14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Kyllikki S kirjoitti:
Polar kirjoitti: Muakin nyt kiinnostaisi, millaiset tyypit niitä leijonakoruja käyttää.
http://www.google.fi/search?client=fire ... oogle-haku

Ihan koko perheen koru! (Suomalaisen perheen.) :D
Suomalaisen perheen? Niinno, kyllä tuolla korulla nyt kuitenkin on jonkin sortin "stigma", vaikkakin ihan vaakunasta napattu. Toki sitä käyttää varmasti muutkin kuin kilju-skinit ja isäm maan puollustajat, mutta
aikas harvoin näkee jellona-korua esim. eläkeläismummoilla päivätansseissa tai 20 + pankkineidillä.
Kuten ei Kalevala-korujakaan näy juuri amis-ikäisillä pojilla.
Ja tässä kärjistän, kuten teki Kyllikki S:kin.
There are no crimes behind enemy lines
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Sinällään aika mielenkiintoinen tuosta linkistä löydetty "galluppi" aihetta koskien -

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1000676

Nyt vaan taitaa olla niin, että koru itsessään ei ole itseään pahentanut, vaan sen korun kantajat... Lisäksi ihmisillä tuntuu olevan ikävä tapa yleistää/automaattisesti samaistaa leijonakorun kantaja pilottitakki apinaksi, tai muuten vain henkisesti vajaaksi.
(ja ihan selvyyden vuoksi mainitsen, että itse en ko. korua omista, tai ole koskaan omistanutkaan)
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Polar
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 113
Liittynyt: To Marras 05, 2009 7:22 pm
Paikkakunta: Pohjoisnapa

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Polar »

Minä ihan luulin, että ne leijonakorut ovat vain jotain muotihumputusta, mutta kai olin sitten väärässä... Tatuointejakin löytyy kaiketi vielä nykyäänkin vain linnakundeilta ja merimiehiltä :) . Se siitä aiheesta.

Tiedän kyllä, että rikoksen uhreja kovasti arvotetaan oman käyttäytymisensä perusteella ja helposti haetaan syytä uhrista itsestään, jos se vain suinkin on mahdollista. Olkoon sitten vaikka kuinka pinkkien lasien läpi katselua, niin silti olisi pyrittävä nimenomaan siihen, että päästäisiin eroon moisesta katsantotavasta. Toki kännissä riehuva teini on häiritsevämpi kuin se kiltisti shoppaileva koulupoika, mutta asian voi ratkaista esim. soittamalla poliisit rauhoittamaan riehujan(ja selvittämään ne muutkin synnit, kuten väärät henkkarit) niin kuin joku täällä jo mainitsikin. Ja jos nyt ihan hirveästi riepoo, eikä osaa hoitaa asioita muuten kuin äärimmäisen alkeellisin keinoin eli väkivallalla, niin eikö pieni tirvaisu olisi riittänyt. Tuon laatuinen muilutus on aivan helvetin ylimitoitettua ja vie pois pohjan siitä vähästäkin puolustuksesta, että:"Kun se aloitti."
I don't wanna be buried in a Pet Sematary. I don't want to live my life again -Ramones-
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Rezah kirjoitti:
Kyllikki S kirjoitti: Ihan koko perheen koru! (Suomalaisen perheen.) :D
Suomalaisen perheen? Niinno, kyllä tuolla korulla nyt kuitenkin on jonkin sortin "stigma", vaikkakin ihan vaakunasta napattu. Toki sitä käyttää varmasti muutkin kuin kilju-skinit ja isäm maan puollustajat, mutta
aikas harvoin näkee jellona-korua esim. eläkeläismummoilla päivätansseissa tai 20 + pankkineidillä.
Kuten ei Kalevala-korujakaan näy juuri amis-ikäisillä pojilla.
Ja tässä kärjistän, kuten teki Kyllikki S:kin.
Mutta koko perheelle kyllä löytyy.
Myös lapsille omat koot:
http://tori.suomi24.fi/myyd%C3%A4%C3%A4 ... a+koru/487
:)
Totuus
Turvis
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 11:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Turvis »

Onko näistä syytetyistä ihan tietoa, että olisivat täällä mainittuja "piripäitä"?

