Kysymyksiä rikoksista ja laista yms.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Wuulffi
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Sadie_Manson kirjoitti:Pistää kyllä miettimään, kun mulle on sanottu, että unissakävelevää henkilöä ei saisi herättää, ettei säikähdä tmv. Itse ajattelen sen niin ettei unissakävelevä henkilö ole niinkään vastuussa teoistaan.
Kannattaa toimia tilanteesta riippuen. Jos unissakävelijän voi ohjata takaisin sänkyyn herättämättä, niin se lienee hyvä vaihtoehto. Mutta jos unissakävelijä esim. näkee painajaista (piiloutuu pöydän alle pommikoneita pakoon), niin silloin on ehkä hyvä herättää hellävaraisesti.

Olen unissakävelijöiden sukua :? Itse olen kävellyt tiettävästi kuitenkin vain kerran: löysin itseni omakotitalon kellarista (asuin talossa noin kolme kuukautta). Säikähdin sairaasti, kun heräsin. En muista, miten olin sinne mennyt, mutta jostain syystä tajusin heti, että olin kellarissa, vaikka oli täysin pilkkopimeää. Tästä päättelen, että unissakävelijällä kuitenkin on jokin osa kiinni realiteetissa, vaikka "muuten" nukkuukin. Oman kävelyni laukaisi kova stressi ja outo elämäntilanne. Sama juttu sukuni miehillä: stressi on saanut heidät touhuamaan unissaan yhtä sun toista. :wink:
Vastaa Viestiin