Kysymyksiä oikeudesta, oikeusturvasta, lakipykälistä ja Valtiokonttorin korvauksista

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

kahvitar kirjoitti:Anteeksi jos olen tällainen tiukkapipo, mutta albaanisissille neuvo, että kannattaisi käyttää isoja alkukirjaimia, kappalejakoa niin olisi helpommin luettavissa tuo juttusi. Nyt on aika hankala lukea kun on niin sekava.
Samaa mieltä oon miekin.
Vaikia oli lukia älytön pötkö ilman pisteitä,pilkkuja jne.
(Vaik' ei ne pilkut yms oo aina mullakaa paikollaan.:=P)
Ei millään pahalla ko kirjoittajalle.
Olihan hälle sattunut vaikka ja mitä,paljon ja enemmän.
Child Of Scythe
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Kauanko menee
kun sakot menevät muuntoon??
Vieläkö se 4 kuuta on sakkolaisen "elinkautinen"??
Kyselen kaverini puolesta,joka asian vuoksi hikoilee kuin hutsu kirkossa. :D
Child Of Scythe
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sakkojen muuntoon voipi mennä vaikka kuinka aikaa jopa useita vuosia. tiedän tapauksen jossa sakot oli saatu vuonna 2003 ja 2004 ne menivät muuntoon tänä kesänä eikä niitä ole tähän päiväänkään mennessä vielä maksettu eikä ole vielä vouti pistänyt passitusta vedelle ja leivälle. Sitten kun se muunto oikeudekäynti tulee niin siellä voi sanoa että on aika pa. ettäs kävisikös jos maksaisin vaikka 20€ kuussa niin menee läpi jos ei mitään hirveitä tuloja ole.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Sain tällasenkin vastauksen,mutta topickkini lukittiin koska aiheesta on keskusteltu kuulema muuallakin,RAIDin mukaan,ja empä ees hokannut et tänkin ois voinut alunperinkin heittää tän jatkoks.
HYVÄ MINÄ. :D
Niin se vastaus:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=1865
Child Of Scythe
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

