Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Semmoinen palsta olisi kiva näin murha-asioissa, että sais kirjoittaa ihan harrastuksena eikä tarvisi esittää koko ajan todistettua faktaa otsa rypyssä. Eihän me sentään olla töissä täällä, vai?

Monet täällä halveeraa mutu-kirjoittamista, mikä on aika vanhanaikainen asenne. Mutulla on oma paikkansa kaikessa luovassa ajattelussa, uusimman tiedon mukaan. Jotkut täällä halveeraa ihan kaikkea mitä joku toinen keksii ratokseen kirjoittaa. Ainoa tavoite tuntuu olevan osoittaa toisen ajattelussa vikaa ja tuoda joka välissä esille omaa "oppineisuuttaan", sillä taas ei ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä. Oppineisuus on nykyään niin tavallista, että sillä tuskin täällä(kään) laakereita niitetään.

Edelleen olisi hyvä olla omat palstat mutu-kirjailijoille, "tiedenaisille", faktojen haalijoille, rajanvartijoille, pilkunkorjaajille, faneille, vanhojen rikosten tutkijoille jne.
Huom. löydän itsenikin ainakin parista yllä mainitusta poppoosta, joten kritiikki kohdistuu myös itseeni. :)
Nothing is quite what it seems
Minney Magia
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Ärsyttää se, että ei sanota suoraan, jos on jostain tietystä nimimerkistä sanottavaa!
Ärsyttää se, että en vieläkään tajua kenestä ESIM. yllä olevassa viestissä on kyse, vaikka olen jo näinkin pitkään MInfossa roikkunut.

Paljon on asiantuntevaa porukkaa kirjoittajina täällä ja vielä enemmän niitä, jotka "arvelee, kyseenalaistaa, väittää, jne." ja minun mielestä kaikki on paikkansa ansainneet.

Jos minulla on jotain epäselvää tai luulen jonkun olevan ns.minua vastaan, niin kysyn sitä, esim. yksärillä. Ja aina on asiat sitten selvinneetkin. Suosittelen!

Ärsyttää, jos minua pidetään tämän takia tyhmänä? :evil:
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

eiköhän tämä pohjaudu myös "oppineiden" kohdalla aika paljon siihen mutu-tuntumaan...onhan täällä ollut erittäin "asiantuntevaa tietoa" monta kertaa joista asiaa harrastamatonkin tietää ettei se ihan noin mene...mutta hauska niitä on lukea :D

itse kunnioitan eniten niitä jotka tuovat esiin asioita oman kokemuksensa pohjalta...harmi vaan jotkut heistä kyllästyvät tähän foorumiin pikaisesti kun vastassa on joku asioista paremmin tietävä...kaikki todellinen "faktahan" löytyy nykyään nettilinkeillä.... :roll: :roll: :shock:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

http://www.lintukoto.net/testit/alkoholilaskuri/

Minusta välillä tuntuu, että joidenkin olisi syytä tehdä tuo testi ennen kuin alkavat kirjoittaa mitään.
Ärsyttää ärisevät kanssakirjoittajat, jotka haastavat riitaa ihan vaan huvikseen.
...niinkuin suomalaisella känniläisellä on tapana...

Tuo testi voisi auttaa päättämään meneekö vapaan keskustelun puolelle räyhäämään ja uhoamaan! :)
Nuotio & Äreät Tiput
Maybrick
Perry Mason

Pakko selventää: omasta mielestäni nimenomaan kaikki palstan kirjoittajat saisivat kirjoittaa omalla tyylillään, mutta muutama pitää asianaan paimentaa koko ajan "laumaa". Pikkukärhämät on asia erikseen, enkä kyllä itse minkään mokoman takia haluaisi ketään häiritä yksärillä.

Jatkuva nokittelu ja ruotuun laittaminen väsyttää joskus. Mutta eihän täälläkään ole pakko roikkua, se on totta. Niinkuin vanha (ärsyttävä?) sananlasku sanoo, että mihinkään muuhun ei ole pakko kuin kuolemaan. :?
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Monet täällä halveeraa mutu-kirjoittamista, mikä on aika vanhanaikainen asenne. Mutulla on oma paikkansa kaikessa luovassa ajattelussa, uusimman tiedon mukaan. Jotkut täällä halveeraa ihan kaikkea mitä joku toinen keksii ratokseen kirjoittaa. Ainoa tavoite tuntuu olevan osoittaa toisen ajattelussa vikaa ja tuoda joka välissä esille omaa "oppineisuuttaan"
tämä on ihan totta!! ja siihen mutu kirjoittamiseen ei linkkejä löydy.

On kiva kun löytyy yhtä monta näkökulmaa asioihin kuin on kantaa ottajiakin, mutta jotkut osaavat sen tosiaan pilata vaatimalla pelkkää faktaa ja painostamalla muita ajattelemaan samoin kuin itse :(
Maybrick
Perry Mason

Joskus on huvittanut se suorastaan käsinkosketeltava raivo, mihin "oppineet" joutuvat, kun muut eivät paljastakaan päätään kunnioituksesta mykkinä oppineen suurta tietomäärää kohtaan.
Tälläkin palstalla näkyy selvästi se suuri ero, joka eri vuosikymmenten ihmisten asenteissa ja arvostuksissa näkyy.

