin täytyy vielä muistaa, että Annelin soittaessa häke-puhelua hänellä ei ollut tietenkään käsitystä miten veriseksi tuo tapahtuma tulee menemään. Ne kuvat rikospaikalta vaikuttavat aika paljon siihen miten tapahtuman kulkua myöhemmin arvioidaan. Se häke-puhelu oli kuitenkin kaikista tärkein - ehkä pelasti lastenkin hengen, ken tietää.AshVault kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 2:37 pm 1. Millä puhelimella Annelin olisi pitänyt soittaa?
Vastaan:
Minä en kyllä osaa arvella miten olisin itse toiminut, koska on kokemusta äkillisestä järkyttävästä tilanteesta sen verran, että tiedän, että se järkevä toiminta voi siinä muuttua toisenlaiseksi.
Mutta kun kysytään miksi Anneli poistuu linjoilta vasten ohjeita, niin samaan aikaan Jukka huutaa apua, apuun. Siksi kai hän siitä lähtee pois.
Jos oma puolisoni huutaisi apua, niin voisinko olla menemättä? Vaikea kuvitella, että en menisi.
Mutta kun kysytään miksi Anneli poistuu linjoilta vasten ohjeita, niin samaan aikaan Jukka huutaa apua, apuun. Siksi kai hän siitä lähtee pois.
Jos oma puolisoni huutaisi apua, niin voisinko olla menemättä? Vaikea kuvitella, että en menisi.
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Valheenpaljastajilta uusi video: https://www.youtube.com/watch?v=wu_bIA4Ztrs
Anneli Auerin hätäpuhelu. Tämä on poliisin virallinen versio hääkeskuksen tallenteesta, joka oli liitettynä esitutkintapöytäkirjaan. Esitutkintamateriaalin liitteenä oli myös FBI:lle lähetetty toinen "alkuperäinen" versio, joka on kuitenkin laadultaan heikompi ja hiljaisempi.
Tällä videolla voit kuunnella hätäpuhelun virallisen version kokonaisuudessaan. Löydät samalta soittolistalta myös kaksi erillistä videota, joilla voit kuunnella poliisin vuonna 2008 tehtyjä äänirekonstruktioita ja tehdä itse johtopäätöksiä siitä, mitä ne todistavat.
Niina Bergin kirjassa "Totuus Ulvilan murhan hätäpuhelusta" argumentoidaan vahvasti sen puolesta, että täytyy olla olemassa vielä kolmaskin versio, jossa kohdassa 2:03 kuuluu Auerin äänen sijaan tyttären hiljainen "Ketä siel on", mutta se onkin sitten eri tarina.
Äänitallenteiden analyysi tulossa myöhemmin.
Anneli Auerin hätäpuhelu. Tämä on poliisin virallinen versio hääkeskuksen tallenteesta, joka oli liitettynä esitutkintapöytäkirjaan. Esitutkintamateriaalin liitteenä oli myös FBI:lle lähetetty toinen "alkuperäinen" versio, joka on kuitenkin laadultaan heikompi ja hiljaisempi.
Tällä videolla voit kuunnella hätäpuhelun virallisen version kokonaisuudessaan. Löydät samalta soittolistalta myös kaksi erillistä videota, joilla voit kuunnella poliisin vuonna 2008 tehtyjä äänirekonstruktioita ja tehdä itse johtopäätöksiä siitä, mitä ne todistavat.
Niina Bergin kirjassa "Totuus Ulvilan murhan hätäpuhelusta" argumentoidaan vahvasti sen puolesta, että täytyy olla olemassa vielä kolmaskin versio, jossa kohdassa 2:03 kuuluu Auerin äänen sijaan tyttären hiljainen "Ketä siel on", mutta se onkin sitten eri tarina.
Äänitallenteiden analyysi tulossa myöhemmin.
Annelin hengitys puhelimessa, ja Jukan karjahtelu taustalla. Kun sekin kuulostaa siltä, että juuri samaan aikaan Jukkaa satutetaan lisää juuri sillä hetkellä. Miten se on mahdollista kun Anneli on puhelimessa.
Äänet ovat täysin mahdollisia ilman ketään ulkopuolisia. Jos täällä nyt on asiantuntijoita paikalla, miltä puukotetun ihmisen äänet kuulostavat missäkin vaiheessa, niin on jo melko tohtoreita. Tämä uhri sai 70 puukoniskua ja astalolla päähän useita kertoja, saattaa siinä ääntä syntyä.
Häke puhelun yksi syy, tai tekijä mikä sai soiton aikaan, silloin kun se tehtiin, saattoi olla hereillä ollut lapsi.
Jos kaikki lapset olisivat nukkuneet aamuun, olisi ollut enemmän aikaa, järjestellä kuviota.
Lapset ovat kertoneet kuulleensa tappelun ääniä. Siis nimeomaan isän ja äidin tuona yönä.
Häke puhelun yksi syy, tai tekijä mikä sai soiton aikaan, silloin kun se tehtiin, saattoi olla hereillä ollut lapsi.
Jos kaikki lapset olisivat nukkuneet aamuun, olisi ollut enemmän aikaa, järjestellä kuviota.
Lapset ovat kertoneet kuulleensa tappelun ääniä. Siis nimeomaan isän ja äidin tuona yönä.