Minä olen jo kauan pitänyt todennäköisenä, että NG ei ole syyllinen, koska hän ei ole riittävän kyvykäs siihen. Ei ole tarkoituksella rumasti sanottu, mutta se vaatisi tavattoman paljon erikoisia kykyjä, joita en usko hänellä olleen. Hän oli tavallinen nuori metallialan työntekijä. Oli hänellä kyllä hieno moottoripyörä jo silloin.RockOla69 kirjoitti: ............
Minä uskon, että murhaaja oli joku aivan toinen.
Olen samaa mieltä, että tavaroiden Järveen upottaminen olisi ollut tosi huono ja epävarma ratkaisu. Sensijaan Matalajärven rannalle pehmeälle suolle suonsilmään upottaminen on mielestäni mahdollista. Siellä voivat olla vieläkin. Mutta todennäköisimmin ne on viety alueelta kauas pois. Puuhun kätkeminen on yhtä huono ajatus. Löytämismahdollisuus olisi ilmeinen. Nämä yllätystodistajat (MS ym.) lienevät kaikki samaa maata kuin ammattitunnustajat. Meitä on moneksi.
Kyllä Hans Assman sopii aika hyvin kuvioihin. Elämänvaiheet olivat olleet poikkeukselliset jo ennen noita tapauksia. On täysin mahdollista, että kukaan ei ole nähnyt sitä oikeaa tekijää itse paikan päällä. NG:n kuvaus telttaan iskijästä voi olla "valemuisto" ja oikeasta hyökkääjästä ei NG:llä välttämättä ole mitään muistikuvaa.
Tekijä voi hyvin olla yhtä aikaa hullu ja erittäin viisas - siis poikkeusyksilö. Tavallinen Hessu tai Nissu ei olisi tuosta selviytynyt tekemättä mitään virhettä. Näin olen päätellyt.
Ja onhan siellä nähty "rantaan kätkeytyjä", ja "Keskiniemestä pois tuleva mieshenkilö". On hyvin mahdollista, että tuo henkilö on tullut Keskiniemeen juuri Murhaniemestä. Hessu perustelee, että koska häntä ei ole nähty tulemassa nimenomaan Murhaniemestä, niin hän ei voi olla tulossa Murhaniemestä. Todellisuudessa on erittäin mahdollista, että hän oli tullut juuri Murhaniemestä Keskiniemeen. Siis vieras henkilö on nähty alueella. Se on fakta.
Pidän todennäköisenä, että jotain pirstaletietoa on voinut myöhemmin palata NG:n mieleen, kuten täällä on arveltu. Hän on voinut pitää sen omana tietonaan, eikä ole lähtenyt muuttamaan aikaisemmin kertomaansa. Se olisi vain herättänyt epäluuloja.