Harhaista tässä on korkeintaan se, että sinä kuvittelet asian ratkaistavan nopeasti jollain maalaisjärjellä. Kyseessä on lopulta varsin vähäpätöinen, mutta juridisesti kimurantti rikos, jossa syytetyllä on massiivinen motiivi kääntää kaikki kivet asian käsittelyn pitkittämiseksi. Toisin sanottuna käsittelyjonossa ei olla kärjessä ja on paljon asioita, joihin osaava puolustusasianajaja voi tarttua. Korkeimpaan oikeuteen tämä menee, tai ihan minimissäänkin haetaan valituslupaa sinne ja siellä joudutaan harkitsemaan aika tarkkaan, että myönnetäänkö sitä. Eduskuntavaaleihin on enää alle puolitoista vuotta. Vornanen tulee saamaan sen mitä tavoittelee, ja se on sitten ihan sama, että tuleeko muutama päiväsakko vai ei. Ne voi maksaa sopeutumisrahalla, jonka jälkeen pääseekin varhaiselle eläkkeelle.JanitaSlim kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 12:30 pmSillä nyt ei ole tuon taivaallista merkitystä mihin käyttöön se ase on luokiteltu, ei sitä saa kanniskella kännissä ympäriinsä eikä varsinkaan ammuskella, kun alkaa jännittämään. Uhkan tulee olla todellinen ei omassa päässä keksitty. Et voi esim. mennä naapurin viereen heilumaan pesäpallomailan kanssa, koska sinusta tuntuu siltä, että naapuri yrittää ryöstää sinut.viivahattu kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 12:05 pm Kyseessä on nimenomaan itsepuolustukseen luvitettu ase, ja Vornanen ei pyrkinyt osumaan eikä osunut keneenkään. Täysi pellehän se on koko ukko, mutta silti tässä on olemassa ennakkotapauksen ainekset.
Harhaista.
Timo Vornanen ammuskeli Helsingin yössä
-
viivahattu
- Watson itse
Re: Timo Vornanen ammuskeli Helsingin yössä
Minusta hän kuulostaa tavalliselta maalaiselta. Selvinpäin on hiljainen hissukka, mutta kun tulee tarpeeksi promilleja, aletaan uhota ja sitten kun ollaan oikein kännissä, tapellaan.QwertyKeyboard kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 1:28 pm Vornanen on hyvä esimerkki ihmisestä, jolla on tietty perusälykkyys ei hän muuten olisi poliisiksi päässyt, mutta viisaus tasoa nolla. Lähtee aseen kanssa ryyppäämään, lähtee vokottelemaan pikku tyttöjä, lähtee uhoamaan jonkun miehen kanssa, lähtee räiskimään lopulta.
Älykäs on taitava venkoilemaan itseään irti tilanteista mihin viisas ei olisi alunperinkään joutunut.![]()
Tässä Vornasen hätäpuhelu IS:n esitutkinta-aineisto
H: HÄTÄKESKUS, Nödcentralen.
S: Ihkus, joo.
H: Hätäkeskus.
S: (epäselvää puhetta) Vornanen terve.
H: Hei.
S: Ni tota mä oon täs Helsingissä baari Ihkussa.
H: Joo.
S: Ja tota minuun kohdistettiin henki, henkeen ja terveyteen kohdistuva uhkauksen.
H: Eli millä tavalla uhkailtiin?
S: Olisko mahdollista tota järjestäytyneen rikollisuuden osalta.
H: Eli millä tavalla uhattiin?
S: No uhattiin mun henkeä ja terveyttä.
H: Eli millä tavalla?
S: Millä tavalla järjestäytyneen rikollisen edustaja tuli sanomaan et tota tämmönen menettely
ei oo sopivaa. Laita vaan se nyt partio tänne.
H: Pitäs nyt vähän enemmän kertoa siitä, että niin ku kuka sua uhkas?
S: Mä oon tota 30 vuotta poliisitoimintaa tehny konstaapeli ja voisit sä laittaa partion tänne?
H: No se ei liity tilanteeseen mitä sä oot tehny aikasemmin tai näin mut mä haluun tietää
tarkemmin, et kuka sua on uhannu?
S: No en, en tullu kysyneeks, mut se herrasmies istuu tossa seittemän metrin päässä.
H: No millä tavalla se sinua uhkas?