mullon ainaki 2000 vuoden sakkoja maksamatta viä eikä oo menny muuntoon. ei ne nykyään taida niin helpolla enää mennä ku on kaikki laitokset ääriään myöten täynnä ja kaikki mitä tutuilla on menny muunotoon on päässy yhdyskunta palvelulla. mutta mutta sori ku ei pahemmin oo pilkkuja ja pisteitä sun muita isoja kirjaimia ku ei oo kovin tullu viihdyttyäö äikän tunneilla aikoinaan. joo tosiaan toi vuokraisäntä homma meni aivan reisille en tiiä oliko suhteita mut irtisanomis ilmotuksen ainaki toi haastemies, yleensähän se annetaan tiemmä ihan vaan ite käteen. sain viä häädönki ilman syytä ja siitäkää ei tullu mitää ku ukko keksi käräjillä sanoo et muuttaa ite sinne ja 2 päivää myöhemmin oli paikallislehdes vuokrataan ilmotus... mut noin ne jutut oikeesti menee jos on rekisteriä kaikilla tutuilla on ihan sama juttu turha vinku mistään ku mikään ei auta. mäpäs koitan jokupäivä laittaa tänne noita käräjä lappuja ja pöytäkirjoja muutamasta räikeimmästä jutusta jos jostain löydän skannerin ni saatte ihan itte ihmetellä. :?
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Sakon muuntoja ei voi sovittaa yhdyskuntapalvelulla.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Lizzie B. kirjoitti:Sakon muuntoja ei voi sovittaa yhdyskuntapalvelulla.
Komppaan!!!
Ei todellakaan!!
Child Of Scythe
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Sakoista uusi kysymys.
Paljonko on nykyään se raja että niitä voi ees muuttaa vankeudeksi??
Kaverini mukaan 21 päivää ja siitä ylöspäin.
Tiedän että ne muuttivat tuota sakon istuttamista,kun vankilat on muuteskin ylibuukattuja.
Pitääköhän tuo kaverini teesi paikkaansa??
Child Of Scythe
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Rangaistusmääräysmenettelyssä annettua enintään 20 päiväsakon suuruista sakkorangaistusta ei muunneta vankeudeksi.
Sen sijaan rangaistusvaatimuksen vastustamista seuraavassa oikeudenkäynnissä tuomittu sakko muunnetaan.
Uusi laki on tullut voimaan 1.3.2007.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Lizzie B. kirjoitti:Rangaistusmääräysmenettelyssä annettua enintään 20 päiväsakon suuruista sakkorangaistusta ei muunneta vankeudeksi.
Sen sijaan rangaistusvaatimuksen vastustamista seuraavassa oikeudenkäynnissä tuomittu sakko muunnetaan.
Uusi laki on tullut voimaan 1.3.2007.
Criss kiittää infosta. :D
Child Of Scythe
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Heleweissoni.
Just tulin Käräjäoikeudenkansliasta ,jossa pistin tiskiin haasteen ja sanoin nätille blondille että:Paas laittaen tolla diaarilla mun pöytäkirjat luettavaksi.
Hän sanoi et ootas vähän kun täytyy kysyä tuomarilta ,joka on mulle entuudestaan tuttu "vanhana" asianajajanakin,btw.
Sitten tyttö tulee takasin ja sanoi että J.J. ei anna sinun lukea!
Mää kysyin:Saanko jututtaa J.J.tä??
Hän ohjasi minut hänen huoneeseen ja kerroin että mikä siinä maksaa kun asianajanikin on sanonut et se on yksi lysti että onko syytetty ,asianomistaja vai todistaja ,mutta mulla on oikeus lukea "kirjat".
Hän sanoi:Muuten kyllä ,mutta kun ne eivät ole *julkisia vielä!!*
Kerroin hälle että jos juttu sattui viime kesänä, ja siitä meni n. 2 kuuta kun mua ees kuulusteltiin, ja nyt hiljan "nasahti" tämä haaste ,niin sen takia haluaisin lukia ne kun aikaa on vierähtänyt näinkin kauan.
Että on hiukan "heikolla hapella" toi että mitä oon kertonut!
Ei auttanna. :(
Mut me keskustelimme silti ,vaikka hän onkin tuomarina nyt tulevana maanantaina tossa "keississä".
Hän sanoi:Kerrot vain sen mitä *TÄLLÄ HETKELLÄ MUISTAT* ja kyllä syyttäjä kysyy/katsoo mun pöytäkirjoista ,että jos joku menee ristiin.
Vastasin että silloinhan mun on viisainta/helpointa vastata vain että:Niin kait se sitten on=>kun tuota aikaa on "pikkasen" kulunut nääs ,niin saatan muistaa väärin jotain yksityiskohtia.
Kerroin hälle että asianajajani neuvoi mua kahdella neuvolla:
A)Vastaa joka kysymykseen vain: "PYSYN SIINÄ MITÄ OLEN KUULUSTELUISSA SANONUTKIN" :!:
Tähän tuomari:Väärä linja.
Sille tyylille älä lähde.
B):"ÄLÄ LÄHDE MITN TIETENTAHTOEN MUUTTELEEN, KOSKA SILLÄ TEET HALLAA LÄHINNÄ VAIN ITSELLESI" :!:
Tähän tuomari:Tuo oli asiaa.
Kerroin myös sen että kun olen koettanut tavottaa syyttäjää ,mutta hän ei ollut silloin paikalla ,mutta joku avulias nainen auttoi mua asiassa ,niin HÄN heitti detaljiin ,jota en ois itte ees tajunnut kysyäkkään eli:SUA TULLAAN LÄHINNÄ KUULEMAAN TODISTAJANA SIINÄ ETTÄ MITEN HRA T.M. KÄYTTÄYTYI TUONA KYSEISENÄ ILTANA/YÖNÄ.
Tuomari sanoi:Melkein oikein,mutta syyttäjä tahtoo kuulla sulta *omin sanoin* että kuinka T.M. käyttäytyi ITSE RIITATILANTEESSA!!??
Tuohon mun on muuten helppo vastata.
Sanasotaa!
Kunnes tapahtui se tuolin/tyttöyst. kaatuminen ,johon havahduin että WTF??
Tämä T.M. siis löi tai pukkasi tyttöystääväänsä ,jolloin hän kaatui tuolineen päivineen ,mutta itse en todellakaan ees halunnut nähä sitä juttua koska arvasin että mitä on mahdollisesti tulossa.
Tää tuomari on kyllä ihan päällikkö.
Kysyin että voisko tän "mun keissin" järkätä aivan ekaksi ,ettei mun tartte istua koko päivää ja kuunnella niitä kaikkia muita syytteitä yms ,kahdelta syytetyltä ,kun niitä on varmasti aimo nippu=>TIEDÄN SEN!!
Tuomari sanoi:Pyrin järjestämään asian niin että tämä "keissi" ekaksi ja sitten olen vapaa lähtemään. :)
Muistutti vielä että täytähän ne laput että saat sen 14 egeä todistajanpalkkiota ,ja anna se siellä "rosiksessa".
Sanoin et:Ne on jo lähteneet mukana tulleessa kirjekuoressa ajat sitten etiäpäin. :)
Onpas huima summa toi todistajan palkkio.:=D
Sitten vielä yks juttu ,jota tietenkään en mee tuomarille sanomaan.
Kun puhuin asianajajastani ,niin hänkin on mun "vanha tuttu" ,joka sattuu oleen tämän T.M.n asianajaja nytten ,ja hän on luvannut vilauttaa ennen istuntoa mulle MUN "KIRJOJA" et mitä olen puhunut.
Hänhän nuo kaksi neuvoa kertoikin. :lol:
Child Of Scythe
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Jos haaste oikeudenkäyntiin on annettu ja päivämäärä päätetty, on silloin esitutkintamateriaalikin oltava valmis.
Kerroin hälle että asianajajani neuvoi mua kahdella neuvolla:
A)Vastaa joka kysymykseen vain: "PYSYN SIINÄ MITÄ OLEN KUULUSTELUISSA SANONUTKIN"
Voit tehdä juuri noin. Paitsi että olisi tietenkin vähän helpompaa, jos näkisit esitutkinnassa antamasi lausunnot etukäteen, ettei tarvitse ihan ulkomuistista niitä vetäistä.

