No mutta enhän mä tiedäkään.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 10:54 pmHöhhh... onpa hienosti saivarreltu. Ethän sinäkään voi tietää varmuudella.!!, ovatko kyseiset multi-oletetut eri henkilöitä, vai ovatko yksi ja sama tapaus.Bird kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 9:23 pm
Siis joo, henkilön voi mahdollisesti tunnistaa mm. kielioppivirheistä, mutta se pointti on, että tätä ei koskaan voi tehdä varmuudella.
Justiinsa juu... eräässä välissä se trendisana oli "vajakki", joka tuli usean nikkin suunnalta, ja kun siitä nikkeille yleisluontoisesti mainittiin, niin kummasti jokainen heistä lopetti tuon sanan huutamisen. Omituinen sattuma, mutta sinä toki varmaan löydät siihen jonkun hyvän selityksen.Lisäksi yksi syy, miksi kirjoittajat (ja puhujat) muistuttaa toisiaan, on se, että ajan ja kulttuurien mukana vaihtelee myös niin sanotut trendisanat ja -käsitteet, mitkä leviää ja yleistyy.
Näemmä saivartelu on yksi lempilajisi. Olenko väittänyt, että kaikki kimppasanojen käyttäjät olisivat aina yksi ja sama henkilö? Joidenkin pölkkyjen kohdalla sen vain näkee silmät suljettuinakin.Mutta eivät he silti aina ole todellakaan se yksi ja sama henkilö.
Kyllähän ryhmädynamiikka tietysti voi olla kiinnostavaa, jos sille on hyvä tutkimusalusta, mutta saanen epäillä, onko tämä kaavoihinsa kangistuneiden mielipiteiden rämeikkö edes alkuunkaan sellainen.Ps. Vaikka yleensä ottaen mäkään en tällä päätäni vaivaa, mutta toisaalta sitten taas se kiinnostaa - etenkin ryhmädynaamisena ilmiönä. Senkin kyllä varmaan jo aiemmin sanoin.![]()
Tuli toki taas nopeahkosti kirjoitettua kaikesta tästä ja ennen kaikkea yleisemmällä tasolla tajuamatta sitä ilmaista. Mun moka.
Mutta jos totta puhutaan, niin saatan kyllä siltikin oikeasti olla hitonmoinen "saivartelija" - hlvtin tarkkakin olen.
Mutta en mä sillä saivartelulla/tarkkuudellani nyt vaikkapa sulle, Yrjö, mitään pahaa tarkoittanut - enkä läheskään aina muillekaan, mutta inhimillinen kun mäkin olen, niin välillä niin sanotusti läikkyy yli.