S: Se oli 10 minuutin mittanen puhelu tuota ja hän siinä antoi ilmaista, et tota, et tota ei oo
hyvä loppu.
H: Niin millä tavalla ei oo hyvä loppu?
S: No sitä voi sitte se partio kysyä ku tulee tänne paikan päälle.
H: No ei kun tarvitaan nyt lisätietoja sitä partiota varten millä tavalla on uhattu.
S: Joo no onko varaa lopettaa tää puhelu tähän?
H: No sinä voit sen lopettaa jos sinä haluat.
S: Ei ku lopettakaa te vaan.
H: Ei kun minä tarvitsen lisätietoja, et minä voin sen poliisin sinne lähettää.
S: Niin hän uhkas minun henkeä ja terveyttä.
H: Nii millä tavalla?
M: (epäselvää puhetta) fucking kill me. Who you gonna call?
S: Tässähän tää hilluu just mun luurissa kiinni.
H: Joo onko siinä jotain portsaria, jolle sä voisit sanoo, että ottas vähän sitä?
S: No virkatoimina varmaan sitten lopetat tän puhelunki.
H: No saatais lisätietoo siitä asiasta että.
S: Mä puhun, pyydän tänne tota Helsingin keskustan piirin yksikköö tänne paikalle ja te
virkatoimena lopetatte tämän puhelun.
H: En minä oo lopettamas puhelua sinä voit sen lopettaa, jos sinä haluat. Minä yritän kysyä
sulta lisätietoja, että sinne saadaan oikeanlaista viranomaisapua.
S: Mmm, mmm.
H: Haluaisitko sinä antaa niitä tietoja vai haluutko sä olla ärsyttävä?
S: Käsittääkseni en ole ollut ärsyttävä.
H: Et sinä oo vastannut minun kysymyksiin, kun sinä välttelet minun kysymyksii.
S: Kerro, kerro ne kysymykset.
H: Että millä tavalla hän uhkaa sinua?
S: Hän kertoo järjestäytyneestä rikollisuudesta ja siitä minun ois pitäny (epäselvää puhetta)
päätöksenteon jäsenten päättyä heidän heidän tota.
H: Miltä tämä ihminen näyttää? Kerro tuntomerkit.
S: 30, 40 vuotta vanha. Tossa se istuu seittemän metrin päässä.
S: Vaaleensininen paita, vaaleensininen takki, valkonen (epäselvä sana) musta (epäselvä sana)
kertoo olevansa tota järjestäytyneen rikollisuuden edustaja.
H: Onko hän tummaihonen, vaaleeihonen?
S: Tää, tää, tää on tosi noloa kun mä joudun tälläst soittaa, mut ajattelin soittaa kuitenki.
H: Joo onko hän tummaihonen vai vaaleeihonen?
S: Vaaleaihonen.
H: Onko jotain?
S: Ei puhu suomee vaan englanninkielellä.
M: (epäselvä sana) fucking phone.
H: Onko hän?
S: Hän kävi nyt mun päälle.
H: Missä päin sitä baaria te ootte?
S: No tässä baaritiskillä.
S: Laita nyt se partio tänne.
H: Joo minä laitan sen partion sinne tulemaan, mut hyvä ois informoida myös henkilökuntaa
tästä tilanteesta. Jos tää tilanne muuttuu ni soita uudestaan ja vastaa jos tuntematon
numero tavoittelee sinua se voi olla poliisi, hei.
S: Juu juu kyllä mä
—-
H: HÄTÄKESKUS, Nödcentralen.
S: Ihkus, joo.
H: Hätäkeskus.
S: (epäselvää puhetta) Vornanen terve.
H: Hei.
S: Ni tota mä oon täs Helsingissä baari Ihkussa.
S: Ja tota minuun kohdistettiin henki, henkeen ja terveyteen kohdistuva uhkauksen.
H: Eli millä tavalla uhkailtiin?
S: Olisko mahdollista tota järjestäytyneen rikollisuuden osalta.
H: Eli millä tavalla uhattiin?
S: No uhattiin mun henkeä ja terveyttä.
H: Eli millä tavalla?
S: Millä tavalla järjestäytyneen rikollisen edustaja tuli sanomaan et tota tämmönen menettely
ei oo sopivaa. Laita vaan se nyt partio tänne.
