Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - vanhemmille tuomiot

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Yrjö Yrjönpoika
Christopher Lorenzo
Viestit: 1641
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Hamphuus kirjoitti: La Marras 11, 2023 3:08 pm Reilun viikon kuluttua palosta mies pani vakuutusyhtiölle viestin, että veisi asian julkisuuteen, jos yhtiö ei maksaisi heille korvauksia. Toimittajat alkoivatkin kysellä asiasta parin viikon kuluttua vakuutusyhtiöltä ja ainakin yhdessä jutussa vakuutusyhtiö esitettiin kielteisessä valossa.

Aika outo luulo, että uhkaamalla vakuutusyhtiötä julkisuudella, saisi asiaan jonkinlaista lisäpontta. Miksi vakuutusyhtiö olisi huolissaan siitä, missä valossa heidät julkituotaisiin tässä tapauksessa. Vakuutusyhtiö on liikeyritys. Se ei ole seurakunnan avustustoimintaan rinnastettavaa altruismia.
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja janis »

LeaSommer kirjoitti: La Marras 11, 2023 7:15 pm Mulle ei ihan selvinnyt onko nuo kuvat otettu ennen vai jälkeen remontteja vai sekä että, mutta kyseisistä kuvista ja sisustuksesta päätellen talon arvo on lähempänä 100000e kuin 200000e.
mä katsoin ihan samaa ja ymmärsin rouvan kommentista, että kuvat olis otettu nimenomaan remontoidusta talosta. on kyllä ollut todella kotikutoista ja viimeistelemätöntä jälkeä. ei ihme, jos talo ei mennyt kaupaksi. senhän olis joutunut pintaremontoimaan kokonaan uudelleen.
allekirjoitus.
FinnLux
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Marras 10, 2023 6:40 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja FinnLux »

Itseäni kummastuttaa se ettei palovaroitin herättänyt tai huuda,jos asunto on savua sakeana...
Nykypäivänä häkävaroitin on oikeasti mainio laite, vaikka uuni on musta, saattaa häkää vielä muodostua. Kertaalleen itse olen tuuletellut kämppää hälytyksen johdosta ja minun kokemuksella kyllä oman henkensä pitimiksi pitää olla riittävä määrä palovaroittimia. Ehkä ko. tapauksessa juuri tuolloin hälyyttimet ei olleet toiminnassa?
Mainiosti kyllä kaiken voi kääntää haluammallen kantille, riippuen tietty päivästä tai kellonajasta ja huomenna onkin taas tilanne täysin uusi.... =Vaikuttaa ihan 100% luotettavalle. Mutta nämä nyt on vain minun ajatuksia, mitä on herännyt. Lapsia mietin etenkin. Mitä,jos tulipalo olisikin vienyt lapset tai osankin heistä.. oli kai useampia tässä perheessä.
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3286
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

FinnLux kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 1:51 pm ja minun kokemuksella kyllä oman henkensä pitimiksi pitää olla riittävä määrä palovaroittimia.
Kyllä se palovaroittimien minimimäärä on ihan laissa määrätty:
3 §
Palovaroittimien määrä ja sijoittaminen
Asunnon jokainen kerros sekä niihin yhteydessä olevat kellarikerrokset ja ullakot on varustettava vähintään yhdellä palovaroittimella. Asunnon jokaisen kerroksen tai tason alkavaa 60 m2 kohden on oltava vähintään yksi palovaroitin.
Ei vaan taida läheskään kaikissa asumuksissa täyttyä vaatimukset. -eikä täyty meilläkään. Pitääkin ottaa asiaksi ja korjata tilanne. :idea:
Knobster:
Äläs nyt sössötä. Tässäkihän äiti on kai siis näitä seonneita "persuuntuneeita" hörhöpuolueissa pyöriviä kristallihippejä. Ja tämä ilmiöhän on Persujen siittämää sekasikiötä. En tosin tiedä paljonko tämä vaikutti itse kuolemaan.
LeaSommer
Neuvoja-Jack
Viestit: 562
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 8:26 am

