Niin, eikö olekin merkillistä? Mikä heitä estää väittämästä näin? Jos minä olisin tappanut mieheni ja lavastanut surmatyön mustanaamion tekemäksi, niin väittäisin poliiseille mustanaamion sanoneen ainakin: "vittu, nyt mä tapan sut", "vittu, mä en tapa muita ku sut" ja "painun tästä takas entiseen Jugoslaviaan, so long" sekä pistäisin mustanaamion suuhun luonnollisesti myös kaikki ne sanat, jotka itseltä lipsahtivat astaloinnin aikana, kuten esim. "kuole", "vittu" ja ehkä se sanoi jopa "helvetti", mutta tästä en mene takuuseen, kun olin sillon niin shokissa.ulkosuomalainen kirjoitti: Häke-nauhasta sen verran, ettei kumpikaan paikalla ollut silminnäkijä ja omin korvin kuulija ole koskaan väittänyt kuulleensa hupun sanoneen mitään.
Puolustuksen tehtävä ei ole löytää merkkejä huppumiehestä, koska Auer on tuomiolla, ei huppumies. Riittää, kun puolustus vetoaa seikkoihin, jotka todistavat, ettei nyt tuomiolla oleva ihminen ole kyennyt tekoon. Jos Anneli ei sano "huu", Jukka ei sano "huu" eikä tyttö sano "huu", niin kuka sen sanoo?ulkosuomalainen kirjoitti:Puolustuksen Hemmi kuuli korkeintaan yhden kumean, ihmisääneksi mahdollisesti sopivan "huun". Tuija merkitsi alun perin mahdollisia ulkopuolisia ääniä ( "tuleeko Häkestä? ) litterointiinsa, mutta niistäkään ei mun kasittaakseni ole Annelin puolustus kysynyt enää mitään ainakaan moneen oikeusasteeseen. (?)
Kyllä Manner sanoi, että nauhalta ei kuulu Annelin tappavan Jukkaa eikä nauhan äänet poissulje ulkopuolista murhaajaa. Mitä muuta siinä voi sanoa, tottahan se on. Poliisiradion kuulumista nauhalla tai hätäkeskuspäivystäjän "kiroilua" ei ole selvitetty yhdessäkään oikeusasteessa. Ei kai se Niemi niitä kysymysmerkillä muuten olisi merkinnyt. Kysymysmerkki ovat hänellekin. Miksihän muuten syyttäjä ei ole todistanut taustalla kuuluvaa poliisiradiota? Jos sellainen on taustalla kuulunut, lienee tämä helppo todistaa ja se tekisi syyttäjän väitteestä, ettei nauhalla kuulu ulkopuolinen, kaikin tavoin uskottavammaksi.ulkosuomalainen kirjoitti:Oletan siksi, että nauhalta harjaantumattoman korviinkin kuuluvat poliisiradion yms. äänet on molemmin puolin tulkittu nauhan hälyääniksi. Ulkopuolisen ihmisen/ihmisten takkahuoneessa tuotettu puhe kummittelee siksi käsittääkseni enää Minfossa ja salaliittoblogeissa..
Sitä sopii kysyä, miksei murhaaja pistänyt "sivupersoonaansa" puhumaan mitään, edes taustanauhalla, jos sellaisen koosti. Tyhmäähän se on, jopa niin tyhmää, ettei yksikään murhaaja olisi niin tyhmä. Ja olisihan hän voinut nähdä mustanaamion poistuvankin, kun kerran itse tämän hahmon kehitti.