H: Pitäs nyt vähän enemmän kertoa siitä, että niin ku kuka sua uhkas?
S: Mä oon tota 30 vuotta poliisitoimintaa tehny konstaapeli ja voisit sä laittaa partion tänne?
H: No se ei liity tilanteeseen mitä sä oot tehny aikasemmin tai näin mut mä haluun tietää
tarkemmin, et kuka sua on uhannu?
S: No en, en tullu kysyneeks, mut se herrasmies istuu tossa seittemän metrin päässä.
H: No millä tavalla se sinua uhkas?
S: Se oli 10 minuutin mittanen puhelu tuota ja hän siinä antoi ilmaista, et tota, et tota ei oo
hyvä loppu.
H: Niin millä tavalla ei oo hyvä loppu?
S: No sitä voi sitte se partio kysyä ku tulee tänne paikan päälle.
H: No ei kun tarvitaan nyt lisätietoja sitä partiota varten millä tavalla on uhattu.
S: Joo no onko varaa lopettaa tää puhelu tähän?
H: No sinä voit sen lopettaa jos sinä haluat.
S: Ei ku lopettakaa te vaan.
H: Ei kun minä tarvitsen lisätietoja, et minä voin sen poliisin sinne lähettää.
S: Niin hän uhkas minun henkeä ja terveyttä.
H: Nii millä tavalla?
M: (epäselvää puhetta) fucking kill me. Who you gonna call?
S: Tässähän tää hilluu just mun luurissa kiinni.
H: Joo onko siinä jotain portsaria, jolle sä voisit sanoo, että ottas vähän sitä?
S: No virkatoimina varmaan sitten lopetat tän puhelunki.
H: No saatais lisätietoo siitä asiasta että.
S: Mä puhun, pyydän tänne tota Helsingin keskustan piirin yksikköö tänne paikalle ja te
virkatoimena lopetatte tämän puhelun.
H: En minä oo lopettamas puhelua sinä voit sen lopettaa, jos sinä haluat. Minä yritän kysyä
sulta lisätietoja, että sinne saadaan oikeanlaista viranomaisapua.
S: Mmm, mmm.
H: Haluaisitko sinä antaa niitä tietoja vai haluutko sä olla ärsyttävä?
S: Käsittääkseni en ole ollut ärsyttävä.
H: Et sinä oo vastannut minun kysymyksiin, kun sinä välttelet minun kysymyksii.
S: Kerro, kerro ne kysymykset.
H: Että millä tavalla hän uhkaa sinua?
S: Hän kertoo järjestäytyneestä rikollisuudesta ja siitä minun ois pitäny (epäselvää puhetta)
päätöksenteon jäsenten päättyä heidän heidän tota.
H: Miltä tämä ihminen näyttää? Kerro tuntomerkit.
S: 30, 40 vuotta vanha. Tossa se istuu seittemän metrin päässä.
S: Vaaleensininen paita, vaaleensininen takki, valkonen (epäselvä sana) musta (epäselvä sana)
kertoo olevansa tota järjestäytyneen rikollisuuden edustaja.
H: Onko hän tummaihonen, vaaleeihonen?
S: Tää, tää, tää on tosi noloa kun mä joudun tälläst soittaa, mut ajattelin soittaa kuitenki.
H: Joo onko hän tummaihonen vai vaaleeihonen?
S: Vaaleaihonen.
H: Onko jotain?
S: Ei puhu suomee vaan englanninkielellä.
M: (epäselvä sana) fucking phone.
H: Onko hän?
S: Hän kävi nyt mun päälle.
H: Missä päin sitä baaria te ootte?
S: No tässä baaritiskillä.
S: Laita nyt se partio tänne.
H: Joo minä laitan sen partion sinne tulemaan, mut hyvä ois informoida myös henkilökuntaa
tästä tilanteesta. Jos tää tilanne muuttuu ni soita uudestaan ja vastaa jos tuntematon
numero tavoittelee sinua se voi olla poliisi, hei.
S: Juu juu kyllä mä
—-
30 v sitten poliisiksi pääsi lähes kuka tahansa mieheltä näyttävä. Mitään isompaa älyä se ei vaadi vieläkään. Jos poliisilla on älyä vähääkään enemmin, niin krp kutsuu. Ne ei sinne mitään vornasia ota.
