Raadon haju?
Kyllä se raadonhaju samanlaista taitaa olla kaikilla, nisäkkäillä. En tiedä, mutta aikanaan kun muutaman vanhuksen kuolleena löysin, niin lähinnä pilaantunut sianliha tuli mieleen. Jos siis jotain assosiaatiota haetaan.
Tosin, paistettu ihminen haisee kuulemma broilerilta. Itse en ole ko. hajua kokenut, mutta entinen duunikaverini oli aikanaan siivoamassa eräässä isossa firmassa ja oli sitten Joulunpyhien jälkeen mennyt töihin, kävellyt ruokalan ohitse ja tuumannut, notta kanaa tänään ruokana...
Saunasta olikin sitten löytynyt yllätys.
Eräs työntekijä kuollut saunaan joskus pyhien aikana ja sauna edelleen päällä. Ei siis ollut ajastin mallia. Jotten sanoisi, hieman kypsää lihaa saunassa.
Ei muuten syönyt kanaa kyseinen ihminen.
Tosin, paistettu ihminen haisee kuulemma broilerilta. Itse en ole ko. hajua kokenut, mutta entinen duunikaverini oli aikanaan siivoamassa eräässä isossa firmassa ja oli sitten Joulunpyhien jälkeen mennyt töihin, kävellyt ruokalan ohitse ja tuumannut, notta kanaa tänään ruokana...
Saunasta olikin sitten löytynyt yllätys.
Eräs työntekijä kuollut saunaan joskus pyhien aikana ja sauna edelleen päällä. Ei siis ollut ajastin mallia. Jotten sanoisi, hieman kypsää lihaa saunassa.
Ei muuten syönyt kanaa kyseinen ihminen.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
-
Valdovas
- Axel Foley
Hm, joko asiaan on tullut lisävalaistusta tai pitäisikö sanoa tarkempaa tuoksua?Lauryn kirjoitti: Avokki totesi taannoin, että hänestä haju oli "muovimainen". Sehän tässä rupesi epäilyttämäänkin. Kun ei tuo kellarikäytävä ihan tavalliselta mädältä haise, vaan ei myöskään maalilta, puhdistusaineelta tai muulta vastaavalta melko helposti tunnistettavalta kemialliselta hajulta.
Kumppani lupasi käydä "ulkoiluttamassa nenäänsä" kellarikäytävässä myöhemmin tänään. Hänen ensimmäinen ideansa oli että odotellaan huomiseen josko haju voimistuu, mutta tuota. Mä huomasin hajun jo eilen, ja voin vakuuttaa että eilisen jälkeen se kyllä on voimistunut.
Tuli muuten mieleen ihmisruumiin, citykanin ruumiin ja kiljupöntön lisäksi vielä mielikuvituksekkaampi vaihtoehto. Kuulemani mukaan amfetamiinilaboratoriosta lähtee ihan helvetillinen haju
- Juliet Jones
- Axel Foley
Kuolleista jyrsijöistä kokemusta minullakin, samoin linnuista. Kun raato on tuore, se alkaa "imeltyä", haju siis. Sitten siihen tulee vahva, henkeäsalpaava lemu, joka muistuttaa jollakin tapaa voimakasta öljyn tai muun orgaanisen aineen hajua. Joskus on esim. vanhalla työpaikalla tai entisessä kodissa ollut hiiri kuolleena piilossa, ja parisen viikkoa tuo viimeinen hajujälki pysyy. Pienet otukset kuivuvat nopeasti ja muumioituvat, sitten ne eivät enää haise.NeitiEtsivä kirjoitti:En tiedä haiseeko ihmisruumis läheskään samalle kuin eläimen raato, mutta se haju on ainakin sellainen mistä ei voi erehtyä. Eikä välttämättä tarvitse kun kerran se haistaa ja tietää jo mistä on kyse, siis vaikkei olisi ennen mitään raatoa kohdannut. Mulle kävi kesällä niin kun saunalla oli mennyt pari hiirtä pulloon ja olleet siellä tosi kauan kun olivat melkeinpä sellaista liejua, jotenkin ne hiiriksi vielä tunnisti. Ja en muista aikaisemmin haistaneeni raadon hajua, silloin kyllä tiesin heti mistä on kyse vaikken niitä raatoja löytänytkään kun pidemmän ajan kuluttua. En kylläkään osaa kuvailla sitä hajua muuten kuin raadon hajuna.
Ihmisruumista en ole haistanut, kuolevaa kylläkin. Esim. syöpäpotilaassa on jonkinlainen ominaishaju, johtuneeko lähestyvästä kuolosta vai kemikaaleista. Se ei ole minusta ainakaan sillä tavalla paha kuin raadon haju, mutta "outo".
