Ärsyttävin mainos ikinä
Valvoja: Moderaattorit
Elisa alkoi yrityksenä mielessäni identifioitua noihin tomppeleihin, joten joka kerta kun sain laskun ja näin Elisan logon niin heti mieleen pamahti ne äijät. Ärsytti mainokset, ja sitä kautta koko niiden yrityskuva, jonka halusivat ihmisille välittää. Sen sijaan, että olisin jatkanut ärsyyntyneenä asiakkaana, päätin äänestää jaloillani. Ehkä se on naiivia. En tiedä.
Mulle kävi samoin sen Radiolinjan kanssa. (Eikös se ole entinen Elisa, liekö sama mainostoimisto edelleen käytössä, kun ei tunnu menevän oikein putkeen.) Minusta on ihan luonnollista, ettei halua ostaa/käyttää tuotetta, josta välittyy ärsyttävä mielikuva. Välillä ihmetyttää, kun mainoksiin käytetään niin valtavasti rahaa ja tuntuu, ettei mainosten vaikutuksia miettiessä nähdä metsää puilta. Nopeasti mieleen tulee ainakin Dove-jäätelö (kuka haluaa syödä, kun samannimistä saippuaa on ollut iät ajat) ja Siwan mainos, jossa roskis on täynnä Siwan muovikasseja. (=Siwan tuotteet ovat roskaa?)
Laitetaan sitten samaan sarjaan tämä DNA:n uusi älyväläys. Mainos, jossa "limainen partiosetä" yrittää saada partiotyttöjä lähikontaktiin tai suusta-suuhun elvytykseen. DNA:n mokkula sitten pelastaa, koska sen avulla paljastuu että ollaankin lähellä kaupunkia ja sedän syömä sieni ei olekkaan myrkyllinen.
Ja tälle pitäisi ilmeisesti nauraa.
Ja tälle pitäisi ilmeisesti nauraa.
^ Harva on puhelinliittymään fyysisesti koukussa... Kuluttajalla ei ole oikein muuta mahdollisuutta kuin äänestää jaloillaan, jos joku nyppii. Jos nyppii oikein pahasti, pitää lähteä juosten Toki minullakin on tuotteita, joita en vaihtaisi toiseen vaikka mainostaminen olisi kuinka ala-arvoista. Otan kuitenkin mielelläni "jaloillani" kantaa silloin kun pystyn.
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2652
- Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
- Paikkakunta: Helsinki
Olisi kiva kun tupakkaa ja viinaa saataisiin mainostaa vapaasti. Marlborolla olisi tietysti Mallumies ja Camelilla Camelmies. Mutta miten joku Smart mainostaisi tai L&M tai Pall Mall tai Chesterfield?
Viinaa saa sittenkin vissiin mainostaa kunhan ei hintaa mainita, ainakin joskus lehdissä ja TV:ssä näkyy Lignell&Piispasen liköörimainoksia. Altia ei vissiin omia tuotteita mainosta. Menekki ilmeisen hyvä ilmankin.
Viinaa saa sittenkin vissiin mainostaa kunhan ei hintaa mainita, ainakin joskus lehdissä ja TV:ssä näkyy Lignell&Piispasen liköörimainoksia. Altia ei vissiin omia tuotteita mainosta. Menekki ilmeisen hyvä ilmankin.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Miksi noita "maha jumissa"-mainoksia on nyt niin tuhottomasti ja ne kaikki on ihan helevetin ärsyttäviä??
"Tiina, viidettä kertaa kihloissa" on myös ihan äärettömän rasittava.
"Tiina, viidettä kertaa kihloissa" on myös ihan äärettömän rasittava.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Ja kellonaika rajoitus on myös, onkos se klo 21 vai 22 minkä jälkeen saa vasta alkoholia tv-mainoksissa näkyä.Clyde kirjoitti:Tiettyyn prosenttimäärään asti. En tiedä onko prosenttimäärä sama kuin alkon sivuilla, muistaakseni 22%.Jack the Ripper kirjoitti:Viinaa saa sittenkin vissiin mainostaa kunhan ei hintaa mainita,
"Yöperho on koteloitunut"
- Juliet Jones
- Axel Foley
- Viestit: 2419
- Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
- Paikkakunta: Little Stempington
Eli mainostetaan aikaan, jolloin sitä ei saa myydä Onkohan tässä nyt syy, miksi asiakkaat sitten aamuisin roikkuvat janoisina myymälöiden ovenrivoissa odottelemassa ostoksille pääsyä?Solmu kirjoitti:Ja kellonaika rajoitus on myös, onkos se klo 21 vai 22 minkä jälkeen saa vasta alkoholia tv-mainoksissa näkyä.Clyde kirjoitti:Tiettyyn prosenttimäärään asti. En tiedä onko prosenttimäärä sama kuin alkon sivuilla, muistaakseni 22%.Jack the Ripper kirjoitti:Viinaa saa sittenkin vissiin mainostaa kunhan ei hintaa mainita,
Törkeää, sanoisin! Mielestäni ihmisten heikkouksiin ei saisi lainkaan vedota mainonnalla
Viinaa ei saa mainostaa. Liköörejä (muistaakseni tohon 22 % asti juuri), sekä viinejä ja myös oluita, 21.00 jälkeen.Solmu kirjoitti:Ja kellonaika rajoitus on myös, onkos se klo 21 vai 22 minkä jälkeen saa vasta alkoholia tv-mainoksissa näkyä.Clyde kirjoitti:Tiettyyn prosenttimäärään asti. En tiedä onko prosenttimäärä sama kuin alkon sivuilla, muistaakseni 22%.Jack the Ripper kirjoitti:Viinaa saa sittenkin vissiin mainostaa kunhan ei hintaa mainita,
Siinä taisi sitten mennä ulos ikkunasta koko mainonta toimialana. Just heikkouksiinhan ne vetoaa aina (kateus, ylpeys, himo yms).Juliet Jones kirjoitti: Mielestäni ihmisten heikkouksiin ei saisi lainkaan vedota mainonnalla
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right? John Mayer
Am I living it right? John Mayer