katupoika kirjoitti:Vittu mitä jeesustelua taas.
Käy Korson Bengolissa huutelemassa näitä sun idioottiläppiäs ja kato minkä vastaanoton saat, pelle. Toivottavasti tänne ei eksy Jonin omaisia tai läheisiä kavereita.MotiivitOn kirjoitti:
Valitettava tapaus. Sen verran haluan taas kysyä, kun entisajan mallissa omaiset hoiti lähimmäisensä ja kyläyhteisö hoiti ne kenellä ei ollut omaisia.
Missähän tämän junaratamiehen "ystävät" olivat silloin, kun mies makasi kiskoilla, ensin ilmoitettuaan, että tarvitsee hoitoa ja sitten ilmoitettuaan ettei päässyt hoitoon?
Entä eikö silminnäkijöistä löydy riittävästi väkeä, hoitamaan yksi mies pois raiteilta makaamasta?
Eikö ihmiset pysty ottamaan mitään vastuuta, kun kaikesta täytyy syyttää yhteiskuntaa, lääkäreitä, poliisia, ihan ketä tahansa, paitsi itseään?
Mä en katsois enää ikinä peiliin, jos antaisin jonkun tuntemattomankaan jäädä junan alle, tai jättäisin kaverini yksin, kun se ei pääse hoitoon, vaikka on itsetuhoinen. Molemmat toimitatavat ovat minusta sairaita ja vääristyneitä.
Täällä on ennenkin kuollut ihmisiä, jotka ovat menneet radalle repimään ihmisiä sieltä pois. Hätäkeskukseen oli yritetty soittaa, mutta siellä asia ei tuntunut ketään kiinnostavan. Nyt puuhaavat kuulemma jotain selvitystä siitä miksi siellä ei reagoitu asiaan.
Olen pahoillani, jos loukkasin sinua tai Jonin lähimmäisiä. Se ei ollut tarkoitukseni. Tarkoitukseni oli vain osoittaa, että asiassa olisi voinut olla muitakin auttajia, kuin ylityöllistetyt viranomaiset.
Ja niin kauan kuin oma henki on tärkeämpi kuin lähimmäisen, ei sinne radalle pidäkään mennä. Sitä vartenhan on poliisit, joille tuntemattoman henki on tärkeämpi kuin heidän omansa. Valitettavasti ei ole mahdollista estää jokaista epätoivoista tekoa. Siitä sitten voidaan syytellä ketä tahansa, kun ongelma on enemmän kollektiivinen, ei syytöksistä taida olla apua.
Ja mitä tulee korsoon, niin ei se minulle täysin tuntematon paikka ole, enkä pidä sitä mitenkään kummallisena tai kovana paikkana.