Vanha ammattini on autopeltiseppä ja niitä töitä tein eräässä hyvin tunnetun laatumerkin korjaamossa. Myöhemmin jatkoin omassa yrityksessä sivutyönä. Niinpä katsonkin asiaa puhtaasti ammattimiehen silmällä. Tähän en sekoita kohteen arvoa. Korjauksen taloudellinen kannattavuus ja sen arviointi on sitten seuraava vaihe. Ja se tulee eteen jos korjaaminen syystä tai toisesta alkaa realisoitumaan. Mutta jos tarkastellaan asiaa vaikkapa jonkin uutisen kuvan välityksellä, ollaan varsin kaukana tilanteesta jossa korjauksen taloudellista kannattavuutta pitäisi arvioida.
Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
No mut jos hän kerta työtön, niin nehän nukkuu päivät ja valvoo yöt, itse tuli viikonlopun aikana poimittua 2 ämpärillistä mustikoita, ja huomenna taas palkkatöihin, mutta ei tuomita kenenkään valintoja ei
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Neuvostoliitto
1922-2022
-
- Remington Steele
- Viestit: 204
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 12:46 am
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Henkivakuutusta on aika harvalla, mutta voi se kuulua kylkiäisenä joihinkin vapaa-ajan tapaturmavakuutuksiin. Henkivakuutuksissa voi olla erilaisia ehtoja, mutta normaalitapauksessa kuolema auto-onnettomuudessa kuuluu korvauksen piiriin. Sillä, onko vainaja ollut kuskina tai matkustajana, onko auto katsastamaton tai varastettu tai kuljettaja ympäri päissään, ei ole merkitystä, ellei tällaisia asioita ole vakuutusehdoissa selvästi rajattu pois. Henkivakuutus ei korvaa itsemurhaa tai siihen rinnastuvaa kuolemaa, mutta sellaisesta ei tässä tapauksessa ole todisteita. Hengissä selvinnyt ei tietenkään saa korvausta henkivakuutuksesta. Jos kuolee onnettomuuden seurauksena, merkitystä ei ole, tapahtuuko kuolema välittömästi vai vasta aikansa kiduttuaan.tokkaukko kirjoitti: ↑La Heinä 30, 2022 6:18 pmEi varmaan nähdä volvon vakuutusyhtiötä yhtään missään kun sellaista ei ole olemassakaan. Ja mitä ajattelit että henkivakuutuksesta korvataan saatika kenelle jos on itse aiheuttanut oman ja muiden kuoleman ylinopeudella ym ja muut on ollu mukana omasta tahdosta,ei pakotettuna?
Toisekseen miten ajattelit tämä kohdan: "toivoa sopii, että eloon jääneellä on edes henkivakuutus"
Tiedätkö yhtään mikä henkivakuutus on? Sinä olet silloin kuollut,et elossa kun sitä pohditaan maksetaanko vai ei.
"Henkivakuutuksesta korvataan kertaluonteinen summa vakuutetun menehtyessä tapaturmaan tai sairauteen."
Tässä tuskin on kyse tapaturmasta koska auto oli täysin laiton jolla ei olsi saanu edes ajaa maantiellä ja aivan varmaan poliisi pystyy todistamaan ettei ajettu sääntöjen mukaan= henkivakuutus on roskissa eikä voimassa.
- leatherman73
- Andy Sipowich NYPD
- Viestit: 1428
- Liittynyt: Su Marras 21, 2021 11:00 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Volvo oli ensimmäinen merkki joka otti käyttöön sivutörmäyssuojausjärjestelmän ''SIPS (Side Impact Protection System)'' Mutta eipä tuommonen passiivinen järjestelmä sitli fysikaan lakeja kumoa.Taajama-nopeuksissa kylkikolareissa jotain hyötyä voi olla.Palmu kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 4:32 pm Muistan aikoinaan ko. sarjan ollessa uusi, että 740 mallilla oli taipumuksia katketa keskeltä kolarissa. 900-malli on paljolti sama konstruktio ja vasta 960 II korimalli 1996-1998 sisälsi huomattavan määrän passiivisia turvallisuusparannuksia. Sitä markkinoitiin myös tyypillä S90.
https://fi.wikipedia.org/wiki/SIPS
Mitä eroa on ryssällä ja kellolla? Kello menee eteenpäin ja sanoo tictac. Ryssä menee taaksepäin ja sanoo tactic.
-
- Armas Tammelin
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2018 8:33 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
No se töihin meneminen ei etenkään noilla syrjäisemmillä seuduilla ole ihan vain omasta valinnasta kiinni. Toki kaikkensa pitää yrittää ja tarvittaessa vaihtaa jossain vaiheessa jo paikkakuntaakin, mutta ei se aina ihan niin yksinkertaista ole kuin sinäkin annat ymmärtää. Mutta hyvä sinä ja ehkä laitat osoitteen yv:llä, että voidaan laittaa sulle mitali tulemaan.