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Strutter kirjoitti: To Marras 09, 2023 11:26 pm Nyt käräjillä nainen ei ole sanomansa mukaan lämmitellyt uuneja ollenkaan ja mies on omien sanojensa 3.1 vienyt tuhkia ulos, ei 5.pv. Kuitenkin tässäkin ketjussa on ensimmäisellä sivulla kuvakaappaus naisen omasta viestistä, jossa kertoo polttaneensa uunissa 5.pv "muutamia puita" ja nämä kuumat tuhkat mies olisi tietämättään vienyt ulos. Myös heti tuoreeltaan palopaikalla palomestarille oli jäänyt käsitys, että uunia oli kyllä vastikään lämmitetty.

Molemmat syyttävät poliisia, että myöhemmin kuulusteluissa heitä olisi johdateltu myöntämään tuhkapussi syyksi, vaikka he eivät olleetkaan uunia lämmittäneet eivätkö tuhkia käsitelleet. Kuitenkin tapauksen jälkeen tuoreeltaan erinäisissä paikallisissa fb:n puskaradioissa pariskunta ITSE sanoi alunperin syyksi ne tuhkat ja myöhemmin kielsi kun joku vihjasi, että vakuutusyhtiö ei muuten hyvällä katso tuollaista huolimattomuutta...
Jep etusivun kuvakaappauksesta: Kimmo ei voinut tietää tyhjennettyjen hiilien olleen kuumia, sillä minä en muistanut Kimmolle mainita, että olin polttanut pesässä puita.

Eilen julkaistulla videolla rouva kertoo: (ei sanatarkasti) Syyttäjä ja poliisi sanoo että olen ollut 5.1. ollut kotona sytyttelemässä uuneja. Asia ei ole näin, en ole ollut edes kotona.

Nuo naisen videot ovat kyllä viihdyttävää kamaa. Hyökkäys on paras puolustus ja hauska kun koko ajan jankkaa ettei kenenkään muun mielipiteet merkkaa hänelle mitään.
Jonessa11
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Loka 01, 2021 1:31 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja Jonessa11 »

LeaSommer kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 4:56 pm
Strutter kirjoitti: To Marras 09, 2023 11:26 pm Nyt käräjillä nainen ei ole sanomansa mukaan lämmitellyt uuneja ollenkaan ja mies on omien sanojensa 3.1 vienyt tuhkia ulos, ei 5.pv. Kuitenkin tässäkin ketjussa on ensimmäisellä sivulla kuvakaappaus naisen omasta viestistä, jossa kertoo polttaneensa uunissa 5.pv "muutamia puita" ja nämä kuumat tuhkat mies olisi tietämättään vienyt ulos. Myös heti tuoreeltaan palopaikalla palomestarille oli jäänyt käsitys, että uunia oli kyllä vastikään lämmitetty.

Molemmat syyttävät poliisia, että myöhemmin kuulusteluissa heitä olisi johdateltu myöntämään tuhkapussi syyksi, vaikka he eivät olleetkaan uunia lämmittäneet eivätkö tuhkia käsitelleet. Kuitenkin tapauksen jälkeen tuoreeltaan erinäisissä paikallisissa fb:n puskaradioissa pariskunta ITSE sanoi alunperin syyksi ne tuhkat ja myöhemmin kielsi kun joku vihjasi, että vakuutusyhtiö ei muuten hyvällä katso tuollaista huolimattomuutta...
Jep etusivun kuvakaappauksesta: Kimmo ei voinut tietää tyhjennettyjen hiilien olleen kuumia, sillä minä en muistanut Kimmolle mainita, että olin polttanut pesässä puita.

Eilen julkaistulla videolla rouva kertoo: (ei sanatarkasti) Syyttäjä ja poliisi sanoo että olen ollut 5.1. ollut kotona sytyttelemässä uuneja. Asia ei ole näin, en ole ollut edes kotona.

