Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Cro kirjoitti:- Poliisi-TV:n juttua: 16-vuotiaan Raisa Räisäsen lauantai-illan 16.10. 1999 tiedetään jatkuneen hilpeissä merkeissä noin kello 23:een saakka. Tuolloin hän erosi kaveristaan Hämeenkadulla Sokoksen edessä ja siirtyi kadun toiselle puolelle. - Ilta-Sanomista: Illalla hän tuli ystäviensä kanssa kaupungille ja kävi ravintola Casablancassa. Myöhemmin illalla muu seurue lähti jatkamaan illanviettoa Seurahuoneelle. Raisa Räisänen ei lähtenyt mukaan. Hän jäi yksin Sokoksen eteen.

Jossain siis sanotaan että oli kahdestaan kaverinsa kanssa mennyt Sokoksen eteen ja toisaalla lukee että koko seurue oli ollut mukana. Taas ihan turha epäselvyys. Poliisi varmasti tietää kumpi on oikea vaihtoehto. Ei sillä olisi ratkaisevaa, mutta ärsyttää vaan tämmöinen.
Tätä minäkin oon miettinyt, enkä ole keksinyt muuta ratkaisua, kuin että mikäli ystävä on lähtenyt autokyytillä Huittisten seurahuoneelle (tästäkin on ollut puhetta), niin hän olisi voinut nousta kyytiin Kuninkaankadulla Sokoksen sivusta. Mielestäni tuo katu on ollut yksisuuntainen Hämeenkadulle päin niin kauan kuin muistan, joten jos ystävä on noukittu kyytiin siitä Kuninkaankadulta, ja ovat siitä kurvanneet Hämeenkadulle ja jatkaneet matkaa. Raisa olisi vaan "saattanut" kaverin Sokoksen eteen ja vaihtanut hänen kanssaan pari sanaa, ylittänyt kadun ja jatkanut matkaa paikkaan X.

Jos koko seurue olisi ollut mukana, se voisi selittää tämän Raisan äidin sivuilla mainitun nuorisojoukon, vaikkakin siellä puhuttiin ventovieraista. Sekavaa, on kyllä.. :roll:
Cro
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 11:23 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Cro »

elisa_day kirjoitti:Tätä minäkin oon miettinyt, enkä ole keksinyt muuta ratkaisua, kuin että mikäli ystävä on lähtenyt autokyytillä Huittisten seurahuoneelle (tästäkin on ollut puhetta), niin hän olisi voinut nousta kyytiin Kuninkaankadulla Sokoksen sivusta. Mielestäni tuo katu on ollut yksisuuntainen Hämeenkadulle päin niin kauan kuin muistan, joten jos ystävä on noukittu kyytiin siitä Kuninkaankadulta, ja ovat siitä kurvanneet Hämeenkadulle ja jatkaneet matkaa. Raisa olisi vaan "saattanut" kaverin Sokoksen eteen ja vaihtanut hänen kanssaan pari sanaa, ylittänyt kadun ja jatkanut matkaa paikkaan X.

Jos koko seurue olisi ollut mukana, se voisi selittää tämän Raisan äidin sivuilla mainitun nuorisojoukon, vaikkakin siellä puhuttiin ventovieraista. Sekavaa, on kyllä.. :roll:
Ei hän ainakaan minulle sanonut mitään huittisista, saatikaan että nousi kenenkään kyytiin. Eli tuota en laske vaihtoehdoksi. Sanoi vaan että palasi takaisin casablancaan. Ja Raisa sitten lähti jonnekkin. Prkl kun ei muista kaikkea mitä on puhuttu. Tietäisipä edes suunnan mihin Raisa on siitä lähtenyt.

Luulisi että jos ystävistä olisi se seurue koottu, niin ei silloin puhuttaisi ventovieraista. Mutta mistäpä näistä tietää... Tosin itse luotan kyllä siihen mitä hän minulle sanoi, eli että kahdestaan lähtivät baarista ja sitten erosivat. Eipä sitä itsekkään tule porukalla lähdettyä "saatteleen" ketään pihalle. Hyvä että edes joku malttaa ulos lähteä kesken illan. Sitten vieläku ollut alaikäisiä, niin miksi lähteä vaarantaan baariin sisälle enää pääsy. Ei sillä että sinne olis vaikea ollu päästä, itselläkään, mutta kyllä parit paperit siinä ovella vietiin.