-
- Susikoski
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ke Heinä 28, 2021 11:14 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Valde oli Kaapon lempinimi.Salmari kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 3:35 pmJoku Valdo tai Valde. Jeren kaverilistalla pari Valtteria ja Valtoa, ei tietoa kuka niistä.
- Säde-Sisko
- Axel Foley
- Viestit: 2264
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Huvittavaa seurata tätä teknistä keskustelua. Kukaan ei ole vielä tuonut esille törmätyn tolpan vaarallisuutta.
https://lintukuvaaja.kuvat.fi/blog/41/v ... japylvaat/
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000004483432.htmlVuosaaren "tappajatolpat" saavat suojakaiteen.
https://lintukuvaaja.kuvat.fi/blog/41/v ... japylvaat/
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Kyllähän tuo vika tolpassa on ihan selvästi. Ei saisi olla mitään massiivisia ja kovia esteitä lähellä tietä. Noi tolpat voisi hyvin olla parikymmentä metriä kauempana tiestä. Vähän vahvemman palkin vaan vaatisi niiden väliin. Ja teiden reunoilla voisi olla pehmeää hiekkaa olevat turva-alueet niinkuin F1 kisoissa joissain paikoissa on.Säde-Sisko kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 6:05 pm Huvittavaa seurata tätä teknistä keskustelua. Kukaan ei ole vielä tuonut esille törmätyn tolpan vaarallisuutta.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000004483432.htmlVuosaaren "tappajatolpat" saavat suojakaiteen.
https://lintukuvaaja.kuvat.fi/blog/41/v ... japylvaat/
Teitäkin voisi rakentaa vähän enemmän niin voisi jokainen ajella yksin ja kun ajoneuvo poistuu tienpätkältä, pääsisi taas seuraava auto ajamaan. Ei tulisi kolareita.
Tässä oli onni kun ei osunut toiseen autoon. Joku ihan sivullinen olisi kuollut.
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Kyllähän tuo vika tolpassa on ihan selvästi. Ei saisi olla mitään massiivisia ja kovia esteitä lähellä tietä. Noi tolpat voisi hyvin olla parikymmentä metriä kauempana tiestä. Vähän vahvemman palkin vaan vaatisi niiden väliin. Ja teiden reunoilla voisi olla pehmeää hiekkaa olevat turva-alueet niinkuin F1 kisoissa joissain paikoissa on.Säde-Sisko kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 6:05 pm Huvittavaa seurata tätä teknistä keskustelua. Kukaan ei ole vielä tuonut esille törmätyn tolpan vaarallisuutta.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000004483432.htmlVuosaaren "tappajatolpat" saavat suojakaiteen.
https://lintukuvaaja.kuvat.fi/blog/41/v ... japylvaat/
Teitäkin voisi rakentaa vähän enemmän niin voisi jokainen ajella yksin ja kun ajoneuvo poistuu tienpätkältä, pääsisi taas seuraava auto ajamaan. Ei tulisi kolareita.
Tässä oli onni kun ei osunut toiseen autoon. Joku ihan sivullinen olisi kuollut.
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Eikös tuo katkeaminenkin ole ihan tietoinen sivutörmäyksiä varten ajateltu turvamekanismi, eli kori on tehty niin että sivuttain esimerkiksi tolppaan törmäyksessä kori ennemmin katkeaa etupenkkien takaa nätisti poikki kuin että auto taittuisi kaksinkerroin kuin linkkuveitsi, nimittäin siinä katkeavassa autossa on jopa takapenkkiläisilläkin ainakin turvavyöt kiinnitettyinä edes pieni mahdollisuus selvitä hengissä, kun taas kaksinkerroin taittuvassa ja kasaan litistyvässä autossa mahdollisuudet ovat lähes olemattomat.leatherman73 kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 5:33 pmVolvo oli ensimmäinen merkki joka otti käyttöön sivutörmäyssuojausjärjestelmän ''SIPS (Side Impact Protection System)'' Mutta eipä tuommonen passiivinen järjestelmä sitli fysikaan lakeja kumoa.Taajama-nopeuksissa kylkikolareissa jotain hyötyä voi olla.Palmu kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 4:32 pm Muistan aikoinaan ko. sarjan ollessa uusi, että 740 mallilla oli taipumuksia katketa keskeltä kolarissa. 900-malli on paljolti sama konstruktio ja vasta 960 II korimalli 1996-1998 sisälsi huomattavan määrän passiivisia turvallisuusparannuksia. Sitä markkinoitiin myös tyypillä S90.
https://fi.wikipedia.org/wiki/SIPS
Eli se katkeaminen ei kerro heikosta huonosti suunnitellusta korista, vaan ihan päin vastoin, vanhat autot joissa asiaa ei oltu ajateltu eivät useinkaan katkenneet vaan rutistuivat kasaan murjoen samalla matkustajat ketsupiksi.