Esitutkintapöytäkirja on nimenomaan syyttäjän asiakirja, johon hän juttunsa nojaa, eikä sitä yleensä voida käyttää todisteena oikeudenkäynnissä. Jos kertomuksesi eroaa siitä, mitä olet kertonut esitutkinnassa, syyttäjä ja molempien osapuolten oikeusavustajat esittävä sinulle lisäkysymyksiä. "En muista", on myös aika hyvä lause, jos olet epävarma. Lain mukaan todistajalla on ns. "positiivinen totuusvelvollisuus". Se tarkoittaa sitä, että hänen on oma-aloitteisesti ja totuudenmukaisesti kerrottava kaikki, mitä hän asiasta tietää.

Todistaja on läsnä oikeudenkäynnissä vain oman todistuksensa ajan, joten et voi saada tukea muiden asianosaisten lausumista.
Muista myös, että todistuksesi nauhoitetaan.
Lykkyä pyttyyn.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Lizzie B. kirjoitti:Jos haaste oikeudenkäyntiin on annettu ja päivämäärä päätetty, on silloin esitutkintamateriaalikin oltava valmis.
Kerroin hälle että asianajajani neuvoi mua kahdella neuvolla:
A)Vastaa joka kysymykseen vain: "PYSYN SIINÄ MITÄ OLEN KUULUSTELUISSA SANONUTKIN"
Voit tehdä juuri noin. Paitsi että olisi tietenkin vähän helpompaa, jos näkisit esitutkinnassa antamasi lausunnot etukäteen, ettei tarvitse ihan ulkomuistista niitä vetäistä.
Mutta kun ITSE TUOMARI SANOO,joka on isompi "pamppu" kuin as.ajajani niin ehkä on parempi että toimin *HÄNEN NEUVON MUKAAN*.
Oishan se mukava nähdä ne "kirjat",mutta kun ei niin ei.
Ellei sitten se T.M.n as.ajaja tosiaan ehdi vilauttaa MUN "KIRJOJA",kuten lupaili!!

