Näitä kahta jälkimmäistä en ole sanonut typeryksiksi. Saattaa olla niin, että Tuominen on itse uskonut, että NG tunnusti, voi olla kysymyksessä väärinymmärrys. Joka tapauksessa Tuominen oli muistanut väärin tärkeässä asiassa tärkeitä yksityiskohtia. Se oli Tuomiselta ylilyönti.Hessu52 kirjoitti: .......
Mutta silti älä saatanan Sariola pidä meitä ihan typeryksinä.
Olet valmis haukkumaan Marjattaa valehtelijaksi ja Tuomista väärän valan vannojaksi,.
Marjattaa taas epäilen huomiontavoittelijaksi, enkä pidä hänen kertomustaan luotettavana, niinkuin ei pitänyt käräjäoikeuskaan. Rinnastan mielessäni MS:n näihin ammattitunnustajiin, samoinkuin Sirpan. Siltä se minusta näyttää.
Kysyjää pidän kyllä henkilönä, joka erkanee totuudesta hyvin herkästi. Otan nyt esimerkiksi tuon SB:n käsissä muka havaitutut luunmurtumat. Lalu ei ole tietääkseni niitä havainnut. SB:llä on ollut vain pientä hankaumaa vasemmassa kädessä. Tieto perustuu v. 1960 Bodomin Mysteerioon ja se perustuu v. 1960 viralliseen ruumiinavauspöytäkirjaan. Vuoden 2003 ja 2004 arviot perustuvat näihin samoihin lähteisiin ja otettuihin valokuviin.
Mutta silti älä saatanan Sariola pidä meitä ihan typeryksinä.
Suunta on kyllä tuohon suuntaan, mutta tuo on ilmaistu Hessu52:n tapaan ilmasta tempaistu totuus, joka ei itse asiassa pidä paikkaansa. Näitä on Hessulla esiintynyt vähän väliä. Minä tietysti muodostan mielipiteeni täysin vapaasti välittämättä painostuksesta. Tuo on Hessu52:n oma tulkinta. Älä niputa itseäsi MS:n ja MT:n kanssa. Kukin on eri yksilö. Pidän edelleen Tuomista hyvänä poliisina, vaikka tässä jutussa hän ei esiintynyt edukseen. Minusta on lisäksi näyttänyt, että Haapala oli se varsinainen moottori ja Tuominen oli hieman vastahankaisesti mukana. Ei pitänyt koko asetelmasta. MS mielestäni kuuluu "huomiontavoittelijoihin", ainakin siltä se näin sivullisesta näyttää. Monet hänen kertomansa asiat ovat olleet ristiriidassa totuuden kanssa, kuten oikeudessa ilmeni.