Myönnän, että kyseessä on mielipiteeni, jonka olen muodostanut julkisuuteen annetuista tiedoista. Olen seurannut tätä Madeleinen tapausta kuitenkin sen verran intensiivisesti, että minun on nykyisin vaikea hyväksyä esim. näitä näköhavaintoja, joita putkahteli välillä yhtenään.Marsalkka kirjoitti:Kieltämättä tuo tietosi siitä, että Madeleinen on varmasti todettu kuolleen oli aika tyrmistyttävä ja hieman on tosiaan vaikea pysyä kärryillä tapahtumista. En ole tuollaista uutista muualla nähnytkään.lukutoukka kirjoitti:Vaikka Marsalkka on varmasti aika vilkas mies, niin taitaa silti olla vaikeuksia pysyä kärryillä. Vai kuinka?
Välitän Madeleinesta sen verran paljon, vaikka en ole häntä tuntenut, että haluan sen teeskentelyn loppuvan, että hän palaa pian koulutielleen ja joululahjojensa ja syntymäpäivälahjojensa ääreen. Vaikka lain pykälien mukaan hän olisi vielä elossa, koska ruumista ei ole löytynyt, pidän joitakin merkkejä hänen poismenostaan niin merkittävinä, että se asia on jo kohdattava. En yritä todistella tätä lain edessä, vaan tunnetasolla on jotkut asiat kohdattava.
Myös se asia, että hänen vanhemmillaan on merkittävä vastuu Madeleinen kohtalosta, koskee myös tunnetasoa. Nykyisin minulle aiheuttaa suoranaista kärsimystä katsella näytelmää, jota vanhemmat esittävät. Ei minulla ole tarjota sinulle tuomioistuimen päätöstä mistään asiasta, koska oikeudenkäyntiä ei koskaan ole saatu aikaiseksi, mutta oma käsitykseni on, että vanhemmat näyttelevät.