Nopeasti kokoon saatu porukka ja korkokengällä potkiva nainen tuo minulle ainakin mieleen kansan, joka ammoin levittäytyi Intiasta joka maalle, paitsi tietysti työmaalle...
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Turvis kirjoitti:Onko näistä syytetyistä ihan tietoa, että olisivat täällä mainittuja "piripäitä"?

Nopeasti kokoon saatu porukka ja korkokengällä potkiva nainen tuo minulle ainakin mieleen kansan, joka ammoin levittäytyi Intiasta joka maalle, paitsi tietysti työmaalle...
Voi vittu. Ei tuota rasistipaskaa joka ketjuun? Iltalehdessä oli kuva naisesta ja miespuolisesta tekijästä kasvot sumennettuna. Ei ollut romanivaatteita. Päätekijällä ainakin vanhoja rikoksia, naisella ei (luultavasti ei siis vain ole narahtanut kytille).
Paavo Arhinmäki on äijä!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Ei näin - :lol:
loneliness kirjoitti:Voi vittu. Ei tuota rasistipaskaa joka ketjuun?
...Ja pari riviä myöhemmin:
loneliness kirjoitti:Päätekijällä ainakin vanhoja rikoksia, naisella ei (luultavasti ei siis vain ole narahtanut kytille).
Tää on jo niin koomista...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Mike Manner kirjoitti:Ei näin - :lol:
loneliness kirjoitti:Voi vittu. Ei tuota rasistipaskaa joka ketjuun?
...Ja pari riviä myöhemmin:
loneliness kirjoitti:Päätekijällä ainakin vanhoja rikoksia, naisella ei (luultavasti ei siis vain ole narahtanut kytille).
Tää on jo niin koomista...
Oletan naisen, joka osallistuu 14 -vuotiaan pojan pahoinpitelyyn potkimalla korkokengällä päähän, omaavan jonkinlaista väkivaltahistoriaa. Mielestäni ei kovin koomista millään tasolla.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

loneliness kirjoitti:Oletan naisen...
Tässäpä se kaikki oleellinen tulikin.

En ole puolustelemassa tekijöitä millään tasoa, vaan yritän kiinittää siihen huomiota, että näitä keskusteluja olisi paljon mukavampi käydä ja vatvoa, jos kirjoittajat perustelisi ja argumentoisi kantansa, eikä vaan ilmoittaisi olevansa jotain mieltä asiasta ilman, että perustelisi jne. sen kummemmin asiaa.

Ja olihan tuossa oma komiikkansa: "saatanan rasistit" - "se on ihan varmasti just sellainen..." :shock:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Mike Manner kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Oletan naisen...
Tässäpä se kaikki oleellinen tulikin.

En ole puolustelemassa tekijöitä millään tasoa, vaan yritän kiinittää siihen huomiota, että näitä keskusteluja olisi paljon mukavampi käydä ja vatvoa, jos kirjoittajat perustelisi ja argumentoisi kantansa, eikä vaan ilmoittaisi olevansa jotain mieltä asiasta ilman, että perustelisi jne. sen kummemmin asiaa.

Ja olihan tuossa oma komiikkansa: "saatanan rasistit" - "se on ihan varmasti just sellainen..." :shock:
Eikö ole hieman eri asia korkokengän perusteella olettaa romaniksi, kuin että oletan muijan, joka potkii korkokengällä päähän puolustuskyvytöntä 14 -vuotiasta, omaavan jonkinlaista väkivaltaista taipumusta?

Sinun kritiikkiisi on kovin vaikea suhtautua vakavasti kun oma antisi on mitä. Palstan entiset trollaajat ovat parantaneet tapansa ja kirjoittavat nykyään ihan asiajuttuja, mutta sitten tulit sinä takaisin ja sama soppa jatkuu.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