Tässä on vähän sama kysymyksessä, että ajokorttikin juu on, mutta ei autolla humalassa saa lähteä ajamaan. Se kun ihminen menee aseen kanssa ryyppäämään on vakava asia. Vielä kun alkaa ammuskella sillä ravintolan edessä, niin on päässä vikaa ja pahasti. Kun kuuntelee tämän tollon selityksiä, niin ei voi tulla muuhun johtopäätöseen, että mies on aivan idiootti.
On täysin selvä, että ehdollista vankeutta tulee. Jos ampuu kännissä pitkin katua ilman, että joku olisi hakannnut jo kunnolla, niin ei siinä ole mitään hätävarjelua. Jos henki on kyseessä niin silloin vasta on. Nyt ainut uhka oli saada räkää naamalle kännisen sönkötyksestä. Tämän pölvästin oli vaan näytettävä kuka nyt määrää. Aseella tietenkin kun muuten on paskahousu.
Tässä on vähän sama kysymyksessä, että ajokorttikin juu on, mutta ei autolla humalassa saa lähteä ajamaan. Se kun ihminen menee aseen kanssa ryyppäämään on vakava asia. Vielä kun alkaa ammuskella sillä ravintolan edessä, niin on päässä vikaa ja pahasti. Kun kuuntelee tämän tollon selityksiä, niin ei voi tulla muuhun johtopäätöseen, että mies on aivan idiootti.
On täysin selvä, että ehdollista vankeutta tulee. Jos ampuu kännissä pitkin katua ilman, että joku olisi hakannnut jo kunnolla, niin ei siinä ole mitään hätävarjelua. Jos henki on kyseessä niin silloin vasta on. Nyt ainut uhka oli saada räkää naamalle kännisen sönkötyksestä. Tämän pölvästin oli vaan näytettävä kuka nyt määrää. Aseella tietenkin kun muuten on paskahousu.
Vornasella on pitkä poliisitausta johon hän on vedonnut ammuttuaan varoituslaukauksen vähätellen sitä. Omasta mielestä tämä kääntyy Vornasta itseään vastaan koska hänellä pitäisi olla kokemus ja tieto milloin aseella uhkaaminen on sallittua voimankäyttötilanteessa. Sille on olemassa tiukat kriteerit.
Teko toki itsessään on jo täysin ääliömäinen kun lähdetään aseen kanssa heilumaan humalassa baariin.
Jos hän olisi kokenut jotain uhkaa joltain taholta, niin fiksuna miehenä pyrkisi välttämään niitä paikkoja.
Teko toki itsessään on jo täysin ääliömäinen kun lähdetään aseen kanssa heilumaan humalassa baariin.
Jos hän olisi kokenut jotain uhkaa joltain taholta, niin fiksuna miehenä pyrkisi välttämään niitä paikkoja.
Lehdissä on mainittu että Vornasen taskuase Cz 92 oli myönnetty Vornaselle nimenomaan poliisin työhön joten perustetta kantaa asetta baarissa ei ole. Töissä kannetaan virka-asetta ja Vornanen ei ollut poliisin virassa tuona iltana heiluessaan humalassa.viivahattu kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 12:05 pmKyseessä on nimenomaan itsepuolustukseen luvitettu ase, ja Vornanen ei pyrkinyt osumaan eikä osunut keneenkään. Täysi pellehän se on koko ukko, mutta silti tässä on olemassa ennakkotapauksen ainekset.JanitaSlim kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 12:03 pmOnhan siitä, vaikka kuinka ennakkotapauksia, ettei tuliaseella voi suojella itseään nyrkeiltä vaan kyseessä törkeän hätävarjelun liioittelu. Poliisin ohje on poistua tilanteesta, mutta Timo unohti kännissä, ettei ole Joensuussa hoitamassa poliisin virkaa vaan muilla mailla vierahilla.viivahattu kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 11:59 am Eiköhän Vornanen tästä tule korkeimmasta oikeudesta sakkotuomion saamaan. En ole edelleenkään löytänyt aiempaa tapausta, jossa itsepuolustuskäyttöön luvitetulla aseella olisi ammuttu julkisella paikalla niin, että selkeitä itsepuolustustilanteen merkkejä on, eli ennakkotapausta ei ole. Pienet rapsut eivät kuitenkaan siinä vaiheessa kansanedustajan sopeutumiseläkkeellä olevaa Teinipimppa-Timppaa haittaa.
