8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
tom33
Aloitteleva Besserwisser

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja tom33 »

kettuviekas kirjoitti:miksei missään mainita pojan isästä mitään? äidistä puhutaan koko ajan.
Just taisi isä olla etsimässä koululta. Näin olin lukevinani jostakin.
Maura Isles
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

LeaSommer kirjoitti:
viltsu81 kirjoitti: Anteeksi vain mutta kyllä mun mielestä aiheuttaa vielä enemmän hämmästystä tuo vanhempien puuttuminen koko tapahtumaketjusta. Eivät osaa täsmentää missä oma 8-vuotias on viimeksi ollut; oliko se nyt kahelta siellä vai kuudelta täällä. :(
Jos vanhemmilla loppuu työt klo 16, ja kotona ollaan klo 16.30 ja poika ei ole silloin kotona. Niin oletetaan että poika on jo lähtenyt joulujuhlaan eikä viitsitä soitella siinä välissä, kun kaikki on tähänkin saakka sujunut ihan ok.
Eikö niitä kännyköitä hankita niille mukuloille sen takia, että ne saadaan nykymaailmassa kiinni? Ainakin mun tuntemat vanhemmat tekee "tarkistussoittoja" tai -tekstiviestejä lapsilleen, että onko päästy kotiin ja kenen kaverin luona ollaan jne.

Eli missä vaiheessa on todenteolla alettu kaipaamaan tätä Arttua?
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Mulle on tästä tapauksesta välittyny kuva, että Arttu on ollut itsenäinen ja asioita hoitmaan tottunut poika.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
kettulainen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Minullekin tuli kyllä äkisti mieleen se, että onkohan poikaa mahdettu posken takia kiusata? Olisiko esimerkiksi lähtenyt kaverilta vihoissa, jos on nimitelty tämän takia? Kyllähän tuon ikäiset jo sitä tekee. Ja tuskinpa kaveri(t) sitä heti edes myöntäisi. Joskus hyvätkin kaverit voi "leikkimielisesti" nimitellä, mutta pahaltahan se tuntuu pienestä.

Ihan hirveä juttu. Vaikea tässä on ajatella, mihin olisi voinut joutua. 8 vuotiaat tekevät hölmöjä juttuja kyllä, mutta esimerkiksi veteen joutuminen ei kuulosta jotenkin uskottavalta. 8 vuotiaat osaavat tuollaisissa jutuissa olla yllättävän varovaisia, mutta juuri vahinkoja vaikka lumikasassa leikkiessä voi syntyä (kuten täällä moni antanut hyvän esimerkin).

Kysymyksiä kyllä herää, miksi puhelin on eri paikassa kuin poika? Ainakin ilmeisesti. Ja millainen tausta pojalla on? Olisiko mitään syytä, miksi poika voisi pelätä kotiin menoa? Onko pojalla tapana ajautua leikkimään kauas kotoa? Esimerkiksi metsiin? Jotenkin näppärältä pojalta kuulostaa, jos harrastelee uintia sekä kalastusta. Luulisi siis tietotaitoakin löytyvän moneltakin saralta.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

kettuviekas kirjoitti:miksei missään mainita pojan isästä mitään? äidistä puhutaan koko ajan.
Iltalehden uutisessa kyllä mainittiin pojan isän ollen mukana etsimässä Arttua koulusta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Crishelle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Jotkut lapsista alkaa myös olla näihin aikoihin aika väsyneitä kouluun ja haluavat jo lomalle, ainakaan meidän neiti ei olisi eilen millään viitsinyt lähteä vaikka innokas oppilas onkin. Tänään sama juttu. Luulisi tosin että tokaluokkalaiset olisivat näissä kouluasioissa ainakin omasta mielestään jo vanhoja tekijöitä eikä se väsymys välttämättä niinkään näkyisi niin kuin joillakin ekaluokkalaisilla. Tämäkin on varmaan henkilöstä kiinni. Ei tässä tosin taida kouluväsymyksestä olla kyse, vaan jostain muusta. Kun tietäisi, mistä...
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Nooruska
Michael Knight

