Kriminaalipsykologian dosentti Jaana Haapasalo; lausunnot, hakemukset ja uimareissu Salossa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^Mielenkiintoinen muotoilu vaihtoehdoksi tunnustukselle "Olin väärässä".
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Viesti Kirjoittaja mulli »

Perustuuhan rouvan opit sigmund freudin julkaisuun psykoanalyysistä joka on julkaistu 1900 luvun alussa, herra Freudhan tunnetusti aloitti heroiinin käytön 1884 ja jatkoi käyttöä elämänsä loppuun asti..

pollepään horinoita



LUVALLILISILLA ASEILLA JA VÄKIVALLALLA EI YHTEYTTÄ!

MAA MURHIA/100 000 ASUKASTA ASEITA/100 000 ASUKASTA
itävalta.........2..............................................17000
norja............2..............................................36500
saksa...........2...............................................30000
sveitsi..........2...............................................16500
kreikka........2,5.............................................12000
tanska.........2,5..............................................19000
ranska.........3.................................................30000
puola...........3.................................................2000
ruotsi............2................................................24000
suomi.......... 2................................................39000
unkari..........2,5...............................................3000
luxenburg.... 8..................................................0
venäjä..........21................................................4000


eli mitä enemmän luvallisia aseita niin sitä vähemmän murhia...

Ja esimerkiksi britannia lyhyiden aseiden kiellon jälkeen käsiaseilla tehtyjen murhien ja rikosten määrä viisinkertaistui.

Itse lähtisin kieltämään alkoholin ja internetin, moniko retardi elää netin varassa ja saa loistavia vaikutteita ja moniko surmantyö tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena...

Lisäyksenä huomio, eikös kahdessa murha itsemurha tapauksessa viime vuoden lopulla tekijänä ollut nimenomaan poliisi, joilla pitäisi olla edellytykset muunlaiseen ratkaisuun kriisin kohdatessa?

ja lähteenä:Would banning firearms reduce murder and suicide: A rewiew of international and some domesticevidence, Harvard journal of law & public policy
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MotiivitOn kirjoitti:^Propagandassa kuten myös vastapropagandassa disinformaatio on tärkeää. Disinformaatioksi lasketaan usein myös vajavaiset ja merkityksettömät tiedot.
Asiat ja sanavalinnat eivät aina ole sattumaa. :wink:
Annoin vinkkiä lähinnä muille lukijoille. Sinun pyrkimyksesi oli melko ilmeinen.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mulli kirjoitti:Perustuuhan rouvan opit sigmund freudin julkaisuun psykoanalyysistä joka on julkaistu 1900 luvun alussa,
Eivät perustu.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Viesti Kirjoittaja mulli »

juupas ellei mennä aristoteleen aikaan...
michel foucault taitaa olla kriminaalipsykologian isä, jonka ajatukset ja teoriat perustuvat juuri sigmundin horinoihin...
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mulli kirjoitti:juupas
Melko yllättävä tieto!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Viesti Kirjoittaja mulli »

Korjaa ihmeessä jos olen väärässä....
ja lisäisin vielä w. wundtin joka virallisti psykologian aseman yliopisto opetuksessa ennen freudin mullistuksia...
Riippuu tietenkin koulukunnasta kenet tunnustaa, itse en tunnusta koko kriminaalipsykologiaa empiisisenä tieteenä johtuen tutkimustapojen ja kohteiden hajonnasta joka johtaa epäkelpoon verrokkimateriaaliin-

käyttäisin lähinnä sovellettua lotka -volteran kaavaa..
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mennään sitten saman tien Aristoteleen aikoihin...
Riippuu tietenkin koulukunnasta kenet tunnustaa
Niin. Tunnetko tarkemmin Haapasaloa?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Viesti Kirjoittaja mulli »

pointtihan on se että tuo rouva asiantuntija ei kykene olemaan olematta puupää!
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Viesti Kirjoittaja mulli »

Henkilökohtaisesti en, mutta olen joutunut SIIS JOUTUNUT lukemaan useita hänen kirjoittamiaan läpysköjä.. valitettavasti joitakin käytetään oppimateriaalina..
jota kritisoin ja johonka on tulossa muutos ainakin hki vaasa oikkaris!!!!1
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mulli kirjoitti:pointtihan on se että tuo rouva asiantuntija ei kykene olemaan olematta puupää!
Juu. Se taas on asia erikseen.

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Pahoittelen off topicia, mutta en salli Foucaultia latistettavan Freudin opetuslapseksi. Siitä en tiedä, pidetäänkö Foucaultia yleisesti "kriminaalipsykologian isänä", mutta Freudiin hän on suhtautunut tuotannossaan hyvin nihkeästi ja käsitellyt Freudin kehittämää psykoanalyysia lähinnä vallankäytön välineenä. Ehkä Foucaultia voidaan tavallaan pitää filosofin lisäksi myös psykologina (onhan hän kirjoittanut mm. Hulluuden historian), mutta hänen teoriansa eivät perustu "Sigmundin horinoihin" ja hänen näkökulmansa ko. tieteeseen on ollut aivan erilainen, jopa vastakkainen, kuin Freudin!

Mutta Haapasalosta: vaikka minustakaan metsästykselle tai eläinten tappamiselle ei löydy mitään loogista perustelua, olen aika hämmentynyt tuosta sanavalinnasta ettei se olisi "normaalia". Se on psykologin suusta aika voimakkaasti sanottu, ja tuntuukin että Haapasalo on sanonut nuo sanat ennemmin yksityishenkilönä ja pasifistina kuin psykologina. Haapasalon psykologisen kannan asiaan olen käsittänyt suurin piirtein niin, että kiinnostus aseisiin on riskitekijä aseiden väärinkäyttöön. (Kuinka yllättävää!)

Itse en ole huomannut, että Haapasalo vedettäisiin aina esiin kun jotain tapahtuu. Tosin en lue lehtiä kovin ahkerasti, joten en ihmettele vaikka näin olisikin, Suomeenhan ilmeisesti mahtuu vain yksi asiantuntija kerrallaan.
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Viesti Kirjoittaja mulli »

kiinnostus aseisiin ja aseet harrastevälineinä ovat kaksi eri asiaa!
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

^Varmaan totta. En ole tavannut metsästäjää, joka olisi ollut mitenkään järin kiinnostunut juuri siitä itse aseesta, vaan lähinnä sen käytön lopputuloksesta. Ja höyryävästä hirvipadasta kiinnostuminen ei ainakaan voi olla epänormaalia!
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

PaulaDrew kirjoitti:Pahoittelen off topicia, mutta en salli Foucaultia latistettavan Freudin opetuslapseksi.
No minä puolestani en salli Freudia latistettavan oppi-isäksi, jonka ajatusmaailman huolelliseen ja syvälliseen tuntemiseen ja mahdolliseen työn jatkamiseen Foucault'n rahkeet olisivat kuunaan riittäneet.

Meidän tasomme sen sijaan täytyy toki olla kova tällaiseen kritiikkiin kyetäksemme, tai mene ja tiedä :shock:

Mullin rimanalituksia edellä en vaivaudu edes kommentoimaan.
Vastaa Viestiin