Laasti kirjoitti:Aika pitkä matka tuosta Kyllikin suohaudalta polkupyörän upottamispaikalle. Ainakin kilometrin verran sitä matkaa on kertynyt. Ja vielä meijerin tienristeykseen päin. Ulkopaikkakuntalainen tuskin olisi alkanut kuljettaa pyörää kylän suuntaan kiinnijäämisen pelossa vaan kätkenyt pyörän mahdollisimman lähelle suohautaa.
Kaikki viittaa siihen että ruumiin hyväksikäyttäjät ja kätkijät ovat paikkakuntalaisia.
Päivällä Kyllikki oli tullut seuroista polkupyörällä kotiinsa ja oli mennyt sänkyyn nukkumaan jota hänen äitinsäkkin oli ihmetellyt kovasti koska näin Kyllikki ei ollut koskaan tehnyt aikaisemmin.
Kyllikki on siis ollut sairas.
Kun ihmiseltä katkeaa verisuoni päästä on sillä ihmisellä on huono ja heikottava sekä väsyttävä olo jopa päiviäkin ennen verisuonen katkeamista. (Tositapahtumiin perustuva tieto)
Silti tällainen ihminen pystyy jopa olemaan töissä kaupassa.
Oletankin siksi että Kyllikiltä onkin katkennut verisuoni päästä hänen tullessaan toiselta reissultaan polkupyörällä.
Kyllikki on kaatunut pyörällään sen jälkeen.
Polkupyörä ja Kyllikki olivat olleet tienojassa yöllä ja Kyllikki kuolleena käsi murtuneena ja kasvot verillä.
Jospa Kyllikkiä ei kukaan murhannutkaan vaan paikalle sattui henkilöt jotka hyväksikäytti kuollutta ja hautasi hänet metsään myöhemmin.
Polkupyörän piilottaminen lellusuon mutahautaan viittaa siihen että tekijät ovat paikkakuntalaisia ja toinen niistä asui lähellä polkupyörän löytöpaikkaa.
Jotta jotain järkeä saataisiin tähän Kyllikki Saaren tapaukseen niin mieleeni tuli tämä ajatus.
1. verisuoni katkeaa Kyllikin päässä
2. Kyllikki kaatuu pyörällään sen vuoksi
3. Toinen käsi murtuu ja kasvotkin vereentyvät
4. paikalle tulee mies/miehet jotka hyväksikäyttävät Kyllikkiä
5. Miehet hautaavat ruumiin myöhemmin suon laitaan
6.Toinen suurikokoisempi mies ajaa polkupyörällä lellusuolle ja piilottaa pyörän mutahautaan
Murhaa ei siis tapahtunut ollenkaan.
Tästä voimmekin nyt jatkaa tätä pohtimistayhdessä.