kettulainen kirjoitti:
Ihan hirveä juttu. Vaikea tässä on ajatella, mihin olisi voinut joutua. 8 vuotiaat tekevät hölmöjä juttuja kyllä, mutta esimerkiksi veteen joutuminen ei kuulosta jotenkin uskottavalta.
Kyllä se vaan musta kuullostaa. Kyllä lapsi tietää, että on kielletty jäillä leikkimästä, mutta eihän nyt mulle mitään tapahdu. Jos moinen ajatus nyt tulee edes siinä kavereiden kanssa touhutessa mieleen.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Nooruska kirjoitti:
Belsebuubi kirjoitti:Jos prepaid-liittymä on ollut niin siihen saa kyllä näppärästi lisää puheaikaa. Luulisi vanhempien sen tehneen huomatessaan katoamisen.
No ei mulle ekana mieleen tälläinen tulisi...
Ei tulis mullekaan mutta silloin kun lapsella vielä oli prepaid niin tiesin kyllä aina että paljonko siellä suunnilleen sitä puheaikaa on. Mutta ei toki kaikki tiedä ja ei ehkä tajuaisi että puheaika on loppu eikä voi soittaa.

Toisaalta noi on melko turhia pohdintoja koska voi olettaa että puhelimeen on soitettu todella monta kertaa eikä poika ole vastannut. Kai nyt olisi vastannut jos olisi halunnut/voinut ja itse pyrkinyt sitä ennen soittamaan johonkin.

Todella ikävältä tää nyt alkaa vaikuttamaan. Aamulla ajattelin että löytyy todella jonkun autotallista kylmissään kun eksyi tms mutta ei näiden tietojen valossa tuo enää vaikuta mahdolliselta. Joku onnettomuus käynyt tai sitten rikos. Onnettomuuteen kuitenkin uskon tässä kohtaa vielä enemmän, ehkä tuntuu vaan niin pahalta ajatella pientä poikaa rikoksen uhrina.
Murmeli
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Murmeli »

Tämä on taas yksi hyvin surulliselta tuntuva tapaus... Tai tuntuu vain siltä, ettei juttu pääty hyvin:( miten tämä maastoetsintä toimii käytännössä. Etsitäänkö myös puista? Mietin vain että jos Arttu on kiivennyt puuhun ja siinä kiivetessään kännykkä on tipahtanut taskusta. Alastulossa on huppu jäänyt kiinni ja poika on kuristunut. Jäänyt sinne kuusen oksien sekaan vihreän takkinsa kanssa. Pimeällä ei tämmöistä kyllä helposti huomaa. Siskoni tuon ikäinen tyttö ainaki tykkää tuosta kiipeilystä kovasti.

Ikä on juuri sopiva omille seikkailuille ja päähän voi pälkähtää kaikenlaista. tuon ikäinen ei huomaa sitä, että pimeys tuleekin yllättäen. On metsässä seikkaillessa voinut tipauttaa kännykän ja kävellä hyvinkin kauas ennen kuin on asian huomannu, jos on huomannut ollenkaan. Pimeän tullessa on eksynyt eikä ole saanutkaan soitettua apua. Ehkä yrittänyt peloissaan tai kylmissään etsiä suojaa puiden alta ja lumesta.

Itse harrastan geokätköilyä ja omat lapset ovat olleet mukana touhussa. Ajattelisi ettei kahdeksan vuotias oma-aloitteisesti rupea kätköjä etsimään ellei sitten Vanhemmat tai joku muu tuttu ole asiasta kertonut ja se jäänyt poikaa kiinnostamaan. Että tuollaista geokätköä voi omalla kännykällään edes hakea, pitää olla kirjautunut sivustolle saadakseen koodit kätkön paikantamiseen.
sitruunapinna
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja sitruunapinna »