Ja juu on varmaan jo silloin ollut se tie yksisuuntainen. Nyt kun sen sanoit, niin sehän on ihan ehdoton paikka hypätä kyytiin. Siihen itsekkin tulee mentyä jos kyyti on tulossa tai jonkun heitän kaupungille. Siihen pystyy rauhassa parkkeeraamaankin, toisin kuin vaikka hämeenkadulle.

Kuinka mielenkiintoista olisikaan päästä katseleen keskustan turvakameroiden nauhoja siltä illalta! Siitä vaikka maksaisi!
Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut. -PMMP
Strummer
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 12:48 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Strummer »

Cron tiedot illan tapahtumista ovat mielenkiintoisia. Eli Raisan kaveri ei ollut mukana siinä Huittisiin lähteneessä porukassa. Poliisi siis on kertonut että Raisan kavereita lähti autolla Huittisten Seurahuoneelle illalla Tampereen keskustasta. Ja Cron viestistä päätellen Raisa oli ollut vain kahdestaan sen kaverinsa kanssa Casablancassa, ts hän ei illan aikana olisi ollut tekemissä sen autoporukan kanssa. Ja kaveri on mennyt takaisin Casablancaan, joten sinne siis Raisa ei ole palannut. Mutta miksi he ovat menneet Sokoksen puolelle tietä, jos kerta Raisa on havaintojen mukaan mennyt tien toiselle puolella eroamisen jälkeen ja kun kaveri on mennyt takaisin Casablancaan, joka siis sekin oli eri puolella tietä Sokoksesta katsottuna. Eli onko niin että viimeiset havainnot siitä Sokoksen edestä ovat jonkun muun tekemät kuin Cron kaverin? Eli juurikin sen autoilevan porukan(joka lähti Huittisiin)?
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja lost »

Cro: Tiedätkö miksi Raisa ja ystäväsi siis erosivat tuona iltana? Oliko Raisalla jotain muuta seuraa loppuillaksi, vai pitikö Raisan kenties lähteä aikaisemmin kotiin kun hänellä oli toimitsijan homma seuraavana päivänä. Ja kuinka isolla porukalla tuona iltana oltiin juhlimassa?

Ja vielä: Onko tämä ystäväsi juuri se kaveri, joka lähti sinne Huittisten seurahuoneelle?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Cro kirjoitti: Luulisi että jos ystävistä olisi se seurue koottu, niin ei silloin puhuttaisi ventovieraista. Mutta mistäpä näistä tietää... Tosin itse luotan kyllä siihen mitä hän minulle sanoi, eli että kahdestaan lähtivät baarista ja sitten erosivat. Eipä sitä itsekkään tule porukalla lähdettyä "saatteleen" ketään pihalle.
Hmm, tästä tuli yksi juttu mieleen. Ainakin nykyisessä Bricks´sissä (ent. Casablanca) nimittäin on aivan olemattoman huono kenttä, koska paikka sijaitsee maan alla. Toki liittymäkohtaista tämäkin, mutta ainakaan minulta ei lähde eikä saavu yhtään viestiä puhelimeen, kun siellä olen. Eli voisi ajatella, että Raisa olisi käynyt soittamassa ulkona. Tämä viimeinen puhelutieto ajalta 22.18, eli olisiko niin, että Raisa on ainakin piipahtanut ulkona noihinkin aikoihin.. :roll:
kid

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja kid »

Mä luulen, että Raisa ei sinne Huittisiin tahtonut lähteä juuri sen toimitsijahomman takia. Mietti, että jos sieltä ei sitten saakaan kyytiä takaisin eikä ehdi aamulla peliin tms. Ja jos ei ole k.o. autoporukan kanssa ollut koko iltana yhteyksissä, niin ei ihmekään, ettei ole mukaan lähtenyt. Raisa on kenties jo tuolloin 23 aikaan voinut haluta kotiin ja kaveri on siksi lähtenyt takaisin Casaan ja Raisa jäänyt venailemaan bussia / kyytiä kotiin. Mutta miksi olisi sitten lähtenyt Seurahuoneelle?
Cro
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 11:23 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Cro »