Esitutkintapöytäkirja on nimenomaan syyttäjän asiakirja, johon hän juttunsa nojaa, eikä sitä yleensä voida käyttää todisteena oikeudenkäynnissä. Jos kertomuksesi eroaa siitä, mitä olet kertonut esitutkinnassa, syyttäjä ja molempien osapuolten oikeusavustajat esittävä sinulle lisäkysymyksiä. "En muista", on myös aika hyvä lause, jos olet epävarma. Lain mukaan todistajalla on ns. "positiivinen totuusvelvollisuus". Se tarkoittaa sitä, että hänen on oma-aloitteisesti ja totuudenmukaisesti kerrottava kaikki, mitä hän asiasta tietää.
Tuo "EN MUISTA" ei ole kovin vakuuttavaa,mutta mitäpä muuta sitä vastaakaan??
Vetoan silloin siihen että kun on kulunut reilusti yli vuosi tapahtumasta niin enhän voi kaikkea enää MILLÄÄN MUISTAA,JOTEN SE MITÄ OLEN KUULUSTELUISSA SANONUT,NIIN ASIAT ON SITTEN NIIN!
Juu.Toi tuomari sanoikin että kyllä syyttäjä puuttuu peliin jos mun juttuni poikkeaa siitä mitä olen kuulusteluissa kertonut,mut vetoan tuohon edellämainittuun.
Tuonkin hän tosiaan sanoi,kuten jo mainitsinkin aiemmassa jutussani, notta mun on kerrottava kaikki mitä *tällä hetkellä muistan*!!!
Todistaja on läsnä oikeudenkäynnissä vain oman todistuksensa ajan, joten et voi saada tukea muiden asianosaisten lausumista.
Muista myös, että todistuksesi nauhoitetaan.
Lykkyä pyttyyn.

Tiedän että olen vain sen OMAN AIKANI SIELLÄ,ja en tietenkään voi saada muitten as.ajajilta tukea tms,ja eihän MUITTEN ASIAKIRJAT LIITY MUHUN.
Ois vain siistiä jos se vanha "tuttu" as.ajajani tosiaan ehtisi näyttää MUN KERTOMUKSENI.
Jos ei se onnistu jostain syystä niin sitten pelataan muistipelillä ja loput menköön tuohon tyyliin mitä jo mainitsinkinkin.
Sekö vielä nauhotetaankin??
Älä nyt vain sano että mun pitää mennä jollekkin valalle?
Ai niin.
Se tuomari sanoi jotain et mun on nähtävästi tultava vasta klo 11,joten sitä ennen kait ne pui niitä muita juttuja ja sitten kutsutaan mut "ineen" kuultavaksi and that's it.
Tässön nyt jännempi juttu kun as.ajajani,siis tuo vanha "tuttuni", ja istunnon tuomari neuvovat mua erilailla niin on tässä jo vähän ihmeissään et mitä tekee,kumpaa uskoo jne. :?
Vain yhessä asiassahan he olivat samaa mieltä:ÄLÄ RUPEA TIETENTAHTOEN MITN MUUTTELEEN!!
Tuomari sanoi myös jotn että mun todistelulla "mitataan" todistuksen arvoa,vai miten se hianosti sanotaan??
Sori jos kirjoitin nyt tähän vähän sekavasti,mut kiirusta pitää juuri nyt.
Vielä mainitsen että kun puhun "VANHASTA TUTUSTA AS.AJAJASTA,NIIN TÄSMENNÄN ETTÄ *MULLA EI SIIS TIETENKÄÄN OLE OMAA AS.AJAJAA*!!
Hän tosiaan on "vanha "tuttuni" ihan muista "keisseistä".
Kiitoksia vain lykystä pyttyyn. :)
Child Of Scythe
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Joo kieltämättä ihmetyttää toiminta tuon esitutkintapöytäkirjan luovuttamisen osalta, sillä sehän on julkinen asiakirja.
Todistajan lausunto äänitetään aina, mutta sitä ei kannata sen enempää jännittää.