-
QwertyKeyboard
- Javier Pena
Täytyy sanoa. Jos joku kännissä uhoaminen siitä, että olen ollut 20 vuotta muukalaislegioonassa, erikoisjoukoissa tai olen nyrkkeilyn ja potkunyrkkeilyn yhdistetty maailmanmestari, sekä järjestäytyneen rikollisuuden johtaja kohta saat turpaan antaisi oikeuden ampua aseella suomessa olisi aika paljon ruumiita.Jak80 kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 4:29 pm Vornasella on pitkä poliisitausta johon hän on vedonnut ammuttuaan varoituslaukauksen vähätellen sitä. Omasta mielestä tämä kääntyy Vornasta itseään vastaan koska hänellä pitäisi olla kokemus ja tieto milloin aseella uhkaaminen on sallittua voimankäyttötilanteessa. Sille on olemassa tiukat kriteerit.
Sen verran tuli nuorempana käytyä kapakassa, että tuli kuultua kaikki mahdolliset kombinaatiot. Se onkin ihmeellistä miten sinne paikalliseen oli aina eksynyt kaikki maailmanmestarit ja erikoisjoukkosotilaat uhoamaan.
Kyllä. Joka baarissa näitä samoja kännijuttuja viljellään joka armas ilta. Tulisi paljon ampumisia jos näissä vetäisi aina aseen esiin. Jos olsi edes vähän miestä, niin ennen ottaisi vähän painia, kun munattomana vetää pistoolin esiin. Vörnänen on paskahousu ulisija.
Totta.Carelin kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 5:22 pm Kyllä. Joka baarissa näitä samoja kännijuttuja viljellään joka armas ilta. Tulisi paljon ampumisia jos näissä vetäisi aina aseen esiin. Jos olsi edes vähän miestä, niin ennen ottaisi vähän painia, kun munattomana vetää pistoolin esiin. Vörnänen on paskahousu ulisija.
Mutten minä ainakaan pidä tuotakaan pahana että Vornanen on itseään nuorempia naisia vokotellut. Kukapa joskus ravintolassa käynyt ei sellaista olisi tehnyt? Kaikkihan me miehet ollaan humalassa senpäiväisiä huuliveikkoja ja naistenmiehiä ettei ole tosikaan.
Mistään alaikäisten ahdistelustahan tässä ei ole kysymys vaan ihan täysikäisten naisten kanssa juttelusta. Toki Vornasta nuorempien, mutta mitä sitten?
Takuuvarmasti se myös tarkoittaa ettei ole mitään niistä. Turpiin voi toki yrittää antaa.QwertyKeyboard kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 4:45 pm Jos joku kännissä uhoaminen siitä, että olen ollut 20 vuotta muukalaislegioonassa, erikoisjoukoissa tai olen nyrkkeilyn ja potkunyrkkeilyn yhdistetty maailmanmestari, sekä järjestäytyneen rikollisuuden johtaja kohta saat turpaan ...
Ravintolat haluavat pitää kiinni anniskeluluvistaan, joten tappajapoket aika äkkiä jäädyttelevät ihmisten tunteita niin puhejudolla kuin niska-perse-otteella. Ylipäätään outoa, että enismmäisenä Vornanen itki poliisipartiota paikalle. Ilmeisesti Eduskunnan turvallisuusosastokaan ei juuri pohtinut vornasen uhka-arviota.
"Antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä (hei hei hei)
Antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä (hei hei hei)
Tajuan kaiken, osaan kaiken, mimmit mua haluaa
Antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä"
- sanat: Kummeli joskus muinoin
- Oikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
-
stirlock_187
- Martin Beck
Aikamoinen satusetä tämä Vornanen.
Kuulusteluissa sanoo henkilön yrittäneen lyödä niin, että törkeän pahoinpitelyn yrityksen tunnusmerkistö täyttyy. Ainoastaan Vornasen neuvokas torjunta esti. Vornasella ei ole kuitenkaan tullut mitään vammoja eikä ole käynyt lääkärissä.
Lisäksi sanoo aseenkantolupaan näin:
Kuulusteluissa sanoo henkilön yrittäneen lyödä niin, että törkeän pahoinpitelyn yrityksen tunnusmerkistö täyttyy. Ainoastaan Vornasen neuvokas torjunta esti. Vornasella ei ole kuitenkaan tullut mitään vammoja eikä ole käynyt lääkärissä.