Ei ollut ystäväni tietääkseni lähtenyt minnekkään huittisiin. Ei siis ainakaan siitä maininnut yhtään mitään. Tuntuskin kyl aika erikoiselta lähteä alaikäsenä jonnekkin kauas ihan vaan baarin takia. Varsinkaan seurahuoneelle, jos se yhtään vastaa tampereen samanmoista. Siis eivät olleet vain kahdestaan casassa. Sitä en ole mielestäni sanonut. Vaan siis siihen pihalle menivät vain kahdestaan. Muistelisin että alottelivat porukalla jossain ja siitä menivät kaikki/suurin osa sinne casablancaan. Joo sitä että miks mennä tien toisellepuolen ja si palata takaisin, en ymmärrä mäkään. Ihan älytöntä, jos ei jotain ole vaan käynyt moikkaamassa siinä. Mulle se kaverini sanoi että oli viimeinen joka Raisan näki, siis sillai tutuista ihmisistä. Ja miksipä oli moisesta valehdellut, vaikkeihan sitä tietty ikinä tiedä, mutta en kyllä usko.

Luulisin että erosivat koska Raisa oli jonnekkin lähdössä. Kaverini kun kuitenkin palasi casaan, eli saatteli hänet vain. Ei mitään muistia että minne oli sanonut Raisan menevän, tai edes sanoikokaan sitä. Ei kait kummemmalle reissulle nolla-kelissä pelkällä topilla kukaan lähde. Ei porukan määrästä tietoa.

Hyvä pointti toi puhelin homma. Itsekkin tulee sitä siellä aina kirottua. Olisihan se ainakin yksi syy käydä pihalla.

Totta kid, miks lähteä huittisiin kun next day oli se tuomarointi. Tosin on sitä humalassa tullu tehtyä tyhmempiäkin juttuja ja useasti saa kaikenlaisia päähänpistoja... Mistään autoporukasta en kyllä tiedä mitään. Missä siitä on tarkempaa infoa?

Mitäs Raisalla oli jäänyt sinne casaan? Takki & laukku? Meinaan jos jotain baariin jättää, siis ainakin mä ajattelen näin, niin kyllä sieltä lähden sillä mielellä että palaan vielä illan aikana takaisin ja nappaan ne mukaan. Ulos päästyään sitten jos tulee tarjous jonnekkin lähteä yms, niin sithän voi jättää ne sinne ja ajatella hakevansa ne vaik seuraavana päivänä tai joskus. Mutta ihan vaan sillä tää että onko ajatellut palaavansa vielä casaan. Toki ihmisiä on erilaisia ja kamppeitaan voi jätellä minne sattuu...
Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut. -PMMP
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

[quote="Cro"] Mulle se kaverini sanoi että oli viimeinen joka Raisan näki, siis sillai tutuista ihmisistä. Ja miksipä oli moisesta valehdellut, vaikkeihan sitä tietty ikinä tiedä, mutta en kyllä usko.

Tämä on pakko kysyä Cro, ja älä mitenkään loukkaannu, mutta kuinka luotettavana pidät tuota kaveriasi? Eikä kaverisikaan pidä tästä mitenkään ' pulttia' ottaa, mutta pitää kysyä kaikki mahdollinen. Eli kuinka hyvä kaveri tuo kaveri on? Miksikä hän lähti ulos käymään?
Cro
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 11:23 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Cro »