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Haluaisin paikan tuntevilta vielä tarkennuksen onko tuo teräspilari, mihin Volvo pysähtyi, heti risteykseen lännestä tultaessa, ennen keskustaan kääntyvää risteystä, vai heti sen jälkeen samalla tiellä, vai kenties keskustaan kääntyvän Brahenkatu(?) alussa?
Vai olenko kartalla lainkaan!
Vai olenko kartalla lainkaan!
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Taas vaihteeksi tällaisia uutisia, että joidenkin vanhempien lasten kesä jatkuu ikuisesti. Surullisia tapahtumia aina tällaiset, mut niin on aina ollut ja tulee aina olemaan, että hanaa vaan ja kyytiintulijoita on.
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008977093.html
Tuon uutisen mukaan kaksi tällissä kuollutta olivat pienen lapsen vanhempia.
Varmaan ihan nykyaikainen ja normi tapa perustaa perhe ja jättää lapsi / lapset jonkun hoitoon ja lähteä riekkumaan yöksi johonkin ryyppyremmiin tai nistiporukkaan.
Itse olen elänyt kovin erilaisen lapsuuden, onneksi. Eikä itsekään lasten vanhempina puolison kanssa ole heiluttu nupit turvoksissa yöllä jossain epämääräisessä koheltajasakissa. Uskon että se on ollut lapsille parempi.
Tuon uutisen mukaan kaksi tällissä kuollutta olivat pienen lapsen vanhempia.
Varmaan ihan nykyaikainen ja normi tapa perustaa perhe ja jättää lapsi / lapset jonkun hoitoon ja lähteä riekkumaan yöksi johonkin ryyppyremmiin tai nistiporukkaan.
Itse olen elänyt kovin erilaisen lapsuuden, onneksi. Eikä itsekään lasten vanhempina puolison kanssa ole heiluttu nupit turvoksissa yöllä jossain epämääräisessä koheltajasakissa. Uskon että se on ollut lapsille parempi.
-
Paikalla
- Hetty Wainthropp
- Viestit: 452
- Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Päihteet on muuttuneet sitten 50-luvun. Samoin autot kehittyneet hivenen kulkevimmiksi. Vaatii hieman itsehillintää ja parempia geenejä vanhemmilta että tällaisen asian pystyy omassa päässään käsittelemään.Joosua kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 8:28 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008977093.html
Tuon uutisen mukaan kaksi tällissä kuollutta olivat pienen lapsen vanhempia.
Varmaan ihan nykyaikainen ja normi tapa perustaa perhe ja jättää lapsi / lapset jonkun hoitoon ja lähteä riekkumaan yöksi johonkin ryyppyremmiin tai nistiporukkaan.
Itse olen elänyt kovin erilaisen lapsuuden, onneksi. Eikä itsekään lasten vanhempina puolison kanssa ole heiluttu nupit turvoksissa yöllä jossain epämääräisessä koheltajasakissa. Uskon että se on ollut lapsille parempi.
-
- Harjunpää
- Viestit: 301
- Liittynyt: Pe Joulu 18, 2020 6:07 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Se ei ole ensimmäinen tolppa, vaan toinen heti risteyksen jälkeen lännestä tullessa. Tosi omituisesti on kyllä osunut. Tuo miten perä on jäänyt tolppaan ja tuo paikka missä keula on. Ekana tulee itselle mieleen, että on vetänyt helvetin kovaa jakajan väärällä puolella vastaantulijan kaistaa ja vesiliirrossa suistunut oikealle jakajaan. Kun perä on tuossa, niin keulan pitäisi olla toisella kaistalla. Omalla kaistalla olisi minun mielestä pitänyt suistua oikealle kaiteeseen, jos tangentin suuntaan poistuu. Siitä näkee kyllä onko ketään tulossa vastaan ja voi oikaista väärää kaistaa, jos tarpeeksi kaheli on.sörsse kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 7:09 pm Haluaisin paikan tuntevilta vielä tarkennuksen onko tuo teräspilari, mihin Volvo pysähtyi, heti risteykseen lännestä tultaessa, ennen keskustaan kääntyvää risteystä, vai heti sen jälkeen samalla tiellä, vai kenties keskustaan kääntyvän Brahenkatu(?) alussa?
Vai olenko kartalla lainkaan!