loneliness kirjoitti:Eikö ole hieman eri asia korkokengän perusteella olettaa romaniksi, kuin että oletan muijan, joka potkii korkokengällä päähän puolustuskyvytöntä 14 -vuotiasta, omaavan jonkinlaista väkivaltaista taipumusta?
Tiedätkö, että eniten minua häiritsee tässä "potkii korkokengällä päähän" -jutussa se, että asiaan ei viitannut koko topicissa, kuin sinun ohi mennen heittämä kommentti ilman lähdettä -
Mukana ollut 23-v pissis oli potkinut uhria korkokengällä mm. poskeen.
- Siinä on sitten hiukan hankala olla mitään mieltä asiasta.
Sinun kritiikkiisi on kovin vaikea suhtautua vakavasti kun oma antisi on mitä. Palstan entiset trollaajat ovat parantaneet tapansa ja kirjoittavat nykyään ihan asiajuttuja, mutta sitten tulit sinä takaisin ja sama soppa jatkuu.
Oletko huomannut, että sinulla on tapana alkaa moittimaan minun tapaani tivata perusteluita ja tyyliäni kirjoittaa, kun alat tuntemaan, että tilanne on sinun kannaltasi etenemässä kiusalliseen suuntaan?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Se korkokengällä poskeen potkiminen on luettu Iltalehden paperiversiosta, ja koska sitä ei nettilehdessä mainittu, en voi sitä tähän liittää. Ei minulla ole mitään syytä keksiä päästäni tuollaisia juttuja. Sinä et puuttunut siihen mitenkään, että korkokengän perusteella toinen kirjoittaja oletti heti tekijän olevan romani. Mutta sitten minä spekuloin, että taitaa olla väkivaltainen henkilö kun potkii korkokengällä 14-vuotiasta poskeen. Hmm...
Paavo Arhinmäki on äijä!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

loneliness kirjoitti:Se korkokengällä poskeen potkiminen on luettu Iltalehden paperiversiosta, ja koska sitä ei nettilehdessä mainittu, en voi sitä tähän liittää. Ei minulla ole mitään syytä keksiä päästäni tuollaisia juttuja.
No nythän me ei voida tietää kuin se, että iltapäiväpulu on kirjoittanut naisen potkineen uhria poskeen korkokengällä.
Sinä et puuttunut siihen mitenkään, että korkokengän perusteella toinen kirjoittaja oletti heti tekijän olevan romani.
Ihan yhtä hieno täysin perustelematon yleistys/intuitio, kuin tuo sinun "Päätekijällä ainakin vanhoja rikoksia, naisella ei (luultavasti ei siis vain ole narahtanut kytille)".
Mutta sitten minä spekuloin, että taitaa olla väkivaltainen henkilö kun potkii korkokengällä 14-vuotiasta poskeen. Hmm...
No on kyllä vähän sellaisia vinkeitä havaittavissa.
Ei osallisuus tuollaiseen tapahtumaketjuun onnistu ihan normaalilta tasapainossa olevalta kansalaiselta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Dam Egar
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:35 pm
Paikkakunta: Uusi Maa

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Dam Egar »

loneliness kirjoitti:Se korkokengällä poskeen potkiminen on luettu Iltalehden paperiversiosta, ja koska sitä ei nettilehdessä mainittu, en voi sitä tähän liittää.

Iltasanomissa tuo mainitaan nettilehdessäkin:

"Punametsän kentällä pahoinpitelyyn osallistui syyttäjän mukaan 23-vuotias nainen, jolla ei ole aiempaa rikosrekisteriä. Nainen tönäisi pojan vetiseen ojaan ja potki avutonta uhria korkokengillä mm. kasvoihin."

Lähde:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1869839
Turvis
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 11:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 14-vuotiasta poikaa kidutettiin raa'asti Espoossa

Viesti Kirjoittaja Turvis »

Minulle tuli mieleen romanit lähinnä siksi, että heillä on vahvat siteet perheessä/suvussa ja isompi porukka näin helposti houkuteltavissa mukaan jos jonkinlaisiin kolttosiin. Tilastoja en pysty tähän liittämään, mutta törkeästi yleistäen he tekevät rikoksensa usein "tiimityönä".

Ja Loneliness: Rasismikortti on kaksiteräinen miekka. Pystyt itse luokittelemaan (halventavasti) ihmisiä heidän tekojensa perusteella (Esim. Kangasalan puukotuksen äiti jne.), mutta et salli samaa mututunteeseen perustuvaa pohdintaa muilta. Kirjoititko koulussa rasismin määritelmäksi: Valkoinen morkkaa tummaa?
Vastaa Viestiin