matkaaja kirjoitti:Tämä on pakko kysyä Cro, ja älä mitenkään loukkaannu, mutta kuinka luotettavana pidät tuota kaveriasi? Eikä kaverisikaan pidä tästä mitenkään ' pulttia' ottaa, mutta pitää kysyä kaikki mahdollinen. Eli kuinka hyvä kaveri tuo kaveri on? Miksikä hän lähti ulos käymään?
Joo ei tietenkään haittaa. Ei mitään parhaita ystäviä olla tai mitenkään päivittäin tekemisissä, eikä ikinä ollakkaan oltu. Jos oltaisiin, niin tuskin olisin tänne edes tullut mitään kirjoittelemaan. En tiedä ottaisiko hänkään "pulttia", tuskimpa. Siitä en tiedä miten kukakin suhtautuu, että kaverinsa tulee tänne puhuttuja asioita kertomaan... Mun mielestä ainakin näistä jutuista on hyvä puhua. Mutta sanotaanko vaikka niin, että on semmoisia asioita mistä tiedän että hän ei valehtele. Ja siihen ei liity/vaikuta ystävyyden syvyys yms. Kunpa tietäisinkin/muistaisin miksi lähtivät pihalle.
Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut. -PMMP
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Cro kirjoitti: Joo ei tietenkään haittaa. Ei mitään parhaita ystäviä olla tai mitenkään päivittäin tekemisissä, eikä ikinä ollakkaan oltu. Jos oltaisiin, niin tuskin olisin tänne edes tullut mitään kirjoittelemaan. En tiedä ottaisiko hänkään "pulttia", tuskimpa. Siitä en tiedä miten kukakin suhtautuu, että kaverinsa tulee tänne puhuttuja asioita kertomaan... Mun mielestä ainakin näistä jutuista on hyvä puhua. Mutta sanotaanko vaikka niin, että on semmoisia asioita mistä tiedän että hän ei valehtele. Ja siihen ei liity/vaikuta ystävyyden syvyys yms. Kunpa tietäisinkin/muistaisin miksi lähtivät pihalle.
Kiitos ja hienoa että sopi kysyä. On todellakin hyvä kertoa mitä tietää ja mitä voi. Niin, minulla herää kysymyksia kyllä paljon tuosta ulos lähtemisestä, ja jos Raisan tavarat jäivät sinne sisälle, ja vain tämä kaveri palasi, niin olikohan siinä jokin tärkeä tapaaminen kyseessä? Ja juuri sen 'vieraan' porukan kanssa. Vaikuttaisi jotenkin siltä. Kaverillasi voi olla huono omatunto siitä, että jätti Raisan sinne ulos 'neuvotteluun', mutta oliko siis tarkoituskin tosiaan jotenkin olla tukena, koska tapaaminen oli jotenkin ehkä kyseenalainen (ehkei vaarallinen). Jos oikein ajattelen, niin on voitu soittaa ja kutsua Raisa tapaamiseen. Raisankin oli tarkoitus palata ravintolaan ehkä. No tästä ei pääse eteenpäin, kun ei tiedä, mikä se porukka on ollut. Siitäkö nousi johonkin autoon? Siitäkö tuli se, että väkisin laitettiin autoon? On tää melko kummaa.

Mutta siis olisiko tuo kaverisi kuitenkin tiennyt mistä oli kysymys tapaamisessa?
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Olen itsekin käynyt Casablankassa ja muistaakseni meni niin, että alhaalla "kellarissa" oli erikseen pubi-tilat, vanha Messi ravintola. Katutasossa muutamia pöytia ja yläkerrassa se varsinainen tanssipuoli, jossa käsittääkseni Raisakin tuona iltana oli tanssimassa. Yläkertaan maksoi sisälle ja käteen sai leiman.
Ja on ollut puhetta, että tuolla yläkerrassa ainakin vaikutti tarjoilija/tarjoilijoita, joka haki seuraa ravintolan naispuolisista asiakkaista..
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Cro
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 11:23 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Cro »

matkaaja kirjoitti:Kiitos ja hienoa että sopi kysyä. On todellakin hyvä kertoa mitä tietää ja mitä voi. Niin, minulla herää kysymyksia kyllä paljon tuosta ulos lähtemisestä, ja jos Raisan tavarat jäivät sinne sisälle, ja vain tämä kaveri palasi, niin olikohan siinä jokin tärkeä tapaaminen kyseessä? Ja juuri sen 'vieraan' porukan kanssa. Vaikuttaisi jotenkin siltä. Kaverillasi voi olla huono omatunto siitä, että jätti Raisan sinne ulos 'neuvotteluun', mutta oliko siis tarkoituskin tosiaan jotenkin olla tukena, koska tapaaminen oli jotenkin ehkä kyseenalainen (ehkei vaarallinen). Jos oikein ajattelen, niin on voitu soittaa ja kutsua Raisa tapaamiseen. Raisankin oli tarkoitus palata ravintolaan ehkä. No tästä ei pääse eteenpäin, kun ei tiedä, mikä se porukka on ollut. Siitäkö nousi johonkin autoon? Siitäkö tuli se, että väkisin laitettiin autoon? On tää melko kummaa.