Nuo naisen videot ovat kyllä viihdyttävää kamaa. Hyökkäys on paras puolustus ja hauska kun koko ajan jankkaa ettei kenenkään muun mielipiteet merkkaa hänelle mitään.
Jep, päivityksiä näyttänyt tulevan useampi päivässä, eikä kukaan hänen kavereistakaan näköjään edes viitsi enää kommentoida niihin. Herää vain hirveä myötähäpeä noita "mukanokkelia" postauksia kohtaan.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5377
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Kävin tosi pitkästä aikaa rouvan profiilissa facessa.

Todella, myötähäpeä siellä iskee heti. Auts!!
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Snowie
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: La Kesä 17, 2017 9:28 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja Snowie »

janis kirjoitti: Su Marras 12, 2023 10:56 am
LeaSommer kirjoitti: La Marras 11, 2023 7:15 pm Mulle ei ihan selvinnyt onko nuo kuvat otettu ennen vai jälkeen remontteja vai sekä että, mutta kyseisistä kuvista ja sisustuksesta päätellen talon arvo on lähempänä 100000e kuin 200000e.
mä katsoin ihan samaa ja ymmärsin rouvan kommentista, että kuvat olis otettu nimenomaan remontoidusta talosta. on kyllä ollut todella kotikutoista ja viimeistelemätöntä jälkeä. ei ihme, jos talo ei mennyt kaupaksi. senhän olis joutunut pintaremontoimaan kokonaan uudelleen.
Mistä nuo kuvat löytyy?
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja janis »

^ rouvan fb:sta löytyy.
allekirjoitus.
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Voi rakkaat, rakkaat, rakkaat….
Nyt on sellaista passiivisaggressiivista sanasalaattia videon muodossa Facebookissa että jos jollekin on jäänyt epäselväksi että minkäslainen ihminen on oppikirjaesimerkki narsistista niin sieltä löytyy.
Moi Nina 8)
Kyllähän sä varmasti vielä pari videota teet 8)
Jonessa11
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Loka 01, 2021 1:31 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja Jonessa11 »

Uskomatonta miten viitsii edes kirjoittaa miten nämä nettikeskustelut vaikuttaa lapsiin. (Rikoksista ja epäillyistä rikoksista on aina keskusteltu ja tullaan keskustelemaan)

Olisi hänen varmaan itse kannattanut alusta alkaenkin miettiä sitä, kun tuolle tielle lähtee.
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja janis »

:roll:

IMG_6315.jpeg
IMG_6315.jpeg (199.04 KiB) Katsottu 1682 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
allekirjoitus.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5298
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Toivottavasti kuitenkin lakkaa lukemasta itseään koskevaa ketjua. Ei tee hyvää mielenterveydelle.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5147
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

janis kirjoitti: Ke Marras 15, 2023 7:40 pm :roll:

IMG_6315.jpeg

Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Janiksen kuvakaappauksessa missä näkyy murha.infoa on vinkeät mainokset. Jos ei blokkaa mainoksia niin mainosbannerit näyttävät kohdennettua mainontaa. Ilmeisesti lainaa tai muuta rahoitusta on etsitty?

Nina kun seuraa tätä minfoa ilmeisen tarkkaan, niin antaisin sellaisen ystävällisen neuvon, että älä seuraa, oman hyvinvointisi ja mielenterveytesi vuoksi. Vielä parempi jos laittaa kaikki somet oikeusprosessin ajaksi kiinni ja keskittyy siihen kaikkein tärkeimpään, eli omaan perheeseen.

Täältä ei käsiteltävien tapahtumien asianosaiset löydä mitään hyvää. Keskustelua kuitenkaan ei pysty millään estämään tai ohjailemaan.
candyman×5
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Loka 28, 2014 4:32 pm

Re: Tulipalo vei perheeltä kodin Kuopion Hiltulanlahdessa - Sittenkin törkeä petos?

Viesti Kirjoittaja candyman×5 »

ruusumaa kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 9:37 pm Kävin tosi pitkästä aikaa rouvan profiilissa facessa.

Todella, myötähäpeä siellä iskee heti. Auts!!
Tulee ihan Serttilä mieleen tuosta tapauksesta 🤔
Vastaa Viestiin