Se on hyvä asia, jos kaikki osapuolet näkisivät eron ja osaisivat pitää sitä etuna eikä kilpailun paikkana.

Esim. tuo Hessu52:n kuvaus, miten heidän jengi kokoontui omaan paikkaansa puimaan Bodomia tuoreeltaan, kuvastaa sellaista maailmaa, josta melkein itsekin olen saanut olla osallisena. Tuntuu, että kaikki tuollainen on nyttemmin mennyttä maailmaa, valitettavasti.
Lizzie B.
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Päin vittua olevat kellonajat, vrt. esim. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 0142#80142 (villivadelma/Lizzie B.)
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Minua ärsyttää tämä ketju, josta näkyy taas tulleen yksi uusi ketju, jossa haukutaan toisia... :lol:
Every ship must sail a world.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Minua taas ärsyttää se, kun sanotaan että"luulis nyt osaavan kirjottaa ees oikein" tai että"äidinkieltä on opetettu jo ala-asteella" yms. kommentit jotka tavallaan on asiallisia ja näin vois olettaa..mutta jos nyt mietittäs ihan vähän pintaa syvemmälle.
Ihmisillä on erilaiset lähtökohdat ja olis ihan kiva että sais osallistua keskusteluun täälläkin palstalla ilman että kirjottajia yritetään rajoittaa sillä, että on oltava yltiöselkeä kirjotusulkoasu jne.
Ymmärrän että teitä jotka olette "niin viisaita" ja vanhoja palstan käyttäjiä että olette jo oppineet säännöt sun muut käyttöön liittyävt kikat ottaa aivoon kun joku tulee ja opettelee vasta käyttöä ja tekee virheen..ja mikä kauheinta jos vielä toisen..
Kiva että saan avautua tästä mutta oikeesti tykkään henk.koht. palstasta ja se on kiinnostava siinäkin määrin että haluan osallistua myös kirjotteluun..

Saattaa vaikuttaa että oon nyt närkästyny jostain pikku asiasta ja vetäny herneen nokkaani mut lähinnä tartuin asiaan yleisellä tasolla vaikka nyt henkilökohtasuuksiin meninkin.. :roll:
Eikä ole tarkotus ketään moralisoida tai dissata mut tulipahan nyt rykästyä tännekki..ja kyllä, mulla on "huonopäivä" :wink:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kirjoitit ihan asiaa.

Itselläni on jonkintasoinen lukihäiriö ja se vaikuttaa tietenkin kirjoituksiini.

Siihen aikaan, kun minä koulua kävin, ei lukihäiriötä tunnettu ja sainkin huonoja numeroita väärinkirjoituksistani.

Nykyisin kun kirjoittelen erilaisia julkaisuja, niin on onneksi oikolukijat, jotka korjaavat virheitäni ja täällä saitilla sitten ne omat "oikolukijat".
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Näimpä juuri. Nykyään on helppo just noitten oikolukijoitten avulla selvitä vaikka itsellänikin hankala lukihäiriö.
Soppaa kun sekottaa vielä keskittymishäiriö niin jotkut lauseet ja pätkät joita kirjottelen saattaa tuntua melko irrallisilta muuhun tekstiin verraten vaikka tarkotus oliskin eri.
Niin se vaan on.
En tosin yritä tällä puollustaa sitä jos joskus puhun omiani tai muuten vaan asian vierestä mutta kuitenki lähes jokaisella meistä on vaan oma tapansa käsitella asioita ja eriäviä mielipiteitä toisiin verrattuna..meitä kun on joka lähtöön..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Ärsytti nuo koskisen masan kuvajutut: Vodka, Ed, paavo... Nyt ne tosin onkin lukittu jo. Kun ei niissä ollut minusta mitään pointtia eikä hauskuutta :?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Hyvä Rimma, se on mukava tietää että on joku muukin lisäkseni, jolla on aivan samat ongelmat, kuin itselläni, vaikka eihän se Sinusta itsestäsi kivaa ole, kuten ei minustakaan.

Kuitenkin tänne kirjoittelu on opettavaa ja antaa jonkinlaisen pakotien ylimääräisille tunnepurkauksille ja luulisin, että jonkin laista apua myös Sinunkin keskittymishäiriöillesi.

Olen itse saanut niin paljon sontaa tiettyjen kirjoittajien taholta niskaani, että ei se mitenkään enää vaikuta, kunhan naurattaa näiden jäkätykset.

Mielestäni jokainen saa olla omaa mieltä asioista, mutta selvät väärät tiedot ja valehtelut pitää oikaista ja senpä takia olenkin tavallaan sellainen tunkio, jonne voi sitten roskansa kaataa, kun noita olen yrittänyt valistaa.

Ei muuta, kuin rohkeita kirjoituksia, kyllä suurin osa meistä osaa asian lukea, vaikka joitain kirjoitusvirheitä olisikin lipsunut joukkoon.
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

tekopyhyys :evil:
Lukittu