Mutta siis olisiko tuo kaverisi kuitenkin tiennyt mistä oli kysymys tapaamisessa?
Ehkä tuo tapaaminen on väärä sana, koska he vain menivät pihalle (sokoksen eteen) ja erosivat sitten siinä. Ei hän ainakaan minulle sanonut että tapasivat ketään. Mutta jos tapasivat, niin on hän sen varmasti kertonut poliisille ja sen kautta lehdistö yms olisi varmaan sen meidänkin korviin tuonut. En sitten tiedä menikö Raisa yksin tapaamaan jotakuta. Joo fiiliksen voi varmaan jokainen arvata että millainen se on, kun tajuaa että oli viimeinen, joka ihmisen näki. Ja vieläpä hyvän ystävän.

Mahdollista on tietty toikin että Raisalle olisi sinne soitettu. Mutta on siellä aika mahdoton löytää kyllä kuuluvuutta. Viestinkin saa lähetettyä yleensä vain siitä portaiden tyköä, mitkä tulevat sieltä ulko-ovelta alas sinne baariin. Saatikaan mitä kuuluvuudet olivat silloin "ringo" aikoina...
Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut. -PMMP
dmm
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 6:19 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja dmm »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Olen itsekin käynyt Casablankassa ja muistaakseni meni niin, että alhaalla "kellarissa" oli erikseen pubi-tilat, vanha Messi ravintola. Katutasossa muutamia pöytia ja yläkerrassa se varsinainen tanssipuoli, jossa käsittääkseni Raisakin tuona iltana oli tanssimassa. Yläkertaan maksoi sisälle ja käteen sai leiman.
Ja on ollut puhetta, että tuolla yläkerrassa ainakin vaikutti tarjoilija/tarjoilijoita, joka haki seuraa ravintolan naispuolisista asiakkaista..
Aivan, Casablanca ei todellakaan ollut nykyisen Bricksin tiloissa vaan yläkerrassa, ja puhelin toimii/toimi siellä aivan normaalisti. Mainittakoon, että samassa paikassa (kuin Casablanca) on toiminut muun muassa heviravintola Hellä 2000-luvun alkupuolella ennen kuin muutti toisaalle.

Tuo Lapinniemen sillan havainto kai on poistettu tutkintasuunnista jo alkuvaiheessa. Tosin kun miettii, kuinka rauhallista ja pimeää Lapinniemen suunnassa on syksyllä, on vähäpukeinen nainen saattanut törmätä epämiellyttäviin "seuralaisiin" ilman ulkopuolisten havaintoja.

Sitten olen miettinyt, että olisiko yksi vaihtoehto Raisan kulkemiselle Näsinpuiston suunta tai jopa Mältinranta? Siellä jos missä periaatteessa kuka tahansa saattaisi joutua ongelmiin ilman ulkopuolisten havaintoja, jos törmää vääriin tyyppeihin yön pimeydessä. Lisäksi Seurahuoneen luota olisi jopa varsin mahdollista eksyä (tai yrittää oikaista, jos matka on ollutkin jostain syystä isän asunnolle) Näsinpuiston/Mältinrannan suuntaan... siellä ei ihmisiä liiemmin kulkisi, ja kapeita sivukatuja pitkin kulkiessa ei esimerkiksi taksit olisi todennäköisesti havaintoja tehneet. Toki matkaa Lapinniemen sillalle olisi pari kilometriä mutta toisaalta suorintakin reittiä pitkin (eli Tammelan suuntaan) matkaa on reilut 1½ kilometriä.