Lisäksi sanoo aseenkantolupaan näin:
Ei ymmärrä edes sitä, että eihän autoakaan saa ajaa kännissä. Ei asetta voi käsitellä minkään päihteen vaikutuksen alaisena. Lisäksi tässä tapauksessa ei kyllä mitenkään täyty hätävarjelun kriteerit. Ei mitään konkreettista uhkaa. Ei me sentään missään jenkeissä olla.Kansanedustaja Timo Vornanen aikoo jatkossakin kantaa asetta mukanaan, mikäli saa aseen poliisin takavarikosta takaisin.
– Se (ase) on vähän kuin ajokortti minulle. Jos ihmiselle annetaan oikeus ajaa autolla, niin sen jälkeen hän voi ajaa autolla. En oikein ota kritiikkiä sulattelematta vastaan. Jos minulle annetaan oikeus kantaa asetta, niin miksi en sitä kanna? hän totesi oikeudenkäynnin tauolla.
Vornaselle on myönnetty ase vuonna 1998 hänen ollessaan töissä poliisissa. Hän sanoo, että ase on ollut hänellä mukana 27 vuoden aikana noin 50 kertaa.
– Aina, kun uhkia on tullut työtehtävissä, niin pääsääntöisesti niiden jälkeen olen pitänyt (mukana).
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Joo kunnon kännissä ei välttämättä tajuakaan minkä ikäinen muija on. Täydet meikit päällä voi näyttää kolmekymppiseltä.Eriksson kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 5:42 pmTotta.Carelin kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 5:22 pm Kyllä. Joka baarissa näitä samoja kännijuttuja viljellään joka armas ilta. Tulisi paljon ampumisia jos näissä vetäisi aina aseen esiin. Jos olsi edes vähän miestä, niin ennen ottaisi vähän painia, kun munattomana vetää pistoolin esiin. Vörnänen on paskahousu ulisija.
Mutten minä ainakaan pidä tuotakaan pahana että Vornanen on itseään nuorempia naisia vokotellut. Kukapa joskus ravintolassa käynyt ei sellaista olisi tehnyt? Kaikkihan me miehet ollaan humalassa senpäiväisiä huuliveikkoja ja naistenmiehiä ettei ole tosikaan.
Mistään alaikäisten ahdistelustahan tässä ei ole kysymys vaan ihan täysikäisten naisten kanssa juttelusta. Toki Vornasta nuorempien, mutta mitä sitten?
-
Sestoelemento
- Neuvoja-Jack
Klassinen juntti-einarit isolla kirkolla ja Turmiolan Tommi kuskin paikalla. Tapahtuu joka viikonloppu, eniten Zetorissa ja vastaavissa juottoloissa. Sillä erotuksella, että yleensä einareilla ei ole pyssyjä ja narsisti(?)konstaapelin työtaustaa.
Kaikki syyllisiä känniriitelyyn, mutta vain Vornanen syyllinen ampumiseen, rapsut sen mukaan.
Persuhan se on, ja niille aina sattuu ja tapahtuu. Mutta on meillä Arhinmäki vassareista ja se Bangokin koneesta potkittu (kokoomus?), joille ei myöskään viina sovi. Läpileikkaus kansasta, niinkuin kansanedustajalaitoksen pitääkin olla.
Viihdyttävää seurattavaa, ja vähän noloakin. Miesten miehistä oikeuden edessä nyyhkyttäviksi herkistelijöiksi painajaisineen (taisi Vornanen tosin porata jo miekkataksissa).
Kaikki syyllisiä känniriitelyyn, mutta vain Vornanen syyllinen ampumiseen, rapsut sen mukaan.
Persuhan se on, ja niille aina sattuu ja tapahtuu. Mutta on meillä Arhinmäki vassareista ja se Bangokin koneesta potkittu (kokoomus?), joille ei myöskään viina sovi. Läpileikkaus kansasta, niinkuin kansanedustajalaitoksen pitääkin olla.
Viihdyttävää seurattavaa, ja vähän noloakin. Miesten miehistä oikeuden edessä nyyhkyttäviksi herkistelijöiksi painajaisineen (taisi Vornanen tosin porata jo miekkataksissa).