Henkilötietojen tarkistamisen jälkeen vannot sanelun mukaan todistajan valan tai annat vastaavan vakuutuksen.

Jos kuulut kirkkoon:
Todistajan vala:
Minä N. N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.

Jos et kuulu kirkkoon:
Todistajan vakuutus:
Minä N. N. lupaan ja vakuutan kunnian ja omantuntoni kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.

Muista, että roolisi oikeudenkäynnissä on erittäin tärkeä. Todistajan on puhuttava totta ja jos todistajan havaitaan poikenneen totuudesta tai salanneen jotakin, hän joutuu itse syytteeseen perättömästä lausumasta. Siitä tuomitaan yleensä vankeusrangaistukseen.

Ei sen kummempaa. Sua neuvotaan siellä kyllä, miten toimit.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Lizzie B. kirjoitti:Joo kieltämättä ihmetyttää toiminta tuon esitutkintapöytäkirjan luovuttamisen osalta, sillä sehän on julkinen asiakirja.
Mullehan sanoi tuomari että kun ne eivät *vielä ole julkisia pöytäkirjoja*!
Tuo ihmetyttää minuakin.
Johtuneeko siitä että syytetyllä T.M. on niin paljon eri juttuja ,alkaen pah.pitelystä ,ja syytetyllä J.T. on syytteenä ainakin tapon yritys.
Sitten siellä on se kolmas eli M.J. ,joka on ainakin asianomistajana siitä kun tuo poikayst. T.M. "hieman" kurmuutti sitä.
Muistini mukaan hällä ja J.T.llä on syytteet rahanväärennöksestä.
Mut noi nyt ei koske mua miteskään-onneksi.:=)

Todistajan lausunto äänitetään aina, mutta sitä ei kannata sen enempää jännittää.
Äänitystilanteet ei jännitä pätkääkään.
Studiotkin on tuttuja nääs.:=D

Henkilötietojen tarkistamisen jälkeen vannot sanelun mukaan todistajan valan tai annat vastaavan vakuutuksen.

Jos kuulut kirkkoon:
Todistajan vala:
Minä N. N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.

Jos et kuulu kirkkoon:
Todistajan vakuutus:
Minä N. N. lupaan ja vakuutan kunnian ja omantuntoni kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.
Kuulun kirkkoon ,mutta miten mie muistan tuon valalitanian ,vaikka ne sanos sen sana kerrallaan ja mä toistan perässä.:=P
Kun kerran olin rosiksessa niin paikalle tuotiin todistaja ,mun frendi, ja hänet vain istutettiin pöytään and that's it.
Johtuikohan siitä että kaverini tuotiin Niuvasta?
Siellä se on istunut taposta,täyttä ymmärrystä vailla,jo n. 7 vuotta.:=(
Vähän off the topickkia.
Tuolla "Jammu-jutussa" kerron Niuvankin tapauksesta ,niin juuri tämä kaverini oli nähnyt kuinka Jammu "kompuroi ittensä" portaat alas.:=))

Muista, että roolisi oikeudenkäynnissä on erittäin tärkeä. Todistajan on puhuttava totta ja jos todistajan havaitaan poikenneen totuudesta tai salanneen jotakin, hän joutuu itse syytteeseen perättömästä lausumasta. Siitä tuomitaan yleensä vankeusrangaistukseen.
Just joo..this is f*ckin' great.:=/
Olen jo nyt varma että näillä muistikuvilla kuiteskin joku pikku detaljii menee erilailla kuin "kirjoissa" niin siinäkö sitä ollaan??:=XX

Ei sen kummempaa. Sua neuvotaan siellä kyllä, miten toimit.

Noh.
En mie nyt ihan ekaa kertaa oo rosiksessa ,myönnetään ,mutta todistajan asemassa en ole ennen ollut koskaan ,joten kokemus siitä tuostakin tulee.
Mistä sää tiedät näin älyttömän hyvin näitä jutskia??
Jos et ole as.ajaja niin oletko harkinnut esim. sitä uraa.:=)
Edittiä:
Kiitti Lizzie Borden että neuvot ja tsemppaat jne mua. :D
Child Of Scythe
Vastaa Viestiin