Nuo Mältinrannan, ja miksei esimerkiksi Rauhaniemen (Lapinniemi), seudut ovat olleet mielessä koska niillä alueilla voisi kuvitella olevan kaikkein rauhallisimmat mahdollisuudet "toimia" missä mielessä tahansa. Kannattaa edelleen muistaa, että samana viikonloppuna oli huippukokous keskustassa, ja itse esimerkiksi muistain kuinka poliisit olivat estäneet pääsyn illalla (en tiedä, oliko vielä Raisan katoamisen aikaan) Raatihuonetta kohti mennessä Kauppakadulla ellei ollut työasioissa. Poliiseja autoineen, myös siviiliautoja, oli keskustassa runsaasti ainakin illalla vielä klo 21 aikoihin. Luulisi siis, että porukka, joka ei halua olla poliisin valvovien silmien alla, olisi juuri tuolloin siirtynyt esimerkiksi keskustorin kulmilta hieman syrjempään.

Samoin nuo kaksi aiemmin mainittua seutua ovat veden äärellä (jos tällä nyt on mitään merkitystä, tuskin) mutta kaikenlaista hörhöä noilla alueilla majaili (ja majailee) koska autonkin saa hyvin jemmaan jos halusi olla rauhassa.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tuota Mälttiä olen yrittänyt täällä välillä vilauttaakin yhtenä mahdollisena paikkana. Sitä kautta voi "luonnollisesti" oikaista, jos suuntaa Lapinniemen kautta johonkin.
Toisaalta sinne pääsee autolla "kutemaan", on rauhallinen ja hämärä soppi lähellä keskustaa.
Siellä viihtyy myös juomaporukoita, mutta tässä tapauksessa vuodenaika lienee tälle esteenä.
Tiedän että siellä harrastetaan läpi vuoden uintiakin.

Siellä on hyviä ja kokeneita uimareita hukkunutkin. Eräästä tuntemastani sellaisesta tyypistä joskus kuulin huhuja/epäilyjä, että kyseessä olisikin ollut henkirikos. Eräs joka asiaa epäili, pohti myös mahdollisia motiiveja, ja piti jonkinlaista vasikoinnin pelkoa syynä. Mutta millaisista asioista nyt ihmistä sentään surmataan? Kiinni jäämisen riski on kuitenkin kohtalainen ja tuomio myös. Ei kai mikään pikkurikos olisi todennäköinen syy. (Toisaalta muistan Buttinkin tekemiin surmiin asioita liitetyn, että tiedä häntä oliko vain liian korkealentoista mietiskelyä. Varsinkin kun lähes kaikki asioista puhuneet ovat jo vainaita.)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Cro
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 11:23 pm

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Cro »

Tulipa katseltua pitkästä aikaa taas se Raisasta kertonut Kadonneet sarjan jakso. Ja kyllä ihmisellä onkin huono muisti, huh huh...

Joo siinä kyllä sanottiin että ystävätär/tuttavani lähti seurahuoneelle äijänsä kanssa siitä sokoksen edestä ja vieläpä tais olla että autolla. V*ttu nyt alko oikein ärsyttään kun ei semmosesta oo ollut mitään muistia. En ees netissä oo siihen tietoon vahingossakaan törmännyt. En silti epäile että kaverini olisi valehdellut, tuhannesti ennemmin mä muistan väärin/huonosti humalan takia. Prkl. Tää kyllä muutti huomattavasti mun kuvitteluita illasta kulusta. Ja yhden toisenkin asian tajuan nyt vihdoin todella hyvin, kauheata... Mutta ei siitä sen enempää. Jos siis toi seurahuone pitää paikkansa, ja varmaan pitääkin, koska tuolla niin sanottiin, luulisi ainakin. Miks lähteä ala-ikäsenä seurahuoneelle? Kaverinikin siis oli tuolloin a-i. Eiks sinne oo aina ollu päälle 20v ikäraja, 22? Siellä ei oo kyllä yhtään mitään kellekkään vaikka 16v nuorelle, ei ainakaan mun mielestä. Ihan älytön juttu se(kin). Ai niin ja sekin sanottiin että saapuivat kahdestaan sinne casaan. Eli loput alottelu porukasta on si ilmeisesti menny jonnekkin muualle.
Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut. -PMMP
Lukittu