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Olen tässä nyt rakennellut erästä lasiviritelmää muutaman edellisen päivän ja siinä sitä kootessani tuli mieleen, että kun tässä topicissa on tuon hajun löytäjä sanonut hajun olevan muovimainen ja muistuttavan mätää, mutta olevan myös kemiallinen; silikoni. Etikkapohjainen silikoni nimittäin on semmoista todella pistävän hajuista, haju ei katoa ihan heti (tietenkin kuivumisnopeudesta riippuen, mutta jos silikonin käyttäjä on jatkanut silikonilla työstämistä seuraavina päivinä, se selittäisi hajun voimistumisen). Haju seuraa melko tiuhaan ja oikein runsaissa määrin saattaa jopa tarttua vaatteisiin. Olisi ymmärrettävää, että siellä kellarissa joku on koonnut esimerkiksi akvaariota/terraariota, kun ei sitä hajua mielellään kämppäänsä kyllä tuo. Onko siellä jotain askarteluhuonetta/tilaa tai kenties varastokoppia, missä joku olisi ehkä koonnut tälläistä viritelmää ja aiheuttanut hajun tiivistyksen ja lasien yhteenliimauksen yhteydessä?
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Katsoppas, oli jäänyt ihan huomaamatta. Kiitän.Clyde kirjoitti:Ailarhan ehdotti jo tätä silikonijuttuaAilar kirjoitti:Hän kertoi, että rapussa oli selvästi kuin silikoonin haju.Ja Lauryn siihen vastasikin, sen jälkeen olemme odottaneet uutta viestiä.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Taitaa joulun täydellä masulla mielikuvitus laukata nopeaan tahtiin.Oletteko koskaan haistanut kosteusvauriota lämpimissä oloissa? Kun esim. kuumavesiputkesta pääsee eristeisiin kosteutta, se alkaa haista lähes heti. Haju voimistuu nopeasti, on erittäin pistävä ja alkaa pian ahdistaa hengitysteissä. Vaurio ei silti välttämättä heti näy päälle päin pinnoissa. Kannattaa soittaa huoltomies paikalle.
Jokainen päivä voi olla viimeinen...
Menee ihan OT:ksi, mutta kylmävesiputki hikoilee, oikeammin sanottuna lämpimässä tilassa ilman kosteus tiivistyy kylmän putken ulkopinnalle.Annie kirjoitti:Oletteko koskaan haistanut kosteusvauriota lämpimissä oloissa? Kun esim. kuumavesiputkesta pääsee eristeisiin kosteutta, se alkaa haista lähes heti.
Kosteus ei siis tule putken läpi, vaan sitä ympäröivästä ilmasta.
Saman huomaa helposti, kun nostaa pakasterasian pakastimesta tiskipöydälle.. hetkenpäästä se on aivan kostea ulkopinnaltaan.
"Yöperho on koteloitunut"
Solmu, mutta jos kuumavesiputkesta pääsee vettä, niin kyseessä on vuoto putken liitoksista tai halkeamista. Lämmin vesi liuottaa rakenteita tehokkaammin kuin kylmä vesi aiheuttaen pahoja rakennevaurioita ja mikrobit (bakteerit ja homeitiöt) kasvavat mainiosti lämpimässä kosteudessa. Mikrobien aineenvaihduntatuotteet haisevat ihan kuin ihmisenkin hiki, kusi ja kakka.Annie kirjoitti: ...kuumavesiputkesta pääsee eristeisiin kosteutta, se alkaa haista lähes heti.
Mitä tulee kylmävesiputkeen, niin olet ihan oikeassa. Ympäröivän ilman kosteus tiivistyy pisaroiksi kylmävesiputken pinnalle.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Mitä tulee raadon lemuun, niin se on rikkipitoisen hapanimelää lemua. Kun on kerran haistanut mädän lihan lemun, niin siitä ei voi erehtyä.
Muutkin löyhkät haisevat vähän erilaisille: Navetan lemu, muovisäkkiin sullotun mädäntyvän kasvijätekompostin lemu, pilaantuneen munan lemu, pilaantuneen maidon lemu, ihmiskakan lemu, kaatopaikan lemu jne.
Muutkin löyhkät haisevat vähän erilaisille: Navetan lemu, muovisäkkiin sullotun mädäntyvän kasvijätekompostin lemu, pilaantuneen munan lemu, pilaantuneen maidon lemu, ihmiskakan lemu, kaatopaikan lemu jne.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
-
NeitiEtsivä
- Harjunpää
-
mineraalimies
- Lauri Hanhivaara
Re:
Viemärissä haisee paloiteltu ihminen?Walrus kirjoitti:Tai kyseisessä talossa sarjamurhaaja säilöö ruumita jonnekkin...
Lauryn onkin sitten ollut seuraava uhri ja haisija siellä...