Iltaa kaikille minfolaisille vaikkakin näin ikävissä merkeissä taas mennäänkin :-( olen aikas tuore spekuloija täällä vaikka vuosia taka-alalla lukijana olen ollutkin. Toivottavasti ette heti lyttää minua
:-) mutta joo asiaan: en ihan koko ketjua ehtinyt lukemaan joten en ihan varmana tiedä onko asiasta jo keskusteltu. Eli vanhemmat/perhe. en ala tosiaan esittämään mitään syytöksiä ketään vastaan,pieni perheenjäsen vielä kadoksissa mutta valitettavan usein (ei ehkä suomessa) syy katoamiseen voi löytyä lähipiiristä. Eniten mietityttää tuo että kaverin luota lähtenyt klo.14.00 sen jälkeinen tieto ettei ole koulun joulujuhlassa klo.17.00. Mietein vain että mikä on kotitilanne pojalla,kuitenkin 8 v.vast,onko vanhemmat töissä olleet etteivät ole poikaa päivällä lainkaan nähneet/saati yhdessä joulujuhlaan pojan kanssa olleet menossa? jotenkin..en silti tiedä miten nuo ykkös-kakkosluokkalaiset käykö edes perheen kanssa koulun juhlissa,kaikissa perheissä kai tavallaan. Sitten tämä toinen asia: kellään tietoa miksi ainakin jossain kuvassa poski turvonnut ja mustelmaa naamassa. Tiedän,pojat on poikia..mutta tiedän senkin että koulukiusauskin jättää usein jälkensä..toiseen spekulaatioon en uskalla sanoa mitään,toivon vain voimia läheisille ja toivon sydämmestäni että Arttu löytyy kunnossa pian! :-(
Hei hei mutsi.Mä en oo syöny mun lääkkeitä.
kettulainen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Nooruska kirjoitti:
kettulainen kirjoitti:
Ihan hirveä juttu. Vaikea tässä on ajatella, mihin olisi voinut joutua. 8 vuotiaat tekevät hölmöjä juttuja kyllä, mutta esimerkiksi veteen joutuminen ei kuulosta jotenkin uskottavalta.
Kyllä se vaan musta kuullostaa. Kyllä lapsi tietää, että on kielletty jäillä leikkimästä, mutta eihän nyt mulle mitään tapahdu. Jos moinen ajatus nyt tulee edes siinä kavereiden kanssa touhutessa mieleen.
Itse olen tehnyt lapsena ties mitä hölmöä, mutta tietyt asiat oli kyllä niin teroitettu päähän ja yksi niistä oli jäille meno. En tahtonut uskaltaa kulkea jäillä edes silloin kun oli kovia pakkasia ollut pitkään ja vanhemmat kävivät pilkkimässä. Odotin aina kauhulla jään ratkeavan. Sen sijaan olen esimerkiksi kyllä leikkinyt kirveen kanssa.........

Mutta toki jokainen lapsi on erilainen ja asioita painotetaan sen mukaan, mikä siinä omassa lähiympäristössä on lapselle vaarallista. Tässä tapauksessa poika kuitenkin vaikuttaa fiksulta, kun on kerta saanut yksin kulkeakin, joten jotenkin veteen päätyminen kuulostaisi oudolta. Ei sen puoleen, etteikö tässä vähän kaikki vaihtoehdot kuulosta oudoilta.
Hopalong Cassidy
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Hopalong Cassidy »

Menee vähän joulu fiilis tässä.... tai se on jo lähtenyt.
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Sitruunapinna:kyllä kuvasta näkee selvästi, että Artun posken turvotuksessa on kyseessä synnynnäinen poikkeama tai vaikean trauman jälkeinen epämuodostuma, toki on takana voinut olla jo korjausleikkauksiakin.

Ajattelisin, vaikka itseänikin kylmää moinen ajatus, että nyt varmaan kannattaisi poliisin jo kohta käyttää ruumiskoiria, joissain strategisissa paikoissa, kuten koululla ja kaverin kotona ainakin ja...
Maura Isles
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

sitruunapinna kirjoitti: Sitten tämä toinen asia: kellään tietoa miksi ainakin jossain kuvassa poski turvonnut ja mustelmaa naamassa.
Lukee ensimmäisellä sivulla. Turvotus on pysyvä ominaisuus ja näkemäsi mustelma on luomi.
Ajattelisin, vaikka itseänikin kylmää moinen ajatus, että nyt varmaan kannattaisi poliisin jo kohta käyttää ruumiskoiria, joissain strategisissa paikoissa, kuten koululla ja kaverin kotona ainakin ja...
kotikotona?
Nooruska
Michael Knight

Hauki kirjoitti: tai vaikean trauman jälkeinen epämuodostuma, toki on takana voinut olla jo korjausleikkauksiakin.
Siis mitä tarkoittaa vaikean trauman jälkeinen epämuodostuma? :o :oops:
Vastaa Viestiin